Jump to content

Kako Perica zamišlja vožnju


Recommended Posts

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

pa brate taj lik iz tvog primera ne zna da vozi jer da zna, on bi znao da moze da se skuca sa likom, pa bi pogledao. da, i ja mislim na svakodnevnu voznju ne brini, ne mislim na formulu jedan.

evo ti adekvatniji primer za nepostovanje propisa, recimo uzmes da se prestrojavas bez migavca jer si, buduci da znas da vozis, sve proverio i pritom video da nikog neces iscimati svojim nedavanjem migavca i prestrojio si se bez migavca time radeci prekrsaj vredan jednog kaznenog poena i dve iljade dinara, ali ne praveci sranje jer si awesome i izracunao si (tacno) da ga neces napraviti:)

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

brate ides u krug a cini mi se da se zapravo slazes sa mnom, bas si neki tezak lik:)

ako u toj traci postoji baja koji moze to da uradi, necu se prestrojiti bez migavca, simple as that. ako ne mogu da skontam mogucnosti koje proizilaze iz prisutnosti tog baje u toj traci na odredjenoj udaljenosti, vremenskim uslovima blabla, onda ne znam da vozim. isto ko sto sam radio polukruzna iz tri puta na sred neke retardirane ulice jer sam video da sam se nesto zajebo, a nigde skretanja na vidiku. video sam da nema nikog svetlosnim godinama unaokolo, nema ni pandura :tf: i okrenem se. a po zakonu, to je solidan prekrsaj sastavljen iz nekoliko prekrsaja:)

i da, da me tokom te operacije zveknuo neki lik, ja bih bio kriv jer ocigledno nisam uzeo sve faktore u obzir, jer da jesam, ne bi se to ni desilo.

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

mozda se kasno ubacujem u diskusiju, ali im with dulio :)

neo, mislim da mesas pojmove bahatosti i neznanja u saobracaju/voznji.

ono na cemu ti uporno potenciras su ti bahati vozaci, koji te seku, prestrojavaju se bez zmigavca, prave polukruzna na duploj punoj i ostalo... ako to sve posmatramo sa stanovista bezbenosti u saobracaju, onda da, oni nisu dobri vozaci jer ugrozavaju pre svega druge ucesnike a onda i sebe. ali to nema veze sa ''skillom'' ili nazovi to kako oces, za volanom.

ne znam da li vozis i koliko cesto (ako vozis), ali iz mog ne tako skromnog iskustva za ove 4 godine voznje, mogu ti reci da uvek vise volim da vidim tog bahatog ispred mene na trepcucem zelenom, nego ribu koja je uredno dala zmigavac jos pre pola sata da ce da skrene, ali zato ne zna 'de je levo, ako me razumes :)

cist primer su ti vozaci gsp-a.

nema ko nije video nekog mentola sto vozi fazon 30 levom trakom u kneza milosa jer mu iznad soferke pise ''ZA GARAZU" ili mentole koji se iskljucuju sa stanice bez zmigavca, ali ne mozes reci da su losi vozaci, jer ipak prevoze tolike ljude dnevno i u vecini slucajeva sve protekne u najboljem redu. jednostavno, takva smo nacija, bahata i bezobrazna, pa se to odrazava i na saobracaj...

Edited by Mitch

Bjukenon Mitch

Link to comment
Share on other sites

Dobar vozač će biti bahat u trenucima kada to može i kada nikoga ne ugrožava takvom vožnjom, onaj ko ne zna da vozi će biti bahat u svako vreme ma u kakvoj situaciji se nalazio.

da, zato sto je los vozac i losa mu je percepcija, te ne ume da skonta kad moze da ne postuje propis bez bojazni i kad ne moze. to je sve jasno i tu smo se nasli per pet postova.

