Nisam nimalo stručan da komentarišem da li je inkluzija dobra što za tu decu ili ne, ali mi je samo nejasno kako je ovde ispalo da je baš inkluzija bitan problem obrazovnog sistema? To jeste nešto što oduzima više vremena prosvetnim radnicima, to je nesporno, ali to sigurno nije nešto što pretežno dovodi do povećanog vršnjačkog nasilja ili do situacija kao što smo imali juče. Jer da dovodi imali bismo probleme samo u odeljenjima gde ima dece u okviru inkluzije, a mi imamo probleme svuda. Prosto ne vidim kako to na bilo koji značajan način utiče na celokupno obrazovanje.
Druga stvar vezano za upliv Zapada i EU koji nam nameću nešto za naše obrazovanje. Kada se uzimaju pare od nekih EU fondova oni imaju neke uslove koji treba da se ispune za određeni projekat. Mislim da sam pominjao kada sam čitao neki konkurs za EU fondove za razvoj video igara gde je navedeno da će imati prednost projekti u kojima su seksualne manjine, rasne i verske manjine, kao i da se više boduju projekti namenjeni deci mlađoj od 8 godina - u prevodu napraviš igru u kojoj je gender fluid muslimanka sa hidžabom koja radi u vrtiću i prolaziš odmah. Ali onda ti to pročitaš, kažeš "ček, pa ovo je glupo" i prosto ne konkurišeš za te fondove jer nećeš da ispunjavaš neke glupe uslove. Niko nas ne tera da u oblasti obrazovanja konkurišemo za EU (Zapadne) fondove, niti da moramo da sprovodimo njihove inpute, a pogotovu ne možemo da imamo neke penale ako se nismo prijavili za neki projekat koji smo kao država (tj da kažemo nadležno ministarstvo) procenili da nije u našem interesu. S tim da onda ako hoćemo da ulažemo u sistem obrazovanja, ne bi bilo loše da sama naša država preraspodeli novac recimo sa davanja za fudbalske klubove, nacionalne stadione, MIG-ove u neke projekte koji bi se sprovodili u obrazovanju. Ali to se ne vidi, ne možeš da se slikaš s time, ne može da se uzme kajmak na tome kao što može na građevini i mutljavini sa sportom, crkvom ili nabavkom naoružanja i onda to nije interesantno. I to je ono što na kraju krajeva dovede i do ovih situacija. Jer su nam prioriteti tako postavljeni da se u mnoge stvari ulaže pre nego u obrazovanje i vaspitanje. A da ne pričamo da je vrlo veliko pitanje i koliko od tih para koje budu namenski opredeljene za obrazovanje zapravo bude na pravi način iskorišćeno a ne opet neke kombinacije.