Jump to content

The Future of strategy games


brue

Recommended Posts

gde se to ljudi mnogo vise pale na taktiku nego na strategiju da mi je znati :) valjda je uvek bilo obrnuto... men of war je prosirena varijanta solldiers heroes of ww2, ali steta sto su otisli u pravcu omasovljenja te vise ne vodis 5-6 junaka (koje mozras da mazis i pazis i da im vodis racuna o opremi jer se sve prenosi u sledecu misiju!) nego kolliko hoces, dobijas pojacanja koja pozivas kada skupis dovoljno poena preko zauzetih pozicija... u celoj toj zbrci totalno se gubi osecaj squad based takticke strategije i sve vise lici na krkljanac sto je malo bzvz...

konretno u Assault squadu sa pocetka kampanje je bio rofl momenat kada su uleteli japanski tenkovi brzi, jaki i precizni i razjebavaju te samo tako... pa majku mu, kakvi bre japanski tenkovi rofl

fallout_table.gif

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Sto se tice lozenja na taktike sc2 i wc3 kao primer :) naravno ima toga u svakoj igri. Prosecan igrac nece reci "u kako je mudro napravio tranziciju izmedju tier 1 na tier 1.5 pa agresovao protivnika i u pravom momentu se povukao sto je dovelo da ima odlucnu prednost u end game " nego ce da se nalozi na to kako moon mikruje archerke sa cepelinom :). Jbg tako je za razumevanje i postovanje strategije treba ipak neka dubina dok taktika je skoro uvek ocigledna i atraktivnija za prosecnog igraca.

U vezi Japanskih tenkova in game su smesni u odnosu na tenkove drugih nacija ... i japanci su imali neke ok tenkove pred kraj rata btw

Slazem se da je kampanja u assault squad u najmanju ruku pojednostavljena ali je igrica pravljena prvenstveno za multiplayer i u istom je veoma zabavna :) . Pre nego sto sam naleteo na men of war serijal smatrao sam da je COH dobra igra , sada mi deluje prosecno , mnogo bolje mi lezi men of war.I da zaboravio sam da pomenem DOW serijal. DOW kec je odlicna igra , DOW2 sem grafike nista posebno. DOW mi je bolji i i dalje ga igram svremena na vreme ( dark crusade , soulstorm je lejm ) dok je DOW2 vise igra predjes jednom i zaboravis.

Edited by StormScion

Is the destiny of mankind controlled by some transcendental entity or law? Is it like the Hand of God hovering above? At least it is true that man has no control, even over his own will

Link to comment
Share on other sites

Sto se tice lozenja na taktike sc2 i wc3 kao primer :) naravno ima toga u svakoj igri. Prosecan igrac nece reci "u kako je mudro napravio tranziciju izmedju tier 1 na tier 1.5 pa agresovao protivnika i u pravom momentu se povukao sto je dovelo da ima odlucnu prednost u end game " nego ce da se nalozi na to kako moon mikruje archerke sa cepelinom :). Jbg tako je za razumevanje i postovanje strategije treba ipak neka dubina dok taktika je skoro uvek ocigledna i atraktivnija za prosecnog igraca.

U vezi Japanskih tenkova in game su smesni u odnosu na tenkove drugih nacija ... i japanci su imali neke ok tenkove pred kraj rata btw

Slazem se da je kampanja u assault squad u najmanju ruku pojednostavljena ali je igrica pravljena prvenstveno za multiplayer i u istom je veoma zabavna :) . Pre nego sto sam naleteo na men of war serijal smatrao sam da je COH dobra igra , sada mi deluje prosecno , mnogo bolje mi lezi men of war.I da zaboravio sam da pomenem DOW serijal. DOW kec je odlicna igra , DOW2 sem grafike nista posebno. DOW mi je bolji i i dalje ga igram svremena na vreme ( dark crusade , soulstorm je lejm ) dok je DOW2 vise igra predjes jednom i zaboravis.

ne razumem kako poimas strategiju i taktiku u gejmingu tako da ne vidim uopste na sta ciljas a nije da ne pokusavam :)

