Jump to content

"Don't worry, it gets better later"


Recommended Posts

Puno puta krenem da igram neki (meni) novi MMO i zesce se razocaram odmah na pocetku. Jednostavno nesto ne shtima - ili me kvestovi smaraju, ili je storyline sranje, ili su skillovi dosadni.

I onda recimo krenem da citam forume, cisto da vidim sta drugi ljudi pricaju i da li neko deli moje prve utiske. Kad tamo topic koji kao da je prekopirao moje misljenje, i naravno cuveni odgovor: "Don't worry, it gets better later after level (x)".

Kakvo je vase misljenje o doticnoj recenici? Da li je dopustivo da ja kao igrac moram da se smorim pvih 10-15 levela pre nego sto igra krene da bude zabavna? Ili su moji "standardi" previsoki za MMO zanr?

Kako vi rangirate (vama) nove MMOove?

Link to comment
Share on other sites

pa prvih 15ak lvla je skoro standardno sa bilo koji MMO[RPG]...ide upoznavanje igre sa nekom pricom, pa onda upoznavanje grada i okoline(klasicni idi tamo kod onog i odnesi/donesi mu ovo)

u sustini mene smori sve to i nikad i nemam neku zelju da pratim pricu, mada je to mozda zato sto sam navikao na eve xD

standardni grajd je sad skoro u svim MMO igrama, jedino sto sad ubacuju te neke evente u svaki mmo pa ako ima ljudi onda ti je zanimljivo, ako nema nije

vise me ni jedan MMO ne drzi duze od metar dana, max 2....mozda je opet eve kriv za to, navikao sam da visok rizik daje bolji dobitak bilo u ingame stvarima ili jednostavno adrenalin i dobra ratna prica :D

mrf...

 

SigCustom.png

Link to comment
Share on other sites

Za GW2 se relativno slazem. Trenutno je jako zabavno u 1-11 bracketu, pogotovo zbog toga sto ima puno razlicitih opcija oko glavnog kvesta (u zavisnosti sta si izabrao tokom character creationa). Moja jedina kritika na taj racun je sto te igra "tera" da zavrsis sve hearts jer u suprotnom kaskash za glavnim kvestom. Mislim mozes i bez toga, ali onda cekas i grindas events, sto su ArenaNet developeri rekli da ne zele.

Ali pitanje topica je da li smo se mi kao MMO igraci toliko uobrazili da dajemo igrici samo nekoliko minuta u utiscima pre nego sto donesemo odluku da li cemo nastaviti da igramo. Ili smo mozda u pravu da puno MMOova trenutno se uglavnom koncentrise na end-game, sto znaci da ce prvih 20-30 levela uvek biti smor.

BTW ovaj topic ima 46 views trenutno a samo 3 posta. Ajde ljudi, ukljucite se u raspravu :)

Link to comment
Share on other sites

Ali pitanje topica je da li smo se mi kao MMO igraci toliko uobrazili da dajemo igrici samo nekoliko minuta u utiscima pre nego sto donesemo odluku da li cemo nastaviti da igramo. Ili smo mozda u pravu da puno MMOova trenutno se uglavnom koncentrise na end-game, sto znaci da ce prvih 20-30 levela uvek biti smor.

Мислим да је више ово прво. Ти си играо милион игрица, неки тамо Перица није играо ниједну. Обојица сте равноправни играчи/муштерије. И онда јебига, као и свуда, увек мораш да водиш рачуна о ономе који нешто не може, него о ономе који нешто може. Па тако ти можеш да истрпиш неки тидијус туторијал и досадно трчкарање и квестовање, упознавање са интерфејсом (који је исти као и онај други) итд. али Перица не може да зна да игра ако никад није играо. И онда је природно да се окренеш Перици што се почетног концепта тиче. А на енд гејму је већ и Перица научио, па сте ту негде обојица и ту је већ другачије.

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

Mislim da je pre razlog to sto si omatorio Lupi !

Kao i ti gazio sam ranije sve MMO-ove, probao sam ih mali milion...ti bi hteo nesto da igras, ali ti nesto ne stima u igri = omatorio si [:D]

Sad vise mogu da igram igre koje ce da me drze 1-2 sata, udjem upucam ljude i izadjem. Tako npr sad igram GW2...udjem sa 3 razlicite klase i peglam pvp 1-2 sata i to je to.

Is there a flower shop in the tahraji desert?

