Jump to content

Stanje u MMO industriji ovih dana


Recommended Posts

Па шта ја знам, можда си у праву... Јесам ја превише конкретизовао трип, то је истина, можда није требало, али вероватно сам то урадио због сликовитости:)

 

Али некако опет у глави везујем те дебилности за новије доба, не мислим на пар година последњих него на, не знам, 10, 15). Наравно, то је врло, врло благ прелаз, тако да се не може ни говорити о неким конкретним бројевима. Лупам, играм квејк 3 по нету, фазон двеиљаде и нека ситна година, упаднем у тим са проовима вс других проова, губимо због мене фазон сат и по, нико ми ни реч није рекао, једино што сам добијао про типове повремено. И тако фазон триста од триста партија.

 

Уђем у кантер, који је некако по концепцији, без обзира дал је изашао 1783. или 2348, прилично ''њу ејџ'' игра, сви свима псују матер и то баш оно фазон, ја се сморио, не због самог псовања лол (јер сам ја лик који ће да оде на киоск и да каже ''један орбит јебига'':) ) него због вајба у псовању, ко да сви блеје у украјинском предграђу, боду се крокодилом и онако седе за компом у адидас трешама и качкетима са траговима од соли и оно серендају по чету онако баш некако да ти буде гадна сама игра.

 

Е сад, капирам ја да је део тог трипа чињеница да ликови из украјинских предграђа који се раде крокодилом нису имали нет пре десет година, а сад нет има свако, да су игре приступачније као такве итд. Међутим, делује ми као да је однос крокодил ликова према нормалним људима бар 100:1 што ми је већ претерано да би узрок томе био само ''бејби бум'' онлајн играња. Како баш у свакој игри коју сам играо у последњих неколико година, значи која год да је концепција игре и какву год рају да привлачи, свуда сам имао трип да је 100:1:)

 

Зато сам ја у фазону да су људи некако молдовани у такво понашање, а не да ''нас има разних''. Јер сам у трипу да су од тих сто ликова, петнаесторица генуини ментоли, а осталих 85 су извајани самим играњем (механика, генерални смер appeala игара, маркетинг, гејмплеј, концепција итд итд итд, па чак и тематика - ''ћоримакс, калаш је бољи од емке са пригушем то кад те рокне није ти добро, мој стриц је у легији он ми причо''). Наравно, мислим на неки микс свега тога који даје резултат, не на појединачни импакт набројаних фактора.

 

 

Мени је јасно да и елитизам и курчење и ниво понашања и схватања концепције играња било чега са другима постоје вероватно од кад смо играли јамб по пећинама, коцкицама од мамутове кости. Оно, изађем на баскет деведес седме и играм са разнима, неки се нервирају, неки не, неки су у фазону сиријус бизнис, неки те мрзе ако им даш кош, неки ти честитају, неки играју прљаво итд. Али никад, НИКАД нико ником није рекао нешто типа КЕВА ТИ ЈЕ КУРВА зато што га је овај прејебо у баскету. Дакле, чак и нервирања и прозивања су била стриктно ''ингејм''. Сад ћеш рећи да је трип у анонимности (нећеш ризиковати да причаш те ствари ликовима у фацу), али не причам о томе, причам о томе да тај лик и кад оде кући буде у фазону ''маму му јебем ладно је куцо против мене'' макс, што је опет у ''ингејм'' категорији и не излази из ње.

Чак смо једном играли баскет са неким локалним москри батицом и одвалимо ми њих (не сећам се тачно шта је било ал рецимо) и лик је био у фазону ''не може више овде баскет да се игра, од сутра тенис, пребићу сваког кога видим са баскетаром'' и те форе лол, али то је опет био трип да је батица који не уме да поднесе пораз и да је мајмун и шта већ -  али свеједно, он није, не знам, негирао резултат, желео да се нама деси нешто лоше, трипово да смо лоши људи, отишо гајби по бејзболку и изнабадо нас на 10:1 за нас и те форе.

 

 

 

Можда серем, пошто ово све што причам може и не мора да држи воду, али ето, то ми тренутно пада на памет. Можда кад бих сад узео да радим докторску дисертацију на тему ммо игара, играча, нета и играчке индустрије, можда бих дошао до неких стотих закључака.

И да, можда ово личи на ''добра стара времена'' пост, али није, немам ја те трипове:) Можда ми се мишљење подудара са неким таквим ликом, али ја га базирам на чисто рационалној анализи (која може бити погрешна, али се не заснива на носталгији).



Ne veurjem da ga je uslovila igracka industrija na to TBH isto sam i ja dugo igrao WOT i uvek sam jurio pobedu po svaku cenu a pride imao bolest statsove... a opet, odrasatao sam na unreal tourmanetima sa monster, ultra i wicked sick kilovima tj kill streakovima i slicnim dzidzabidzama... mislim da to zavisi od osobe do osobe i kako je vaspitan od malena...  a opet, ne mozes ni sve da vaspitas na isti nacin, drugi ljudi se pale na druge stvari, a i igraju zbog razlicitih osecanja uzitka, neko igra da se opusti neko igra da se takmici sto povlaci upravo suprotno, stres umesto opustanja :) Bas je WoT tu interesantan. Igra je generalno postigla uspeh jer opusta medjutim sama priroda igraci vs igraca opet baca udicu i navlaci te u neko takmicenje i time podize tenziju. Naravno ima i freekova kao sto sam ja koji iskljucivo i igraju zbog toga, medjutim zanemarljivo mali broj. Ovde sam namerno izostavio koncept stapa i sargarepe koji je ocigledno veoma ukorenjen u danasnjim igrama medjutim mislim da nije bitan za ovu diskusiju. 