MoW je totalno drugaciji tip igre od CoH, ima svoje momente sto se mene tice po pitanju igrivosti i zabave ali daleko je od relicovog masterpieca :P da realniji je ako se moze govoriti o nekakvoj realnosti u igrama, ali to dolazi do one pitanje da li je realno i zabavno... zabavne su i jedna i druga pitanje samo kome sta vise lezi :)

fallout_table.gif

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ne znam Cali. Ceo taj koncept od CoHa, preko WC3 i WHa, sa usresređivanjem na sukobe baš manjeg intenziteta mi baš najmanje liči na strategiju. Pre bih ih nazvao arkadne strategije. Možda zato što više volim "masovke", globalnu strategiju i velike frontove, te je do mene. Pogotovo mi smeta što su u takvim igrama, zbog smanjene veličine bojišta, marginalizovani Fog of War, teren itd. Marginalizovani, ne ukinuti.

ne bih se slozio. ko sto kaze sun cu, nije bitno koliki je fajt, princip je isti:) pa i rl djenerali racunaju sto konjanika kao jednog cikicu:)

ono sto jeste problem je sto nema ozbiljnih inovacija vec jako dugo, a nema ni poliranja standardnih tripova (osim starkrafta, ali on je em jedna igra, em je preterano bezobrazan sto se toga tice), tako da u osnovi = nema strateskih igara:)

potrebno je dakle, da se strategije kao takve vrate u modu, ili nekim ciklicnim ponovnim dolazenjem u fokus ili nekom zeznutom inovacijom koja ce ih aktivno dovesti u fokus. oba slucaja su win-win iz prostog razloga sto cemo u prvom slucaju dobiti masu slicnih igara, gde ce se iz kvantiteta i repeticije razviti kvalitet, a u drugom slucaju ce pomenuta inovacija dovesti do cvetanja (pod)zanra.

samo sto ja ne vidim da ce se to desiti iz prostog razloga sto nije isplativo u vecini slucajeva, a tesko je za pravljenje (blans, interfejs i te stvari treba upeglati bas mnogo kod strategija). mada, ako pogledamo sta se desava sa rpgovima, ljubitelji strategija treba da se pokriju usima i cute:)

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

sto se najava tice, otkud znam, sigurno cu se lepo igrati uz par tih igrica iz prostog razloga sto sam ocekivanja adaptirao realnosti i sto sam se navikao, pa sad vise ne rejdzujem, tako da sam savrseno u zen modu sto se tice strategija. homm ko homm, pikacu ga sigurno, prijatan ce biti za igranje ko i svaki do sada, a od kvaliteta zavisi koliko dugo cu ga igrati. za shoguna se plasim kako ce da ispadne, ali ko ce ga znati...

Jesi pročitao do kraja taj pasus, il samo do pola? :)

pa smem valjda da komentarisem jeeee:)

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

ne razumem kako poimas strategiju i taktiku u gejmingu tako da ne vidim uopste na sta ciljas a nije da ne pokusavam :)

MoW je totalno drugaciji tip igre od CoH, ima svoje momente sto se mene tice po pitanju igrivosti i zabave ali daleko je od relicovog masterpieca :P da realniji je ako se moze govoriti o nekakvoj realnosti u igrama, ali to dolazi do one pitanje da li je realno i zabavno... zabavne su i jedna i druga pitanje samo kome sta vise lezi :)

Pa sad ne znam kako ne vidis razliku izmedju taktike i strategije u igrama. Evo na primeru sc1 iz koreje posto sam se nagledao i previse njihovih mecheva , svakog pro igraca tamo mozes da razlikujes prema strategiji i nacinu igre koji voli da primenjuje , npr imas igrace koji vole da makruju imas ili igrace koji vole da igraju postepeno i polako grade prednost , onda opet one koji idu na timing napade i igrace koji rushuju itd Strategiju igre biras na osnovu protivnika i svojih mogucnosti , mnogi igraci vole da igraju brze partije i da rano rizikuju protiv igraca koji su dobri u "end game" .Taktika je vise micro i neke forice tipa spustanje siege tenkova iz dropshipa na neko dobro mesto ( iza mineralnog polja ) ili spustanje iz dropshipa pustis ga da opali jednom pa ga pokupis brze nego sto stignu protivnicke jedinice da uzvrate vatru. Sve u svemu strategija je sveobuhvatan nacin igranja partije , dok je taktika mnogo vise stvar microa i nekih trikova kako da na brz nacin osvojis bitku ... ali ne i rat.