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

Zaboravili ste sledecu situaciju gde ce

dobrica vozac usled loseg poznavanja same vestine voznje napraviti sranje iako postuje sve propise

a

skilovani vozac ce izbeci sudar izazvan bilo svojom ili tudjom krivicom iako ne postuje sve propise

discuss

OPTIMISED FOR HUMAN OPTICAL NERVE

BEST VIEWED WITH A MONITOR

Link to comment
Share on other sites

Upravo i zato ja pričam da onaj koji ima bol u kurcu za druge ne može da spada u grupu dobrih vozača.

e, ali tu je sada novi momenat. zamislimo skilovitog lika koga boli kurac za druge, ali ne za sebe, dakle poseduje neverovatno znanje, vestinu, reflekse i sve sto ide uz to. al eto, lik ce da ispreseca mene, ja cu da zavrsim u travi bijesan, ali njemu nece biti nista, ne zato sto ga je usralo nego zato sto je izracunao da ne moze nista da mu bude, a teo je da me istroluje.

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

pa, brate vico, uvek ima nekoga u saobracaju pored tebe koga mozes da ugrozis nesavesnom voznjom.

this

neko ko se zaleteo sa 150 i spusta se niz cukaricku padinu u pola 5 ujutru kad nema nikog oko njega, ne ugorozava druge ucesnike, ali moze da ubije lika sto radi na pumpi, ako se zakuca.

jednostavno, ili postujes pravila 100% ili si u prekrsaju i narusavas tudju/svoju bezbedonost. ja isto imam neke svoje kodekse ponasanja u saobracaju, za koje smatram da su ispravni i realni, ali to ne znaci da ce se samnom sloziti i mirko alvirovic, gospodin sa slike, par postova iznad :)

Bjukenon Mitch

Link to comment
Share on other sites

Tu imas drugi problem, pravila su zastarela. Kola vise ne koce 60 metara od 100 do 0 km/h.

Ja recimo jako cesto krsim pravila ali sam svojom krivicom napravio samo jedan sudar u zivotu i to sa drvetom, a ne drugim kolima.

OPTIMISED FOR HUMAN OPTICAL NERVE

BEST VIEWED WITH A MONITOR

Link to comment
Share on other sites

Komplikovana je tematika, recimoo kada ja vozim oko sebe vise volim ove prve ali kada mene neko vozi hocu da taj bude u drugoj grupi.

Najbolja je mesavina ta dva ali je to ujedno i najveca retkost.

pa kontam da je vrlo prosto. sto si bolji vozac, povecava ti se broj situacija u kojima mozes biti savestan i gotivan a da bendujes pravila. moja baba ce zgaziti macku u kneza milosa ako ide trideset, ja necu ako idem nek bude do osamdeset recimo.

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

this

neko ko se zaleteo sa 150 i spusta se niz cukaricku padinu u pola 5 ujutru kad nema nikog oko njega, ne ugorozava druge ucesnike, ali moze da ubije lika sto radi na pumpi, ako se zakuca.

jednostavno, ili postujes pravila 100% ili si u prekrsaju i narusavas tudju/svoju bezbedonost. ja isto imam neke svoje kodekse ponasanja u saobracaju, za koje smatram da su ispravni i realni, ali to ne znaci da ce se samnom sloziti i mirko alvirovic, gospodin sa slike, par postova iznad :)

brate sad i ti, jeste, ide 350 [:D]

mislim, postoje stepeni. dakle, zamisli da ides jurija gagarina 80 na sat nocu, izbegavas sve sto moze da ti izleti, zivo, mrtvo, nije bitno, evo, ja ti garantujem, ako ubijes nesto u ovoj situaciji, dam ti svoj auto:) a ides trijes preko ogranicenja, sto je prilicno cereal.

druga stvar, propisi nisu svuda isti i realno ne postoji neki univerzalni svemirski kvorum oko njih. treca stvar, ljudi su bioloski manje ili vise kompetentni za voznju. propisi nisu samo signalizacija kojom si obavestio lika iza sebe da ces da stanes kod kioska da kupis pljuge, pa da se on prestroji blagovremeno, propisi su i brzina, muzika, mobilni itd. uglavnom se svode na neki najmanji zajednicki sadrzalac, dakle, ako je max brzina u naseljenom mestu 50, to znaci da ce neki potencijalni najveci retard izbeci nesrecu. ali onaj ko nije najveci retard, slobodno moze da vozi, recimo 70.