Link to comment
Share on other sites

Za GW2 se relativno slazem. Trenutno je jako zabavno u 1-11 bracketu, pogotovo zbog toga sto ima puno razlicitih opcija oko glavnog kvesta (u zavisnosti sta si izabrao tokom character creationa). Moja jedina kritika na taj racun je sto te igra "tera" da zavrsis sve hearts jer u suprotnom kaskash za glavnim kvestom. Mislim mozes i bez toga, ali onda cekas i grindas events, sto su ArenaNet developeri rekli da ne zele.

Ne znam da li radis crafting, i gathering. Odluci se za jednu disciplinu, ja sam npr uzeo armosmithing, i nju leveluj, i svaki resus nod koji vidis na mapi pocisti, ja sam tako imao problem da sam outlevelovao svoj personal story uvek za po par levela. I da prilikom craftinga radi samo discovery novih itema jer tako dobijes bas puno xp-a.

A ima i toga da smo omatorili svi... [:(]

ylE5Zte.png

Link to comment
Share on other sites

Мислим да је више ово прво. Ти си играо милион игрица, неки тамо Перица није играо ниједну. Обојица сте равноправни играчи/муштерије. И онда јебига, као и свуда, увек мораш да водиш рачуна о ономе који нешто не може, него о ономе који нешто може. Па тако ти можеш да истрпиш неки тидијус туторијал и досадно трчкарање и квестовање, упознавање са интерфејсом (који је исти као и онај други) итд. али Перица не може да зна да игра ако никад није играо. И онда је природно да се окренеш Перици што се почетног концепта тиче. А на енд гејму је већ и Перица научио, па сте ту негде обојица и ту је већ другачије.

Damn you Perica! :)

Znam na sta aludiras, ali mislim da nije to ta vrsta "disappointmenta". Nije ono kao - jao smara me ovaj tutorial - ili - jao jel moras da me navodis kroz sve.

Mislim na generalni utisak na pocetku. Evo recimo uzecu ToR kao primer. Uzeo sam da igram Consulara i zavrsio prvi Act. Necu da spojlujem storyline ali uzasno sam se smorio. Znaci vidi se da je slabo odradjeno. I onda dodjem na forum i kazu ljudi "don't sorry, it gets better in Act III". Sto znaci da bih ja trebao sad da prodjem jos jedan Act samo da bih dosao do "dobrog dela". Da li je ovo prihvatljivo?

Ovakav trend vidjam jako cesto gde igri jednostavno fali nesto, ali se navodno sve poboljsa kasnije.

Mada verujem i da me je vise smorio ceo proces levelovanja u MMOovima. Znaci ono djana sam na pocetku, postajem sve jaci i bajastiji, ali i neprijatelji isto postaju jaci, tako da se u sustini nisam promenio.

Moguce da mi smeta taj neki koren zanra, ali sam suvise zarazen persistant multiplayer aspektom.

Mislim da je pre razlog to sto si omatorio Lupi !

Kao i ti gazio sam ranije sve MMO-ove, probao sam ih mali milion...ti bi hteo nesto da igras, ali ti nesto ne stima u igri = omatorio si [:D]

Sad vise mogu da igram igre koje ce da me drze 1-2 sata, udjem upucam ljude i izadjem. Tako npr sad igram GW2...udjem sa 3 razlicite klase i peglam pvp 1-2 sata i to je to.

Ne sumnjam da je ovo :). Znaci polako i ja prelazim u taj fazon instant akcije. Udjem, udri kolji pola sata, i onda napolje. Steta sto konvencionalni MMOovi ne spadaju u ovu kategoriju a da nisi vec potrosio silne sate levelovanja.

Ne znam da li radis crafting, i gathering. Odluci se za jednu disciplinu, ja sam npr uzeo armosmithing, i nju leveluj, i svaki resus nod koji vidis na mapi pocisti, ja sam tako imao problem da sam outlevelovao svoj personal story uvek za po par levela. I da prilikom craftinga radi samo discovery novih itema jer tako dobijes bas puno xp-a.

Sve to stoji, ali to znaci da igra mene u sustini tera da ja ucestvujem u SVIM aspektima koje nudi, samo da bih bio dovoljno izlevelovan.

