Katsu Posted November 8, 2010 Report Share Posted November 8, 2010 Napokon sam ovih dana skrpio po par sati i preshao. 52h gameplay hardcore/very hard shotgun/snip build max speech,science,medicine. Yes man ending,5 lokacija nisam otkrio,na ostalima uradio skoro sve questove.Isprobao sve drugare i 2 questa za njih nisam uradio. Sve u svemu ok igra,postaje prelaka posle par sati,al dobro. Za sledeci prelazak planiram da ubijem sve,ali ne znam dal se onda dobije neki default ending ili moraju da se urade neki questovi da bi bio drugaciji. Quote Is there a flower shop in the tahraji desert? Link to comment Share on other sites More sharing options...
manson Posted November 8, 2010 Report Share Posted November 8, 2010 meni i dalje nije jasno kako neko za fps igru :) u 2010. moze da koristi onaj gembryo? jel jeftin ili sta? bolje da su koristili unreal3 engine... cak bi i quake3 bio bolji :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pekarman Posted November 8, 2010 Report Share Posted November 8, 2010 Zato sto nije FPS? Nije shooter da bi se koristio bilo koji od ta dva engine-a ... Quote Ljudi se dele na optimiste i one koji znaju bolje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
manson Posted November 8, 2010 Report Share Posted November 8, 2010 stavio sam smajli posle fps :) ali i jeste neki kao shooter, sa rpg elementima :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo_ Posted November 8, 2010 Report Share Posted November 8, 2010 Zato sto nije FPS? Nije shooter da bi se koristio bilo koji od ta dva engine-a ... To ko kad bi hteo da napraviš rimejk Twisted Metala i onda kažeš, nećemo koristiti neki od brojnih endžina iz trkačkih igara, nego ćemo uzeti nešto levo, jer ovo nije trkačka igra! NV nije FPS, ali je FPS mehanika ono što koristiš 90% vremena, U3 bi mnogo bolje legao (mada ne znam koliko je on pogodan za otvorena okruženja). Inventar, dijaloge i slično nije problem izvesti ni u jednom od aktuelnih general-purpose endžina (mislim ako su uspeli da naprave Alien Breed u U3, onda...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pekarman Posted November 8, 2010 Report Share Posted November 8, 2010 Da zelim da napravim rimejk TM onda bi uzeo GTA kao podlogu, eto ti na. :) A sv izaboravljaju da FPS stoji za First Person Shooter, da naglasim ovo zadnje. A sta je Shooter ? Kada ja pucam i putanja metka zavisi samo od moje vestine da pozicioniram nisan, oruzja koje koristim i "navike" koju sam stvorio *snajper u CS starom* ili ovo, racunanje pogotka naspram 10 tabli podataka? Mrzi me da objasnjavam, valjda razumes gde sam isao sa ovim. Da su stavili da nema pogleda iz prvog lica, ko bi jos pomenuo FPS? Niko, rekli bi ljudi da je igra TPS i da treba da koristi Alpha Protocol, Hitman itd. engine. Quote Ljudi se dele na optimiste i one koji znaju bolje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo_ Posted November 8, 2010 Report Share Posted November 8, 2010 Alpha Protocol koristi Unreal 3 endžin :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pekarman Posted November 8, 2010 Report Share Posted November 8, 2010 A zato je onako skrnavo i bagovito sto se tice RPG dela igre ... :P Quote Ljudi se dele na optimiste i one koji znaju bolje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gorath Posted November 8, 2010 Report Share Posted November 8, 2010 Ne znam zasto povezujete kameru (prvo lice, trece lice, izometrija) sa endzinom. U sustini svaki 3D endzin moze da da ima bilo koju perspektivu bez neke razlike. Bilo koji tip igre se moze napraviti u bilo kojem 3d endzinu. Ono sto karakterise svaki 3d endzin je: a) tehnicke karakteristike i performanse - odredjuju njegove graficke mogucnosti kao i efikasnost, odnosno cenu istih b) arhitektura endzina - odredjuje lakocu modifikacije i prosirivanja za licne potrebe kao i lakocu integracije sa recimo endzinom za fiziku c) cena i tehnicka podrska Nije nikakav problem napraviti izometrijski Fallout 3 u Unreal endzinu. Svaka firma koja pravi igre dobro izvaga tacke pod a) b) i c) i na osnovu poredjena razlicitih endzina odluci se za najpovoljniju varijantu. Recimo pre par godina je