Lucky Posted November 7, 2009 Report Share Posted November 7, 2009 Ovo me baš proganja, i uopšte mi nije jasno :) Brisač postoji kod hečbeka, čak i automobila sa guzicom ali sa petoro vrata, dok kod sedana sa četvoro, toga nema. A nemam pojma zbog čega. Meni čak i realnije da auto sa četvoro vrata treba da ima brisač, jer je najčešće ugao pod kojim zadnja šoferka pada "blaži" nego kod hečbeka gde je često skoro pod pravim uglom, pa teoretski lakše može da se zadrži recimo sneg ili šta god, kad je staklo manje nakrivljeno. A nije da je zadnji brisač beskoristan, sve šta neko ko vozi sedan može da uradi je da uključi zadnje grejanje i kao da mu to malo očisti prozor od recimo kapljica kiše. Stoga, što je to tako? :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coffin Posted November 7, 2009 Report Share Posted November 7, 2009 (edited) Prvo sto mi pada na pamet je to sto bi izgledalo ruzno :), al to i nije neki izgovor s obzirom sta sve vidjamo. Edited November 7, 2009 by Coffin Quote DAMKE: teli smo malo basket al nemamo loptu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doca Posted November 7, 2009 Report Share Posted November 7, 2009 hah ovo i mene zanima, i nikako da pitam nekog ko se razume u materiju :) Quote Novi forum smrdi Link to comment Share on other sites More sharing options...
dovlagsi Posted November 7, 2009 Report Share Posted November 7, 2009 Vrlo je jednostavno. :) Hecbek modeli generalno imaju taj problem sa prljavstinom, koju tockovi lakse nabacaju kada auto nema treci volumen, odnosno "guzicu". Stoga im je potrebniji brisac, koji uvek jel dolazi sa prskalicom. E sad, vi verujem svi znate da postoji brdo automobila koji imaju guzicu (kao npr. ova Mazda6 na slici dole), a ipak imaju i brisac zadnjeg stakla. Dok su sedani sa cetvoro vrata, takvi modeli bi bili sa petoro vrata. Cesto nazivani "liftback". Oni imaju brisac jer im se cela vrata prtljaznika otvaraju, zajedno sa staklom. Ti brisaci se ugradjuju na metalni deo vrata gepeka, te je, logicno, nemoguce takav brisac ugraditi na sedan, sa cetvoro vrata. Jos uvek nisu smislili kul nacin da brisac implementiraju na sedana... Quote facebook.com/speed.rs Link to comment Share on other sites More sharing options...
phantomq Posted November 8, 2009 Report Share Posted November 8, 2009 a dosta uticaja ima i aerodinamika... kod sedana krov se mnogo blaze spusta i strujanje vazduha skida vodu sa zadnjeg stakla dok hechbeka to nije slucaj Quote ((((Q)))) SRBI su najgluplji narod na svetu!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mitch Posted November 8, 2009 Report Share Posted November 8, 2009 jednostavno,ne prska voda i prljavstina sa zadnjih tockova na zadnje staklo,kao npr kod hatchback-a nekog. realno,na limuzini jedino sto moze da smeta na zadnjem staklu je sneg,koji opet moze da se otkloni grejacima.. Quote Bjukenon Mitch Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted November 8, 2009 Author Report Share Posted November 8, 2009 Vrlo je jednostavno. :) Hecbek modeli generalno imaju taj problem sa prljavstinom, koju tockovi lakse nabacaju kada auto nema treci volumen, odnosno "guzicu". Stoga im je potrebniji brisac, koji uvek jel dolazi sa prskalicom. E sad, vi verujem svi znate da postoji brdo automobila koji imaju guzicu (kao npr. ova Mazda6 na slici dole), a ipak imaju i brisac zadnjeg stakla. Dok su sedani sa cetvoro vrata, takvi modeli bi bili sa petoro vrata. Cesto nazivani "liftback". Oni imaju brisac jer im se cela vrata prtljaznika otvaraju, zajedno sa staklom. Ti brisaci se ugradjuju na metalni deo vrata gepeka, te je, logicno, nemoguce takav brisac ugraditi na sedan, sa cetvoro vrata. Jos uvek nisu smislili kul nacin da brisac implementiraju na sedana... OK, pored toga što si ponovio sve što sam ja napisao, dodao si da nemaju dobro rešenje za dizajn, i to mi je ok. Mada mi pre deluje kao njihovo "vađenje" da ih mrzi da se tim bave nego da nemaju pravo rešenje. jednostavno,ne prska voda i prljavstina sa zadnjih tockova na zadnje staklo,kao npr kod hatchback-a nekog. realno,na limuzini jedino sto moze da smeta na zadnjem staklu je sneg,koji opet