Океј, сто људи, сто ћуди, то стоји. Али опет, мислим да се вајб приступа игрању генерално мења на горе. Кад то кажем не мислим на то што ти причаш. Не знам, онај тамо на баскету воли да додаје и има дваес асистенција и нула поена, онај други воли тројке, трећи да дрибла и да иде под кош, четврти се ложи на одбрану и сви су готивци и пикају баскет, то је све океј. Можда су неки од њих ''више у праву'' што се тиче капирања баскета, али небитно, њихов генерални приступ игри је у зони регуларности.

Ајмо да погледамо мало вот, као ново масовно лудило:)

-напуцавам се с ликом, изодваљујем га (лик се не повлачи иза ћошка, не зна викспотове итд), лик ми напише да сам нуб. Па јебем ли га, бар ми мајку опсуј ако си се фрустриро што сам те убио ал ово је бесмислено:)

-имам пет убистава, идем преко моста, осто им још један тенк, ја сам најближи, идем да га рокнем (не да бих исхогово топ ган него оно, ту сам близу, али ето чисто нек податак о пет килова да буде ту због флејвора:) ), лик иде поред мене, гурне ме у воду с моста да би отишо да га он убије (?).

-напуцавам се у суперпершингу са ликом у суперпершингу, убијем га, напише ми ''голд танк нуб''.

 

Мислим, океј, капирам да можемо да извучемо сличне примере са партије кликера кад смо имали седам година, али опет, ја ту капирам неки специфични вајб, под један, а под два (што је, мислим, много битније за причу), ја могу да пишем ова искуства до сутра буквално. Значи, ово нису интересантне анегдоте којих има десет него их има на стотине, а не играм вот претерано често:)

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

Dobro ti si tu u pravu i pogadjas neke bitne stvari, ali mozes da ih gledas iz vise uglova.

Mozemo recimo da razlazemo temu u smeru da je uzrok tome upravo online igranje i kultura koja dolazi sa istim, i da to postavimo naspram LAN igranja ili solo hot seat igranja od pre 10 20 30 godina.

Emocionalna i drustvena veza izmedju ljudi koji su od strane masine nasumicno izabrani i ubaceni u isti tim da se bore protiv isto takvih ljudi u protivnickom timu naspram standardnog LANa ili kucne amosfere naravno da stvara drugacije uslove igranja a i drugacije ciljeve same igre. 

Nije isto ako ja igram sa drugarom, bratom i jos par komsija heroje3 u hot seat ili odemo u igraonicu na kaunter gde sat vremena igramo kaunter, a sat vremena blejimo ispred i pricamo gluposti, kao sto nije isto i da sednem na komp pritisnem play i dobijes da igram sa rusom protiv debelog amera :) 

 

Ovo sto se tice keva ti je kurva u basketu se ne desava jer se to desava licem u lice i zbog takvih stvari bi se pobili. Dok tog prozivanja i psovanja preko interneta ima mnogo vise jer ne postoji nikakav rizik i kazna koji idu uz takvo ponasanje u stvarnom zivotu. Ti sedis u udobnosti svoje fotelje, skriven iza fiktivnog avatara i jednostavno iznosis slobodno svoje frustracije... mislim da to treba shvatati manje ozbiljno.

Ljudi su nauceni da nose raznorazne nivoe maski da bi bili socijalno prihvaceni ... odredjena kolicina masaka spada kada se ode na internet zarad ventilacije stresa, nekog kompleksa ili slicnih frustracija. 

 

Inace ja imam dobra stara vremena trip i to veoma jak ali prihvatam da je 100% subjektivan i da sam licemer sto tako mislim i to kazem ljudima i toga sam veoma svestan, da sam sve samo ne objektivan , ali opet me bas briga. WOW vanila je najbolji WOW, jesam li licemer? Jesam, i dont care, bar sam priznao, mnogi pokusavaju da racionalisu to, mogu i ja to i to volim da radim ali opet priznajem da sam pristrasan :)

Is the destiny of mankind controlled by some transcendental entity or law? Is it like the Hand of God hovering above? At least it is true that man has no control, even over his own will

Link to comment
Share on other sites

Па, објаснио сам да не мислим на ''лицем у лице'' трип код кеве:) Чак сам конкретно то написао и још дао пример са оним батицом што је ''забранио баскет'', он не би имао проблем са тим да нас понабада да је капирао пораз у баскету у том вајбу о ком ја причам. А лик је ментол, значи баш баш тешки ментол, капирам да ће да пребије рандом лика у басу јер му је досадно или се нешто сморио. Али добро, то је нека паралела и ај, оставићу је по страни јер можда и не може да се примени (иако ја мислим да може, пошто фактор лицем у лице није проблем).

Мени нико никад није у квејку, на нету у рандомима, као прилично компетитивној игри, реко тако нешто, мислим на контекст, не на интензитет ''увреде'' или шта већ. Некако замишљам да се то исписује на екрану и већ ми је глупо некако, било да ја пишем или неко други. У ВоТу је то стандардно нпр.

