Jump to content

Avioni


Dule_smor

Recommended Posts

  • Replies 170
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

koliko sam čuo, nije ni trebalo od njega da nastane serijski avion, već samo služi kao test platforma za razne nove tehnologije. od krila su odustali, i ruski 5th gen lovac će imati standardniju konfiguraciju.

Link to comment
Share on other sites

Proćiće još mnogo vode Dunavom dok se neka zemlja odluči da im primarni lovac za prevlast u vazdušnom prostoru bude bespilotna letelica. Čak je pitanje da li će ikada to neko javno reći ili će samo smanjiti broj lovaca a povećati broj automatizovanih raketa zemlja-vazduh i drugih protivavionskih sistema. Takođe naoružane bespilotne letelice se za sada predviđaju uglavnom za napade na ciljeve na zemlji, još će proći vremena dok se ne budu koristile za prevlast u vazduhu.

A što se sledećeg ruskog lovca tiče izgleda da će ipak ići na neku konvencionalniju priču, sličniju F-22 ili JSF letelicama kod amera. Recimo ovaj prototip je poleteo u januaru ove godine

Sukhoi PAK FA

Pak_fa_in_flight.jpg

Pak_fa.jpg

P.S. Može i split ove teme od nadležnih :)

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Uh sto je lep ovaj suhoj

Pa jeste lep, ali sam ja ipak gajio nade da će krenuti u drugom pravcu, recimo ovaj poslednji ima neverovatnu sličnost sa jednim prototipom koji je izgubio trku za serijsku proizvodnju u Americi pre 10ak godina:

yf23vst50.jpg

yf23.jpg

Nadam se samo da će sa ovim novim Sukhojem uraditi nešto pametno po pitanju motora, priča se da bi tu trebalo da naprave baš neko čudo, ali je moguće da će tek druga serija ovih aviona imati naprednije motore.

P.S. Na prvoj slici je gore novi Sukhoi, a dole pandan.

Edited by Zwerko

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Zveki, ipak su to dva veoma razlicita aviona. Naravno da iz tog rakursai ugla snimanja deluju veoma slicno ali treba uporediti i razne druge fotografije. Interesantno resenje je da se glavna krila spajaju sa zadnjim, kao i kanari koji su potpuno integrisani u trup aviona.

kad smo vec kof fotki PAK-FA:

1775641.jpg

1776617.jpg

najupadljiviji spoljni detalj je postojanje repnih krila koje Black Widow nema, pozicija motora, konstrukcija tela aviona, usisnika... Po meni, slicnost je otprilike kao izmedju BAE Lightning i MiG-21. mozda je bolje reci da vise lici na F-22.

ovo je svezi video testiranja T-50. na samom pocetku klipa (~00:09) obratite paznju na kormilo pravca kako se celo pomera i samim tim koristi svu povrsinu za upravljanje letelicom.

kada je vec spomenuti i Raptor jedan zanimljiv link:

postoje samo dve istine na ovom svetu:

1). djape je najbolji frajer

2). zemlja je plocha

Link to comment
Share on other sites

gledam sad ovaj f22 klip, i ok, cela govorancija ove žene je sastavljena pretenciozno, to mora na početku da se kaže. no, i pored toga, verujem da je istina da svaki f22 stvarno košta 300+ miliona dolara, jer su tu uračunati troškovi razvoja, pa to kad se podeli na mali broj proizvedenih primeraka, računica je jasna. mogu da poverujem i da mu treba mnogo održavanja, ali brate, da mu smeta kiša i da ne može da komunicira sa drugim avionima, to je debelo izvučeno iz konteksta.

Link to comment
Share on other sites

jeste pretenciozno ali vecina voditelja se tako ponasa po medijima u usa, opet to ne znaci da nije tacno.

zavisi od sistema komunikacije. problem kod F-22 je sto ne moze da prepozna letelice po sistemu FOF koje nisu Raptor. zvuci veoma glupo ali tako je. boje i lakovi koji se koriste na avionima su takodje podlozni atmnosferskim uticajima. te boje se cuvaju kao tajna i kod rusa i kod amerikanaca ali to ne znaci da zbog njihovih odredjenih karakteristika i hemijskog sastava su otpornije od recimo metalik boje na kolima. ne kazem ni da jesu ni da nisu. recimo, da bi se hodalo po povrsinama F-117 i B-2 osoblje mora obuci posebne patike koje su specijalno pravljene za to, pritom ako se desi da neko u njima zgazi na tlo one se bacaju i za ponovno setanje po avionu koriste se nove. dok, recimo, na MiGovima ili F-18A i A-10A se hoda u normalnoj obuci. naravno, samo se na odredjenim mestima moze gaziti.

