Jump to content

EA preuzima najveći trkački cirkus: F1 22 recenzija


SolidChief

Recommended Posts

EA je pre nekih godinu i po dana kupio jedan od najvećih i najpopularnijih proizvođača trkačkih igara – Codemasters. Ovo je izazvalo veliki strah publike, s obzirom na prethodni portfolio koji EA nosi sa kupovinom razvojnih studija. Nažalost, strahovi se obistinjuju sa izdanjem F1 22, gde se vide očigledne promene u fokusu ove igre, koje jedno od najboljih iskustava ovog sporta u vidu F1 21 uspevaju samo da svedu na beskrupulozno izdanje ove franšize.

ss_9cf77f79db8240cdf7eccbdc207eccf7a628e

Neophodno je napomenuti da su sve stvari koje F1 22 radi dobro uglavnom već postojale u F1 21. Imaćete sve modove koje ste već posedovali, bilo singlplejer, bilo multiplejer – tu su F1 eSports, My Team, My Driver, Grand Prix i slični. Karijerni režimi, pogotovu onaj gde vodite svoj F1 tim, su gotovo u potpunosti isti, sa par jedva primetnih promena i dodataka, kao što je mogućnost biranja početka karijere u vidu resursa, ako ne želite da startujete sa dna lestvice razvoja vašeg bolida i opreme. Ostatak je manje više isti u svakom pogledu, od biranja sponzora, kupovine igrača, pa sve do razvoja bolida i igranja trka. Ovo zapravo važi za sve modove u igri, dok je novitet u F1 22 prisustvo superautomobila, učesnika poznatih Pirelli Hot Lap-ova, koji se održavaju pred svaku trku. Ove superautomobile (kojih ima svega desetak i od kojih neke morate da platite pravim novcem), možete voziti samo u obliku par izazova koji od vas zahtevaju da se trkate 1 na 1, driftujete, ili održavate prosečnu brzinu dovoljno visokom na određenom delu staze. Međutim, glavni problem (pored toga što su ovi izazovi besmisleni, čak i u karijernom modu) jeste sama vožnja, koja je realizovana kao da Codemasters u životu nije napravio trkačku igru, prvenstveno zbog jako velikog osećaja klizavosti po stazi, užasnog sistema upravljanja i jednostavno lošeg osećaja brzine. 

ss_59cd654bf00b6c1026d0979c645409160485e

Pored već postojećih modova i apsolutno suvišnih superautomobila, tu je i F1 Life, glorifikovani način da „iskusite luksuzni život F1 vozača van staze“, koji se svodi na veoma rudimentarno uređivanje vaše kuće i izgleda vašeg vozača, koji će se videti jedino u meniju ili eventualno multiplejer lobiju sa ostalim avatarima u vašoj sobi. Naravno, sve ovo ne služi nikakvoj svrsi, i iako je isključivo kozmetičkog karaktera, celokupno prisustvo vašeg doma i avatara se gotovo nigde ne oslikava, osim naravno u veoma intenzivnim mikrotransakcijama i battle pass sistemu koji su tu da vam donosu nove odevne predmete, emote-ove, glasovne linije, glupave dekoracije za stan i nove dizajne za vaš F1 bolid. 

ss_b473dd810c5f426656b99bf0295dc801fe35f

VR podrška je možda najdobrodošlija prinova ove godine (tehnički i jedina zapravo bitna), koja gotovo i da je u potpuno disfunkcionalnom stanju. F1 22 tehnički zahteva bukvalno jedan od najskupljih PC-eva ako želite da imate šanse da poterate F1 u VR-u, a i kada vam to pođe za rukom i zapravo ne doživite izbacivanje iz igre, celokupno iskustvo je toliko puno gličeva i loših reakcija na vaše pokrete da ćete kroz pola sata videti koliko je neigrivo. Ova činjenica je prosto nedopustiva, i još više spušta rejting ovogodišnjeg izdanja, s obzirom da je za neke igrače ovo bilo dovoljno da opravda punu cenu igre. Naravno, kasnije se ispostavilo da ni ovaj jedan novi dodatak igri ne funkcioniše kako treba.