 

Дакле, причам о облику и смеру фрустрације и агресије, елитизма и капирања самог играња, који је специфичан. Значи, ''кева ти је курва'' је небитно као конкретна реченица или увреда, причам о вајбу, контексту. Нормално је и да кажеш ''јебем ти матер'', али у контексту ''е јебига де мене нађе'' или тако нешто, јер си фрустриран што те неко појебо у игрици/спорту - то је једно и тон је такав и такав и то је океј и то се причало и на клису пре триста година, капирам. Ово што се у последње време дешава је потпуно други контекст, притом не мислим на фактор масовности и анонимности. Мислим јебига, па ваљда ми је јасно да кад се скупим с ортацима на гајби да играмо мице да нико неће да се побије, мислим да се срозава прича ако одемо у такве примере, јер се ваљда подразумевају, зато их нисам ни износио:)

 

Не мислим на те ствари, мислим на следеће:

-гора је етика/вајб/капирање/врста ангажмана/квалитет комуникације сада него раније у онлајн игрању - кад кажем ''раније'', мислим само на време, не на архитектуру или популарност неке игре. Ово кажем да те предухитрим ако кренеш са ''али УТ комуна је била мања и затворенија и посвећенија, а и тада су игре играли нормалнији људи'':) Дакле, узмемо нешто из двеиљаде пете, не УТ из 99, масовно и популарно, анонимно, са некохерентном комуном препуном амера, бразилаца, француза, пољака, руса итд. и видимо да не може да се пореди са вовом сада или вотом сада, по грозоти комуникације. Можда грешим, али имам такав утисак, прилично јак.

Са тим можеш да се не сложиш јер ја поред личне перцепције, немам да понудим много тога у аргументацији, али мислим да не треба да идеш у хот ситове или мање комуне или играње на сезаму, јер ја све ово причам са масовним онлајн анонимним играњем у виду.

 

Што се елитизма тиче, ту исто осећам све јачи трип, али мораћеш да ми помогнеш, пошто нисам играо вов у ванили. Колико је отприлике прошло времена од кад је вов изашао, па до тренутка кад нпр. ти као нов лик ниси могао да нађеш групу за данџн јер га ниси прешао сто пута/немаш зајебан гир/не максујеш дпс итд? Пошто је за гв2 (код ког није било гир прогрешна у почетку и који чак има врло тралала имржн комуну, поготово у односу на вов) то било фазон моооожда метар дана. Што је по мени изузетно кратко и мислим да су ти периоди били доста дужи раније - за игре и принципе играња сличног типа, дакле, не хомм хот сит него нпр. ето вов.

 

 

Ово за стара времена те не капирам, имаш трип и немаш трип у исто време?:)

Иначе, ако објективно сматраш да је нешто било боље некад раније, то није ''добра стара времена'' трип, то је неки закључак на основу нечега. Ако ја кажем да је школски програм на тевеу био до јаја кад сам био мали, то није трип, то кажем зато што стварно мислим да је био добар, али ако кажем ''мастерси су најбоље фигурице, е, то је фигурица'' онда серем и лезбејишем се и довољно је изгуглати на шта личе мастерси од пре тријес година па да се види да серем:)

 

Dok tog prozivanja i psovanja preko interneta ima mnogo vise jer ne postoji nikakav rizik i kazna koji idu uz takvo ponasanje u stvarnom zivotu. Ti sedis u udobnosti svoje fotelje, skriven iza fiktivnog avatara i jednostavno iznosis slobodno svoje frustracije... mislim da to treba shvatati manje ozbiljno.

Опет, мени не падне на памет да то радим, а нисам мајка Тереза. Имам фрустове, нервирам се кад играм, имам чак и трансфере фруста (оно, смори ме кева, ја се видим са ортаком па узмем да се дерњам на њега што касни пет минута или тако нешто). Не што сам васпитан, не што се контролишем, него ето, исто ко што ми не пада на памет да једем земљу, јебем краве или лижем радијатор - не зато што је глупо, болесно или шта год, него немам потребу, па макар ми се гузила крава поред мене сатима:)

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

pa dobro, ali " NO fun allowed" mentalitet je skorasnja tvorevina.

davne 2004 kad sam pocinjao da igram dotu, ona jednostavno nije bila popularna kao danas, a "pro" mentalitet se jos nije zapatio.

kad bi kretala partija host bi uvek pitao da li smo za AP AR SC sta god. noobovi bi se sami javili na pocetku i trazili pomoc da se snadju oko kupovine itema, a ostali bi ih savetovali kako vec znaju.

ako bi se igrao mod sa mega kripovima, ljudi bi se odusevili - flesh golem vs hidra fajtom i svi bi batalili lejnovanje da bi uleteli u peglu a mozda i zaboli neki gold. koliko tacno? nikog ne zanima, ali ide da se pegla!

u toku partije, ogromna vecina igraca ne bi izlazila koliko god da je u feedu ili gubi, jer uglavnom nisu igru tako ozbiljno shvatali. 

ali poenta je da nije u starim dobrim vremenima bilo noob i casual friendly, nikog nisam tada cuo da zeli cancer celoj ekipi i njihovoj blizoj i daljoj rodbini...