najzahvalnija letelica u istoriji mlaznih aviona jos uvek je MiG-21. taj kresne iz prve i na -20 iako je celu noc blejao napolju na snegu.

postoje samo dve istine na ovom svetu:

1). djape je najbolji frajer

2). zemlja je plocha

Link to comment
Share on other sites

znam da se koriste zajebane boje ali nisu ga pravili trogodišnjaci pa da ne može da leti po kiši. možda ne valja da bude parkiran na palubi ili tako nešto, al da ne može da leti po kiši je prosto nemoguće

Link to comment
Share on other sites

F-22 nije ni pravljen da bude palubni avion, tako da slani vlazni vazduh i slana voda bi ga (sto se farbe tice) oljustile skroz cak i da ne leti. ne znam da li si ikada video kako palubni avion izgleda kada nije pripremljen za izlozbu. gore nego jugic ciji gazda nema pare da ga ofarba posteno.

mozes misliti koliki je pritisak i koje je to strujanje vazduha preko povrsina letelice kada se krece 600+ km/h cak i kada je suv vazduh, lepo vreme i sobna temperatura. ako na to dodas vecu vlaznost, kisu, ili kao ekstrem oblak koji nisi grad...

postoje samo dve istine na ovom svetu:

1). djape je najbolji frajer

2). zemlja je plocha

Link to comment
Share on other sites

1775641.jpg

ovo je svezi video testiranja T-50. na samom pocetku klipa (~00:09) obratite paznju na kormilo pravca kako se celo pomera i samim tim koristi svu povrsinu za upravljanje letelicom.

Koliko mu je kul kamuflaza, mnogo je sexy!

A ta mesavina vertikalca - horizontalca, V-rep, konacno su uspeli da ga naprave dovoljno jakim (neki zajebani kompozit) da ga stave na avion kao sto je PAK, kojem je brzina krstarenja supersonicna. Mislim, ta ideja da je ceo stabilizator pokretan postoji jos od 50-tih, samo je bio nerealan! A ono sto mi deluje kao neki novi zajebani novitet su kanali ispod V-repova.

@Odd - Isto ne verujem da je ono kanard krilce inegrisano u trup, vise je predkrilce nego sto je kanard - em nema svoj aeroprofil vec se zavrsava u trupu, em mu je osa okretanja (nepostojecoj) izlaznoj ivici.

Motori su boles' isto, ucestvuju u svim osama kretanja :D

A ova sto se usrala u F-22 je debil!

Everytime I cross the line

I push the boundaries out a little...

Link to comment
Share on other sites

Ok, nisu klasicni kanari, ali imaju tu funkciju. radarski sistem koji PAK-FA koristi skenira prostor oko njega u sve tri ose tako da ima apsolutnu preglednost, dok je recimo Su-34 imao prednji i zadnji radar. T-50 koliko su rekli ima radare i u krilima. E sad, postavlja se pitanje da li su to i nisanski radari. Bilo bi logicno da jesu i da oni sluze za detekciju, pracenje i obelezavanje ciljeva a da na pilotu ostaje samo da dovede letelicu u povoljan polozaj da ispali raketu. Otvori u korenu repova o kojima pricas postojali su jos od prvog Su-27 ali u malo drugacijem obliku i pojma nemam koja im je funkcija.

A F-22 do sada nije imao nijedan borbeni zadatak i nije to tako dobar avion kao sto se reklamira. Njegove stealth karakteristike funkcionisu samo kod odredjenih radarskih sistema, stari radari koji su vecinom povuceni iz upotrebe imaju mogucnost detekcije stealth aviona, kao i novi radarski sistemi tipa Tor. Ne racunam i one bolesne PVO sisteme od S-300 pa na dalje, doduse nisam siguran da li S-300 moze da vidi ove letelice, ali kasniji modeli to mogu. Za Tor sam siguran posto je testiran i na granatama haubica 122mm, od 12 granata ispaljenih iz jedne baterije samo jednu nisu presreli. ali, opet, to je u idealnim no-stress situacijama. O sistemu Tor mozda Kojot moze vise da kaze buduci da je zavrsio ETF. Amerikanci imaju jako dobar marketing za svoju vojsku, a najbolji primer je film Top gun posle kog su ljudi mislili da je F-14 avion sa ludackim manevarskim sposobnostima medjutim njegova namena je bila ista kao i za MiG-31 - da presretne bombardere. Po nameni mozes misliti kakve manevarske sposobnosti ima - flying brick. On jeste brz kada skupi krila ali precnik okreta mu je bulja, ali njemu to ni ne treba posto ni njegovi ciljevi nisu posebno okretni. Kao i za PVO Patriot sistem, po statistici on pogadja i do 80% ciljeva u idealnim uslovima. Kada je Irak gadjao SCUD-ovima Izrael procenat pogotka bio je skoro 80% medjutim problem je bio u tome sto nisu mogli da uniste SCUD-ove projektile pa se na jednom snimku lepo videlo kako SCUD pogadjaju dvaput ali on i dalje nastavlja ne menjajuci svoju putanju i pada u Tel Aviv. iz istog razloga jedan je pao u americku vojnu bazu u kojoj je stradalo oko 300 marinaca. kao i M-16... primera koliko hoces. nista nije toliko dobro dok se kao takvo ne dokaze u praksi, narocito protiv adekvatnog protivnika.

