Jump to content

Novi zakon o bezbednosti saobracaja


Recommended Posts

Novčane kazne i kazneni bodovi

1 bod - nepropisno parkiranje, nekorišćenje migavca, nepoštovanje prvenstva prolaza, nevezivanje pojasa

2 boda - nepropuštanje pešaka na pešačkom prelazu, kretanje u nedozvoljenom smeru u jednosmernoj ulici, vožnja pijane ili drogirane osobe na biciklu i motoru, vožnja s probnim dozvolama između 23 i pet časova...

3 boda - nezaustavljanje pored vozila za prevoz dece kada mališani ulaze ili izlaze iz vozila, posedovanje i korišćenje antiradar uređaja, nepropuštanje vozila iz suprotnog smera kod levog skretanja, vožnja u stanju umerene alkoholisanosti...

4 boda - neprilagođena brzina, nebezbedno preticanje, vožnja u naselju brzinom koja je od 21 do 50 kilometara na sat veća od dozvoljene, nepropuštanje dece, slepih, invalida i osoba sa štakama na pešačkom prelazu

5 bodova - upotreba mobilnog telefona vožnji, neispravni pneumatici i uređaji za upravljanje, za vlasnike probne vozačke dozvole vožnja bez prisustva iskusnijeg vozača koji bar pet godina ima vozačku dozvolu za tu kategoriju vozila

6 bodova - prolazak kroz crveno i žuto svetlo, preticanje i obilaženje s desne strane, vožnja deteta mlađeg od 12 godina i pijane ili drogirane osobe na prednjem sedištu, vožnja pod dejstvom alkohola za srednju alkoholisanost

7 bodova - vožnja brzinom koja je od 51 do 70 kilometara na sat veća od dozvoljene, vožnja trakom u kojoj je svetlosnim znakom zabranjeno kretanje

8 bodova - vožnja pod dejstvom narkotika, nepoštovanje znakova policijskog vozila koje se kreće ispred, nezaustavljanje ako se vozilo kreće ispred policijskog vozila koje daje znake upozorenja

10 bodova - vožnja u stanju teške alkoholisanosti, uzimanje alkohola ili psihoaktivnih supstanci za vreme uviđaja

12 bodova - vožnja u stanju veoma teške alkoholisanosti

14 bodova - vožnja bez dozvole, osim ako je dozvoli istekao rok važenja, vožnja sa više od dva promila alkohola, odbijanje alko-testa i testa na droge, vožnja noću bez svetala, vožnja za vreme isključenja iz saobraćaja zbog alkohola i droge...

15 bodova - nasilnička vožnja, vožnja u stanju potpune alkoholisanosti i opijenosti drogom

16 bodova - prekršaji za koje se dobija 14 kaznenih poena ako je prouzrokovana saobraćajna nesreća

17 bodova - saobraćajna nesreća prilikom nasilničke vožnje.

Najveća novina

Uvođenje kaznenih poena je najveća novina u Zakonu o bezbednosti saobraćaja. Autori zakona i stručnjaci predviđaju da sistem negativnih poena u kombinaciji sa većim novčanim i zatvorskim kaznama treba da doprinese povećanju disciplinu kod vozača, kao i smanjenju materijalne štete koja, prema nekim procenama, iznosi oko 900 miliona dolara godišnje.

Maksimalan broj negativnih poena koje vozač može da sakupi iznosi 18, posle čega privremeno gubi dozvolu. Da bi ponovo dobio dozvolu, vozač mora da plati sve novčane kazne za prekršaje koje je počinio, mora da obavi lekarski pregled, pohađa seminar i položi ispit iz unapređenja znanja iz bezbednosti saobraćaja. Tri meseca nakon svega toga moći će ponovo da dobije dozvolu.

Najviše negativnih poena dobijaće se za nasilničku vožnju 15, a za svaki prekršaj koji za posledicu ima saobraćajnu nezgodu predviđena su i tri dodatna kaznena boda. Vozačima koji su privremeno ostali bez dozvole zbog sakupljenih 18 negativnih poena prag do novog gubitka dozvole smanjen je za tri poena.