Edited by Bliss
Link to comment
Share on other sites

Па тај неки фазон, притом имам трип да се тај менталитет раније развијао буквално годинама, затварањем комуне, прдењем ''ја сам играо од бете пре десет година'', тиме што је скил староседелаца достигао неслућене висине, па им је кратак фитиљ кад неко не зна итд. А сада имам утисак да се то деси, ето, месец дана од кад изађе игра.

ali poenta je da nije u starim dobrim vremenima bilo noob i casual friendly

чак је могуће да је било и обрнуто

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

Moje je mišljenje da mmo igrama trenutno nedostaje RP. Previše je bezličnosti, igre su tehnički savršeno ispeglane sa dosta sadržaja i realno ima dosta dobrih naslova ali jednostavno imam utisak kao da igram tetris. Kao da sam u Mekdonaldsu, kao da čitam žutu štampu a ne neku dobru knjigu... Evo, kao primer ću uzeti gw2 i wow, queue sistem, portali, zatvorene instance, arene, batlgroundi, skil progres, sve je nekako previše upakovano i na izvolte. Mislim da stvari moraju da se pojednostave da više vremena mora da se posveti putovanju od tačke ka tački b, da treniranje i razvoj karaktera mora više da ima "fizičkog posla", open world mora da dobije veći prostor u mmorpg, način razvoja i funkcionisanja guildova mora biti redizajniran, osećaj pripadnosti određenoj frakciji ili grupi mora da igra bitniji ulogu, razvoj profesija, trgovina, treniranje skilova, sve treba redizajnirati i naliti sa dosta rp-a. Isto tako, sam razvoj lika, oprema koju nosite jeste i mora da bude bitna ali opet i tu nedostaje dosta rp-a jer samim tim što je gear toliko promenjiv i toliko utiče (manje više sam gear je 90% vašeg lika) i on je izgubio smisao.

 

Moje je mišljenje da koncept Day Z mora biti polazna tačka u razvoju mmorpg naslova u budućnosti, 

  • Upvote (+1) 2

...

Link to comment
Share on other sites

Moje je mišljenje da mmo igrama trenutno nedostaje RP. Previše je bezličnosti, igre su tehnički savršeno ispeglane sa dosta sadržaja i realno ima dosta dobrih naslova ali jednostavno imam utisak kao da igram tetris. Kao da sam u Mekdonaldsu, kao da čitam žutu štampu a ne neku dobru knjigu... Evo, kao primer ću uzeti gw2 i wow, queue sistem, portali, zatvorene instance, arene, batlgroundi, skil progres, sve je nekako previše upakovano i na izvolte. Mislim da stvari moraju da se pojednostave da više vremena mora da se posveti putovanju od tačke ka tački b, da treniranje i razvoj karaktera mora više da ima "fizičkog posla", open world mora da dobije veći prostor u mmorpg, način razvoja i funkcionisanja guildova mora biti redizajniran, osećaj pripadnosti određenoj frakciji ili grupi mora da igra bitniji ulogu, razvoj profesija, trgovina, treniranje skilova, sve treba redizajnirati i naliti sa dosta rp-a. Isto tako, sam razvoj lika, oprema koju nosite jeste i mora da bude bitna ali opet i tu nedostaje dosta rp-a jer samim tim što je gear toliko promenjiv i toliko utiče (manje više sam gear je 90% vašeg lika) i on je izgubio smisao.

 

Moje je mišljenje da koncept Day Z mora biti polazna tačka u razvoju mmorpg naslova u budućnosti, 

 

A meni je na primer to najveći smor kod MMO igara :) Nemam protiv da me igra cima i da teško levelujem i da ne bude intuitivna i šta god, ali ako moram da pešačim 15 minuta da bih negde stigao, neka fala :)

Link to comment
Share on other sites

Па ја нешто размишљам, иако је и мени то смор, можда је чојк у праву. Можда смо ми ретарди што смо се довели у ''духовно стање играња'' где нам је то смор по аутоматизму. Заправо, кад читам његов пост, све ми се чини да је убо трип прилично близу.

Стара изрека каже ''изобиље рађа досаду'', што се односи на добијање нечега без личног ангажмана. Ето, кад мало размислим о томе, то је потпуно примењиво на ову причу, у смислу да тебе већ креће да смара ако туторијал није добар, ако је мени некакав, ако се чека дуже од три секунде на фајт итд. а заправо не капираш да те такав мајндсет одвлачи од самог трипа играња и наводи на инстант безумну забаву која те смори ако ти не пумпа нов контент и не омогућује да покрећеш игру трептајем и да упадаш на сервер брзином мисли са сваким новим печом.

Као што је теже гледати квалитетну европску драму него неки Бејов филм. И онда на крају људе мрзи да гледају драме и индустрија одговори са штанцовањем само Бејових филмова и онда се људи питају што су сви филмови срање. Наравно, још веће срање би им било да им пусте ту драму јер би умрли од смора и досаде. Али не зато што је то лоше, него зато што то захтева период адаптације. Али није исплативо улагати у период адаптације, а и пола људи можда не издржи адаптацију и престане да гледа филмове генерално.

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

Sve se slažem i u pravu si i isto sam tako mozgao razmišljajući o tome što je pisao, ali postavka MMOa nije da je on realističan (makra u osnovi), pa da pričamo o DayZ ili pak o nekom operation flashpointu i tako to, već da je zabavan. ja lično stoga ne bih voleo da igram takvu igru, iako negde u mozgu kapiram da bi ta igra bila legit. Mislim, gde je tu onda granica? Jel možeš da isto tako šiješ sebi odelo, ali tako što će lik u igri da sedi za singericom dva sata i ti za to vreme ne možeš ništa drugo da radiš? :) Ili ako skočliš u vodu dok ideš negde, pa izađeš i nastaviš da trčiš, sutra dobiješ upalu pluća i umreš? :) Zbog čega je samo to "putovanje" jedini realistični trip kojeg treba da se pridržavamo?

