Jump to content

Potrošnja elektro automobila


Lucky

Recommended Posts

Htedoh ovaj topic da otvorim još pre X dana, nego me sad podseti Dovla na njega.

Kod novog smarta koji kreće od 2011. ili kad već, piše da su ovo specifikacije:

Power: 30 kW (41 hp)

Torque: 120 Newton meters

Economy: 12 kWh per 100 kilometers (193 Wh/mile)

Range 115 kilometers (71 miles) on the (NEDC cycle)

Top speed: limited to 100 km/h (62 mph)

E sad, šta tačno znači, koliko on struje potroši za tih 100 kilometara, odnosno koliko struje je potrebno u njega "sasuti" za tih 100 kilometara? Ovde piše 12 kilovat časova, ako se ne varam, ali zar nije kilovat čas nešto baš skup? Ili sam ja nešto pobrkao.

Suštinski me zanima ekonomska strana ovog elektro automobila, odnosno koliko kod nas trenutno košta jedan kilovat sat, da bismo videli koji je odnos benzin na 100km vs struja na 100km.

Link to comment
Share on other sites

pa kontam da to ne moze tako bash da se srachuna, jer nije on tramvaj pa da vuche struju iz mreze direkt,pravo pitanje je koliko koshta da se napune baterije da bi preshao tih 100km:) a cena kilovata je 5 eurocenti valjda, tu negde.

No one can survive becoming a legend.

i ja kazem jebiga! Kao da je jebiga neka magichna rech.

Link to comment
Share on other sites

Pa na to i mislim ... znači kao što imam potrošnju za kompjuter, uljani radijator ili peglu dok radi X sati, tako isto imam i potrošnju za Smarta dok se puni pet sati.

Što se cene tiče, 5 eurocenti za kilovat je ok, ali kilovat nije kilovatčas ... doduše, nisam ni ja neki ETF-ovac pa ne znam, stoga bih i voleo da mi neko pojasni ... ili sam skroz omanuo pa ovo što piše da je 12 kilovačasova potrošnja za tih 100 kilometara, to uopšte nema veze sa tim koliko on potroši struje da bi se napunio?

Link to comment
Share on other sites

nema veze ali ni oni nisu rekli na shat su mislili, tj da li su dali vec prerachunat ekvivalent kao toliko te izadje tih 100km tj platio bi koliko i 12 kwh u rl-u ili su dali ono shto se vuche iz baterija ali u tom sluchaju cena bi bila josh niza, tako da ako rachunamo da ide kao tramvaj opet je to kao ok:) cena kilovat chasa je oko 5 eurocenti:)

ali kontam da je ova prva opcija:)

No one can survive becoming a legend.

i ja kazem jebiga! Kao da je jebiga neka magichna rech.

Link to comment
Share on other sites

Kilvat sat je ono shto se u domacinstvu zove kilovatom.

Petj od 4 kilovata (ili bilo shta tako napisano) znachi zapravo da tje posle sat vremena tvoj rachun biti tezhi za 4 kilovatachasa.

Tj Kilovat ti je oznaka potroshnje, a kilovatchas ti je oznaka kolko je potroshilo. Mislim imash retardaciju:

Using a 60 watt light bulb for one hour consumes 0.06 kilowatt hours of electricity. Using a 60 watt light bulb for one thousand hours consumes 60 kilowatt hours of electricity.

Shto tje retji auto troshi 12kilovata na sto kilometata, poshto nije konstantno prikljuchen nego crpi akumulator

Kontam da je kilovatchas jedinica

a kilovat sila

P.S. Kontam da ne kontam ishta.

poz voz 2011

Link to comment
Share on other sites

kilovat chas je kod nas valjda dinar ipo u jeftinoj i pet ipo u skupoj tarifi, u onoj normalnoj zoni. ima valjda i crvena gde je to vishe al nije preterano ni bitno. kad prerachunash kako god cena ispadne smeshna :)

jel moguce da mora da se objashnjava shta je kilovat chas ? :) ko shto imash km/h tako imash i kWh (kw/h)

Edited by rev
Link to comment
Share on other sites

Naravno da mora, nikad nisam bio fizičar niti sam kapirao da je to ista merna jedinica :) Pošto nema ono "kilometara NA sat" nego samo "kilovat čas" pa sam mislio da je to možda nešto drugo.

Enivejz, cenovnik EPS-a je ovde:

http://www.eps.rs/zaposetioce/cene.htm

Što znači da ako ovaj auto za 100 kilometara potroši 12 kilovata to je (neka bude 5.5 dinara, tj. najskuplja varijanta) 66 dinara za sto kilometara. To je onda stvarno povoljno. Kupujem! :)

Link to comment
Share on other sites

Uz to da dodam da je elektricni motor zbog svoje konstrukcije izuzetno efikasan (bar onaj trofazni) tako da su gubici energije jako mali. Sa druge strane dok vozis na benzin, iskoriscenje energije koja se nalazi u benzinu je relativno malo.

E sad druga stvar je sto struju opet moras dobiti u termocentrali ili hidrocentrali pa se tu gubi, plus gubici dok se pune baterije...

Link to comment
Share on other sites

Pa pominjali su cifru od oko 20.000 eur.