moze da se otkloni grejacima.. Ja se izvinjavam, kakve vi to hečbeke vozite? Ne znam za auto kojem su zadnji točkovi istureni iza zadnjeg branika da bi uopšte dali šansu da do takvog prskanja dođe. Gledam po snegu zimi na primer, najviše što uspe da se desi jeste da (kod Korse moje) sneg napravi "blatobran" iza točkova ispod branika ali i dalje prilično daleko od njegovog kraja. I kakvi su to točkovi koji bi bacali tako visoko? Plus, meni sneg nikad nije mogao da otpadne sa zadnje šoferke na hondi samo sa uključenim grejačima (možda ne valjaju :)) Ovo sa strujanjem vazduha može da bude delimičan odgovor, ali i dalje nedovoljno tačan (iz prakse). Plus, isti pad ima recimo baš pomenuta Mazda sa petoro vrata, kao i drugi sa petoro vrata, Sad ispade da sam protiv svih vas :) ali suštinski nisam, samo mi nijedan odgovor nije uverljiv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doolio Posted November 8, 2009 Report Share Posted November 8, 2009 plus jedan za problem ugradnje kad je prozor nije deo gepeka. ovo sa prljavstinom ne pije vodu, sto zbog toga sto kaze laki, sto zbog toga sto postoje i sedanoliki automobili sa brisacem ko ova mazda. Quote brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
dovlagsi Posted November 8, 2009 Report Share Posted November 8, 2009 Evo Laki rekao ti je Doolio, to je ono sto bi ti ja opet ponovio. Dakle, dao sam ti odgovor - ne moze da se stavi brisac na sedan jer mu se otvara gepek bez zadnjeg stakla! Quote facebook.com/speed.rs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted November 8, 2009 Author Report Share Posted November 8, 2009 Hmph, ok, ali still, ono, napred imamo brisače a hauba se otvara isto kao što se pozadi otvara gepek a nemamo brisače. Često je i ugao između prednje i zadnje šoferke sličan. Mislim, šta sve ugrađuju u automobile i na koji način, nemoguće je da ne mogu da naprave brisač kojeg neće zakačiti gepek kada se otvori, mislim, o čemu mi pričamo... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
peja_ Posted November 8, 2009 Report Share Posted November 8, 2009 taj fazon, sad kao NEMOGUCE JE UGRADITI, NEMA GDE :D uz tebe sam laki! Quote The thing's hollow — it goes on forever — and — oh my God — it's full of stars! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted November 9, 2009 Author Report Share Posted November 9, 2009 hahahahaha, you go girl! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trooper Posted November 9, 2009 Report Share Posted November 9, 2009 (edited) + + = PROFIT! Edited November 9, 2009 by Трупер Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mitch Posted November 9, 2009 Report Share Posted November 9, 2009 Ja se izvinjavam, kakve vi to hečbeke vozite? Ne znam za auto kojem su zadnji točkovi istureni iza zadnjeg branika da bi uopšte dali šansu da do takvog prskanja dođe. Gledam po snegu zimi na primer, najviše što uspe da se desi jeste da (kod Korse moje) sneg napravi "blatobran" iza točkova ispod branika ali i dalje prilično daleko od njegovog kraja. I kakvi su to točkovi koji bi bacali tako visoko? Plus, meni sneg nikad nije mogao da otpadne sa zadnje šoferke na hondi samo sa uključenim grejačima (možda ne valjaju :)) pa,ja ne znam koje vi hatchbackove vozite,ali meni je i na bmw-u i na ovom cliu stalno zaprljano zadnje staklo ako pada kisa,ili ako su ulice mokre. :) ne znam sta je cudno u tome da prska po zadnjem staklu? cak se i na dzipu zaprlja,pa ne vidim zasto bi problem bio i na cliu ili tako nekom autu? a kao sto rekoh,kod limuzina nema tolike potrebe za zadnjim brisacem,jer pod jedan,ne prska uopste, a sneg se skloni grejacem (naravno,pre toga ocistit onaj deblji sloj :)),a pod dva,brisaci narusavaju izgled kola donekle,tako da nema ni potrebe za njim kod limuzina. ne mogu ni da zamislim audi a8 sa zadjim brisacem... znaci da rezimiramo,nema ga jer je nepotreban iz vise razloga i njegovim prisustvom bi se samo narusio izgled kola. :) takodje,ne vidim zasto ne bi mogli da ga ugrade,kao sto i laki kaze za haubu,slicnom analogijom bismo dosli i do ugradnje za zadnje staklo. Quote Bjukenon Mitch Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doolio Posted November 9, 2009 Report Share Posted November 9, 2009 gahahaha peja car:) Quote brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sa1Nt Posted November 9, 2009 Report Share Posted November 9, 2009 meni je retardirano shto nema zadnji brisach jer iako je ugao bolji nego kod hechbeka i ima grejache, svejedno ostaju kapljice koje otezhavaju gledanje.