Popular Post oddball Posted April 1, 2014 Popular Post Report Share Posted April 1, 2014 Pozdrav svim kolegama bajkerima! Oni koji me ne poznaju lično zovem se Predrag Jelenić, u medijima sam od 2001. godine, studirao sam FDU u Beogradu, autor sam dokumentarnog filma Adrese Mrtvih i trenutno sam angažovan u italijanskoj filmskoj produkciji Verdict Film. Pored toga počeo sam i sa proizvodnjom bočnih kofera za motore A.M. Na samom početku moram da napomenem da ovaj put neće biti inspirisan nikakvom ideologijom niti političkim ubeđenjem. Moji prijatelji znaju da me politika ne zanima i da ne gledam ljude po verskoj pripadnosti, političkom ubeđenju ni mestu gde su rođeni na ovoj planeti. U fokusu biće priprema za polazak, priprema motora za isti i sam put, kao i subjektivni doživljaj mesta kroz koja sam prošao i u kojima sam se zadržao. Malo je nestandardno da se sa putopisom kreće od samog početka tj. razvijanja ideje, ali možda moje iskustvo tokom priprema bude korisno nekome. Napravio sam i facebook stranu https://www.facebook.com/Paths.Of.PLW.Putevima.NOBa preko koje ću najbrže update-ovati napredak, naravno budući da je sam facebook koristan alat za komunikaciju sva pitanja, predloge, komentare možete postovati tamo ili ovde na forumu. Želju da posetim spomen parkove NOB-a imam duže vreme zato što, priznali mi ili ne, je deo naše istorije. Baš kao i u Prvi svetski rat, Balkanski ratovi, kao što su pratili cara Dušana, cara Lazara i sve vladare. Neće biti jedina reportaža, za sledeću godinu planiram srednjevekovne tvrđave ali o tom potom. Ovo je planirana ruta. Dužina po google maps-u je skoro 1700km a prva država koja se posećuje je Hrvatska. Odabrani spomenici nalaze se u Podgariču "Spomenik revoluciji" i "Kamenom cvetu" u Jasenovcu. Nakon toga kretanje nastavljam ka jugu i ulazim u Federaciju BiH da bih posetio Kozaru i Mostar. Između ta dva spomenika čeka me vožnja dužine oko 400km što neće biti baš laganica. Posle Partizanskog groblja u Mostaru nastavljam ka jugoistoku i ulazim u Crnu Goru. Planirano zadržavanje je u Nikšiću da bih posetio spomen park, a potom i u Kolašinu iz istog razloga. Dalje put me vodi nazad u Srbiju i gradove Užice, Kragujevac ("Kragujevački oktobar"), Kruševac, Niš (spomenik "Bubanj"), u "Spomen park borbe" u Čačku i na kraju se put preko Kosmaja završava u Beogradu na Groblju oslobodilaca Beograda. Spomen parkova ima i u Sloveniji, Makedoniji i Kosmetu, ali mislim da će mi i ovo biti lep izazov. Ponavljam, za sada je ovo planirana ruta. Ko zna kakvih će izmena biti pre polaska, ali i do kakvih će doći kada se krene na put. I sami znate da ono što je na papiru retko kad u praksi sprovede kako je planirano ;D 19 Quote postoje samo dve istine na ovom svetu: 1). djape je najbolji frajer 2). zemlja je plocha Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted April 1, 2014 Report Share Posted April 1, 2014 ovo je previše blizu mora da ne bi otišao na more :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddball Posted April 2, 2014 Author Report Share Posted April 2, 2014 ovo je previše blizu mora da ne bi otišao na more :D U pravu si, tačno taj deo na jugu kada treba da pređem iz BiH u CG. Treba i to ubaciti kao opciju, definitivno malo da putujem uz slanu vodu. Za sada mi je plan da idem sam. Ne zato što se tripujem da sam faca ili extra vozač, asocijalan ili štaveć nego zato što rad na fotoreportaži sam diktira tempo rada. Ne mogu i neću od bilo kog kolege bajkera da tražim da svoj odmor i uživanje u vožnji podredi mom poslu. Ja ću svakako postovati plan puta sa predviđenim mestima za stajanje, spavanje, itd i ako nekome to bude zanimljivo i odgovaralo neka se pridruži, utoliko bolje. Od jutros imam temu za razmišljanje. Nazovimo to "Prevencija prvog mogućeg problema". Nešto što definitivno može svakome da upropasti uživanje je loša hrana. Prekjuče na poslu smo ručali neki pirinač sa mesom i pečurkama iz keteringa, i preko polovine zaposlenih imalo je problem sa bolovima u stomaku. Ni mene nije zaobišlo. Plan je da spavam u privatnom smeštaju ako ga nađem, a ako ne zakampovaću negde i ako me "stigne" loša hrana mogao bi to biti prilično veliki problem. Tako da mislim da će suva hrana biti moj najbolji drug tih nekoliko dana. Quote postoje samo dve istine na ovom svetu: 1). djape je najbolji frajer 2). zemlja