Ne kažem da je jeftino, ali ako je stvarno cena na 100 kilometara 66 dinara a recimo kod nekih standardnih automobila je 10 puta tolika. Ako recimo godišnje neko vozi oko ~ 20.000 km, to je u struji 13.200 dinara nasuprot 132.000 dinara, znači godišnje uštediš oko 1500 eur, što znači da se taj auto isplati već za koju godinu.

Naravno, ovo sam sad ja nešto obračunao bezveze, i jedino što treba da se sračuna jeste da li se isplati ovaj elektro u odnosu na recimo dizel smarta koji troši 3.3 litre a košta negde oko 13.000 ako se ne varam. Znači pitanje je kada se ta razlika od 7000 eur isplati. A verovatno bi u kalkulaciju trebalo uračunati i neka predviđanja kako će ići cena nafte i derivata nadalje, a šta će biti sa strujom.

Link to comment
Share on other sites

A verovatno bi u kalkulaciju trebalo uračunati i neka predviđanja kako će ići cena nafte i derivata nadalje, a šta će biti sa strujom.

svako ko može da predvidi cenu nafte na srednji rok će postati monstruozno bogat. avaj, svi koji to mogu su već monstruozno bogati :)

ono što sa sigurnošću možemo reći je da će, ako se ikada omasove električni automobili, porezi na struju drastično porasti. porezi na benzin su svuda jako visoki, i značajno utiču u budžetima država. prosto, ljudi su spremni na daleko veće žrtve zarad te neke slobode kretanja, i istrpeće mnogo veće namete na mobilnost nego na neki drugi civilizacijski komfor.

nadajmo se samo da će se iscimati da nekako drugačije oporezuju struju za domaćinstva od struje za automobile, jer ću u protivnom morati da počnem da gasim komp noću :D

Link to comment
Share on other sites

jadni mi onog dana kada se i automobili budu punili na struju. Nasa elektromreza i sada jedva moze da izdrzi potrosnju tokom letnjih i zimskih meseci a kako ce onda da izdrzi stotine hiljada vozila koja se budu punila, pa bilo i to tokom noci. Da ne govorim o tome sto ce neko morati da izmisli nachin, izvor dobijanja te energije. A situacija u Srbiji nije mnogo gora od one u Americi, ako se setite velikog prestanka napajanja struje na severoistoku amerike 2002 ili 2003te

It's nice to be good, but it's nothing compared to being bad

Link to comment
Share on other sites

Ja zaista ne verujem da će kod nas do tipa 2020. biti više od 10% automobila na struju, ako i toliko. Ne znam odakle mi ovakve prognoze, ali hoću reći ne bih se brinuo za naš elektroenergetski sistem u tom smislu, a ako za XY godina i dalje bude raspad, onda ćemo mi biti toliko raspali da nam ni napamet neće pasti elektroautomobili.

Link to comment
Share on other sites

Kontam da je kilovatchas jedinica

a kilovat sila

P.S. Kontam da ne kontam ishta.

Kilo-watt-čas je jedinica za energiju,

a kilo-watt je jedinica za snagu!

Jedinica za silu je Njutn!

jel moguce da mora da se objashnjava shta je kilovat chas ? :) ko shto imash km/h tako imash i kWh (kw/h)

Da da, isto je, samo što je skroz obrnuto :D

U prvo slučaju deliš sa satima, a u drugom množiš!

Auto potroši 12 [kWh] za 100km

Jedan [kWh] varira od 1 do 12 dinara u zavisnosti ovih tarifa po cenovniku. Što znači da je cena od 12 do 144 din na svakih 100 km. Zavisi kad puniš auto!

Everytime I cross the line

I push the boundaries out a little...

Link to comment
Share on other sites

Realno nikad nece ovakvi automobili preuzeti primat. U Kaliforniji vec ima x pumpi za vodonik za valjda par modela koji koriste isti. Trenutno je ista cena za litar benzina i vodonika a proizvodnja (izdvajanje whatever) cistog vodonika H2 je jako komplikovano i skupo, tako da ce ovo ici jos nize. Po meni je ovo prava buducnost :)

Link to comment
Share on other sites

Povodom vodonika:

Vodonik nije gorivo. Vodonik je baterija i to verovatno najgora koja je čoveku poznata. Vodonik se ne nalazi u slobodnom stanju u prirodi i sav vodonik vi morate da proizvedete pri čemu se u proizvodnju vovonika mora uložiti više energije nego što se može izvući korisne energije u gorivnoj ćeliji ili SUS motoru. Ukratko, vodonik ima negativnu neto energiju. Da ne pominjem problem skladištenja, pošto vodonik mora da stoji na jako niskoj temperaturi i visokom pritisku da bi bio u tečnom stanju.

Povodom električnih automobila:

Oni svakako deluju kao dobro rešenje sve dok možemo da proizvodimo struju za njih. U narednih 5-10 godina se očekuju ogromni pomaci u komercijalnoj tehnologiji koji će omogućiti baterijama jako kratka vremena punjenja i velike gustine energije; eksperimentalne baterije već postoje, npr. Nanowire Battery.

You're all gonna die. Then you'll be dead for way longer than you're alive; like, that's mostly what you're ever gonna be. You're just dead people that didn't die yet...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...