sta god ;)

Kome je i kako zabavan mow ili coh to je njegova licna stvar. Priznajem da je COH kvalitetna igra u to nema sumnje , a kada sam rekao da je MOW realniji nisam mislio da je neka simulacija itd ali ipak ima neke ocigledne prednosti jer ima odlicanu fiziku ( tenk opali a na kuci pored od udarnog talasa popucaju stakla i drvo se zatrese i povija pod naletom ) , armor piercing granate se odbijaju rikoshetiraju i prolaze kroz raznorazne objekte pa cak i slabo oklopljene tenkove , pesadija je ubojita a vozila nemaju hit poene nego su "modularna" , oklop slabi na mestima gde ga bijes vise puta , daljina gadjanja ima uticaj na sansu penetracije , tenkovi nisu God mode vec i jedan pesak moze sa dobro bacenom antitenk bombom da unsiti i najjace tenkove tako sto ce da im zapali motor ( pod uslovom da im nije nestalo goriva ) , line of sight igra veliku ulogu itd.

Edited by StormScion

Is the destiny of mankind controlled by some transcendental entity or law? Is it like the Hand of God hovering above? At least it is true that man has no control, even over his own will

Link to comment
Share on other sites

zato sam ga i pitao kako on poima strategiju a kako taktiku

meni su recimo strategije i coh i starcraft i warcraft i sl (sa normalno manjim ili vecim osvrtom na takticnost koja nije samo mikrovanje)... ali meni je takva podela ostala od starijih igara kada su se delile na strategije i takticke :)) i mada ona ne postoji mozda danas, zanimljiva je jer se neke igre upravo po toj podeli mogu razvrstati iako je sada rts naziv za sve :)

tako da mislim da su daleko popularnije strategije jer su prosto primamljivije i lakse nego li taktike kao MoW koje zauzimaju mikro deo trzista sto svakako ne umanjuje njihov kvalitet, sta vise! meni se samo manje svidja kod MoW-a sto pojedinacne jedinice gube na znacaju, nije toliko bitno koliko ce preziveti uvek mozes dobiti jos, sve dok napredujes u zauzimas teritorije... Soldiers-i su bila totalno druga prica pa mi je to bilo odlicno, jedan pogresan potez i nema nazad :))

danas kao i u svakom drugom zanru, tesko da cemo dobiti inovativnost, mozda se pojavi neka mala ekipa nezavisna koja ce to da izvede(vec pomenuti soldiers heroes of ww2) , ali s druge strane igraci su isuvise lenji za vecinu strategija, a kamoli za neke nove pristupe i ideje (pa cak i stare ideje koje su zaboravljene)

CoH je takav kakav jeste od kako je izasao pre 5 godina, a MoW je evoluirao od svojih predaka u ovo sto imamo danas... valjda ce se i dalje raditi na unapredjenju istih

fallout_table.gif

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Pa ja i jesam pomenuo da se mow mnogo vise fokusira na taktiku :) a i da je taktika atraktivnija za siru publiku ... a sto se tice igranja da naravno da je mnogo lakse i prijatnije izvrsavati strateske nego li takticke zadatke od kojih mogu da te zabole i ruke i mozak :P to mi je jedina mana MOWa.

U vezi taktika vs strategija u RTSovima , ja se slazem sa tobom da je strategija daleko vise zanimljivija medjutim nisi u pravu da ljudi vise vole strategiju nego taktiku. Bas taj COH koga pominjemo je i podrzao takticki stil igre gde ti je bitnije kako ces izmikrovati squad baciti bombu preko ograde i kontrolisati par vojnika nego bilo kakva strategija , i to je ono zasta je dobijao odlicne reviews i zasto se svidjao masi :) atraktivno je za gledati jelte ... MOW je taj stil igre doveo do extrema sto je i dobro i lose ...