Link to comment
Share on other sites

Не, не, не, не мисли се на то, мисли се на систем жртве и награде. Нема везе прича са реализмом, не знам како си сад отишао у ту причу лол:)

 

Ако ти неко сад да чоколаду, згутаћеш је у једном залогају ко мајмун и отићи ћеш да гледаш серију. Ако си ишао кроз полигон нинџа ратника, а онда се рвао са Којотом да би ти дали чоколаду, носићеш је гајби и зваћеш је Ђоле и јешћеш је пет дана коцкицу по коцкицу и свака коцкица ће ти бити ко неки гастрономски оргазам.

 

При том не мислим на саму техничку тежину игре, јер она може да уради управо супротну ствар (да те претвори у механизираног дрона који стиска бе доле а бе горе напред напред це док му цури бала из уста) већ на тај РП који помиње госн Наопако (мада мислим да је РП можда неадекватан термин, ал ајмо га користити).

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

OK, ali što bi "putovanje" bila žrtva? Zbog čega nije neki drugi element te igre?

 

Takođe, kao neko iz perioda "ajmo jedan quake 1na1, ajde" i završimo partiju za 10 minuta, meni i sam matchmaking u doti trenutno predstavlja "problem" da čekam 10 minuta da mi server nađe partiju. Stvarno ne bih voleo da moram da 15 minuta letim do dela za borbu a da me igra nekako ne angažuje. Sa druge strane, ne bih imao problem da mi je "žrtva" - evo ti ova puzzla od 100 delova sastavi je pa kad je sastaviš možeš na megdan tom i tom liku.

Link to comment
Share on other sites

Па океј, нек буде пузла онда. Мислим да путовање само прво падне на памет зато што је логично у мморпговима, због концепције. Са друге стране, не ваља ако у квејку ''путујеш до мапе'', наравно.

 

То чекање ''ван игре'' сам поменуо чисто као чињеницу да ће нам на крају и пет секунди бити проблем да сачекамо јер смо Мајкл Беј. Не мислим да је таква ''ванигрична патња'' добра или део тог ''РП'' елемента, нисам то рекао у том смислу.

 

Путовање је можда само најбржи или ''најјефтинији'' начин, али оно само по себи никако није довољно, потребна је цела концепција. Али може да послужи као штака јер је принцип врло једноставан: ако ти треба да одеш физички до данџна и ако нпр. игра не да да се данџн игра више од три пута дневно (сад лупам трипове ал небитно), ти ћеш богами да се добро ознојиш са својим рандом друговима са којима си дошо до тамо док не пређете, иако вам је парти можда лош и неће ти пасти на памет да се дисконектујеш и то не због неке евентуалне казне, него си лепо радио за свој данџн и ''неће ти га нико узети''. И биће вам до јаја на крају кад пређете, сто посто сам сигуран, ма колико ти био у фазону ''јоој боже што сам добио овакве ликове јооој што ја'' током преласка. Са друге стране, ти у вову имаш инстант данџнинг (који сам ја пригрлио као мало дете, зато и кажем да смо стока) који те телепортује у данџн и телепортује из данџна, заправо ради као игра у игри. Притом су данџни лаки и кад си нов и немаш појма нпр. И онда је довољно да будеш само осредње говно од човека да би ћутке изашао чим, не видиш, него ПОМИСЛИШ да ти група не одговара јер ето, математика је јасна наука, брже ћу да се поново кјуујем и да пређем него што ћу да пређем са овим ликовима.

 

Кажем, путовање није довољно, јер ће и у овом систему са путовањем заправо ликови само још више да даблчекују кога зову у парти.

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

Ali sama činjenica da ideš na nekog bossa i fejluješ i moraš ponovo je po meni dovoljna "žrtva" :) Nema šanse da ga dobiješ iz prve, naravno tu ne računam ove new age fazone gde se nabudži hiljadu likova i oplete nekog za 3 sekunde. Plus što su ljudi "domišljati" pa i takve tripove kao "putujemo 15 minuta" regulišu tako što ili staviš putanju i odeš da jedeš ili alt+tabuješ i čukaš mailove i po forumima itd. Onda nema neke "žrtve" u tome :)

Link to comment
Share on other sites

Е, али није:)

 

Данџн је већ сам по себи ''нешто''. Иако је више ривординг када пређеш данџн него ако вајпујеш пет пута, сам данџн је већ ривординг, ако ме разумеш. Добио си пола чоколаде, а не целу, а ниси радио ништа. Опет је океј дил, боље да добијеш сто грама него педесет, али и педесет је океј. Добио си своје ''играње игрице за џ'' за данас иако можда није било пресјајно, било је океј јер си добио то ''играње''. Не знам да ли могу добро да објасним, али постоје категорије гејмплеја које се могу рачунати у тај пузле о коме причаш и које не могу, рекао бих. И у тим категоријама које не могу да буду пузле, чак и ако фејлујеш, ти си добио чоколаду за џабе. Ушо си у тај данџн, скако си, трчо си, бацо си гије, купио си лут итд. исто ко и било ко други. Неко други је прешао данџн па је добио царскији лут, није гино итд. али океј и ти си добио своју грамажу чоколаде. А ниси ништа радио, прдео си у кјуу.

