Jump to content

hiperrealizam vs. umetnost


Recommended Posts

Прво дам плус на Дукијев ЗОТ, па га онда прочитам, за сваки случај да се не заборави касније.

Одлична тема, научио сам буџук ствари о којима нисам имао представу, а понекад се запитао о њима без каснијег тражења одговора због замршености и компликованости теме.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ај ем плизд ју фајнд дис корисно, гајз:)

Дуле:

Ено га диреров дрворез у првом мом посту (инб4 пијани Дуле)

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

мене одушевљава, рецимо, Дали, због идеја, због откачености, због храбрости и генија, могу да кажем да разумем његов рад. у технике (линије) се далеко далеко мање разумем.

Е, рецимо, то је тај други трип о коме причам, то што је Дали провокативни геније и што шета мравоједа по улици неком може бити релевантно, неком не. Међутим, без бојазни, Дали је јебач кеве чак и кад гледаш његову слику са трипом ''не занима ме ко је ово слико'' :)

Елем, још једна ствар, а сјетих се:

-те линије и технике које помињеш, оне нису само неки мерач паје за неке тамо Леонарде и Далије и капирам да је то битно да објасним, иако сам то дотакао, али можда нисам објаснио довољно. Дакле, оне су објективно пожељан елемент, како бих рекао. Није у питању само трип ''научи па ћеш уживати у ономе што ваља'' који би људи могли да исфурају за добра вина или за класичну музику (не разумем се довољно ни у једно од та два па их узимам за пример, можда грешим, али за сам пример је то небитно, тако да винари и класичари, немојте ме башовати, него читајте даље:) ). У питању је објективни квалитет који додаје на квалитет слике иако си ти можда неук и допада ти се ''она тамо ваза са цвећем'' коју си видео на бувљаку.

Фантази претеран пример - пазариш лошу слику која ти се свиђа и ставиш у собу и ништа се не дешава. Пазариш јебачку слику која ти се не свиђа и некако ти је готивније иако мислиш да није због слике. Просто, тај квалитет постоји са разлогом и нађе неки пут до гледаоца, јебига. Мораш увек имати на уму да те све линије и та сва срања и техникалије не постоје и не уче се да би неко Леонардо импресионирао Микеланђела док раја нема појма о чему се ради, већ су објективно готивне, осећао то неко на прву лопту или не. Као што су аеродинамичне ствари аеродинамичне невезано за то колико ти мислиш да јесу.

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

opet jasno.

sa pažnjom čitam.

da se dopunim, Dalijeva dela me obuzimaju, ne njegova ekstravaganca u življenju. mada to ide jedno s drugim. u Figerasu sam uživao. mogao bih u tom prostoru da živim do kraja svojih dana. bio sam očaran.

MORTALIS HOMO AURA PER KHARONE SERVA

Style over subsistence

Crown of Light. Keeper of The Yoda Chamber. I&I, Righteous Army of One.

Link to comment
Share on other sites

Daje mi još pluseva da izdelim čoveku, Dule uživao sam dok sam čitao objašnjenje ove slike :)

У једној старој књизи читао сам чудну причу; а враг би га знао откуд мени та књига из неког смешног времена, у коме је било много слободоумних закона, а нимало слободе; држали се говори и писале књиге о привреди, а нико ништа није сејао; цела земља претрпана моралним поукама, а морала није било; у свакој кући пун таван логика, али памети није било; на сваком кораку говорило се о штедњи, а расипало се на све стране, а сваки зеленаш и нитков могао је себи купити за неколико гроша титулу: велики народни родољуб. 
Радоје Домановић - "Страдија" 1902. -

Link to comment
Share on other sites

0/

Имам једно питање. Каква је наша сцена по питању домаћих ликова који су мастеровали занат и раде бруталне ствари али су и даље релативни анонимуси? Ово питам јер неки трговци књигама које познајем, раде и са сликама, па сам се ово питао, јер не верујем да им кроз руке пролазе "крупна" дела, већ нешто од таквих батица, пошто то квалитативно вреди, а цена је приступачна и за њих, и купце који умеју да препознају.