covek koji je radio komercijalnu igru u Unreal 3 endzinu napisao jedan poduzi tekst o tome kako je taj endzin sa stanovista tacke b) potpuna katastrofa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pekarman Posted November 8, 2010 Report Share Posted November 8, 2010 Zato sam i rekao da je Unreal engine bas to, unreal kad su u pitanju igre koje zahtevaju malo vise od puke grafike i fizike. Bar se to tako meni cini, nisam dev pa da znam ali recimo eto nisam znao da je AP radjen u U3 enginu ali to objasnjava zasto je onako prepun gresaka u bilo kom elementu a da nije puka fizika i grafika. Cak je i sa graficke strane imao probleme, zar ne? Quote Ljudi se dele na optimiste i one koji znaju bolje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gorath Posted November 8, 2010 Report Share Posted November 8, 2010 (edited) Nisam igrao tu igru, ali ako je prepuna gresaka u elementima koji nemaju veze sa grafikom i fizikom, to onda nema veze sa koriscenim endzinom, nego sa propustima developera koji je radio igru. Grafika i fizika su obicno dosta povezani, dok svi ostali elementi su manje-vise nezavisni od njih. Kao sto rece voodoo, inventari, kvestovi i slicno...nemaju prakticno nikakve veze sa endzinom u kome je igra radjena, i mogu se dobro implementirati za bilo koji 3d endzin. Dakle, ako neka igra baguje u tim elementima, onda je u pitanju nekompetentnost tima koji je pravio igru, a ne ljudi koji su pravili endzin. edit: sada vidim da je AP radio Obsidian. Rekao bih da to dovoljno govori o tome ko je krivac za bagove :) Ljudi su poznati po ochajnom quality assurance-u, i gotovo sve igre su im prepune bagova. Kad se setim samo Kotor 2 i gomile bagova koje je ta igra imala, a evo sada i New Vegas, onda me ne cudi ni to za AP. Tri igre, tri razlicita endzina, sve tri imaju gomilu bagova, a ono sto im je zajednicko je Obsidian :) Edited November 8, 2010 by Gorath Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pekarman Posted November 8, 2010 Report Share Posted November 8, 2010 Ufff, cekaj, ja sam zbunjen. Kako se zove onda to sto igra koristi a nije engine koji se koristi za grafiku i fiziku? Ne, ne trollujem, stvarno neznam. Znaci imamo engine koji se koristi za grafiku i fiziku i imamo ........ koji se koristi za sve ostalo? Pogresio sam u argumentima, nisam upoznat sa tematikom, zao mi je ali evo zelim da naucim da znam za ubuduce :) Quote Ljudi se dele na optimiste i one koji znaju bolje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
G!!! Posted November 8, 2010 Author Report Share Posted November 8, 2010 ja ne znam o kakvim bagovima se prica... igrao sam new vegas skoro 30 sati ni na jedan bug nisam naisao koji je gamebreaking... ai npc-eva se malo zabaguje ali s obzirom da trckaraju za tobom na desetine km nije strasno, na kraju su uvek tu fo3 je imao isti broj ako ne i gore bugove pa se nije toliko serandalo (i njega sam igrao i nisam naisao na bugove) ... valjda je do sistema i hardvera... tipa lik jauche sto mu na gf7300 stuca igra u 16x12 rezi... rofl i u AP-u su preserandali oko bugova... koji su u glavnom bili zbog enginea btw dakle grafika... u krajnjoj liniji danas svaki jebeni izdavac izbacuje bagovite igre jer rezu troskove na testiranju, pa nas ceka patch i pre nego sto igra i izadje i jos ko zna koliko nakon toga ... ap je imao druge probleme, nije bio bagovit koliko se kenjalo po netu praviti rpg koji je iole kompleksan je nemoguce... bitan je support koji igra dobija nakon toga Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evgeniy Posted November 8, 2010 Report Share Posted November 8, 2010 uf, paladin toaster je strasan :> radim sidequestove vec 2-3 dana i nisam se smorio, eno ga Beni odmara u Topsu :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gorath Posted November 8, 2010 Report Share Posted November 8, 2010 Igra se sastoji iz vise komponenti koje mogu biti manje ili vise povezane, zavisno od arhitekture game endzina. Pojednostavljeno, obicno firme kupuju endzine za grafiku i fiziku (npr. Unreal i Havok), dok ostale komponente igre samostalno razvijaju. To "ostalo" kako si ga nazvao se tehnicki zove logika igre (game logic) i u nju je obicno ukljucen i AI endzin, scripting endzin i slicno. U okviru gejm logike ti imas strukture podataka (npr. npc-ove, raznorazne objekte, i slicno) koje iz frejma u frejm apdejtujes u zavisnosti od ponasanja igracha. Onda neke od tih struktura korsitis kao ulaz (podatke) za graficki i fizicki endzin kako bi se na ekranu iscrtalo azurno stanje sveta u kome se kreces. Malo je komplikovano objasniti to ukratko, ali evo ti jedan prost primer: 1) prvo se sa hard diska ucita npr. ceo svet igre u memoriju. Taj svet se sastoji od objekata kao sto su teren, gradjevine, npc-ovi, skripte (ponasanja npc-ova, ponasanja objekata usled spoljnih uticaja ili uticaja kvestova) itd. 2) igra zatim ulazi u petlju koja se najprostije sastoji iz sledeceg: a) prihvata se unos igraca preko tastature i misha b) u zavisnosti od unosa igraca izvodi se nad gore pomenutim objektima logika igre (npr ako je pritisnuo levi klik misa onda ce se apdejtovati objekat koji oznacava trenutno oruzje tako sto ce se prebaciti u stanje "fire", kreirace se novi objekat bullet cija pozicija u 3d svetu ce biti tamo gde se nalazi vrh puske koju igrac nosi, i on ce imati odredjenu pocetnu brzinu i smer (odnosno imace pridruzen neki vektor). Ovde se takodje poziva eksterni endzin za fiziku koji ce za sve objekte (npr ispaljene metke) da izracunava da li je doslo do sudara sa drugim objektima i ako je doslo da izracunava gde se taj sudar desio i koje su posledice. Dakle mi taj endzin za fiziku snabdevamo ulaznim podacima koje koje odrzavamo u memoriji i koji nam sluze i za druge stvari (npr. metak koji sam pomenuo cemo proslediti endzinu za fiziku kako bi izvrsio proracune, ali cemo taj metak koristiti i u game logici da bi odredili koji je tip tog metka, pa ako je doslo do pogotka u zavisnosti da li je pancir metak ili dum dum metak mi cemo objektu koji je pogodjen da oduzmemo razlicit broj HP-a). c) ovde na scenu stupa graficki endzin chiji je jedini zadatak da iscrta (izrenderuje) sledeci frejm. Dakle mi ovde pozivamo endzin koji smo npr. kupili od neke firme, snabdevamo ga svim potrebnim podacima (objektima 3d sveta u trenutnom stanju o kojem se nalaze) i njegov zadatak je jedino da te objekte iscrta iz perspektive koju mi odredimo, a ta perspektiva zavisi od toga gde smo "postavili kameru" d) ovde se vracamo na korak pod a) i tako nastavljamo u nedogled. Koraci a) b) c) i d) se obavljaju za svaki frejm igrice. Dakle, kao sto mozes da vidis, u tom "ostalom" delu igrice se ustvari desavaju najzanimljivije stvari i tu su mogucnosti za bagove najvece. U tom delu moramo da azuriramo kompletan game world, da vodimo racuna o skriptama, tj. da li neka akcija igraca ili nekog npc-a treba da izazove reakcije nekih drugih npc-a, moramo da vrsimo pomeranje objekata u skladu sa njihovim AI-om i td. Graficki i fizicki endzin (pa ponekad cak i AI endzin) su tu prakticno odvojene komponente koje se pozivaju od strane game logike (game core je jos bolji naziv od game logike) da izvrse specificne zadatke na osnovu podataka koje im salje taj game core. E sad, zasto svi uvek pricaju samo o grafickom endzinu? Pa zato sto je to ono sto je vidljivo svakom igracu. Takodje, grafika i fizika su kriticne komponente ove gore petlje, jer zahtevaju navise procesorskih i memorijskih resursa i veoma je vazno da oni budu brzi. Zbog toga tvorci endzina uvek traze neki balans izmedju onoga sto endzin moze da prikaze ("lepote grafike") i njegovih performansi. Nije danas uopste problem isprogramirati endzin koji ce da prikazuje grafiku od koje ce da ti otpadne dupe. Medjutim problem je sto bi za pokretanje takve igre bila potrebna farma racunara :) Sto se tice mogucnosti za bagove, mnogo je veca sansa da se oni dese u game logici, nego u endzinu za grafiku i fiziku. Ima vise razloga. prvi je kompleksnost i medjuzavisnost objekata koji cine jednu igru (npr. hiljade i hiljade npc-ova sa svojim odnosima i pridruzenim skriptama). Vrlo se lako moze desiti da jedna skripta bude zabagovana drugom skriptom, jer autor prve nije predvideo da nad istim objektom moze da bude aktivirana i neka druga skripta. Ako tome dodas da