ali naravno, ne mozemo individualno donositi propise. isto ko za licnu kartu, neko pokazuje zavidnu zrelost sa 17, a evo ja sam dijete sa 29, al lk dobijamo sa 18 i on i ja.

taj koji zna da vozi isto tako zna gde mu je granica sigurnosti pa neće ići preko nje

pa upravo to pricam sve vreme:)

dakle scenario "taj i taj zna da vozi i lose se prestrojio i sjebo se" ne pije vodu jer se nije lose prestrojio zato sto zna da ne moze:)

e sad, sto se tice ekstremnih primera (ubio lika na pumpi u tri nocu, zgazio zenu jer je u delicu sekunde izbegavao sudar pa nije mogao da percipira sve itd), jebiga, tu ima faktora i faktora. previse su to ekstremne situacije da bi se uzimale kao primer. to je ono "krenes na posao i padne ti meteor na glavu, zasto bi iko izlazio iz gajbe bez kacige za motor".

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

Tu imas drugi problem, pravila su zastarela. Kola vise ne koce 60 metara od 100 do 0 km/h.

Ja recimo jako cesto krsim pravila ali sam svojom krivicom napravio samo jedan sudar u zivotu i to sa drvetom, a ne drugim kolima.

znas kako, i ja kad gledam iz svog ugla, smatram da bi brzina na autoputevima mogla da se ogranici na 140/150, da se mnoge pune linije isprekidaju i da se npr dozvoli voznja zutim trakama posle 20h, ali ocigledno da sve ima svoje.

posto u saobracaju imamo ljude razlicitih godina, sposobnosti, mentalnog sklopa itd, kapiram da je to dobro procenjeno od strane ''strucnjaka'' ili ko kod da je radio nacrte. nasi saobracajni propisi se ne razilikuju mnogo od npr italijanskih, iako oni imaju neuporedivo bolji vozni park. jednostavno, problem je u sprovodjenju zakona i svesti vozaca koja kod nas nas kurcevom nivou... =/

Bjukenon Mitch

Link to comment
Share on other sites

Ne znam o cemu pricas u italiji je na autoputu ogranicenje izmedju 130 i 150, a na magistralnom putu 110.

Nisi procitao sta sam rekao, ogranicenja kod nas su ista unazad 40 godina i vise verovatno, a kola kao sto rekoh ne koce vise u proseku 50-60 metara sa 100-0km/h vec oko 30 itd itd.

OPTIMISED FOR HUMAN OPTICAL NERVE

BEST VIEWED WITH A MONITOR

Link to comment
Share on other sites

Ja recimo jako cesto krsim pravila ali sam svojom krivicom napravio samo jedan sudar u zivotu i to sa glupim drvetom, a ne drugim kolima.

:)

Elem, drugari geni su vazni.

Ja mogu i 100 godina da vozim al i dalje sam los vozac. Prosto ima ljudi pored kojih se osecam sigurno, znaci voznja im je prirodna.

You may have gone to Cambridge, but I'm an honorary graduate of Starfleet Academy

Link to comment
Share on other sites

Ne znam o cemu pricas u italiji je na autoputu ogranicenje izmedju 130 i 150, a na magistralnom putu 110.

Nisi procitao sta sam rekao, ogranicenja kod nas su ista unazad 40 godina i vise verovatno, a kola kao sto rekoh ne koce vise u proseku 50-60 metara sa 100-0km/h vec oko 30 itd itd.

odlicno, uhvatio si se za nesto sto je trebalo da posluzi kao primer... italija,francuska, totalno je nebitno. poenta je da je zakon svuda slican.

a to znaci sledece, ne mozes voziti u gradu brze od 60 jer je opasno, kakva god kola da vozis i koliko god titula formule 1 da imas iza sebe. ne voze svi isto i nece svi moci da odreaguju na STOP, odnoso provere levo i desno, ako im izletis sa 100 u gradu.

covece, ja prvi ne postujem ogranicenja u gradu ali sam pokusavao da objasnim zasto su pravila takva. nije zato sto su ranije automobili imali dobose a danas samovenilitajuce karbon keramicke diskove, pa je kao zakon zastario, nego upravo zbog samih vozaca/ljudi.

sad kad znas kako je u italiji, objasni mi sta ti znaci izmedju 130 i 150? jel tako pise na znaku?

takodje i kod nas tolerisu brzine do 150 (mozes da uveris i sam) na autoputu, ali to ne znaci da je zakonom i dozvoljeno.

i nemoj brkati nasu ibarsku MAGISTRALU sa njihovom magistralom...