Једна мала занимљивост, наше тржиште антиквитета и уметничких дела странци широко заобилазе, крцати смо од превараната и фалсификатора сваке врсте. Нису уопште ретки примери оних који су дошли овде да нешто купе, а вратили се преварени. Скоро ми је испричао један антиквар књига, како му је у књижару свратио лик и тражио лексикон старих новчића из одређеног периода, а пошто уопште није личио на особу која се бави тиме, учтиво га је упитао шта ће му то, на шта му овај мртав ладан одговара да су презаситили тржиште лажним кованицама из римског периода, и сада хоће да раде нову нишу. Чак му је опуштено укратко објаснио процес израде, и довођења до стања старости. За слике је тек лол стање, свраћали су му ликови у нудили "све", од Рембранта до Пикаса, неке је подсмехом отерао, друге само упитао да ли су свесни да онај ко је спреман да плати слику милион евра, платиће анализу педесет хиљада којој он мора да присуствује заједно са представником органа реда, наравно после такве приче не појављују се више : )

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

0/

Имам једно питање. Каква је наша сцена по питању домаћих ликова који су мастеровали занат и раде бруталне ствари али су и даље релативни анонимуси? Ово питам јер неки трговци књигама које познајем, раде и са сликама, па сам се ово питао, јер не верујем да им кроз руке пролазе "крупна" дела, већ нешто од таквих батица, пошто то квалитативно вреди, а цена је приступачна и за њих, и купце који умеју да препознају.

Па, паз вако:) Зависи о ком левелу причамо.

Могу да ти кажем да не постоји онај ко ради БРУТАЛНО, а да не може, не да живи од свог рада, него да пазари гајбу, чамац и ауто за мување Мие. Не само код нас, него било где. Дакле, прича о сиромашним ултрабруталним уметницима просто није тачна. Ако чујеш такву причу, тај лик или не ради добро, а мисли да ради (и људи около мисле да ради јер су регулар ликови, па им се чини до јаја), па му је чудно. Или је неки лудак чудак који своје слике и не нуди и боли га курац за паре и јури Нирдалу по цео дан.

На нижим левелима, рецимо на овом мом, ту је нешто другачија ситуација и ту има основаног вајновања. Што је и логично кад се узме у обзир чињеница да та нека ситнија популарност (на нивоу балкана рецимо) може да се купи. Исто тако, неквалитет може да се пласира раји. Па ћемо тако имати неку Карлеушу која ће да зарађује одлично (кад се узме у обзир колко је слабо наше тржиште). Оно што је добро је да то не може да се гура даље од тога. Тј. нека Карлеуша сликарка ће моћи да дофура дотле да продаје своје слике за океј кинту за наше услове, али даље од тога не може јер ако ти дође неки зајебани богати странац цар, он ће да има довољан арсенал да види да ли ти заиста ваљаш и ако си ти нека Карлеуша, ту се завршава свака прича.

Исто тако, Карлеуша која нема везу, може чистим ставом да изобмањује клијентелу, јер људи махом не знају шта купују.

Закључак који следи је да је неким средњим ликовима који знају али нису (још увек) цареви, код нас најтеже. Игром случаја, спадам у ту групу:)

Зашто баш најтеже? Па зато што ће Карлеуша са везом да оде у новине, на телевизију, да направи фејк продаје типа ''пазарио ми Тадић слику'', а оно дала му за џ, па он заложио ватру у камину итд. и онда ће да дође неки Саша Поповић и да стварно узме њену слику. Карлеуша без везе ће, са друге стране, да има другачију тактику: пошто јој слике не ваљају курцу, она ће да их пласира за ужасно мале паре (пошто је све веће од нуле оверкил за тај квалитет) и људи ће зато да их пазаре (јер ако не знају да капирају шта је боље од чега, а нешто кошта десет пута мање, погађај двапут шта ће да купе).