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

Igrali ste vanila wow, meni je epik bilo kad guild krene iz orgrimara u brm pa na cepelinu vidis nas 30ak na mauntima kako ceka isti taj cepelin, doletimo do karagatha kad tamo jedno 100 ljudi iz drugih guildova cekaju da se sakupe svi pa krenu u bwl. Onda na ulazu fajt sa alijansom... Meni je to bilo uzivanje a ne "dajte plus kome treba sumon". Sto se tice elitizma treba da postoji i neka sutra car, kralj, bog otac svih igraca na serveru uzme centralni sator i neka ga opsluzuje 60 npc-ova ali onda neka i mi casual igraci imamo svoju ulogu kao vazni crafteri, vojnici, trgovci... Isto mislim da erepublik ima neka dobra resenja vezana za angazovanje samih igraca u politici i ekonomiji koja mogu posluziti za dalji razvoj mmorpg. SWTOR, kakvu su oni imali sansu da naprave nesto epsko a samo su kopirali WoW.

Dupli post.

Meni bi vece zadovoljjstvo bilo da sam danas ceo dan kopao rudu sa karakterom i smeltovao metale za kovace iz guilda u nekim zabacenim delovima sveta sa jos par ljudi iz guilde i da smo usput se dobro namucili boreci se sa drugim frakcijama i monsterima i tako par dana a onda nakon toga sa punim torbama krenuli put regije koju kontrolise nasa guilda... Do povratka kuci opet desetine sati putovanja mauntima, brodom, opet borbe i slicno pa kad tako donesec 20 barova kovacu da ti iskraftuje sword, e onda taj sword vredi mnogo vise nego da sam ga kupio na ah za 2 eura.

...

Link to comment
Share on other sites

MMOovi (a i multiplayer igre generalno) su postali takav jedan socioloski fenomen u poslednjih 15 godina. Sto kaze Dulio, zaista moze da se uradi doktorat na tu temu. Anonimnost, trzisni rast, nova generacija igara/igraca, i ta neka simbioza koja manipulise i evoluira igraca/igru... sve su to faktori koji su doprineli trenutnoj igrackoj kulturi.

 

Mislim da ne postoji neki lek, niti magicna igra koja ce promeniti gejmersko ponasanje. Mislim da se treba adaptirati i naci neki komfort. Treba jednostavno naci teren za basket sa najmanjim brojem krimi mentola. A to izgleda postoji samo na terenima sa najvise dzombi, najlosijim kosevima i najtezom loptom.

Link to comment
Share on other sites

Па да, или то, или да се скупе ортаци из јкра и да направе свој климави кош на коме ће уживати и звати људе добре воље да помогну и играју баскет (кикстартер?) и онда ће, пошто су добили подршку, да сконтају да је боље да направе фенси мегагига кош са наплатом на који ће опет доћи петсто крими ликова који ће их затрпати парама (а паре људе кваре) или ће им кош зарђати јер играју њих двојица, а терен се не одржава љубављу већ парама!

 

Можда је боља формулација да лек постоји, али да га је у тренутној реалности немогуће применити. Лек је исти као и за остале ствари тог типа (гурати рају у добром смеру), али за то је потребан омнипотентни утицај, што не може да се деси у глобализацији и капитализму. Нпр. у комуЊистичкој Русији кад су били беда, гомила људи (наравно, не сви јебига, али ствар је сама по себи омг) је ишла у позориште и били су редови ко код нас за хлеб. Значи да је људима сервирано да је готивно да гледају, не знам, Идиота у позоришту и они су то прихватили и тај мод конзумације им је постао потреба, иако нису имали леба да једу. Поред тих ликова, капирам да је у та позоришта ишло и брдо цеца и цвија и облачили су се невешто у ципеле и књавали за време представа - али су се трудили и можда би њихова деца издржала да не заспу и по цео чин:)

Таква интервенција не може постојати у играма - ОСИМ ако се тренутни модел не уруши сам у себе, а мислим да ће се пре Сунце охладити него што ће то да се деси, из простог разлога што је та врста свести код играча премала и са премалом тенденцијом раста, штавише, она опада рапидно. Други чиниоци су саме компаније које, опет, немају ни циљеве ни одговорности какве може имати нпр. државно правни поредак, па их боли патка за било шта осим за профит. И онда добијаш холивуд нпр.

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

da ne quotujem sad sve,mislim da ovo prepucavanje oko WoW-a je zapravo u tome sto je ponta da je komunity u igri sranje,tj sve su klinci,ne bitno skill njihov ,ima i koji sabijaju i koji su noobare teske ali na mentalnom novou meni licno koji imam 26 godina ne odgovaraju. Ja sam je igrao do septembra i prestao zbog obaveza a i vratio sam se iz dva razloga prvi sto nisam imao sta drugo da igram,drugo jer mi ortak dobar i dalje pici i gildi mu je trebala pomoc...

Link to comment
Share on other sites

Па, објаснио сам да не мислим на ''лицем у лице'' трип код кеве:) Чак сам конкретно то написао и још дао пример са оним батицом што је ''забранио баскет'', он не би имао проблем са тим да нас понабада да је капирао пораз у баскету у том вајбу о ком ја причам. А лик је ментол, значи баш баш тешки ментол, капирам да ће да пребије рандом лика у басу јер му је досадно или се нешто сморио. Али добро, то је нека паралела и ај, оставићу је по страни јер можда и не може да се примени (иако ја мислим да може, пошто фактор лицем у лице није проблем).