je plocha Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddball Posted April 4, 2014 Author Report Share Posted April 4, 2014 Novi problemi se javljaju... Afriku sam kupio prošle godine u aprilu i naravno kakav bi to enduro motor bio da se ne isprlja malo. Dogovorim se sa Busmanom da me odvede naGlindžu. Iako je bilo leto bilo je dosta bara jer je veče pre padalo doste kiše. Tamo smo sreli Roleta, Miketu, Šarbu i druge. Vidi se na njoj da je bilo i par padova po blatu taj dan ali ništa strašno. Međutim posle vožnje primetio sam da mi se pojavila knedla na oko 4000 obrtaja. Pošto je majstor koji je održavao Kle-a bio na odmoru i vraćao se na dve-tri nedelje odvezem ja Afriku kod drugog majstora koji bi trebao da bude dobar. Dogovor je bio da opere karbove, našteluje ih, sinhronizuje njihov rad, našteluje ventile i proveri zašto mi motor troši za oko litar više goriva na otvorenom putu nego što je to prosek. Posle njegove seanse motor jeste išao bolje ali se odmah u startu ogradio da ne zna koliko dugo će se tako ponašati i da ne daje nikakvu garanciju. To mi je bilo malo čudno ali sam to prepisao da je motor ipak '91. godište. Za potrošnju mi je rekao da kupim nove igle sa šiberime i igle za plovke i da bi tek tada doveo potrošnju u normalu tvrdeći da su ove stare i dotrajale i da ove na šiberima imaju brazde i propuštaju gorivo i kada ne rade. Posle nekoliko dana vožnje isključivo po gradskom asfaltu knedla se vratila. Naručim preko kolege sa foruma igle plovaka za RD04, ali su mi stigle za RD07. Druga loša stvar je što kada sam zvao majstora on mi je rekao da je u gužvi (možda i jeste bio, ne znam) i odlagao me da doteram motor kod njega da vidimo šta je problem. Naravno da sam poludeo. Pozovem dva drugara da mi skinemo rezervoar i da zamenimo bar te igle na plovcima. Igle plovaka izgledaju kao nove, a kada smo videli one na šiberime nikakve brazde nismo uočili. Membrane i telo igle su bili kao da su juče stavljene iako su originalne Hondine.Odlučim da sačekam svog majstora da se vrati sa odmora. Zovem ga i odmah sutradan oteram motor kod njega. Skinemo rezervoar i prvo što smo videli da poklopac izduvnog ventila na prednjem cilindru nije otvaran. Prethodni majstor je pokušao da ga otvori, ali nije uspeo i samo je iskulirao štelovanje. Ovi koji su mu bili dostupni bez pomeranja agregata verovatno jeste naštelovao. Opet, nedelju dana kod majstora a sezona teče. Kada sam napokon uzeo motor opet je išao bolje ali se sada agregat brže zagrevao. Obogatio sam mu smešu tako da je bogatije gorivo bolje hladilo motor, ali vraća se blaga knedla. Uparkiram ga u garažu i od tada sam ga slabo vozio, jedino duže putovanje bilo je do Ostrovice prošle godine. Surfovao sam po netu tražeći moguće probleme i rešenja, pričao sam i sa ljudima, i raznih varijanti je bilo. Zamolim drugara da mi proveri struju pošto mi je nekoliko vlasnika "Četvorki" reklo da slabija struja (oko 12,30V) takođe može da predstavlja problem. Struja u celom motoru je dobra kada se isključe ksenoni i drži na ~14V, sa ksenonima oko 12,40V. Međutim, i sa ugašenim ksenonima motor se isto ponaša u vožnji. Na kraju probamo sa sinhronizacijom rada karburatora uz pomoć vakumetra na tečnost i skapiramo da je nemoguće naštelovati. Otvorimo agregat, skinemo poklopac prednjeg cilindra, izvadimo glavu i vidimo da ventili ne dihtuju kako treba. Usitsujemo ih, vratimo na mesto i pošto je bilo oko 4 ujutru paljenje i štalovanje odložimo za neki drugi put. Dva dana kasnije skupimo se opet, namestimo vakumetar, upalimo Afriku, zavrnem malo gas i sve ode u tri lepe... Otvaraj opet, gledaj šta se dešava i imamo šta da vidimo. Šraf od bobine nam je upao u glavu. Kako smo se osećali daleko je od mogućeg za opisivanje. Kod ortaka bes, a meni pomešana osećanja, od besa prema sebi samom do agonije. Ono što smo nas dvojca mogli da vidimo je da su se ventili skroz pokrivili, ali da srećom bregasta, lanac bregaste, klackalice, klip, zid i sve ostalo bilo netaknuto. Neverovatna sreća u nesreći. Kada sam odneo glavu kod majstora rekao mi je da kupim i dve vođice jer su pukle, i nove gumice ako nađem da ne bi vraćao stare iako su u odličnom stanju. Kupljeni novi ventili, vođice i gumice, na delove se čekalo dve nedelje. Kada je sve stiglo majstor Boban je usitscovao posle par dana i zvao me da dođem po glavu. Markerom obeležena mesta označavaju koje su vođice bile polomljenje. Trenutno je Afrika u fazi sklapanja. Sa jedne strane dobro je da se ovo desilo, baš u fazi priprema za put i da trošak nije bilo toliko veliki koliko je mogao biti posle ovog peha. Taman smo proverili i stanje agregata, bregaste itd što je opet dobra strana u celoj priči. Izgleda da je ova Afrika zaista prešla "samo" 77.000km. Pripreme se nastavljaju... 