Ја немам везу, дакле тај трип отпада. Такође, не могу да се курвам толико. Могу мало, тј. ако моја слика објективно вреди нпр. петсто евра, могу да је продам за триста, двеста, па и СТО, али за тридесет јебига баш. А та нека Карлеуша без везе ће да је прода за десет.

Оно што је позитивно у целој причи је то што ја врло добро знам шта су фундаменти, знам да филтерујем информације и знам да радим на себи (тј. неколико година сам учио да научим да учим како треба да учим:) ), што је најбитније у сликарству. Што значи да ако будем био добар и вриједан, за 5-10 година ћу оставити обе Карлеуше у прашини, а на том левелу клијенти већ знају знање и боли их курац шта си и ко си, већ како радиш.

Зашто постоји трип да ''умјетници, па и они добри, умиру од глади нон стоп''?

Управо због ствари о којима се прича у овом топику. Оно што сам рекао за ''регулар ликове'', то нажалост, важи и за разне професоре на академијама, сликаре, ликове који држе атељее за подучавање, критичаре итд. И њих је процентуално МНОГО.

Дакле, узмимо неког лика који је талентован и оће да учи да црта. Оде у неки атеље, 99% ће убости неки који ће га учити погрешно. Блеји тамо годину-две, трипује да је нешто научио, упише факс (јер и тамо седе такви ликови), заврши факс. У међувремену трипује да напредује, међутим то није тачно, његови цртежи су само ''допадљивији'', међутим, пошто је прескочио фундаменте (који су далеко, далеко најважнији), то је ненадокнадиво и он цео живот ради буђаво. Међутим, он не зна за друго, његово цело образовање је такво. Шта се онда дешава са њим? Просто - не може да заради (јер су карлеуше заузеле све слотове на нижем левелу, а на вишем нема шта да тражи). И онда се цео живот пита што њега нико неће кад он лепо ради.

Е сад, ово је, нажалост, случај са, ај да не претерујем, али са 95% сликара, па и осталих уметника. Неки од њих успеју да се продају, неки не. И онда имаш тај неки урбани мит о сиромашним сликарима које нико не примећује и који су сви дијаманти у прашини.

Обрати пажњу на то да нисам исхиперболисао у овом посту и да су односи заиста такви. Што се тиче поменутих фундамената, они су стварно ненадокнадиви, а ЈАКО мали број ликова ће да те научи фундаментима. И слободно питај БИЛО КОГА ко зна да ради ко змај шта је најважније у целом његовом послу. Рећи ће ти да су то фунаменти. Без изузетка.

Зашто ће те јако мали број научити најважнијој ствари у сликању? Зато што под један, ни сами не знају фундаменте, а под два, фундаменти су једна зајебана и неинтуитивна ствар за коју мораш да испразниш чашу и да се ресетујеш да би радио, тако да велики број аспираната одустане у том процесу јер трипује да их неко зајебава. Дакле, талентован си, дођеш код неког цара, он крене да те учи фундаментима, шта се онда дешава - ти годину или две радиш ГОРЕ него пре. И ту доста ликова каже ај у пизду материну и врати се својим талентираним жврљаријама које нису ни за пет пара. А фора је да се прође та голгота и после све има смисла.

Такође, доста уметника има тај став ''ја сам уметник цвеће пролеће птице ја имам таленат и космос је мој пријатељ'', а то уопште није тачно. Мора да се пегла и да се одвали од рада. Овај лик што је радио ову илустрацију је просто годинама и деценијама цртао ствари од којих му се повраћа, учио ствари које га не занимају, анализирао све живо упркос отпору мозга, да би дошао до левела на ком је данас - човек држи школу за коју ти треба педес иљада јура да би ишао годину дана, притом можда не прођеш, отимају се о њега и ЕА и ворнер брадрс и џорџ лукас и вета.