Znaci:

1. Ako ja igram igru samo zbog akcije i borbe, moracu da grajndam ili radim krafting koji ne volim.

2. Ako volim iskljucivo da kraftujem, moracu da se borim u svakom slucaju za materials koje mobovi dropuju

3. Ako sam explorer, moracu opet da se borim, jer vecina vista tacki su cuvana

Ako hocu vec da radim PVE bez kraftinga, jedina opcija su mi jedino hearts, koje mogu samo jednom da odradim + events. Nema onih tradicionalnih kvestova, ili ih mozda ja jednostavno nisam nasao. Znaci mozda gresim jer nisam dovoljno igrao, ali u sustini igra te tera da ucestvujes u bar 2/3 svojih aspekata (borba, krafting, exploration, events) jer inace kasnis za main kvestom.

Edited by Loopy
Link to comment
Share on other sites

Па оно, тај почетни трип увођења Перице не мора да буде презентован само туторијалски. Могу то бити прелаки мобови, преглупави квестови (оно, да се Перица не збуни, а касније ће Перица да кликће ''аксепт'' кад се навикне), преједноставан сторилајн (да се навуче и моја баба која гледа турске серије, па ће после и онда да кликће аксепт), превише слични ајтеми, проџе које су ''преблизу'', преједноставни данџни итд итд итд.

Што се тиче ''постаје боље касније'', постоји ту још један синдром, а то је навикавање. Рецимо ја кад сам упалио први ММОРПГ, жешће сам се сморио - лошија графика у односу на сингл игре, лошији звук (има га МНОГО мање), лошија анимација, па онда због сервер трипа и мултиплејер аспекта, људи пролазе једни кроз друге, ствари се споро раде (да би дуже чинио број људи у игри), кад забодеш моба опет имаш трип као да је без масе и као да је од пудинга јер на гомилу удараца не реагује ничим осим бројевима који показују да си га ударио итд итд итд. И онда се после навикнеш, па кад играш други, трећи, пети, те све ствари су ти нормалне и подразумеваш их.

Но, овде мислим на један конкретнији вид навикавања, не на жанр, него на саму игру. Не знаш је, контроле ти се чине ретардиране, гије су ти збуњујуће, смета ти камера итд. И онда негде на ''трећем чаптеру'' се навикнеш на све то и цео тај вајб, а трипујеш да се нешто игра поправила.

Ne sumnjam da je ovo :). Znaci polako i ja prelazim u taj fazon instant akcije. Udjem, udri kolji pola sata, i onda napolje. Steta sto konvencionalni MMOovi ne spadaju u ovu kategoriju a da nisi vec potrosio silne sate levelovanja.

Мислим да је ово највећи део трипа. Али, то би требало сам да знаш. Мислим, требло би сам да знаш да ли је то или не.

Нпр. мој случај је такав. Зато играм ВоТ иако везе са тенковима немам иначе. Зато што може да се игра буквално шес минута без икакве даље спике или ангажовања. Исто тако, пошто није ММО (у смислу конзистентности и света, само имаш нормалне мулти мечеве), не мораш да се ангажујеш доста сати дневно да би био на неком кул нивоу.

Али, мени је то потпуно јасно. Ја знам да сад неко може да направи МОРПГ са ''дулио'' у поднаслову који има фул дроп на ПЦовима, нема НПЦове, има ''пермасрмт'' и милионе професија и плејерску економију - али ја га нећу играти јер ме смара. Иако ћу чисте свести и здраве памети да увек кажем да је то најбољи РПГ који је икада направљен. Али ја сам матори прдоња и играм тетрис.

Тако да, ако је то, онда си ваљда свестан тога, а ниси у ''омг шта је овим играма, све су лоше'' фазону:)

  • Upvote (+1) 1

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

@Loopy

Pa donekle si u pravu ali eto npr ako izlevelujes sve crafting profesije do maksimuma mozes da dodjes do 80 lvla ne radeci nista drugo osim craftinga, naravno za to treba para i para.....