Edited by Mitch

Bjukenon Mitch

Link to comment
Share on other sites

odlicno, uhvatio si se za nesto sto je trebalo da posluzi kao primer... italija,francuska, totalno je nebitno. poenta je da je zakon svuda slican.

a to znaci sledece, ne mozes voziti u gradu brze od 60 jer je opasno, kakva god kola da vozis i koliko god titula formule 1 da imas iza sebe. ne voze svi isto i nece svi moci da odreaguju na STOP, odnoso provere levo i desno, ako im izletis sa 100 u gradu.

covece, ja prvi ne postujem ogranicenja u gradu ali sam pokusavao da objasnim zasto su pravila takva. nije zato sto su ranije automobili imali dobose a danas samovenilitajuce karbon keramicke diskove, pa je kao zakon zastario, nego upravo zbog samih vozaca/ljudi.

sad kad znas kako je u italiji, objasni mi sta ti znaci izmedju 130 i 150? jel tako pise na znaku?

takodje i kod nas tolerisu brzine do 150 (mozes da uveris i sam) na autoputu, ali to ne znaci da je zakonom i dozvoljeno.

i nemoj brkati nasu ibarsku MAGISTRALU sa njihovom magistralom...

To znaci da je na autoputevima sa 3 i vise traka u jednom smeru 150, a na manjim 130.

Kakve veze ima sta tolerisu? Ja ti govorim koje je ogranicenje na putu STA PISE NA ZNAKU.

Sto nisi naveo nemacku? Za francusku ne znam, nisam vozio po njoj.

Magistralni put je magistralni put, svuda na svetu.

Nisam ja rekao da treba duplirati brzine covece nego da ih treba malo prilagoditi.

OPTIMISED FOR HUMAN OPTICAL NERVE

BEST VIEWED WITH A MONITOR

Link to comment
Share on other sites

Nije mi jasno zasto bi neko ko je tek polozio odmah palio da vozi u inostranstvo, thats just wrong.

Prvo peglas malo po gradu, pa se zaputis sa iskusnijim suvozacem na Avalu/Kosutnjak kad nema guzve, da provalis kako se ulazi u krivine, a tek posle 6 meseci takve voznje pocnes da vozis izvan grada, svratis do sela/placa itd, opet naravno da iskusnijim suvozacem.

I cak ni onda nisi pravi vozac vec guster, iskustvo u kolima se stice na jedan nacin, a to je kilometrazom. Ko ima 50000 kilometara odvozanih moze da kaze da je vozac.

Sta, neko 10 godina vozi po gradu, dnevno 15 minuta do posla i isto toliko nazad, i on je kao iskusan vozac? Jes' malo sutra =)

Dosao lik u Skodin salon gde radim da kupi Yetija. Nema jos polozeno (stariji je lik) ali hoce da mu se poklopi isporuka vozila taman kad polozi da bi isao na more u Grcku sa njim. Kada je vozilo stiglo (polozio je voznju u medjuvremenu), preuzeo ga je i sutra dan nam poslao slike izgrebane cele desne strane (prilikom parkiranja u garazu). Pri tom nije uzeo kasko iako smo mu preporucili, posebno posto je nov vozac. Sve u svemu posle dobijanja vozacke, prvo par meseci/godinu dana nesto polovno da moze da se Chuka pa posle nov automobil. A sto se tice ovoga sto si rekao da neko vozi po gradu 15min dnevno 10 god..., mislim da nisi u pravu, vise ces nauciti da se vozis po gradu posebno po dzungli kakav je BG nego da odes na neko putovanje van grada.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...