Sve u svemu slazem se sa onim zakljuckom iz prvog posta da je previse zakomplikovano izvodjenje moidernih RTSova

Is the destiny of mankind controlled by some transcendental entity or law? Is it like the Hand of God hovering above? At least it is true that man has no control, even over his own will

Link to comment
Share on other sites

Sve u svemu slazem se sa onim zakljuckom iz prvog posta da je previse zakomplikovano izvodjenje moidernih RTSova

ovo je meni kljucno jer mene ovo mnooogo smara. preteruje se u tome i onda dobijamo kanter u svakoj igri - ocemo da igramo stardzu? nema problema, ajmo kanter klikklikklik bajndbajndbajnd, ocemo da igramo wow pvp? nema problema, ajmo opet kanter. prva igra je strategija, a druga rpg, sto je tek smesno. po mom misljenju, sa kojim se nece sloziti 99% vas, al dobro:) faktor kanterosti NE SME da prevazidje faktor "igranja saha" u igri koja se zapravo zasniva na igranju saha (bazicno). dakle, ako cu ja da, npr, stavim strelce napred, malo puckam, pa se oni onda vrate kroz futmene nazad i nastave da prase, konjicu drzim dok ne bude sansa za pin itd, protiv lika koji je poslao konjicu samu na mene, strelce stavio sto metara iza svojih redova pa ne dohvataju koliko treba itd, ja treba da dobijem, ma koliko taj lik znao da igra kanter:) naravno, u stvarnosti to izgleda tako sto on dobije celu moju vojsku samo za konjicom, jer je gotivno mikruje i izbegava strele, a ako mu spuste nekog konjanika na pola helta, on ga stavi u cepelin ili tako nesto:)

namece se zakljucak da je problem u stvari previse kontrole i prebrza kontrola i izvodjenje, ali voleo bih da taj zakljucak nije tacan jer u osnovi to nisu lose stvari za jednu igru. mada, kad se pogleda, rl generalisanje ne zahteva brze prste i dosetljivost u milisekundi, ovaj se vrati pa izvestava, ovaj onda kaze "aha, sacu da ti kazem sta da radite" i to traje opet tipa minut, pa se ovaj vrati nazad u fajt itd...rl uniti traju mnogostruko duze nego njihovi pandani u igricama, takodje se krecu sporije itd.

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

Doolio greshish shto se tice StarCraft-a u jednoj stvari. Onaj ko je bolji u "igranju shaha" ce pobediti onoga ko je bolji u "faktoru kantera". Naravno "faktor kantera" mora biti u pristojnoj meri prisutan kod pobednika shto je potpuno u skladu sa duhom strategija (cak i sa shahom!).

Ono gde "faktor kantera" dolazi do izrazaja, pa ljudi percipiraju da je to najbitnije (ludi korejanci?), je na vrhunskom nivou gde male prednosti donese pobedu. Tada do izrazaja dolazi brzina izvodjenja, i na kraju pobedjuje onaj ko je bolje i brze (oba su vrlo bitna) izveo svoju strategiju. Ako je strategija jednog igraca bila bolja od onog drugog, teshko da ce bilo koja kolicina "faktora kantera" da mu pomogne da se vrati u mec i pobedi.

E sad, sve ovo shto sam ispricao je vazilo za BroodWar uglavnom. Ono shto je StarCraft 2 u odnosu na SC:BW doneo jeste da je ta potreba za brzinom izvodjenja (faktor kantera) dodatno smanjenja (zbog promene nekih nacina kontrole baza i jedinica) a potreba za dobrim i pravovremenim odlucivanjem (faktor igranja shaha) je postala mnogo bitnija nego u SC:BW-u. SC:BW i SC2 su slicne igre, ali je zbog suptilnih promena SC2 krenuo vishe putem "igranja shaha" shto se do sada itekako pokazalo.

I na kraju jedna generalna opaska. U stvarnosti kada govorimo o strategiji i taktici, nacin i brzina izvodjenja zamishljenog je podjednako bitna kao i sama zamisao strategije i taktike. Shta mislish zashto su komunikacije od toliko velikog znacaja u svakom obliku takmicenja, pogotovo modernog ratovanja? Mozesh ti da imash odlicnu taktiku, ali ako je tvoj sistem izvodjenja spor onda cesh izgubiti.