1 Quote postoje samo dve istine na ovom svetu: 1). djape je najbolji frajer 2). zemlja je plocha Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddball Posted April 6, 2014 Author Report Share Posted April 6, 2014 Afrika još nije gotova, ali verovatno će na puteve izaći do kraja sledeće nedelje. Tokom prethodnih nekoliko dana primio sam nekoliko poruka na facebook strani ove reportaže da bih mogao postovati kvalitetniju sliku rute. Mislim da bi možda još bolje bilo da stavim link sa google mapa :) https://maps.google.com/maps?saddr=Otona+%C5%BDupan%C4%8Di%C4%8Da+12,+Belgrade&daddr=45.2474546,19.4362494+to:45.2887631,18.4957159+to:Podgari%C4%87,+Croatia+to:Jasenovac,+Croatia+to:Mrakovica,+Bosnia+and+Herzegovina+to:Mostar,+Bosnia+and+Herzegovina+to:Nik%C5%A1i%C4%87,+Montenegro+to:43.3517533,19.3510055+to:Uzice,+Serbia+to:%C4%8Ca%C4%8Dak+to:Krusevac,+Serbia+to:Ni%C5%A1,+Serbia+to:Kragujevac,+Serbia+to:Kosmaj,+Mladenovac+to:Ruzveltova,+Belgrade+to:1+Strahinji%C4%87a+Bana,+Belgrade+to:Otona+%C5%BDupan%C4%8Di%C4%8Da,+Beograd,+Serbia&hl=en&ie=UTF8&ll=43.699651,19.709473&spn=6.679119,9.876709&sll=45.504422,17.174377&sspn=1.61886,2.469177&geocode=FY0FrAIdimc3ASnlapIanmVaRzGhqSiEbm6xSA%3BFd5rsgId2ZIoASkdcSV-k3BbRzEc5ADURdknvA%3BFTsNswId4zgaASnfnt5qyldcRzEWFH27RfTXlg%3BFWNwuAIdNPD_AClfA_NivlRmRzFHjFMU6rINzA%3BFcTGsgIdMwwCASlTlLFn3BVnRzHFRdTqd8hqkg%3BFer_rgIdTCwCASlb50mAfElnRzHMyPABC_mDYQ%3BFcFZlQIdEs0PASmpQGM7pENLEzFafOPUsjJPAQ%3BFSGrjAIdoBAhASnJNuxuq6lNEzFYhXOAD6nHFA%3BFcl-lQId3UUnASkBjmsaNwhYRzETG6sT2W2H2Q%3BFRAZnQIdEOMuASlZi-9mQtNZRzGrals7hv_oWA%3BFQyxnQIdrIU2ASktnvfaP3JXRzHOuFEMOQpGRg%3BFWUHmQIdO0RFASl_QEpj8YdWRzGciUMrpC697g%3BFVQAlQIdiBxOASllH8hAwrBVRzHNwyoS458xVg%3BFaeUnwIdFVE_ASnZD-De2yBXRzFouSRFeHf6DQ%3BFVyVpgIdvPU5ASlfVv4HY69QRzHNT8ZsG5vdOg%3BFdCvqwIdbHw4ASl71ds-n3paRzHZTLX5fpHwwA%3BFZDzqwIdkSo4ASlBsmImtXpaRzFPvMhhnqUZlQ%3BFY0FrAIdimc3ASnlapIanmVaRzGhqSiEbm6xSA&oq=otona+zupancica+12&dirflg=ht&mra=ls&via=1,2,8&t=m&z=7&dg=feature Quote postoje samo dve istine na ovom svetu: 1). djape je najbolji frajer 2). zemlja je plocha Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddball Posted May 12, 2014 Author Report Share Posted May 12, 2014 Pripreme napreduju. Na motoru je urađen servis. Dakle, promenjeno ulje u agregatu i stavljen Motul, dok je u kočnicama sipan Bardal. Naravno, zamenjeni su i filteri ulja, vazduha i filter goriva. Ujedno su ventili na zadnjem cilindru doštelovani, karbovi sinhronizovani i podešen je ler gas. Ne znam da li je još nešto urađeno, imam sve zapisano u sveščici ali me mrzi da idem do garaže, iskreno :) Perlixova i moja Afrika se družile kod Alje, a posle se srele i kod Lošmija na registraciji par dana kasnije :D Za oko nedelju dana sam prešao oko 500-tinak kilometara, a slika ispod je napravljena na kraju jedne test vožnje sa Vanja Vladanom. Krenuli smo iz Beograda, došli do Smedereva, preko Kovina krenuli u Pančevo, i na kraju seli na Gusarsku kafu u Beogradu kod zoološkog vrta. Kakva je kafa neka vam Vanja kaže, meni je bila odlična :D Mislim da će morati i ulje u vilama da se zameni pre puta ali o tom potom. Ujedno je i zeleni karton završen kod Lošmija, i hvala mu što mi je skrenuo pažnju na tehnikalije oko istog. Moje neznanje oko tih detalja moglo je da me košta dodatnih 50 evra na "dobar dan". Najgora moguća FT1P birokratska varijanta ali srećom Loshmy saved the day. I cca 50 evra pride :D Trebam još međunarodnu vozaču da izvadim i što se dokumentacije tiče sve je spremno. Zna se i okvirni datum polaska. Kako trenutno stvari stoje 13. juna rano po podne krećem ka Podgariću. Ruta je u međuvremenu malo izmenjena. Na Ivan_ovu sugestiju od Mostara neću ići direktno za Nikšić već ću produžiti najkraćim putem ka Hrvatskom primorju. Odatle uz sam Jadran idem ka Herceg Novom gde skrećem u pravcu severa ka Nikšiću. To će biti dobar trip - da vozim uz slanu vodu :) I još jedna izmena (za sada) je u pravcu Čačak - Kruševac gde ću napraviti mali detour ka Kopaoniku. 