ss_648ab537f1f451cc3660e1546a45b03ed4ddb

Kada smo već kod novih pravila i bolida, nove regulacije F1 u vidu spuštanja donje šasije bolida i promene prednjih i zadnjih krila su ta koja donose novi dizajn bolida. Ostale promene se jedino ogledaju u biranju pneumatika pred trku, gde sada igrači mogu slobodno da odaberu koji god pneumatik žele, dok su preostale promene tehničkog aspekta i nisu konkretno prenosive i bitne za igru. Ono što se ovde ogleda kao još jedan od noviteta za gejmplej jeste takozvani prilagodljivi AI, koji je jedan korak napred i jedan nazad u odnosu na prethodnika. Na papiru, ovaj AI se prilagođava vašem stilu igranja i shodno tome se i ponaša, međutim rezultat ovoga je znatno drugačiji. Generalno, AI je dosta agresivniji, što u nekoj meri jeste dobro došlo u poređenju sa prošlogodišnjim prelakim i pasivnim protivnicima, međutim ova agresivnost ide u prevelike ekstreme gde protivnici ne žele ni da popuste kada se posvete određenoj akciji, makar ona bila samoubilačka. Često ćete biti žrtve ispadanja sa staze jer vas je protivnik podbočio sa strane, upao vam u putanju na najopasniji način ili jednostavno izazvao sudar sa unutrašnje strane, bez apsolutno ikakvog obzira na posledice, te su borbe u gužvi gotovo zagarantovan haos, najčešće za vas, a ne za protivnike. 

ss_905ed4bf2a0fa4bb9f5e672a0e8ec8d91ef55

Grafička podloga je mahom ostala ista, sa nešto boljim efektima kiše i ray tracing-a koji je sada prisutan unutar same trke. Srećom, zvuk je doživeo unapređenje, pa se vidi veoma jasna razlika u zvuku motora i pneumatika po stazi, dok su i same razlike između različitih motora primetne i veoma verne onima iz stvarnosti. Što se tiče optimizacije, već sam pominjao jezivo stanje u kojem se VR komponenta nalazi, međutim bagovi i gličevi se mogu uočiti i na dosta drugih mesta u igri, iako je neke CM dosta brzo rešavao u prvih nekoliko nedelja nakon izlaska. Konzolne verzije se mogu pohvaliti nešto boljim performansama na ovom planu, kao i poprilično konstantnim frejmrejtima u performansnom modu, ali je svakako činjenica da smo, uprkos malom broju promena, dobili znatno lošije ispeglanu igru nego F1 21. 

ss_5130981493a204b03ac3bf56c9fd2d23bd136

I ovo predstavlja i finalnu devastirajuću stavku u ovogodišnjem izdanju F1, gde, iako nije u potpunosti jasno koliko je EA kriv za ovakav kiks Codemastersa, F1 22 odiše kao beskrupulozna krađa novca, s obzirom na jako mršav spektar promena i noviteta u novom izdanju, dok su promene koje donosi ili poprilično disfunkcionalne, ili se jednostavno svode na prljavu mikrotransakcionu taktiku koju EA koristi da bi opravdala onih 1,3 milijarde dolara koje je dala pri akviziciji Codemastersa. Ostaje samo nada da CM neće biti još jedan od žrtvenih studija ugašenih zbog loših performansa nakon što ih je EA kupio, gde je očigledno čija je krivica bila pri istim.

Autor: Nikola Aksentijević

Igru ustupio: Iris Mega

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.

Pretplatite se na Play! Newsletter

* indicates required
Email Address *


The post EA preuzima najveći trkački cirkus: F1 22 recenzija appeared first on PLAY!.

Pročitajte kompletan članak na PLAY! sajtu

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, mohr said:

Au, usrace i dirt rally u najavi a prva 2 dela su bila maestralna.

sad kad nemaju više licencu za FIFU pa gledaju 'de pare da ulože 🙂

što me i dalje baguje da su raskinuli taj dil, šta li se tu zapravo dogodilo, osim ako ono tipa Amazon nije odrešio kesu za licencu da bi sam napravio novu FIFA igru 🙂

  • Upvote (+1) 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...