Dule_smor Posted April 3, 2007 Report Share Posted April 3, 2007 Francuski TGV voz je postavio rekord u brzini kretanja po konvencionalnim shinama, 575 km na sat.Ali apsolutni rekord u brzini vozova drzi japanski magnetni levitacijski voz MagLev, 581 km/h. http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/6521295.stm Francuski TGV. Japanski Shinkansen Japanski Maglev. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted April 3, 2007 Report Share Posted April 3, 2007 Ovo sam danas slusao na radiju, i stvarno je strava. Sad razmisljam, koliko sam se vozio i to jos na nemackom auto putu bez ogranicenja da bih stigao na odrediste, a jedan od ovih bi me tamo prevezao za sat ipo :)) Jedino me zanima, da li oni "uvek" imaju tu veliku brzinu (naravno osim kod stanice i to) ili je ovo samo "show off" rekord, pa oni voze zapravo tipa 200km/h "standardno" ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dule_smor Posted April 3, 2007 Author Report Share Posted April 3, 2007 koliko sam ja razumeo ovo je samo rekord, a standardna brzina im je oko 300 km/h...ali i to je sasvim dovoljno kad se uporedi sa nashom zeleznicom:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stator Posted April 3, 2007 Report Share Posted April 3, 2007 ovaj francuski sigurno ne isde stalno 550+ ali ovaj japanski magnetni bez problema bi mogao da ide redovno 400+ km/h Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
urgh Posted April 3, 2007 Report Share Posted April 3, 2007 lol, kontam da su ovi pokushali da obore rekorf magleva, mozda im josh nije jasno da je to sizifov posao. Quote No one can survive becoming a legend.i ja kazem jebiga! Kao da je jebiga neka magichna rech. Link to comment Share on other sites More sharing options...
iguana Posted April 3, 2007 Report Share Posted April 3, 2007 dule, mislim da poredish babe i zabe, jer je tgv voz koji koristi "klasichne" shine i tockove dok ovaj japanski rekorder levitira iznad magnetnog jastuka Quote It's nice to be good, but it's nothing compared to being bad Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dule_smor Posted April 3, 2007 Author Report Share Posted April 3, 2007 pa to sam i naglasio u postu...ne znam dal su francuzi pravili vozove sa magnetnom levitacijom, ali dobro im ide i ovaj klasicni:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dušan_ Posted April 3, 2007 Report Share Posted April 3, 2007 Tako ce biti i kod nas za jedno 50 godina... Quote Mehaničke karakteristike dobijene ispitivanjem mašinskih delova izrađenih od nehomogenih materijala pod dejstvom statičke zatežuće sile približno odgovaraju mehaničkim karakteristikama standardne epruvete. Link to comment Share on other sites More sharing options...
G!!! Posted April 4, 2007 Report Share Posted April 4, 2007 nemci su imali magnetni koji je kao isao standardno oko 400km, ali je pre nekih mesec dva izleteo iz shina usled "ljudskog faktora" heh secam se kad sam putovao nekim obichnim fozom u francuskoj pored nas je bila neka experimetnalna "pruga" koja je bila na velikim betonskim stubovima visine oko 2 m ja bih rekao, i kao to je bila neka pretecha TGVa koja naravno nije uspela... ali opet zanimljivo za videti... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dule_smor Posted April 4, 2007 Author Report Share Posted April 4, 2007 i da, Shinkansen je barem lep za razliku od Tgv-a:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted April 4, 2007 Report Share Posted April 4, 2007 ti vozovi su budućnost putovanja u evropi, ako se nešto krupno ne promeni. jeftiniji su od aviona, a ako ne živiš na 5 min od aerodroma, i brži. a ako živiš blizu aerodroma, izvini :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
urgh Posted April 4, 2007 Report Share Posted April 4, 2007 nemci su imali magnetni koji je kao isao standardno oko 400km, ali je pre nekih mesec dva izleteo iz shina usled "ljudskog faktora" pa maglev je nemachka tehnologija. i nije izleteo nego je ostao tamo gde je i trebalo, samo se sudario sa vozilom za odrzavanje koje je ljudski faktor zaboravio.naravno kad se sudarish sa nechim brzinom od 500km/h onda bude i mrtvih. btw. chak ni nemci koliko sam razumeo nemaju komercijalnu maglev liniju, sve se to desilo na maglev test poligonu. jedini maglev koji je otvoren za posao je u japanu(tj jedini su oni imali kinte da ga kupe). skupo u pm;) Quote No one can survive becoming a legend.i ja kazem jebiga! Kao da je jebiga neka magichna rech. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted April 4, 2007 Report Share Posted April 4, 2007 da, ono što jebe brze vozove je cena i to što nisu naročito zeleni, osim u zemljama sa obiljem nuklearne struje (npr. francuska i japan :P) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kole Posted April 4, 2007 Report Share Posted April 4, 2007 hehe zapravo kina je otkupila od nemaca 1 kompoziciju i jednu deonicu za 40 ili beshe 60 milijardi jura...i onda 3 godine kasnije objavili da ce da "razviju svoj"....reverse engineering ftw =o))) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