2 Quote postoje samo dve istine na ovom svetu: 1). djape je najbolji frajer 2). zemlja je plocha Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddball Posted June 4, 2014 Author Report Share Posted June 4, 2014 Relativno skoro sam imao peh sa svojim fotoaparatom. Jedna od opcija je bila da od drugara pozajmim njegov jer zaista smatram da ne bi bilo u redu da fotoreportazu pratim slikajući mobilnim telefonom Posle sam razmišljao šta ako se tom fotoaparatu nešto desi. Ne bi se on ljutio na mene, zna da bih mu kupio nov, ali opet ostaje to da sam drugaru oštetio ili pokvario fotoaparat tako da je jedina opcija bila da kupim nov. Surfovao sam po netu i našao par odgovarajucih opcija mahom po velikim radnjama koje prodaju hardver. Međutim, jedan moj drugar profesionalni fotograf iz Camerades ekipe mi je preporučio jednu radnju na Ceraku http://pcfoto.biz Pretrčao sam preko sajta, našao otprilike šta me zanima, otišao do njih i sa vlasnikom te radnje ušao u priču o ovoj fotoreportaži. Spontano, baš kao kada mi bajkeri uđemo u radnju moto opreme pa krenemo da pričamo sa prodavcima i vlasnicima na tu temu, a svi znamo da tada priči nikad kraja On mi je preporučio Fuji FinePix HS35 što je bilo na njegovu štetu jer je bio nešto jeftiniji od onog što sam ja hteo da kupim, i savetovao me je da zbog načina putovanja uzmem rezervnu bateriju. Pitanje je kada bih bio u mogućnosti da je punim jer je vrlo verovatno da će me noć stići negde između dva grada ili checkpointa. Vlasnik će verovatno ovu fotoreportažu postovati na svom forumu kada se završi. Da ne ispadne da ga reklamiram sami proverite na sajtu šta ima od opreme i uporedite sa drugim prodavnicama. Baš kao što sam preneo jako pozitivno iskustvo i savete Lošmi Capo-a isto tako vam prenosim jako pozitivno iskustvo sa ovom radnjom. Kada pričate sa vlasnikom on zna o čemu priča i spreman je da pomogne, a pored toga meni je bilo dovoljno što ju je preporučio Marko Rupena. Imam jednu lepu vest. Lepu vest za ovu fotoreportažu ali se nadam da ćete je podeliti samnom Jednom od najvećih regionalnih portala, tačnije portalu Mondo, se dopada tema i ideja ovakvog načina pravljenja fotoreportaže. Napraviće se zasebna strana i spojiće se sa njihovim tviter nalogom tako da svaka novina koju budem postovao biće tvitovana i linkovana. Datum polaska ostaje petak 13. jun. Do sada mi je to bio skroz dobar datum, nadam se da se tradicija neće baš pred ovaj put prekinuti Što se motora tiče pred put bi trebalo da se zamene lanac i lančanici, i eventualno promeni ulje u vilama. Gume koje su na motoru će izdržati ovaj krug ali posle će biti za bacanje, izgledaće kao što Almighty kaže "Brinerke" Možda ću i njih zameniti pred polazak, videćemo. Voleo bih da čujem kolege bajkere šta mi preporiučuju, enduro ekipa znam da će glasati za AjdeSad Scout. Ja sam na KLE-u imao Dunlop TrailMax i super su se pokazale iako su bile stare. Quote postoje samo dve istine na ovom svetu: 1). djape je najbolji frajer 2). zemlja je plocha Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zwerko Posted June 4, 2014 Report Share Posted June 4, 2014 Moj kolega s posla je ludak otisao motorom u Iran, ali bi trebalo da se vrati za 10ak dana pa ako ti treba neki tips mogu da vas spojim. Doduse on ima onog Transalpa, a tvoja Afrika bi koliko su mi rekli trebalo da je bolja za to :) Ako te interesuje kaci on slike na onom bajkerskom forumu. 1 Quote Heghlu'meH QaQ jajvam Link to comment Share on other sites More sharing options...
mohican Posted June 4, 2014 Report Share Posted June 4, 2014 (edited) Gume Micheline Anakee 2 ili 3 (posto ces tesko sad naci svezu dvojku) Edited June 4, 2014 by mohican 1 Quote OPTIMISED FOR HUMAN OPTICAL NERVEBEST VIEWED WITH A MONITOR Link to comment Share on other sites More sharing options...
brue Posted June 4, 2014 Report Share Posted June 4, 2014 2014. стазама НОБа. Нешто бих рекао, али немам више живаца. 1 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
f4ts0 Posted June 4, 2014 Report Share Posted June 4, 2014 I nemoj, UPT je gore, ovde ljudi prave road trip, nema potrebe da se zagovnava politikom 2 Quote You may have gone to Cambridge, but I'm an honorary graduate of Starfleet Academy Link to comment Share on other sites More sharing options...
