Istorijske pitalice :) take 2

BarcaS take 2

zbog toga su banat držali nemci, pa tamo nisu viđena onakva zverstva kao u bačkoj pod mađarima ili u sremu pod ustašama

hm, šta pitati...

kada je pala actečka imperija, i koliko je nakon toga bilo potrebno špancima da osvoje centralnu ameriku?

Ko može napisati par redova o bici na Grahovcu?

A cus, ko ce ako nece VojNovic ;)

Bitka se odigrala negde 1800 i neke godine izmedju Turske (cekam Ramireza da mi kaze "lol noob, nije Turska nego Otomansko carstvo) i Crne Gore. Bitka se zavrsila total victory ishodom za crnogorsku stranu, a okoncana je kad su Crnogorci na juris zauzeli tursku artiljeriju. Bitka je bitna zbog toga sto je ucinila da velike sile priznaju granicu izmedju CG i Otomanske imperije cime je CG de facto stekla nezavisnost.

ajd ja cu sa malim zakasnjenjem.. zna li neko ime prvog konkistadora koji je doveo vojsku do pacifika?

The people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to danger. It works the same way in any country.

ne, pizarro je zasluzan za osvajanje perua.. konkistador koga trazimo je dosao pre pizzara i operisao po juznom meksiku i tim delovima gde je costa rica, gvatemala, nikaragva i sl

The people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to danger. It works the same way in any country.

ne, kortez je pokorio asteke :) nije se bavio pacifikom, samo montezumom :)

Vasko Nunjez de Balboa je preko istmusa stigao do pacifika, prateci reci sina od poglavice s kojim se sprijateljio

It was in Comagre's lands that Balboa first heard of "the other sea." It started with a squabble among the Spaniards, unsatisfied by the meager amounts of gold they were being allotted. Comagre's eldest son, Panquiaco, angered by the Spaniards' avarice, knocked over the scales used to measure gold and exclaimed: "If you are so hungry for gold that you leave your lands to cause strife in those of others, I shall show you a province where you can quell this hunger"

Balboa je takodje osnovao prvu naseobinu u juznoj americi (na teritoriji danasnje kolumbije), i za razliku od drugih konkistadora, sem mozda korteza, nije voleo da kolje sva plemena na koja naidje, nego je sklapao alijanse sa njima i pokoravao ih bez upotrebe prevelike sile.

Moze nikola dalje

A da, to je onaj cuveni baskijac. Ti baskijci su umeli da budu veoma zajebani kroz istoriju, pogotovo ako im je posao ukljucivao rat, ili neku drugu vrstu ubijanja.

We must all fear evil men. But there is another kind of evil which we must fear most and that is the indifference of good men !

u kom veku je finska postala nezavisna drzava?

Edited by dvnitycker

tako je, teraj

Finska je kao teritorija dugo pripadala kraljevini svedskoj, sve do pocetka XIX veka, kada je u finskom ratu ruski car Aleksandar I pripojio ovu teritoriju Rusiji i dao joj autonomiju. Propascu ruskog carstva, nakon prvog svetskog rata, Finska dobija nezavisnost

vise se ne secam koja sam pitanja vec postavljao:)

najvise odlikovanje u sovjetskom savezu je bio orden heroja sovjetskog saveza...kada je ustanovljen 1934. bilo je dozvoljeno da se jednom coveku orden dodeli maksimum 3 puta, bez obzira na njegova dostignuca...samo 2 coveka su 4 puta dobila ovaj orden, ko je u pitanju?

srpskivojnik-3.jpg