Мени нико никад није у квејку, на нету у рандомима, као прилично компетитивној игри, реко тако нешто, мислим на контекст, не на интензитет ''увреде'' или шта већ. Некако замишљам да се то исписује на екрану и већ ми је глупо некако, било да ја пишем или неко други. У ВоТу је то стандардно нпр.

 

Дакле, причам о облику и смеру фрустрације и агресије, елитизма и капирања самог играња, који је специфичан. Значи, ''кева ти је курва'' је небитно као конкретна реченица или увреда, причам о вајбу, контексту. Нормално је и да кажеш ''јебем ти матер'', али у контексту ''е јебига де мене нађе'' или тако нешто, јер си фрустриран што те неко појебо у игрици/спорту - то је једно и тон је такав и такав и то је океј и то се причало и на клису пре триста година, капирам. Ово што се у последње време дешава је потпуно други контекст, притом не мислим на фактор масовности и анонимности. Мислим јебига, па ваљда ми је јасно да кад се скупим с ортацима на гајби да играмо мице да нико неће да се побије, мислим да се срозава прича ако одемо у такве примере, јер се ваљда подразумевају, зато их нисам ни износио:)

 

Не мислим на те ствари, мислим на следеће:

-гора је етика/вајб/капирање/врста ангажмана/квалитет комуникације сада него раније у онлајн игрању - кад кажем ''раније'', мислим само на време, не на архитектуру или популарност неке игре. Ово кажем да те предухитрим ако кренеш са ''али УТ комуна је била мања и затворенија и посвећенија, а и тада су игре играли нормалнији људи'':) Дакле, узмемо нешто из двеиљаде пете, не УТ из 99, масовно и популарно, анонимно, са некохерентном комуном препуном амера, бразилаца, француза, пољака, руса итд. и видимо да не може да се пореди са вовом сада или вотом сада, по грозоти комуникације. Можда грешим, али имам такав утисак, прилично јак.

Са тим можеш да се не сложиш јер ја поред личне перцепције, немам да понудим много тога у аргументацији, али мислим да не треба да идеш у хот ситове или мање комуне или играње на сезаму, јер ја све ово причам са масовним онлајн анонимним играњем у виду.

 

Што се елитизма тиче, ту исто осећам све јачи трип, али мораћеш да ми помогнеш, пошто нисам играо вов у ванили. Колико је отприлике прошло времена од кад је вов изашао, па до тренутка кад нпр. ти као нов лик ниси могао да нађеш групу за данџн јер га ниси прешао сто пута/немаш зајебан гир/не максујеш дпс итд? Пошто је за гв2 (код ког није било гир прогрешна у почетку и који чак има врло тралала имржн комуну, поготово у односу на вов) то било фазон моооожда метар дана. Што је по мени изузетно кратко и мислим да су ти периоди били доста дужи раније - за игре и принципе играња сличног типа, дакле, не хомм хот сит него нпр. ето вов.

 

 

Ово за стара времена те не капирам, имаш трип и немаш трип у исто време?:)

Иначе, ако објективно сматраш да је нешто било боље некад раније, то није ''добра стара времена'' трип, то је неки закључак на основу нечега. Ако ја кажем да је школски програм на тевеу био до јаја кад сам био мали, то није трип, то кажем зато што стварно мислим да је био добар, али ако кажем ''мастерси су најбоље фигурице, е, то је фигурица'' онда серем и лезбејишем се и довољно је изгуглати на шта личе мастерси од пре тријес година па да се види да серем:)

 

Опет, мени не падне на памет да то радим, а нисам мајка Тереза. Имам фрустове, нервирам се кад играм, имам чак и трансфере фруста (оно, смори ме кева, ја се видим са ортаком па узмем да се дерњам на њега што касни пет минута или тако нешто). Не што сам васпитан, не што се контролишем, него ето, исто ко што ми не пада на памет да једем земљу, јебем краве или лижем радијатор - не зато што је глупо, болесно или шта год, него немам потребу, па макар ми се гузила крава поред мене сатима:)

 

Inace da slazem se u potpunosti sa time da je gora etika ... jeste gora etika jer je online igranje jos vece i zastupljenije znaci imamo vecu masu ljudi koji ni ne razmusljaju na nacin na koji ljudi na ovom forumu razmisljaju itd. To jeste sigurno jedan od faktora.

 

Evo sada sam igrao tribes ascend ni meni niko to nije rekao ... moguce da na to utice i brzina igre ... u kvejku nemas vremena da se prozivas, dok ako sedis u zbunu u wotu imas nekoliko minuta da se zabavljas u chatu :) 

Neko ovde pominje kako su igre sada tehnicki savrsenije. Jesu ali su mnogo ogranicene. Ako su nekada igre htele da naprave kucu i naprave je ne savrseno sada igre prave sobu ili pola sobe pa je urade savrseno. Dakle ili ti simuliraju iluziju da je igra sira ili se ni ne trude da to sakruju ... vecina igara je u odnosu na stare igre mnogo ogranicenija u razmerama.