BarcaS take 2 Posted June 4, 2014 Report Share Posted June 4, 2014 2014. стазама НОБа. Нешто бих рекао, али немам више живаца. Na samom početku moram da napomenem da ovaj put neće biti inspirisan nikakvom ideologijom niti političkim ubeđenjem. Moji prijatelji znaju da me politika ne zanima i da ne gledam ljude po verskoj pripadnosti, političkom ubeđenju ni mestu gde su rođeni na ovoj planeti. Želju da posetim spomen parkove NOB-a imam duže vreme zato što, priznali mi ili ne, je deo naše istorije. Baš kao i u Prvi svetski rat, Balkanski ratovi, kao što su pratili cara Dušana, cara Lazara i sve vladare. Neće biti jedina reportaža, za sledeću godinu planiram srednjevekovne tvrđave ali o tom potom. 2 Quote https://www.g2a.com/r/barcas Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddball Posted June 4, 2014 Author Report Share Posted June 4, 2014 Moj kolega s posla je ludak otisao motorom u Iran, ali bi trebalo da se vrati za 10ak dana pa ako ti treba neki tips mogu da vas spojim. Doduse on ima onog Transalpa, a tvoja Afrika bi koliko su mi rekli trebalo da je bolja za to :) Ako te interesuje kaci on slike na onom bajkerskom forumu. Znam z taj putopis, pratim ga baš na tom forumu. Bilo bi super ako bih se video sa njim ali tek kada se vratim sa puta pošto ćemo se mimoići. Gume Micheline Anakee 2 ili 3 (posto ces tesko sad naci svezu dvojku) Razmišljao sam i o njima. Ili te ili neke dual sport poput Hidenau koje su se pokazale prilično dobro. Imam još vremena pa ću videti. Hvala. 2014. стазама НОБа. Нешто бих рекао, али немам више живаца. I nemoj, UPT je gore, ovde ljudi prave road trip, nema potrebe da se zagovnava politikom Na samom početku moram da napomenem da ovaj put neće biti inspirisan nikakvom ideologijom niti političkim ubeđenjem. Moji prijatelji znaju da me politika ne zanima i da ne gledam ljude po verskoj pripadnosti, političkom ubeđenju ni mestu gde su rođeni na ovoj planeti. Želju da posetim spomen parkove NOB-a imam duže vreme zato što, priznali mi ili ne, je deo naše istorije. Baš kao i u Prvi svetski rat, Balkanski ratovi, kao što su pratili cara Dušana, cara Lazara i sve vladare. Neće biti jedina reportaža, za sledeću godinu planiram srednjevekovne tvrđave ali o tom potom. Hvala Quote postoje samo dve istine na ovom svetu: 1). djape je najbolji frajer 2). zemlja je plocha Link to comment Share on other sites More sharing options...
mohican Posted June 4, 2014 Report Share Posted June 4, 2014 Trebalo bi krajem nedelje da predjem sa anakee 2 na anakee 3 pa cu ti reci utiske ako budes jos tu. PS: zadnja mi nije toliko potrosena ako je bolja od te koju imas sad, a ne budes planirao da menjas ali mislim da nam nisu ista dimenzija, meni je 150/70/17. Ako se dobro secam africi je 140 sirina. Quote OPTIMISED FOR HUMAN OPTICAL NERVEBEST VIEWED WITH A MONITOR Link to comment Share on other sites More sharing options...
brue Posted June 4, 2014 Report Share Posted June 4, 2014 I nemoj, UPT je gore, ovde ljudi prave road trip, nema potrebe da se zagovnava politikom Није имало ни мало везе са политиком, али ето - хвала вам пуно. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddball Posted June 4, 2014 Author Report Share Posted June 4, 2014 Није имало ни мало везе са политиком, али ето - хвала вам пуно. pa aj reci šta si hteo da kažeš :) Quote postoje samo dve istine na ovom svetu: 1). djape je najbolji frajer 2). zemlja je plocha Link to comment Share on other sites More sharing options...