Kazne za ugrožavanje dece

Vožnja brzinom većom od 90 kilometara na sat u zoni škole

Najmanje 15 dana zatvora, 14 kaznenih poena, oduzimanje dozvole na osam meseci, a najmanje 45 dana zatvora, 16 kaznenih poena i zabrana vožnje na minimum 10 meseci ukoliko je izazvana saobraćajna nesreća

Vožnja brzinom od 81 do 90 kilometara na sat u zoni škole

Novčana kazna od 15.000 do 30.000 dinara ili 30 dana zatvora i šest kaznenih poena, a tri dodatna kaznena boda ukoliko je došlo do nesreće

Vožnja brzinom od 61 do 80 kilometara na sat u zoni škole

Novčana kazna od 6.000 do 20.000 dinara, oduzimanje dozvole na dva meseca i četiri kaznena poena

Novi Zakon o bezbednosti u saobraćaju predviđa i novu kategorizaciju dozvola u zavisnosti od vrste vozila. Dosadašnje kategorije imaće i posebne nove potkategorije koje će, uz dosadašnju oznaku, imati broj jedan, a uvodi se i dodatna oznaka sa slovom E. Nove kategorije A1, A2, A, B, BE, B1, C, CE, C1, C1E, D, DE, D1, D1E...

Najvažnije odredbe

- detaljnija kategorizacija vozačkih dozvola u zavisnosti od vrste vozila

- zabrana korišćenja mobilnih telefona u toku vožnje i obavezno uvođenje hends fri uređaja

- obavezni sertifikati za instruktore i auto-škole

- stalno upaljena oborena svetla

- zatvorska kazna do dve godine za vožnju bez posedovanja dozvole

- zatvorska kazna do tri godine za vožnju pod dejstvom alkohola i odbijanja alko-testa

- privremeno oduzimanje vozila za grublje prekršaje.

valjda ce se sprovoditi. nisam stigao da procitam sve jos...

Edited by Kung Lao

Don't think of understanding as a 'mental process' at all. Rather ask yourself: in what kind of case, under what circumstances do we say "now i can go on".

fUS165

kWcQcwQpf9Dedwp8ic

Link to comment
Share on other sites

Naravno da će se sprovoditi, naročito ako imaš besna kola i znaš komandira Brku iz policijske stanice...

Dve stvari, ovo praktično znači da SMEJU da se koriste slušalice u toku vožnje (iako bejah raspet jer sam to pitao pre nekog vremena, a tako sam samo bio načuo), i dal' neko može konkretno da objasni zašto se smatra da svetla treba da budu stalno upaljena tokom vožnje (noću, predveče, kad je otežana vidljivost (sneg, kiša, mećava, magla, zemljotres, šta god) naravno da treba, ali usred bela dana? I bez odgovora tipa: pa tako je svuda).

"You're the first of the official death squads to whom we've been formally introduced... How do you do?"

 

"By my deeds I honour him, V8."

 

Link to comment
Share on other sites

Podrzavam. Samo jos kada bi se ovo sprovodilo bilo bi dobro, kao sto je neko vec rekao to iznad. Ne znam zasto se ljudi bune za nove uslove voznje. Covek koji krshi navedena pravila ne treba da pravi decu, a kamoli da ucestvuje u saobracaju. Jedino mi je bedak za koriscenje mobilnih telefona u voznji jer ukoliko nisi retardirani imbecil mozes sasvim bezbedno obavljati dve funkcije, al opet kakve sam glupe guske vidjao onda bolje i to da se uvede. Jbg, nabudzis ono lejm sranje za mobilni, montiras ga na to pa hendsfri pricas.

...i dal' neko može konkretno da objasni zašto se smatra da svetla treba da budu stalno upaljena tokom vožnje (noću, predveče, kad je otežana vidljivost (sneg, kiša, mećava, magla, zemljotres, šta god) naravno da treba, ali usred bela dana? I bez odgovora tipa: pa tako je svuda).