We must all fear evil men. But there is another kind of evil which we must fear most and that is the indifference of good men !

Link to comment
Share on other sites

ma sve sam ja to uzeo u obzir i opet dosao do ovog zakljucka gore:)

pazi, ovo poslednje sto si rekao je tacno, ali to niti je toliko brzo, niti je interfejs na kliktanju i deksteritiju jel tako? dakle, ako ti mene pitas sta da radis, ja mogu da ti kazem vrlo brzo, ali ako nisam dobar kanteras, kliknucu na pogresnog lika (sto ne moze da se desi ako komandujem u rl fajtu). takodje, ako igras stardzu ili vorkraft, tebi neki grunt (koji bi u rl fajtu bio sto ili hiljadu gruntova, posto je fajt 15v15 recimo) gine za dve sekunde, a bojiste pretrci za dvadeset...faktor kanterasenja tu dolazi do izrazaja, jer ako ja hocu da izmikrujem jedinicu da je vratim gajbi, moram da budem nenormalno kanterast, nevezano za moje sahovske moci. barem je meni taj trip jer nisam dobar mikr0r i eksplodira mi mozak vrlo brzo:)

e sad, takodje se ne bi slozio sa tvojom percepcijom bitnosti kantera u rtsovima. zasto? zato sto ti kazes da faktor kantera preovladjuje jedino na visokom nivou gde oba protivnika podjednako znaju sahovski deo, pa im ostaje kanter deo da se preko njega nabadaju, jel tako? a ja kad sam igrao wc3 protiv svojih drugara, od kojih smo i oni i ja prosecni, uvek sam gubio ako ne ispostujem kanter, a ako ne ispostujem sah, postojala je sansa da se vratim. primera radi, ako ne odes na net i ne pogledas build order i ne radis fazon "jedan wisp tamo, pa dok je on tamo, drugi vamo, onda ovaj taman uzme deset drveta i onda tacno imas za altar, ako pritom ne znas keybindove za build altar, onda si najebo jer si sporiji u kanteru, ma koliko bio pametan itd", onda si puko.

pritom termin "prosecni" uzimam kao "vise sviram klavir nego sto igram misem, znam sve precice na tastaturi za gradjenje/abilitije, sve mi je bajndovano na timovima i to ne samo melee/strelci nego i "i melee i strelci" "samo melee" "samo strelci" "ovi strelci| "oni strelci" "tri lekara" "jedan heroj" "barake" "onaj peon tamo kod drveta sto pravi farme" i tome slicno. a bio sam los igrac. meni je licno suludo da sa tolikom kolicinom kanterasenja ja budem los igrac (pod los ne mislim na neki teorijski metar, vec upravo na prakticno-aritmeticki). pritom mi kod igranja saha nije manjkalo nicega jer volim da citam po netu, gledam riplejeve, citam abilitije jedinica, a i ratovanje mi je bilo hobi u mladosti (tipa istorija, poznate bitke, sun cu itd).

dakle, ja sa solidnim igranjem saha i sa, po meni, pristojnim kanterasenjem, igram lose zato sto me ponabada svako sa boljim kanterasenjem (80% likova):) to mene samo dovodi do zakljucka da moras biti oooooooooopasan kanteras:)

ne znam dal kontas sta ocu da kazem. hocu da kazem da rtsovima nedostaje izdvojenost igraca i jedinica. jer, ti si vrhovni komandant jel tako? da li vrhovni komandant fizicki pomera jedinicu iza ledja protivnika jer mu je tamo slabiji armor? ne, to radi vozac u tenku, ti njemu kazes "e brate, idi iza", pa sad jebiga, ako je on dobar vozac, on ce to uspeti, ako je ovaj drugi bolji, nece mu to dozvoliti. kad tome dodamo masovnost, onda sve manje taj vozac u tenku dolazi do izrazaja, a sve vise upravo taj vrhovni komandant. zato i mislim da postoje razlike u zanrovima igara, pa tako imamo world of tanks koji je pet na pet i total war serijal koji je 2k na 2k.