brue Posted June 4, 2014 Report Share Posted June 4, 2014 (edited) кренуо сам да пишем у оном првом посту па сам избирасао и само ставио оно. Краћа верзија: Елем, 2014та је. Нигде ти бетонски споменици неће побећи наредних година, а ове године је 100 год од почетка Првог св. рата, три офанзиве итд итд. Дакле, обележавање нечега што тешко да ће неко од нас дочекати 150годишицу, а 200 нико. Но, кад друштво историчара планира посету Кући цвећа ове године, немам шта теби да замерим што си одабрао то што си одабрао. А иначе, гади ми се тај период партизани против четника, тј братоубилачки рат, и колико је усађен у нашим главама - сва та идеологија, политичарење, доказивање ко је био у праву итд итд. Ево, чак и само помињање тог периода иоле у негативном контексту, одмах се сведе на прозивку за нову причу о политици. Или још један пример - од силних годишњица (у међувремену су били и устанци), онај Радош Бајић добије колику кинту да сними оно смеће Равну гору? Па јбте. пс. ово задње - гади ми се период и фокус на њега, а не ова или она страна пс. жао ми је што ће и ова година проћи као и 2012 и прошла Edited June 4, 2014 by brue Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddball Posted June 5, 2014 Author Report Share Posted June 5, 2014 Trebalo bi krajem nedelje da predjem sa anakee 2 na anakee 3 pa cu ti reci utiske ako budes jos tu. PS: zadnja mi nije toliko potrosena ako je bolja od te koju imas sad, a ne budes planirao da menjas ali mislim da nam nisu ista dimenzija, meni je 150/70/17. Ako se dobro secam africi je 140 sirina. Mislim da može i 150ica da paše na Afriku, tj da je vila dovoljno široka. Ova zadnja Anakee 1 je bila na STeneri i mislim da je i ona širine 150. Aj proveriću pa ću ti javiti. кренуо сам да пишем у оном првом посту па сам избирасао и само ставио оно. Краћа верзија: Елем, 2014та је. Нигде ти бетонски споменици неће побећи наредних година, а ове године је 100 год од почетка Првог св. рата, три офанзиве итд итд. Дакле, обележавање нечега што тешко да ће неко од нас дочекати 150годишицу, а 200 нико. Но, кад друштво историчара планира посету Кући цвећа ове године, немам шта теби да замерим што си одабрао то што си одабрао. А иначе, гади ми се тај период партизани против четника, тј братоубилачки рат, и колико је усађен у нашим главама - сва та идеологија, политичарење, доказивање ко је био у праву итд итд. Ево, чак и само помињање тог периода иоле у негативном контексту, одмах се сведе на прозивку за нову причу о политици. Или још један пример - од силних годишњица (у међувремену су били и устанци), онај Радош Бајић добије колику кинту да сними оно смеће Равну гору? Па јбте. пс. ово задње - гади ми се период и фокус на њега, а не ова или она страна пс. жао ми је што ће и ова година проћи као и 2012 и прошла Za Bajića imam samo jednu rečenicu da kažem koju sam izrimovao: "Ravna gora smoriti mora!" i to ne u kontekstu teme već njegovog pristupa temi. Za to audiovizuelno delo ima toliko plodnog materijala da se napravi jedna serija vrhunskog kvaliteta. Ne mislim o visini finansijskih sredstava koliko o rediteljskom aspektu. Prvi svetski rat je jedan period koji je zaista jako bitan u našoj istoriji i dodeliti ga Bajiću da ga ekranizuje se graniči sa najtežim oblicima maloumnosti. Što se mene tiče, a vezano za temu Velikog rata, ja imam u planu da radim fotoreportažu sledeće godine. Ove godine će se svi mediji baviti početkom rata ali i sam znaš da u medijima, na žalost, postoje samo tih vorholovskih pet minuta... Quote postoje samo dve istine na ovom svetu: 1). djape je najbolji frajer 2). zemlja je plocha Link to comment Share on other sites More sharing options...
brue Posted June 5, 2014 Report Share Posted June 5, 2014 (edited) Не, мислим што се Равне горе тиче, да су довели и не знам ког редитеља, није то проблем. Проблем је што се паре опет дају на Други светски рат и та препуцавања четници-партизани, а о Првом се води рачуна као и до сад - никако. Снимају целу серију о Равној Гори у време стогодишњица оба Балканска рата и Првог светског... Ја ћу највероватније виленити по Јадру и Мачви током јесени, па ако си заинтересован вичи. едит: Што се тиче ове туре што планирате, пар ствари: - одмах до Козаре је Грмеч - Зеница - Колашин - недостаје Тјентиште, тј након Црне Горе би требали да спичите на Фочу, ка Сутјесци и Тјентишту. У сећању ми је остала импозантна шума и планине. - Златибор је релативно близу Кадињачи, тамо имате обелиск од 10 метара - У Чачку има исто један, а уз пут вам је ка Крагујевцу Edited June 5, 2014 by brue Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddball Posted June 6, 2014 Author Report Share Posted June 6, 2014 (edited) Nemoj tako :) moje kolege sa FDU zavrsavaju jedan jako dobar dokumentarac bas o Prvom