Zato sto ljudima treba da se stvori navika o paljenju farova. Cak i meni koji vozim 300 godina svakakva motorna vozila se dogodi da neupalim svetla uvece u naseljima koja su odlicno osvetljena, pa onda i ne primetis da ti nesto fali dok ne naletis pored neke pokvarene bandere. Jbg, na to utice i umor i svakakva sranja. Ovako ce te zakon naterati da cim udjes u kola upalis svetla, kao sto imas naviku da zakljucas auto kada izlazis iz njega. Jbg, stavovi tipa "drugi su kreteni, meni to ne moze da se desi" ne pale (iako sam razmisljam isto tako [:)]), jedan zakon je za sve. Naravno da se to nece odnositi za same pripadnike zakona i ljude sa lovom ali kakva nam je politika i uredjena zemlja, budi srecan sto ne jasemo magarce.

thorsteinar.jpg
Link to comment
Share on other sites

e dobro, to da, to se vidi.

zajeban zakon sve u svemu, moracu nekako da se prilagodim. mislim, nije da divljam, al ko i svi nit drzim svetla stalno, nit dajem uvek migavac, nit postujem ogranicenje brzine uvek (ko je reko brankov most i jurija gagarina)...

na svu srecu, ovo za jedan i dva boda (na sta ce najvise da vataju) postujem, tako da okej...

zajebano je sto neke kazne povlace automatski zatvor.

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

Maksimalan broj negativnih poena koje vozač može da sakupi iznosi 18, posle čega privremeno gubi dozvolu. Da bi ponovo dobio dozvolu, vozač mora da plati sve novčane kazne za prekršaje koje je počinio, mora da obavi lekarski pregled, pohađa seminar i položi ispit iz unapređenja znanja iz bezbednosti saobraćaja. Tri meseca nakon svega toga moći će ponovo da dobije dozvolu.

Nije mi najjasnije ovo sa poenima. Ako imam recimo 2 poena, da bi ih "resetovao" moram da sakupim 18, ne mogu pre toga nikako da se vratim na nulu?

Link to comment
Share on other sites

mislim da poeni zastarevaju posle dve godine.

tri stvari nama trebaju pored strogog zakona koji se zapravo sprovodi:

- realno utvrđivanje odgovornosti za udese. ako su krivi putari ili ovi što postavljaju znakove, neka tako i bude, a ne "neprilagođena brzina" (za ovo ima nevelike šanse)

- da lajtmotiv regulacije saobraćaja bude optimalni protok a ne usporavanje po svaku cenu, kao što sada imamo sa svim novim raskrsnicama na novom beogradu recimo (nikad ne reci nikad)

- da panduri "love" tamo gde je zaista opasno napraviti neki prekršaj, a ne tamo gde će za 15 minuta ispuniti kvotu (ovo će se desiti kad mohi prestane da hejtuje)

jebem li ga, nikad u zivotu nisam krenuo sa ugasenim svetlima ako je smanjena vidljivost...a iskreno, ne znam ni dal se primecuje recimo u julu u podne, da si upalio svetla.

na otvorenom putu se itekako primeti, i mnogo je lakše proceniti koliko je udaljen dati auto.

Link to comment
Share on other sites

pa ajde da vidimo i ovo cudo ... mada sumnjam da ce proci bez " majstore, moze hiljadarka za prljave tablice ? " :P

imam vec dva boda :P

a sta sam do sad sve uradila u saobracaju ..trebalo bi da sam jos uvek u tvorza .. ali dobro, bolje je da svi lepo i lagano vozimo i da ne trpamo 7 ljudi u auto ako je predvidjen za 5 :))

step in my transporter , so I can teleport ya,all around my heavenly body..