nisam se bavio razlikama izmedju F-22 i F-35, ali koliko znam F-35 ima drugaciju namenu. sem toga manevarske sposobnosti zavise i od odnosa potiska i mase aviona a F-22 ima vecu tim pre sto ima dva motora. sa druge strane F-35 je jeftiniji od F-22... ako su buduci sukobi planirani u zemljama poput nase onda bi im i F-35 vrsio posao. doduse, u zemljama poput nase i F-16A (ukoliko ima prezivelih primeraka) bio bi sasvim ok ukoliko se masovno koristi u kombinaciji sa drugim letelicama. medjutim, ukoliko se planira napad na Kinu, Iran, Venecuelu, Rusiju i sl. onda je potpuno druga prica.

postoje samo dve istine na ovom svetu:

1). djape je najbolji frajer

2). zemlja je plocha

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

realno, bilo bi bas glupo da nije buduci da harier i jakovljev postoje preko 30 godina. a Jak-141 je bio nadzvucni ali nije usao u serijsku proizvodnju. Sovjeti su odustali posto su u to vreme konstruisani jaci motori i vec se uveliko zavrsavao razvoj MiG-29. takodje jedno vrlo jednostavno resenje se primenilo i na sovjetskom nosacu aviona koje je za cilj imalo da izbaci parni katapult - zakrivili su uzletnu stazu i samim tim su povecali operativnost nosaca. americki nosaci i dalje koriste parni katapult, glavni ukupno 4, dva primarna kod pramca i dva pomocna koja seku sletnu pistu. umesto da razvijaju VTOL sistem sovjeti su jednostavno konstruisali jace stajne trapove dizajnirane tako da mogu da uzlecu sa improvizovanih staza poput utabanih njiva, i motore dovoljno jake da MiG-29k i Su-27k uzlete sa nosaca bez dodatnog ubrzanja za koje je neophodan parni katapult.

postoje samo dve istine na ovom svetu:

1). djape je najbolji frajer

2). zemlja je plocha

Link to comment
Share on other sites

Prica ide odprilike kao Ameri su glupi potrosili su kvadrilion dolara na hemijsku koja ce da radi u svemiru gde nema gravitacije, a Rusi su ispali svetski mega carevi poslali grafitne olovke sa posadom.

A realno i jedni i drugi su u svemiru i sabijaju koliko su dobri!

Everytime I cross the line

I push the boundaries out a little...

Link to comment
Share on other sites

Nisu Rusi mutavi,

Ameri su se odlucili za Stealth tehnologiju i rakete velikog dometa, dok su se Rusi oslanjaju na razvijen sistem ometanja i avione velikih manevarskih sposobnosti.Prema pricama koje sam cuo od naseg bivseg pilota, ti avioni takozvani ometaci imaju tolko jak sistem ometanja da ti avioni moraju leteti dalje cak i od svojih aviona kako njih ne bi bagovali.I to je daleko od onog efekta ometanja recimo u Lock-onu gde imate samo jednu liniju preko Radara vec je ceo Radar Isharan linijama gde se ne vidi bela macka.

Probijanja tog ometanja se desavaju na oko 15-20km, gde Vam Stealth tehnologija i rakete velikog dometa nista ne znace, F-22, F-15SE, F-35 su BVR masine mahom nose AMRAAM-e i eventualno dve poluaktivne AIM7-ce , i u tim uslovima nemaju nikakve sanse. Ko se malo razume zna za Ruski EOS kolko je dobar za CAC.

Ako je ovo stvarno ovako kako kazu, Rusi su velikoj prednosti.

Sto se tice F-35, ja bih rekao prenaduvan, to nije nista bolji avion od Raptora cak kazu da ima slabije manevarske sposobnosti al sa jos jacim radarom, koji je u gore navedenim uslovima beskoristan...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...