Jeste da treba da ucestvujes u vise aspekata, ali oni su tako napravljeni da ne predstavljaju neku prepreku jedan za drugi. Npr krenuo sam da otkrijem point of interest ili vistu i usput naidjem na rich copper ore, uvek cu da stanem i da ga pokupim ili onda ti ptritrci npc i kaze ''centaurs are attacikng the garnisson we need help'' i onda odes da uradis dynamic event. I na kraju se ispostavi da taj dynamic event vodfi ka drugom eventu i zavrsis na drugom kraju mape, gde otkrijes neki drugi poi ili vistu [:D]

Meni je ovo neuporedivo zanimljiivje nego quest hub grindovanje u ostalim MMO-ovima + nema borbe oko mob tagovanja. A NPC znaju da odvale takve stvari da se pokidas od smeha. Ako budes u blazeridge steeps ( charr area gde je Shetterer) obrati paznju na asura NPC kojem pomazes oko harpija [:)] A pored svega toga imas WvsW i sPvP pa ako te PvE smori uzmes malo igras ova dva [:)]

ylE5Zte.png

Link to comment
Share on other sites

Jeste da treba da ucestvujes u vise aspekata, ali oni su tako napravljeni da ne predstavljaju neku prepreku jedan za drugi. Npr krenuo sam da otkrijem point of interest ili vistu i usput naidjem na rich copper ore, uvek cu da stanem i da ga pokupim ili onda ti ptritrci npc i kaze ''centaurs are attacikng the garnisson we need help'' i onda odes da uradis dynamic event. I na kraju se ispostavi da taj dynamic event vodfi ka drugom eventu i zavrsis na drugom kraju mape, gde otkrijes neki drugi poi ili vistu [:D]

Meni je ovo neuporedivo zanimljiivje nego quest hub grindovanje u ostalim MMO-ovima + nema borbe oko mob tagovanja.

To si u pravu i jako cesto nailazim na takve situacije. Jedino je problem to sto recimo sam u jednom kraju mape, odradim event koje me odvede do drugog eventa koji me odvede do treceg, e sad sam u delu mape koji je 3 levela visi od mene. U obicnom MMOu ovo ne bi bio problem ali u GW2 je drugacije. Ja kao lvl 10 ne mogu da tucem lvl 12 a da se dobrano ne pomucim. Ako slucajno zakacim jos nekog koji patrolira onda sam prs'o - pogotovo kao melee. Kao ranged jos i mogu da kite-ujem ako taj mob nema neki stun ili snare.

Nije tezina problem, ali bih voleo da razlike u levelima nisu toliko visoke. Ne znam da li se ovaj trend nastavlja na visim nivoima.

Мислим да је ово највећи део трипа. Али, то би требало сам да знаш. Мислим, требло би сам да знаш да ли је то или не.

Тако да, ако је то, онда си ваљда свестан тога, а ниси у ''омг шта је овим играма, све су лоше'' фазону:)

Sve to potpuno stoji. Mozda psiha odbija da veruje :). U svakom slucaju, mislim da ima malo "from both worlds". Istina je - omatorio sam i nemam vise toliko strpljenja za nesto sto sam odradio hiljadu puta. U isto vreme, istina je da puno MMOova se koncentrise na endgame posto je tu gde lezi e-sport aspekt + takmicenje + progresija. Takodje je istina da MMO levelovanje must die i da nam treba MMO sa skill sistem progresijom kao recimo EVE ili Ultima Online :)

Edited by Loopy
Link to comment
Share on other sites

Mrzi me da čitam wotove, pa ću samo da uskočim sa svojim mišljenjem: 90% igara mi je đubre jer sam ih već igrao, i nezanimljivo mi je da igram 3000 iteracija na istu temu.

Taj stav je posebno izražen na MMO polju jer zahtevaju mnogo više vremena.

Link to comment
Share on other sites

Јел си пробао да баталиш све на неко подуже време или си хрлио у нади да ће те нешто ново нешто дивље, вратити у старе воде нолајфовања? ја јесам али је дошло до тога да је превладало...засићење?

Лично после 7 година еве'а, 14 година цс'а, и шијасет игара типа рапелз, лајнејџ, ајон итд...дошао је гв 2 и вратио ми веру у мморпг као и цс го у фпс, али, обавезе, рил лајф, године...

Мислим да смо забраздили предубоко са неким елементарним проблемима који нас окружују да више није ни играње што је некад било...сматрам да смо постали, не размажени али превасходно превише критични према свему што се дешава јер смо превише дуго учествовали и били део гејминга а опет из тога произилази то неко незадовољство или задовољство у зависности од квалитета потрошеног времена на неке, некада много, сада и не баш толико битне навике!

Резиме свега по мени.

Једноставно сматрам да су игре постале такве да више нема задовољства у њима, него обавезе које све више удаљују људе који су и предуго у целој тој причи јер сви сада траже забаву а не морање по сваку цену целу ноћ/цео дан, зарад виртуелног успеха који је сложићете се у "форевер алоне" моду још теже/горе него у некој екипи!