svetskom ratu. Po trejleru (koji je i kojot video) deluje jako obecavajuce. Jos na njemu radi ekipa za koju znam da su dobri u filmskom zanatu, intervjuisani su i mnogi stranci itd. Nadam se da ce uskoro moci da se vidi. Pored toga ove godine se i dosta knjiga pojavilo na ovu temu. Sto se fotoreportaze tice Grmec, Tjentiste i Kolasin su naknadno ubaceni u plan rute, kao i zamak/zatvor Kerestinec nadomak Zagreba. U njemu su, pored ostalih, bili zatvoreni Bozidar Adzija i Ognjen Prica koji su ubijeni prilikom organizovanog bega iz tog zatvora. Ubacen je i Bihac i Drvar. Za Zlatibor cu jos videti, ali u pravu si da mi je to blizu i bilo bi steta da se preskoci. Buduci da planiram da izvestavam o putu u realnom vremenu videcu kako ce to funkcionisati i koliko vremena ce mi po etapi trebati. Ovo je plan ispravljene rute:https://maps.google.com/maps?saddr=1+Strahinji%C4%87a+Bana,+Belgrade&daddr=Podgari%C4%87,+Croatia+to:Kerestinec,+Croatia+to:Jasenovac,+Croatia+to:Banja+Luka,+Bosnia+and+Herzegovina+to:44%C2%B041%2714.13%22N,+16%C2%B026%2715.37%22E+to:Banja+Luka,+Bosnia+and+Herzegovina+to:Jajce,+Federacija+Bosne+i+Hercegovine,+Bosnia+and+Herzegovina+to:Mostar,+Bosnia+and+Herzegovina+to:42.9706336,17.5346061+to:42.4418733,18.6252111+to:Nik%C5%A1i%C4%87,+Montenegro+to:Tjenti%C5%A1te,+Republika+Srpska,+Bosnia+and+Herzegovina+to:Nik%C5%A1i%C4%87,+Montenegro+to:Kola%C5%A1in,+Montenegro+to:43.1445799,19.2931207+to:Uzice,+Serbia+to:%C4%8Ca%C4%8Dak,+Serbia+to:43.2526228,20.9886825+to:Ni%C5%A1,+Serbia+to:Krusevac,+Serbia+to:Kragujevac,+Serbia+to:Kosmaj+Monument,+Sopot,+Serbia+to:%D0%A1%D0%BC%D0%B5%D0%B4%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%B2%D0%BE,+%D0%A1%D1%80%D0%B1%D0%B8%D1%98%D0%B0+to:Belgrade,+Serbia&hl=en&ie=UTF8&sll=44.174325,18.852539&sspn=6.626127,9.876709&geocode=FZDzqwIdkSo4ASlBsmImtXpaRzFPvMhhnqUZlQ%3BFWNwuAIdNPD_AClfA_NivlRmRzFHjFMU6rINzA%3BFbNpugIdjjjxACmZUovBddJlRzFhayviWMP-cg%3BFcTGsgIdMwwCASlTlLFn3BVnRzHFRdTqd8hqkg%3BFWk4qwId960GASkFa80sBgNeRzFdGe7fgDL-cw%3BFZrfqQIdY9H6AA%3BFWk4qwId960GASkFa80sBgNeRzFdGe7fgDL-cw%3BFV6SpAId_YkHASlvx0q3wTVeRzEGiV0EZcQMsg%3BFcFZlQIdEs0PASmpQGM7pENLEzFafOPUsjJPAQ%3BFQmujwIdjo4LASlhaYVZkqZLEzHM_eXT47hqHw%3BFZGchwIduzIcASk9YOrKfTBMEzFs6YjyIa-Lgw%3BFWDFjAIdYAAhASnJNuxuq6lNEzFYhXOAD6nHFA%3BFW1xlQId_DEdASlZAzj-TdFMEzGuuJ8aZF1ZZg%3BFWDFjAIdYAAhASnJNuxuq6lNEzFYhXOAD6nHFA%3BFbtvjQIdxOMpASlTy7PD_nxNEzHbfk0lqAw2uw%3BFYNVkgIdwGMmASn9Rz3JPERNEzHxoeXPe1Oy0g%3BFRAZnQIdEOMuASlZi-9mQtNZRzGrals7hv_oWA%3BFUWbnQIdMIQ2ASktnvfaP3JXRzHOuFEMOQpGRg%3BFY77kwIdCkNAASkv2tUJZBFWRzHS5MSXomwMKQ%3BFaC0lAId4CpOASllH8hAwrBVRzHNwyoS458xVg%3BFWUHmQIdO0RFASl_QEpj8YdWRzGciUMrpC697g%3BFeUhnwIdhac-ASnZD-De2yBXRzFouSRFeHf6DQ%3BFS-HpgIdMuY5ASkxoJ6zZa9QRzFkjAq9dKcd-w%3BFSuPqQId1Wo_ASk5Wpi6kZNQRzHh4bIXfHi1DA%3BFUzoqwIdjjo4ASm9P7XXo3paRzHkfhfyXGS4HQ&oq=Banja+Luka&dirflg=t&mra=ps&via=9,10,15,18&t=m&z=7&dg=feature Kao sto vidis ruta se sa pocetnih cca 1600km popela na preko 2600km. Buduci da ovu fotoreportazu finansiram vecinom iz svog dzepa postoji realna sansa da neka mesta necu biti u mogucnosti da obidjem, narocito sto cu izvestavati svakodnevno. To je jedan od razloga zasto ne idem u Sloveniju i Makedoniju. Mnogo mi pomazu i prijatelji sto dodatno bustuje raspolozenje. edited: sada vidim da na njoj nije check-iran Bihac i Drvar. Edited June 6, 2014 by oddball Quote postoje samo dve istine na ovom svetu: 1). djape je najbolji frajer 2). zemlja je plocha Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddball Posted June 10, 2014 Author Report Share Posted June 10, 2014 Puštena je najava ove fotoreportaže na portalu Mondo koji je, kao što znamo, jedan od najvećih portala u regionu. Svi update-i biće i tamo postovani. http://mondo.rs/a698971/Magazin/Putevima-NOB-a/Krenimo-na-put-sa-Pedjom-Jelenicem.html Oprema se polako priprema. Fotoaparat je kupljen u radnji PCFoto (http://pcfoto.biz) i u pitanju je model Fuji FinePix HS35 EXR. Zbog posla i pripreme za put nisam stigao da isprobam sve mogućnosti ovog fotoaparata. Ima veoma dobar zum, dobru oštrinu i ono što najviše volim a to je ručna kontrola žižne daljine. Ima i mogućnost ručne kontrole fokusa što je takođe jedan veliki plus. Pošto sutra idem do Alje da zamenimo ulje u vilama i ležajeve malo ću da fotkam i vežbam. Ujedno je nabavljena i vreća za spavanje, i čeona lampa. Na Novom Beogradu je radnja outdoor opreme Zeleno Drvo (http://zelenodrvo.com). Danas mi je Zoka rekla da će dobiti i longbordove tako da već vidim sebe kako ležim u bolnici sa par kila medicinskog gipsa :) Sutra bi trebalo da se reši pitanje lanaca, lančanika i guma, ali o tom potom. 1 Quote postoje samo dve istine na ovom svetu: 1). djape je najbolji frajer 2). zemlja je plocha Link to comment Share on other sites More sharing options...