Link to comment
Share on other sites

- da panduri "love" tamo gde je zaista opasno napraviti neki prekršaj, a ne tamo gde će za 15 minuta ispuniti kvotu (ovo će se desiti kad mohi prestane da hejtuje)

pa o ovome se i radi, ovo je najveci 'problem'. mislim, jebiga, uvek moze da se kaze 'postuj propise uvek i miran si', medjutim, pre dva dana su mi u garaze (blok 64) stavili znak za zabranjeno skretanje i znak za zabranjen smer:) mislim, ja ono nigde nisam video, al bas nigde. i jos su stavili totalno carski, ajde da su samo potvrdili neku praksu (rutu kojom se ljudi po navici krecu po mojim garazama) vec su je sjebali i sad treba da se ide obrnuto:)

dakle, vi iz blokova znate, ispod onih stepenastih zgrada spojenih su garaze i garazna mesta (ne svuda, negde su samo garaze), a parking nije tu, vec sa parkinga skrenes u taj krak gde su garaze. e, kako su garaze i garazna mesta u centru (ispod onog platoa koji povezuje dva reda zgrada) i ispod ta dva reda zgrada, izmedju toga se nalazi 'kolovoz', je li. kod mene su sad stavili da kad se skrece ulevo ka tom kraku sa garaznim mestima, mora da se ide desnom 'trakom', a izlazi se iz toga levom 'trakom'. ljudi decenijama tretiraju obe ove trake kao zasebne dvosmerne ulicice. i ne samo to, vec se mahom koriste obrnuto (za ovo ima razloga jer su garazna mesta u toj levoj ulicici, a decenijama se ulazi unapred u garazna mesta). i nikom to nije smetalo niti se desavalo da neko mora da ide ne znam ni ja kolko u rikverc itd. e sad se neko setio da posle 30+ godina stavi tu znakove. ej, pa to nije cak ni put, to su garaze:)

juce sam prosao tuda novouvedenim obaveznim smerom kretanja (mozda treci put u zivotu, prethodna dva puta zbog neke trenutne situacije koja je to nalagala, tipa jedan krak zacepljen djubretarima) i osecao sam se ko da sam prvi put seo u kola otprilike:)

nisam primetio u ostalim blokovima, al ko oce da vidi, blok 64 jug, prvi red zgrada.

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

10 bodova - vožnja u stanju teške alkoholisanosti, uzimanje alkohola ili psihoaktivnih supstanci za vreme uviđaja

ahaahahahahahhahaha ovo je vrh ahahahahahahahahahahahaha

nego sve je to super samo znamo kako ce da funkcionise ovi sto imaju kesa ce i dalje da voze kako im se oce i kakvi oce a mi bednici cemo da molimo boga da nas ne zaustave... btw danas sam skupio jedno 14 bodova gledano po ovom jelovniku gore... nista lepo ce auto da stoji kuci taxi i cao zdravo...

Link to comment
Share on other sites

Ja sam, na primer, novopecheni vozach, i imam vozachku oko pola godine. Oko 4 meseca vozim svaki dan i nijednom nisam proshao pored nikakve pandurske kontrole, video sam par puta kada sam ishao peshaka, ali to su neki lejmeri na motorima koji jure decu na skuterima koji nemaju kacige. Ako zhele zakon da zazhivi, onda panduri moraju da krenu da obavljaju svoj posao kako treba, kao shto je recheno u prethodnim postovima.

Ovo s bodovima se chini da je okej. Zvuchi EVROPSKI. [:D]

Link to comment
Share on other sites

po tim bodovima, ja bih ostajao bez dozvole svakog dana... i to samo zbog ''nasilcnike voznje''. lol,iskenjam im se u termin.

i da,uopste se ne cimam nesto preterano oko tih bodova i ostalo,jedino sto ce da lupaju vise po novcaniku. sve dok se zakon bude primenjivao selektivno,nista se nece promeniti sto se bezbednosti saobracaja kod nas tice. bitno je da se ukurve sa radarom na nbg-u i love ko predje 50,ispune kvotu za sat vremena i posle sebi u dzep...

kod nas se nijedan zakon ne primenjuje kako treba,tako da nece ni ovaj.

Bjukenon Mitch

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...