ovo sto kazes da faktor kantera mora biti prisutan cak i u sahu, ne, nisi skontao skroz (mada jesi skoro) sta sam mislio pod faktorom kantera. ti ovde verovatno mislis na sat koji lupas u sahu. ali on nije faktor kantera - faktor kantera bi bio recimo, da ja i ti igramo sah i ti mene dobijes zato sto, paj sad, vestije izvodis sam potez pomeranja pesaka (znaci bas lepo i elegantno uhvatis figuru za glavu, podignes u jednom spretnom zamahu iznad table, onda je spustis u jednom savrsenom luku na odgovarajuce polje, pritom sve vreme drzeci figuricu potpuno normalno u odnosu na tablu i na kraju lupis zdravo jako o polje), a to je u sahu apsolutno nebitno. dakle, ne treba ti deksteriti. brz mozak? da, to je okej, ali to nije kanter.

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

Dule, ono što ti želiš je potezna strategija ili neki drugi tip strateške igre gde odluke ne donosiš u vremenu koje teče.

RT je RT , jebiga :D

Ima sporijih, ima bržih, ali kod svakog je bitan faktor tvoje brzine upravljanja svime i svačime u realnom vremenu :)

Edited by savke.

У једној старој књизи читао сам чудну причу; а враг би га знао откуд мени та књига из неког смешног времена, у коме је било много слободоумних закона, а нимало слободе; држали се говори и писале књиге о привреди, а нико ништа није сејао; цела земља претрпана моралним поукама, а морала није било; у свакој кући пун таван логика, али памети није било; на сваком кораку говорило се о штедњи, а расипало се на све стране, а сваки зеленаш и нитков могао је себи купити за неколико гроша титулу: велики народни родољуб. 
Радоје Домановић - "Страдија" 1902. -

Link to comment
Share on other sites

ma znam ja to, nego mislim da je taj faktor bitniji nego sto treba i da se ide u tom smeru. npr potezne stragedije sa limitiranom duzinom poteza (sah?) su kul. mogu i rtsovi da budu, ne znam, sporiji, da jedinice imaju veci helt, a da ih ima manje (ili da budu u klasterima od 10, 100, 1000)... recimo total war je gotivan primer rts pikanja gde je kanterasenje svedeno na minimum. jer ti ako krenes sa konjicom na lika, konjici treba vremena da dodje tamo gde treba, treba joj vremena da skrene ako ide u nekom pravcu i tome slicno. za sve to vreme protivnik moze da odreaguje i mozgom i rukom kako god oce. a opet nije potezno i odlucujes u svakom trenutku sta ces i kako da radis, izdajes direktne komande, komande ne laguju itd. cak i ako nisi preterano brz, tvojih sto macevalaca koji su pinovani ce da se drze relativno dosta vremena u solidnom broju i ti imas vremenski bafer za reakciju.

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

U šahu bi to bilo da pobedi onaj ko brže pomera figure, jer šatro isto će (vecinu vremena poteza) da potroše na strategiju. U šahu je samo pomeranje figura, taj čin, apsolutno nebitan...osim za epileptičare verovatno.

Slažem se sa Dolijom. A to sam i gore napomenuo. Strategija je skoro potpuno stavljena u stranu kod već pomenutih igara na uštrb, aj recimo taktike. Mada pominjanje taktike u smislu izbacivanje jedinice pa vraćanje istog trenutka kad je opalila nema veze sa životom, niti sa taktikom (ne trolujem tebe Storm, nego mi smetaju takve, po meni, gluposti). Zato kažem da su rts-ovi spali na jadne grane, sa pojavom WC3 ponajviše, CoH je nastavak itd. Potencira se sukob, skoro ne bukvalno, na fight 1 na 1 i ko će kad i kako ispaliti neke "specijale"...jbte, ko da igraš Street Fightera. I dobija uvek onaj koji je bolji i brži u mirkovanju, nema veze nikakve strategija tu. Zašto? Pa iz prostog razloga što to jeste u fokusu, i što je najgore, onome kome ide sporije, još manje će imati vremena za bilo kakvu strategiju, jer mikrovanje već dovoljno vrši presiju na njega.