 

U wowu vanili nije bio taj fazon. Zato sto nije postojo automatizovan sistem da nadjes grupu i nisu postojali crossser serveri i grupe. Kada odigras jednu instancu dnevno to je bio dogadjaj. Ne samo jer je instanca trajala po nekoliko sati i 5 man instanca je bila epska i zbog sto nisi mogao da je farmujes bez geara :) ali i zbog toga sto si rokao instancu. Samim tim sto si imao realnu pripadnost nekom serveru i nije bilo promeni ime za pare morao si nekako da se ponasas i da ne budes govno od coveka jer onda te lepo ljudi zapamte ako si ninja ili ako miniras operaciju pa niko nece sa tobom u instancu... bio je neki comunity bio je zdraviji odnos. Takodje instanca nije bila sve sto imas da radis. Malo ljudi zna ali pre rifta wow je imao dynamic EVENT ... da lol ... jeste bio primitivan sistem ali postojao je u vidu elemental invazija u nekoliko zona koji su se random pojavljivali jednom nedelju posle server restarta i trajali do sledeceg server restarta.

To sto je blizard odlicio da taj sistem unisti po izlasku TBCa (kao i mnoge druge kul sisteme) a Trion sa RIFTom napravio celu igru oko toga je tuzno naravno, ali ko ih jebe kada su glupi :) 

Tako da iako je bilo tesko da se odradi i nadje instanca za bilo koga opet instanca je bila kao poslastica na kraju rucka a ovako si van instanci uvek imao sta da radis.

WOW u vanili nije bio savrsen, daleko od toga, ali je bio kao suma 1000 mladih stabala, onda od TBCa blizard je poceo da gaji samo jedno ili dva stabla a ostala stabla je posekao.I da sada stabla PVE i jurnjava za opermom pa gear reset jesu ogromna i lepa, ali su to samo dva tuzna stabla a od sume ni traga. Zato im je i PVP propao zato price iz vanile o guild kucama (portalu u SWu), world PVP itd  su sve propale :) 

 

E zato kazem i objektivan sam i nisam objektivan. 

Da wow jeste sada bolji jer postoji pregrst sistema koji bolje podrzavaju igru, graficki i sa tehnicke strane je MNOGO bolji. U neki stvarima i sto se tice gameplaya su se unapredili. Ali sa druge strane sto se mene tice usrali su igru u toliko drugih stvari da je ono wtflol :) 

Btw ja sam prestao da igram WOW pred Ulduar tako da je to bilo bas bas davno a pratio sam negde do sredine Cataclisme sajtove jer me je cisto interesovalo gde ce igra da zavrsi i kako je dalje kasape :) 

 

 

da ne quotujem sad sve,mislim da ovo prepucavanje oko WoW-a je zapravo u tome sto je ponta da je komunity u igri sranje,tj sve su klinci,ne bitno skill njihov ,ima i koji sabijaju i koji su noobare teske ali na mentalnom novou meni licno koji imam 26 godina ne odgovaraju. Ja sam je igrao do septembra i prestao zbog obaveza a i vratio sam se iz dva razloga prvi sto nisam imao sta drugo da igram,drugo jer mi ortak dobar i dalje pici i gildi mu je trebala pomoc...

ja sam isto wow krenuo da igram kao klinac od 16 godina kada je izasao pa se opet nisam tako ponasao ... :) 

jeste malo ovde na forumu bilo prepucavanja sa mohijem sto je prouzrokovalo da mi kole da warning poene (to mi dodje kao blagoslov) ... ali opet ko se nije prepucavao sa mohijem :) 

Edited by StormScion

Is the destiny of mankind controlled by some transcendental entity or law? Is it like the Hand of God hovering above? At least it is true that man has no control, even over his own will

Link to comment
Share on other sites

ja sam isto wow krenuo da igram kao klinac od 16 godina kada je izasao pa se opet nisam tako ponasao ... :) 

jeste malo ovde na forumu bilo prepucavanja sa mohijem sto je prouzrokovalo da mi kole da warning poene (to mi dodje kao blagoslov) ... ali opet ko se nije prepucavao sa mohijem :) 

problem je sto je 16 godina sad matoro za wow, sve je vise klinaca od 9-11 godina. Ja sam u jednom danu sreo njih cetvoro u rangu godina

Link to comment
Share on other sites

tu se racuna i kina  ? 

 

jbg nije to vise bizard nego activision blizard, dosli da izmuzu kravu, ali muzu kao nasi politicari, vade i krv i meso  a ne hrane govece, posle kada ugine i ostane samo slete ima da ga pljunu i sutnu nogom i odu negde drugde  :) 

Edited by StormScion

Is the destiny of mankind controlled by some transcendental entity or law? Is it like the Hand of God hovering above? At least it is true that man has no control, even over his own will

Link to comment
Share on other sites

Ja sam negde procitao na u Evropi nema ni 700.000 aktivnih igraca. Vecina od 7m je azija a koliko mi se cini tamo je drugi sistem placanja, ako uzmemo i raf mislim da wow ni blizu nije vise zlatna koka kao sto je nekada bio. 

 

P.s. Da li tih 7,7m su bnet nalozi ili broj aktivnih Wow naloga?

Edited by naopako

...

Link to comment
Share on other sites

Ja sam negde procitao na u Evropi nema ni 700.000 aktivnih igraca. Vecina od 7m je azija a koliko mi se cini tamo je drugi sistem placanja, ako uzmemo i raf mislim da wow ni blizu nije vise zlatna koka kao sto je nekada bio. 

 

P.s. Da li tih 7,7m su bnet nalozi ili broj aktivnih Wow naloga?

Verovatno da i jeste tako, Evropljani se loze na Gospodare Prstenova a Azijci na Kung-fu Pande i Pokemone sto i objasnjava tu cifru :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...