Granice mogućeg možemo odrediti samo onda, ako ih pređemo odlaskom u nemoguće.

76561198022439373.png

Link to comment
Share on other sites

Gotovi su dani nolajfovanja. Sad mi je tu i cerkica, nema se vremena vise za to :)

Mislim da je tvoj stav vise sa neke strane hardcore igranja. Validan naravno, ali ja sam vise mislio na generalni osecaj za filing. Sve vise verujem da smo zaista prerasli taj period ali da nam je zelja jos uvek tu. To je ta najteza prelazna faza. Steta...

  • Upvote (+1) 1
Link to comment
Share on other sites

Ja imam drugi problem, možda ga je i neko pomenuo, to što se pojavljuju MMO-ovi koji nisu završeni i koji tek posle 6 meseci kojekakvih patcheva i dodataka ispadaju ok.

I onda na osnovu prvog utiska probam igru, okarakterišem je kao bzvz i više joj se ne vraćam, iako posle kažu kao "e sad je baš onako kako treba" itd, to mi ne znači više :) Imam utisak da tako možda i propustim neki fini naslov, ali sami su krivi!

Link to comment
Share on other sites

Pa to je indirektno vezano za moj originalni post. Postalo je nekako normalno to da je najvaznije da se samo izbaci igra, a posto je MMO - onda im je "oprosteno" jer ce biti patcheva i ostalih fixeva.

Znam da nisu krivi samo developeri, jer im u vecini slucajeva izdavacke kuce diktiraju tempo.

Link to comment
Share on other sites

Tako je, ali valjda bi trebalo sami da skapiraju da to nije dobar put, jednostavno neće dobiti masu koju su želeli i zbog toga je na kraju krajeva i nastao F2P model (manje-više) jer da su igre sve bile uspešne naravno da bi se i dalje plaćala pretplata. Zato je donekle to i pozitivno, jer su sad ljudi navikli da imaju taj izbor da probaju i batale, a najčešće to i urade jer je finalni proizvod bezveze.

Drugo je recimo Team Fortress 2 koji je sada možda i "neprepoznatljiv" u odnosu na kada se pojavio, ali je on i kada se pojavio bio super igra koja je osvojila brojnu publiku.

Link to comment
Share on other sites

Pa to je taj zacarani krug.

Igra je nedovrsena - ljudi probaju na krace staze - zbog toga se igre prave sa vise contenta na pocetku a manje na kraju - igrac misli da je igra nedovrsena i krace je igra - i ajmo u krug.

Promenila se igracka kultura, a samim tim i proces pravljenja igrica.

Link to comment
Share on other sites

Искрен да будем, апсолутно се слажем са констатацијом да је до маркетинга и дела где и компаније које се баве компонентама и девелопери имају можда и највећи утицај у целој тој причи јер хоће своје уложене паре што пре да врате и да додатно зараде па самим тим и већ речено, у недостатку новца код спонзора и времена код радника све тако накарадно испадне али опет... СЕКА је крива за све тако да се надам да када испливају сви, мање више мислим на неке стабилније и нормалније компаније, којима новац неће бити скоро па најпримарнији и којима ће слоган бити : "Радимо игру да буде добра играчима а не да се обогатимо преко ноћи!" што је сложићете се данас незамисливо и самим тим чак и да има таквих "р(ј)адника и газда", неће бити испраћени до краја и долазимо у овакве ситуације да играмо неке игре од пре 10-25 година и уживамо у чарима истих, не због неке графике/звука (мада и музика је била добра у то време ако не и боља), него због приче и индивидуалних схватања и укуса који гајимо за наслове тог типа. А о култури садашњих играча...која култура? Па игрице су постале уметност а сви знамо на којим гранама је управо та врста министарства! [:)]

Данашњи играчи и нараштаји, затупљују се насловима којима реално свако иоле мало нормалан посвети максимално 30 минута и обрише виндовс после ње, да би исти такви новокомпоновани играчи улетели у неке мало боље наслове и уништили игру само због њихових савета и "паметовања" на које имају демократско право, да би им после ови узимали паре и исте "играче" претварали у "фарму" и идемо у круг.

Кинта диктира све па чак и игре...зашто има више игара за виндовс него за мек или линукс? [;)]

Edited by twisted PlanetaR system

Granice mogućeg možemo odrediti samo onda, ako ih pređemo odlaskom u nemoguće.

76561198022439373.png

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...