Онај ко уради исто што и он, можда неће бити толико готиван, али ће бити сигурно готиван. Дакле, ако пеглаш фундаменте и истрипујеш се светски, притом си глух, нијем и кљаст, неталентован и глуп, имаћеш ауди а8 и болеће те курац. Ако урадиш све то а талентован си, паметан итд. имаћеш три ферарија и страшно ће те болети курац:)

Укратко, конкретан одговор на твоје питање је следећи:

Да, има релативно квалитетних ликова код нас који су анонимуси и који се продају за мање паре него што реално вреде, али све то иде до неке границе. Ко што ћу ја да урадим нешто за педесет евра што реално као продукт вреди триста. Али ако дођем до левела на ком је овај лик чију илустрацију сам окачио, не постоји теоретска шанса да се фејлује. Просто, глобализам је чудо. Ако радиш ко овај лик, одеш лепо где год оћеш, лупиш курцем о сто и завршио си посо. Озбиљним клијентима је битно да ти јебеш кеве и ту се даља прича завршава. А свако може да јебе кеве ако се исприма, чак и антиталенти - још једна честа забуна је да само талентовани ликови могу да дођу до зајебаног левела. Ако је горњи левел сто, а почетни нула, то значи да ће уз исти ангажман, неки Леонардо доћи до 99, а неки лол лик до 85 (а не до 11), што је довољно за ферари:)

Ево, нпр. ја сам вансеријски талентован, без зезања:) Али сам лењ у пичку материну. То је најгора комбинација, али јако честа. На срећу, временом сам постао одговорнији. Но, то на страну, поента је у томе да ментол са добрим туторима и радном навиком шиша десет вундеркинда који мисле да је таленат цар. И то је главни разлог што гомила ''царских уметника нема леба да једе''.

  • Upvote (+1) 1

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

Мућас грасиас!

Решење које видим за ту лењост је жонглирање са пројектима, мало сликаш, када се умориш или ти досади узмеш па пишеш књигу! Или учиш да научиш да учиш како треба да учиш писање : ) http://www.imdb.com/title/tt0376181/

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

zamalo da pročitam barem jedan post sa ovog topica, ali ipak nisam!

  • Upvote (+1) 1

03:34 ( MiGsa ) da budem iskren

03:35 ( MiGsa ) nagledao sam se ovde vishe kurcheva nego pichki

 

22:05 (Ivan_tm) Ozbiljno, tvoj i Cokin sam upamtio odmah

 

13:43 ( darko ) ja sam puco iz njegove vazdushare

 

[16:42:19] Miša says: pojavio mi se patrijarh pavle u ppl u may know

 

[21:00] <vudu> jebacemo svi

Link to comment
Share on other sites

Ja kad sam bio klinja govorili su da sam talentovan, razvlacili me po nekim skolama za umetnike male, imao sam i izlozbe neke i onda sam prso i onda me smorilo i nikad vise nista nisam nacrtao/naslikao. Nema veze sa temom, al sam hteo da kazem da razumem brata Dulju lenjivca! A i Pikaso je tamo jer slika na prvi pogled izgleda kao da je Marmen slikao, al je jebeni masterpis.

"Odvajali se mi ili ne, mi smo vec odvojeni!" - Dj. Balasevic

Link to comment
Share on other sites

e52Zi.jpg

The work’s interaction with both the floor and wall is meant to call attention to the space occupied in the gallery by both viewer and object. “I see the plank as existing between two worlds,” McCracken has said, “the floor representing the physical world of standing objects, trees, cars, buildings, human bodies, and everything, and the wall representing the world of the imagination, illusionistic painting space, human mental space, and all that.”

Btw, ovo je deo stalne postavke u Muzeju moderne umetnosti u NYC (MoMA)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...