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 9, 2009 Report Share Posted November 9, 2009 a kako bi vam bilo da vozite kamion pa da uopšte nemate zadnje staklo? peja car Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dovlagsi Posted November 9, 2009 Report Share Posted November 9, 2009 Hahahaha, ma vi stvarno niste normalni! :) Mogu da dodam jos samo da je za ugradnju kod sedana potreban prostor izmedju zadnjeg stakla i vrata prtljaznika, to znaci ugradnju novih delova karoserije, ili barem lajsni, sto povlaci dodatne troskove. A tu je i ono sto je Mitch rekao - ne bi mogao da zamislim sedan da mu to lepo stoji. @Lucky - tvoja Corsa ima 145 sirinu gume, moj Pro_ceed 225. Stoga iako mi je ugao zadnjeg stakla maltene kao i kod prednjeg, kada je kisha - sve mi bude prljavo pozadi! Dakle, mislim da je to, u ovom konkretnom slucaju, do sirine guma. Quote facebook.com/speed.rs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted November 9, 2009 Author Report Share Posted November 9, 2009 pa,ja ne znam koje vi hatchbackove vozite,ali meni je i na bmw-u i na ovom cliu stalno zaprljano zadnje staklo ako pada kisa,ili ako su ulice mokre. :) ne znam sta je cudno u tome da prska po zadnjem staklu? cak se i na dzipu zaprlja,pa ne vidim zasto bi problem bio i na cliu ili tako nekom autu? a kao sto rekoh,kod limuzina nema tolike potrebe za zadnjim brisacem,jer pod jedan,ne prska uopste, a sneg se skloni grejacem (naravno,pre toga ocistit onaj deblji sloj :)),a pod dva,brisaci narusavaju izgled kola donekle,tako da nema ni potrebe za njim kod limuzina. ne mogu ni da zamislim audi a8 sa zadjim brisacem... Iskreno, nikad na korsi nisam imao taj problem :) A imao sam gomilu puta problem kojeg pominje Sa1nt. Što se A8 sa zadnjim brisačem tiče, jednostavno nisi navikao. Da auto nema kvake i dolazi takav bez istih, verovatno bi kad bi neko pitao "što nema kvake" ti rekao "ne mogu da zamislim A8 sa kvakama" :) ili prednjim brisačima, ili čime god :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mitch Posted November 9, 2009 Report Share Posted November 9, 2009 slazem se da je to sve stvar navike,ali isto tako mogu da se zapitam zasto nisi napravili nesto za ciscenje stakla sa strane i retrovizora? i tu ostaju kapljice stalno i slabo se vidi :) a ako logicki razmislimo, auto industrija ne pravi brisac za zadnje staklo kod limuzina vec duzi niz godina (da ne lupam koliko) i sigurno je da su oni procenili da za tim brisacem nema potrebe. kad je danas abs i esp standard kod vecine kole,zasto ne bi mogli da ubace i zadji brisac. pa,ocigledno da nema potrebe. :) Quote Bjukenon Mitch Link to comment Share on other sites More sharing options...
nickwood Posted November 9, 2009 Report Share Posted November 9, 2009 Iskreno, nikad na korsi nisam imao taj problem :) A imao sam gomilu puta problem kojeg pominje Sa1nt. Što se A8 sa zadnjim brisačem tiče, jednostavno nisi navikao. Da auto nema kvake i dolazi takav bez istih, verovatno bi kad bi neko pitao "što nema kvake" ti rekao "ne mogu da zamislim A8 sa kvakama" :) ili prednjim brisačima, ili čime god :) Tvoja korsa ima tri klipa velicine upaljaca. Uske gume i spora je. Moj veliki dizel pezo od hiljadudevetstokubika bez turbine ima sire gume i isto je spor gotovo kao korsa, startuje neeesto brze, ali je stalno stalno stalno prljavo pozadi, samo zbog guma. Dovlina teorija da treba vise plastike i lajsni za brisac na sedanu je mozda pila vodu kada su izmislili sedan pre 100 godina, pa je tada bilo skuplje. Danas, posle 100 godina, da je to bio problem, svaki saedan bi imao 4 brisaca. Quote Ovdashnji P.S> nickwoode, zasto se ne "log_out"-ujes kad si na forumu sa mog kompa? DovlaGSI :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.