G!!! Posted April 5, 2007 Report Share Posted April 5, 2007 grom i pakao :P 60 milijardi !?!?! eee srbijo a ti sadi paprike tu je buducnost :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted April 5, 2007 Report Share Posted April 5, 2007 heh secam se kad sam putovao nekim obichnim fozom u francuskoj pored nas je bila neka experimetnalna "pruga" koja je bila na velikim betonskim stubovima visine oko 2 m ja bih rekao, i kao to je bila neka pretecha TGVa koja naravno nije uspela... ali opet zanimljivo za videti... Ja sam imao prilike da se vozim nekom "turbo" linijom, koja nije ova u klasi 400-500km/h, ali je isao sasvim sigurno oko 200tinak. I mogu vam reci da je osecaj skroz cudan, cak i ako ste se vozili "obicnim" kolima takodje u slicnoj brzini. Medjutim, ono sto mene takodje zanima jeste koji je broj zhrtava "peshaka" ? Posto, svi znamo da ne treba prelaziti prugu i to, ali kod nas barem imas prilike da vidis taj voz jer ide 30 na sat :> ovaj od 400km/h samo proleti. Jel moguce da su u evropi naucili da je prelazenje pruge big no no? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted April 5, 2007 Report Share Posted April 5, 2007 manje su naučili, a više je pruga ograđena čim se primakne naselju. a što se brzine tiče, štajaznam, meni je 300 u ICE-u bilo manje-više neprimetno. najviše primetiš da usporava po pet minuta i da za to vreme prođe 20 kilometara :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZerBah Posted April 8, 2007 Report Share Posted April 8, 2007 Ovih dana sam se mnogo vozio na ovome (Pariz-Amsterdam, Aachen-Keln, Keln-Pariz): http://www.trainweb.org/tgvpages/images/th...halysbercy3.jpg i mogu da vam kazem da jebe kevu kako je brzo! Na 300 km/h ne osecash brzinu, kao da letish u avionu - kad gledash na automobile koji idu po auto putu u Francuskoj oko 120-140 km/h izgleda kao da stoje Od Pariza do Brisela (336 km) za 1h 15 min sa sve ubrzavanjem i usporavanjem :) Quote А в чем сила, брат? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bolkonski Posted April 9, 2007 Report Share Posted April 9, 2007 Gomila Parizana radi u Briselu jer su manji porezi u Belgiji, a vozom stignu u Brisel brzo kao iz predgradja u Pariz. Quote ----------------- nema vise zezanja A.B. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Force Posted April 11, 2007 Report Share Posted April 11, 2007 A mi smo jos na parnoj lokomotivi :))) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzontra.volta Posted April 11, 2007 Report Share Posted April 11, 2007 a ne razumem ovo "mi" iz naslova "zamalo da mi preteknu japance" jel ima neko eksplanejsn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VELIKI KURAC Posted April 11, 2007 Report Share Posted April 11, 2007 (edited) ... Edited November 25, 2021 by VELIKI KURAC Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzontra.volta Posted April 11, 2007 Report Share Posted April 11, 2007 (edited) e takve stvari mi nikad nisu bile jasne... no nebitno koliko maglev pruga trosi struje na sat? i kolika je jacina struje / voltaza potrebna da bi se pokrenulo to cudo? jel zna neko kolka je el.mag. sila koju proizvode te sine? Edited April 11, 2007 by daki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stator Posted April 12, 2007 Report Share Posted April 12, 2007 http://24ur.com/bin/article.php?article_id..._media=16178314 Evo i video. Dakle definitivno ne prelaziti prugu :)) Mada ako nema onoga "klak-klak klak-klak" to ne priznajem u voz :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Highl1 Posted April 12, 2007 Report Share Posted April 12, 2007 e takve stvari mi nikad nisu bile jasne... no nebitno koliko maglev pruga trosi struje na sat? i kolika je jacina struje / voltaza potrebna da bi se pokrenulo to cudo? jel zna neko kolka je el.mag. sila koju proizvode te sine? takve stvari ti nisu jasne, a ti sapunjash machora na nemachka kola? ko o chemu, kurva o poshtenju. Quote 03:34 ( MiGsa ) da budem iskren03:35 ( MiGsa ) nagledao sam se ovde vishe kurcheva nego pichki 22:05 (Ivan_tm) Ozbiljno, tvoj i Cokin sam upamtio odmah 13:43 ( darko ) ja sam puco iz njegove vazdushare [16:42:19] Miša says: pojavio mi se patrijarh pavle u ppl u may know [21:00] <vudu> jebacemo svi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.