skripte paralelno pise vise ljudi, da ih cesto pisu gejm dizajneri koji su samo priuceni u programiranju, onda je jasno kakvi problemi tu mogu nastati. Eto to je samo onako ukratko. U realnosti su stvari mnogo slozenije, ali za neko osnovno razumevanje bi ovo gore trebalo da bude dovoljno :) ja ne znam o kakvim bagovima se prica... igrao sam new vegas skoro 30 sati ni na jedan bug nisam naisao koji je gamebreaking... ai npc-eva se malo zabaguje ali s obzirom da trckaraju za tobom na desetine km nije strasno, na kraju su uvek tu Brate igra mi puca na svakih 15 minuta do sat vremena :) Ne samo meni, ogroman broj ljudi se javlja sa slicnim problemima. Takodje, nestaju mi snimljene pozicije preko quick save-a. Neke nemarkirane kvestove ne mogu da resim iako sam sve uradio (npr. zalihe hrane u kampu McCarran, pistolj koji je ukraden u Primmu sam nasao ali ne mogu da zavrsim kvest itd). Ja igram na 7600gt, prvih par dana je igra radila savrseno i onda iz cista mira pocela da puca bez razloga na svakih pola sata. Dakle, ne moze biti do graficke kartice, niti do endzina. Doslo je do neke "korupcije" u okviru podataka u igri. Drugaru igra puca od prvog dana na atiju 4770. To sto tebi radi ok je super, budi srecan :) Ali ako tebi radi dobro ne znaci da igra nema bagove koji uzasno iritiraju :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Katsu Posted November 8, 2010 Report Share Posted November 8, 2010 Ubili ste topic ;) Quote Is there a flower shop in the tahraji desert? Link to comment Share on other sites More sharing options...
G!!! Posted November 8, 2010 Author Report Share Posted November 8, 2010 gorath-e sranje ti komp, napusti diskusiju Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dule_smor Posted November 8, 2010 Report Share Posted November 8, 2010 kakva je to hardverska diskriminacija, moramo osnovati fond za hardversku ravnopravnost! :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gorath Posted November 8, 2010 Report Share Posted November 8, 2010 Samo mi je graficka sranje Ostatak je i vise nego dobar za NV, a i za grafiku ne bi trebalo da je problem jer igram u 1024x768 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
G!!! Posted November 8, 2010 Author Report Share Posted November 8, 2010 ok, hajde da pricamo o fo1 i fo2 :D spam stop! novi patch je u najavi, rekose vise infoa pocetkom ove nedelje (ili izlazi ove nedelje nisam sad siguran) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
[BMF]Psycho Posted November 8, 2010 Report Share Posted November 8, 2010 Pucam sve pare na oruzja, upravo kupih antimaterial rifle od gun runnersa za 8k, a vec imam gauss i sniper u inventaru. Btw, proveravajte inventar od saputnika, meni je Boon lutovao onu brutalnu laser pucu iz heliosa il repconna, zaboravih. E da, zamenih Boona za Cass, dosadilo mi da me streca kad igram nocu, uzivim se u lutanje pustarom uz onu atmosfersku muziku, i odjednom me presece close up animacija njegovog headshota neke zivotinjice na 200m udaljenosti. ali jebeni b-29 flying fortress \o/ Quote "A forgotten virtue like honesty is worth at least twenty credits." -JC Denton Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gorath Posted November 8, 2010 Report Share Posted November 8, 2010 Ja sam juce prosao kroz neki zeleznicki tunel koga nema na mapi, pobio usput par mutanata. Kada sam izasao na drugu stranu docekalo me bombardovanje raketama iz neke baze, izginula cela ekipa u 5 sekundi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
G!!! Posted November 8, 2010 Author Report Share Posted November 8, 2010 gde je to tacno bilo :) baci neko objasnjenje :)) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Katsu Posted November 8, 2010 Report Share Posted November 8, 2010 Pa sigurno kod Nellis air base. Quote Is there a flower shop in the tahraji desert? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cali Posted November 8, 2010 Report Share Posted November 8, 2010 U čemu je fora sa potopljenim bombarderom? BTW Boone car otišao i sam uzeo minigun u Devil's Necku, prili;no dobro ga frikombinuje sa snajperom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.