Mislim, pošteno, serem jer su mi refleksi otišli u tuki odavno (kad me Rejz razbije u CoHu ko malo dete, šta da vam dalje kukam. naglasak na malo dete, ne na Rejza). Ali vidim šta se događa. Ono što Dulio kaže "kanterisanje" ide ka gore, a samo strategisanje ide ka dole. I onda je to RTS strategija, samo iz razloga što eto imaš bojište, jedinice, ali moraš da glumiš dadilju svakoj od njih. I to što su idioti uradili, ili ih mrzi za bolje, loše AI jedinica, pa se izvlače na tzv mikrovanje, to je kao "uuuu kako jaka strategija".

Da je AI svake jedinice na tom nivou, da u 90% slučajeva radi ono što je prirodno da radi, osim 10% gde su neki ekstremni uslovi i momenti, pozdravio bih to. A i onda bi moglo da se govori o nekoj iole masovki (ne mislim na prevlačenje mišem 100x100 i selektovanja 1000 trupa i slanje u nekom smeru), gde bi samim tim i strategija bi došla u prvi plan, zajedno sa terenom, FoWom i mnogim drugim stvarima koje je moguće implementirati u današnje igre, pa i taktikom (što NIJE dal će jedinica da uđe u vodu prvo levom ili desnom nogom).

I sad, ima klinaca koji se prže na mikrovanje, ali zato što traže baš tu brzu zabavu. Tipa, jebo partiju ako traje duže od 10 min. E u tuki ako je to igranje strategija...bilo protiv kompa, a još gore protiv čoveka.

Link to comment
Share on other sites

Doolio walloftext nisam procitao do kraja jebiga [:D].

U pravu ste obojica, ali ste se onda zajebali u izborima karijera. Obojica se lepo prijavite da sluzite vojni rok pa vas mozda prime u vojsku [:)].

Ono shto vi hocete je neshto slicno shto se deshavalo u EVE Online kada igrash na visokom nivou gde su svi CEO korporacija i alijansi. Kao vojni direktor 4S imao sam prilike da ucestvujem u kreiranju nekih od najvecih operacija izvodjenih u EVE-u (do tada) i tamo se upravo desahava prava strategija. Na tom nivou posle 3 meseca jednostavno sam skontao da je EVE za mene prestao da bude ono shto je do tada bio. Postao je Civ online, samo u realnom vremenu a ne u poteznom.

Svi ljudi su mi postali bukvalno ili one vojne jedinice koje se krecu po mapi, ili specijalisti u gradovima a sistemi su postali gradovi itd itd. U brod prakticno da nisam sedao a jedina razlika u odnosu na Civ (osim realnog vremena) je bila shto sam poneku od tih jedinica licno poznavao i bio sa njima nekada na roshtilju.

Dakle to shto vi hocete nece postojati skoro nikada osim u realnosti :). Kljucna rec je Real-Time Strategy Games, a ne simulacije realnih situacija koje mozda obavaljaju na nekoj visokoj vojnoj shkoli u okviru NATO-a ili Rusije ili shta vec...

We must all fear evil men. But there is another kind of evil which we must fear most and that is the indifference of good men !

Link to comment
Share on other sites

Imam jedan san, josh odavno kada sam bio mladic pa smishljao sa drugarima kakvu bi igru voleli.

MMO u kojem jedan ili vishe igraca (stratega) igra na "nivou" pogleda RTS-a i izdaje naredjenja u odnosu na situaciju a na "nivou" terena drugi igraci (oni koji igraju peshadiju, avione, tenkove, radnike itd) pokushavaju da ispune zadato. Neshto kao Battlefield npr. Kombinacija RTS-a i FPS/RPG MMO-a. Ajoj shto bi to moglo da jebe kevu :).

Edited by Sting

We must all fear evil men. But there is another kind of evil which we must fear most and that is the indifference of good men !

Link to comment
Share on other sites

Misliš kao Enderova igra?

Da, to bi stvarno ebalo keve. Imamo slične snove. :)

No ja bih dodao i jedan level iznad tih RTSa, a to onaj na foru strateške mape, na znatno većem frontu ili teritoriji, kao i jedan niži, između rts-a i fps/rpg mmoa, a to je oficirski kadar. ALi tu opet upada Ai, koji bi trebao da popuni sva prazna mesta.