brue Posted June 10, 2014 Report Share Posted June 10, 2014 (edited) Ај срећан пут. Па макар и зарад тих партизанских вукојебина :) пс. а где може да се погледа тај трејлер, што је Кјот видео... Edited June 10, 2014 by brue 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddball Posted June 11, 2014 Author Report Share Posted June 11, 2014 Ај срећан пут. Па макар и зарад тих партизанских вукојебина :) пс. а где може да се погледа тај трејлер, што је Кјот видео... Hvala ;) Evo, na ovom linku http://vimeo.com/93125343 A sad - spektakl! :D Dragi prijatelji, kako stvari trenutno stoje u petak 13og juna oko 16h krećem na put. Startna pozicija biće u kafiću BarTender u ulici Strahinjića Bana 1. Ko god bude mogao/želeo da dođe da se ispričamo, slikamo i pozdravimo više je nego dobrodošao. Okupljanje počinje oko 14h. A ako neko bude želeo i da mi pravi društvo u vožnji koji kilometar bilo bi super. Iz kafea krećem ka Novom Sadu i posle ka Bačkoj Palanci. Drug Buda je ovim povodom odlučio da smanji cene pića za ekipu koja bude došla na ovaj mali ivent ;) I ono što je možda najvažnije, ima dosta prostora da uparkiramo naše makine ;) A i ko nema motor takođe je dobrodošao :) Regularna cena kapućina je 135din, točenog Zaječarskog od pola litre je 145din... Eto, čisto neke orijentacije radi. A za "drugove članove" će biti i niže ;) Verujem da je ovo lep gest gosn. Bude :) Quote postoje samo dve istine na ovom svetu: 1). djape je najbolji frajer 2). zemlja je plocha Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddball Posted June 12, 2014 Author Report Share Posted June 12, 2014 Danas sam obuo Afriku novim gumama. Stavio sam New Bore spoljašnje gume i verovatno sam prvi u Srbiji koji je to uradio, ali navikao sam da "probijam led". Naravno stavio sam i nove unutrašnje. Pored guma uzeti su i zadnji lanac i lančanici koji su u gepeku i čekaju da ujutru rano odem do majstora da se to zameni. Ali pre toga ću morati sabajle da odem na suptrotni kraj grada po prednji lančanik i onda ekstra brzo da odem do majstora da se to sklopi. Jedna meni draga osoba jednom je rekla: "Predraže, ti da uradiš nešto jednostavno graniči se sa nemogućim, sve mora da bude toliko ****** komplikovano!" I potpuno je u pravu :D Oko 14h ekipica će doći u BarTender da se ispričamo i pozdravimo. Možda će se neki i provozati deo puta samnom što bi bilo skroz kul :) Na ovim fotkama Šonesi i ja pričamo o planiranoj ruti fotoreportaže u Gevari a Marko Rupena je iskoristio momenat da ovekoveči trenutak kada sam se totalno zbunio u objašnjavanju samo da bi posle mogao da mi se smeje i kaže: "E, rekao sam ti!" :) Quote postoje samo dve istine na ovom svetu: 1). djape je najbolji frajer 2). zemlja je plocha Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddball Posted June 13, 2014 Author Report Share Posted June 13, 2014 Ukratko - neverovatan dan! Prvo, jurnjava da se kupi prednji lančanik što sam i uspeo u radnji u Batajnici oko 9 ujutru, pa onda munjevitom brzinom na suprotni kraj grada, tačnije Petlovo brdo, kod majstora Alje da se to sve namontira. I uspevamo da završimo oko 12:30 (!) a ja se još nisam spakovao. Vreme lagano teče, mene hvala blaga panika u kombinaciji sa euforijom. Budući da je sve kasnilo (kao i uvek) i ja sam zakasnio na sopstveni ispraćaj. Moj boorazz Miša nije mogla da me čeka i ja joj se javno izvinjavam zbog toga i ima piće zbog toga :) U BarTenderu smo se okupili, ispričali, malo slikali, i posle toga smo lagano krenuli. Bilo mi je veoma drago što su me drugari ispratili do izdvajanja za aerodrom Nikola Tesla, bila je to lepa vožnja i prizor. Pet Hondi od toga četiri Afrike i jedan Transalp. Nadam se da će ekipa okačiti fotke :) Takođe hvala i Kizi Betmenu i Dragiši što su došli da me isprate :) Quote postoje samo dve istine na ovom svetu: 1). djape je najbolji frajer 2). zemlja je plocha Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.