Jump to content

transportni avioni


oddball

Recommended Posts

transportni avioni su sami po sebi jedinstveni, pre svega zbog sopstvene velicine i tezine kao i tereta koji mogu poneti.

Il-76:

an-a-50-the-russian-equivalent-of-the-american-awacs-aircraft-based-on-the-ilyushin-il-76-freighter-mainstay-mig-31-foxhound-interceptor-jets.jpg

ovo je AWACS verzija Il-76, a transportna varijanta se masovno koristi i u trupama UN (pored transportnih helikoptera Mill Mi-8 i Mill Mi-26 koji je najveci helikopter ikada). pored AWACS verzije Il-76 ima i ekvivalent NATOovom JSTARSU, kao i verziju za elektronsko ometanje. btw, na slici su i dva MiG-31. Il-76 nije mali avion iako se pored MiGova cini, ali ti lovci su prilicno veliki avioni pa se ne dajte prevariti.

zatim americki Hercules:

C-130_Hercules.jpg

koji je doziveo i modifikaciju u AC-130 "letecu topovnjacu". treba napomenuti da se "leteca topovnjaca" pokazala kao veoma ranjiva platforma za podrsku trupa na zemlji zbog nepostojanja oklopa. cak i u Avganistanu su prekinuli da je koriste posto su "ustanici" oborili na samom pocetku kampanje dve sa rucnim PVO.

najmasovnije pravljen i sigurno najmasovnije koriscen je An-2:

AN2-2.jpg

rekorder po broju zemalja koje ga koriste, po duzini serijske proizvodnje, kao i po broju proizvedenih primeraka. izuzetno jednostavan i jeftin za odrzavanje, veoma kratke uzletno-sletne staze, solidnu kolicinu tereta moze da ponese (u odnosu na njegovu velicinu)...

ja dao tri, aj sad vi...

postoje samo dve istine na ovom svetu:

1). djape je najbolji frajer

2). zemlja je plocha

Link to comment
Share on other sites

Najkul - "Spruce Goose" H-4 Herkules

http://www.youtube.com/watch?v=R5XSESxKfKE

Najveci avion ikad (raspon krila), i pritom napravljen od drveta (zbog rata Hjudzes nije smeo da koristi aluminijum, ili ostale metale, ne znam tacno u cemu je fora). Imao samo jedan let!

Everytime I cross the line

I push the boundaries out a little...

Link to comment
Share on other sites

jedan jedini, najveci mamojebac na svetu, Antonov An-225 "Mriya", NATO codename "Cossack"

antonov_%20an-225%20mriya.jpg

Antanov_225_%282010%29.JPG

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/52/Giant_planes_comparison.svg

General characteristics

Crew: 6

Payload: 250,000 kg (550,000 lb)

Door dimensions: 440 x 640 cm (14.4 x 21 ft)

Length: 84 m (275.6 ft)

Wingspan: 88.4 m (290 ft 2 in)

Height: 18.1 m (59.3 ft)

Wing area: 905 m2 (9,743.7 ft2))

Aspect ratio: 8.6

Cargo Volume: 1,300 m3 (46,000 cu ft)

Empty weight: 285,000 kg (628,315 lb)

Max takeoff weight: 640,000 kg[9][10][11] (1,323,000 lb)

Powerplant: 6× ZMKB Progress D-18 turbofans, 229.5 kN (51,600 lbf) each

Takeoff run: 3,500 m (11,500 ft) with maximum payload

Performance

Maximum speed: 850 km/h (460 knots, 530 mph)

Cruise speed: 800 km/h (430 knots, 500 mph)

Range:

With maximum fuel: 15,400 km (9,570 mi)

With maximum payload: 4,000 km (2,500 mi))

Service ceiling: 11,000 m (36,100 ft)

Wing loading: 662.9 kg/m² (135.5 lb/ft²)

Thrust/weight: 0.234

srpskivojnik-3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Airbus Beluga

A300-600ST_1_New_Colour.JPG

Dizajniran za transport nestandardne robe, pre svega avionskih trupova u druge krajeve sveta na dalje sklapanje. Posle An-225 ima navjeću zapreminu tereta (1.210 kubnih metara), ali je daleko slabiji od konkurencije pa može da nosi "samo" 47t.

A300_600beluga4.jpg

Edited by cali
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...