Ali npr. full MMO, gde počinješ od običnog vojaka, pa biraš u kom smeru ćeš da ideš, tj koji rod, da li te zanima perfekcija u tome što radiš ili napredovanje o činovima...

Podela na milione teritorija za osvjanje, različitog terena itd...

Koalicije, izdajstva, planovi unutar planova, politika u fulu, diplomatija...

Nebitno koji setting, fantasy, exWars, sadašnjost, SF, ova planeta, više planeta...ma sve jedno, samo da je prženje na raznim nivoima igre. :)

Link to comment
Share on other sites

Imam jedan san, josh odavno kada sam bio mladic pa smishljao sa drugarima kakvu bi igru voleli.

MMO u kojem jedan ili vishe igraca (stratega) igra na "nivou" pogleda RTS-a i izdaje naredjenja u odnosu na situaciju a na "nivou" terena drugi igraci (oni koji igraju peshadiju, avione, tenkove, radnike itd) pokushavaju da ispune zadato. Neshto kao Battlefield npr. Kombinacija RTS-a i FPS/RPG MMO-a. Ajoj shto bi to moglo da jebe kevu :).

Možeš malo više da pojasniš ovaj tvoj koncept, kakva bi tu uloga bila ovog što je na nivou rtsa, osim da preko četa bukvalno savetuje ostalima šta da rade? Jel iz ovog tvog on ne može da kontroliše svoje jedinice, pošto ih kontrolišu ostali igrači, jedina njegova uloga je možda na makro planu, ali to opet treba da izvršavaju igrači-radilice :D

У једној старој књизи читао сам чудну причу; а враг би га знао откуд мени та књига из неког смешног времена, у коме је било много слободоумних закона, а нимало слободе; држали се говори и писале књиге о привреди, а нико ништа није сејао; цела земља претрпана моралним поукама, а морала није било; у свакој кући пун таван логика, али памети није било; на сваком кораку говорило се о штедњи, а расипало се на све стране, а сваки зеленаш и нитков могао је себи купити за неколико гроша титулу: велики народни родољуб. 
Радоје Домановић - "Страдија" 1902. -

Link to comment
Share on other sites

Ako si ozbiljno igrao bilo koji MMO koji je teshko okrenut ka PvP-u (ne Wow :P) onda znash da u svakom od njih uvek postoje ljudi koji tu funkciju vec obavljaju. Ono shto bi ja uradio, institucionalizovao bi tu funkciju dajuci im shiru perspektivu od ostalih igraca, radi laksheg obavljanja te funkcije.

Shta bi tacno bio njegov zadatak, to ne mogu da ti kazem jer dalje od koncepta nisam ishao. Plan mi je bio da razradim sistem, ali jednostavno nikada nisam to uradio. Mozda ako zaradim silne pare, odem u penziju kao mladic, i onda se zajebavam sa time.

Ajde da banalizujem sitem. Npr uloga "stratega" je kao igra SC-a. On zadaje zgrade, pravi jedinice i naredjuje radnicima da kopaju. Razlika je u tome shto radnici i jedinice nemaju AI (ili imaju ako ih ne preuzme igrac). Mozda bi trebalo da umesto "strateg" stavim "puppet master" [:D]. Zmishljam lude korejce koji bi ispizdeli shto ne mogu da rade mikro [:D].

edit - vidim li da je neko od vas napravio igru od ove ideje a da mene nije zvao da radim na projektu i poshteno zaradim hleb od svoje ideje ima da ispizdim i da vas tuzim [:D]. Lucky ce da mi obezbedi logove!

Edited by Sting

We must all fear evil men. But there is another kind of evil which we must fear most and that is the indifference of good men !

Link to comment
Share on other sites

Lako može da se napravi veza između onih "gore" i onih "dole". Tipa - ako želim da neka jedinica ide ka x tački, onom dole će se pojaviti task da njegova jedinica ide ka toj tački. Taj izdaje direktna naređenja ljudima ispod i daje povratnu informaciju ka gore o stanju na terenu... i sl.

Najbanalnije:

1 igra panzer general, onaj ispod njega (u sukobu jedinice na jedincu ovog prethodnog) igra MoW, a onaj ispod ovoga igra npr. battlefield.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...