Ja samo nisam siguran kako ste se toliko zbunili 😄 U smislu ako se pređe 15k km godišnje, benzinac troši 8 u proseku, dizel 6, znači da će prvi potrošiti 1200 litara goriva, a drugi 900. Ako je benzin na današnji dan 177 din/l a dizel 196 din/l (a relativno je konstantan odnos, oko 10% razlike), to znači da će benzinac u parama potrošiti 212.400 RSD, a dizel 176.400 RSD, dakle razlika je 36.000 ili 300 evra tačno. Ako bi prešao 12k km godišnje razlika je 28.800 dinara. Ni u kom slučaju nije ni blizu 500 evra godišnje, a da ne pričam o 1.000 😄 I sad uzmimo primera radi da ti tog dizela voziš 5 godina, uštedeo si 1500 evra ukupno, ne računajući ako ode zamajac, DPF, EGR, dizne i ostala sranja, objektivno si na nuli ako si uzeo polovan. Ako prelaziš više od 25k godišnje tek tad počinje da ima smisla realno.
Druga stvar zašto se smanjuje broj dizela jeste i elektrifikacija - gomila proizvođača više ni ne nudi dizel već samo hibride umesto njih. U tom smislu je potrošnja da kažemo sličnija a utisak u radu znatno na strani hibrida, i zbog zvuka i zbog ubrzanja i svega. Pri tom ja i dalje se nisam susretao sa nekim horor pričama održavanja hibrida, najgore što sam čuo jeste da crkne baterija ili nešto pa ljudi nastave da ga voze kao benzinca. S tim da je ovo vrlo subjektivno zapažanje, možda sam zapravo potpuno pogrešio, ali neka me neko ispravi. A kad zakuca zamajac ne možeš da nastaviš da ga voziš 😄