Jump to content

RuR MMO priča, split sa kotor topica


bolkonski

Recommended Posts

Da ja znam sta je revolucija MMO-a, sigurno bih sad bio milijunas. Ali ono na cemu je baziran MMO je cyber zivot, sto znaci da MMO sigurno ide u pravcu sto detaljnijeg kopiranja pravog sveta, naravno, ne u mogucnostima individue, nego u funkcionisanju sistema. Ali kako je to komplikovan model, nama se, za sada, nude uglavnom samo dve opcije, odnosno dve frakcije (pri cemu EVE ima tri koliko znam).

To sto kaze Kole oko toga da su najjaci igraci oni koji krenu prvi je delimicno tacno, medjutim, tako je i u realnom zivotu. Ali nije poenta u tome, poenta je u ovome sto kaze Brue, ili bar nesto slicno. Treba napraviti takav svet u kome ces moci da budes innkeeper i nista drugo. Postoje pokusaji za tako nesto vec, ali su propali, pretpostavljam zato sto to nije dovoljno zarazno. Naravno, sada sam ja otisao u drugu krajnost u kojoj mozemo sebi postaviti pitanje, cemu sve to? Medjutim, ako primetimo Second Life, igru koja moze pretstavljati konstantan izvor prihoda u realnom zivotu... blablabla.

Suvise sam zaglibio. Ne znam vise ni sta sam hteo da kazem. U svakom slucaju, svi MMO-ovi za sada se svode na to da ubijas kripove do iznemoglosti, nema tu bogzna kakve mudrosti. WoW i jos po neki MMO-ovi imaju jako razvijeno trziste i mislim da osim toga ne postoji nista u danasnjim MMO-ovima.

-----------------

nema vise zezanja

A.B.

Link to comment
Share on other sites

"ako ocesh dinamichan svet eto ti eve pa nek te dinamishu bez vazelina pro igrachi koliko god ocesh ;o)"

Kole, verovatno me nisi razumeo. Mislim na svet kao zasebnu stavku. Svi do sad su 95 do 100 % staticni. Kad to promene, tja kad NPCovi raznih lvla AIa pocnu da odlucuju (normalno, makar po najprostijoj skripti) sta i kako da rade, e to ce biti pomak.

Drugi aspekt bi, po meni, bio da naprave sto vecu custom-izaciju radnji (skilova) koje avatar radi, koje ce zavisiti od toga sta player odabere, a ne vec gotovih varijanti.

Znam, sve je ovo zeznuto zbog balansa itd, al jbga, govorimo o pomaku u ovom (a i u nekim drugim) zanru igara a ne o tezini i nacinu kako to odraditi.

Do tad, ne igram vise nista (sto verovatno znaci zauvek). Prebacio sam se u ex-igrace :(

Link to comment
Share on other sites

U neku ruku mogao bi da izvedesh dinamicnost sveta kada bi uzeo armiju zaposlenih koja ce igrati roleplay sa mogucnoshcu da koriste bilo kog avatar NPC-a unutar igre. Bilo bi mozda preskupo koordinisati i uopshte kontrolisati taj tim ali moglo bi da se izvede nekako, barem dok ne dobijemo taj AI =P

Po meni ono shto ubija svaki MMO je shto na kraju svi zavrshe sa EPIC TIER 8 UPGRADE 5 SUPER 3 ULTRA 2 SEX 1 iteme-ima i smore se. Zato mi se EVE i svideo, stvari za shiroku upotrebu su stvari za shiroku upotrebu i mozesh ih kupiti gde god.

Edited by Sting

We must all fear evil men. But there is another kind of evil which we must fear most and that is the indifference of good men !

Link to comment
Share on other sites

sve je to super ali ako zhivish u tom svetu i zaradjujesh opasne pare u njemu (kao neki u second lifeu) da li je to igra? =o)

wow izrabljuje trenutno kratak razmak izmedju ulozheno g truda i male direktne nagrade za isti, irl skoro svaki trud ima indirektnu nagradu i najcheshtje je ista na duge/duzhe staze

dinamichan svet, sa near-human ai-jem npc-ova nije poenta mmo-a nego sp igara, za mmo je bitnije sto si sa drugim ljudima u igri...eve svet je dinamichan koliko to zhele njegovi igrachi, od toga vishe ne mozhe

+ to da se svet stalno menja i da niko nema isto igrachko iskustvo zavisno od premade zadrzhaja je losh poslvni model tj nko ce biti odushevljen neko smoren bez da to proizvodjach mozhe da kontrolishe = big no no =o)

Link to comment
Share on other sites

Samo primer, da ne bih morao da crtam... zadrt ti al zadrt i ja ;)

DAKLE, UPROSCENI PRIMERI:

NPC kingdom X ratuje protiv NCP kindgom Y, i oba protiv NPC kingdoma Z,u staticnom svetu - uvek, do expanzije mozda

NPC kingdom X ratuje i dobija polako NPC kingdom Y, npc kingdom Z se pridruzuje Y-u dok se ne postigne neki balans - dinamican svet

Playeri za sve strane, shodno ponasanju kingdoma dobijaju odredjen set questova. Zavisno od playera, ali i samih kingdoma, menja se situacija. I ne, nije trka za reputaciju ili rewarde ili tako neke gluposti, mozda najbolje za neke simpaticne questove ili instance (koje su i besmislene u ovakvoj vrsti sveta) itd

ili

NPC trapper NoName daje set questova : "idi pokolji vukove u obliznoj sumi" itd i posle odredjenog broja odlazi u susedni grad da ih prodaje, uz put daje novi quest za escort. U drugom gradu prodaje ta sranja i daje quest "donesi toliko itoliko medvedjih sapa" i posle odredjenog broja uradjenih questova od raznih igraca, odlazi natrag itd. Paralelno sa njim, u prvom gradu kad nema huntera, vuci napadaju od nekog NPC chobana Shabana ovce, i quest je da ih odbranis... itd itd

Jedno je kad je sve UVEK na istom mestu i stalno jebeno isto, i samo gledas da se menja pozadina zavisno od regije ili igre, drugo je kad osetis da je taj svet i ziv.

Ponavljam, ovo treba pazljivo da se uradi, ali nije naucna fantastika i nije bas toliko zajebano...i zabole me koliko je zahtevno, znam samo da bih tako nesto voleo da igram...fantasy ili PA ili pak Noir-Horor-VampiresVSWerevoles etc ofc a ne 2nd life :)

PS. Sorry G, izmasakrirasmo topic sa nevezusama sa temom

Edited by brue
Link to comment
Share on other sites

ne znam, po meni jedini pristojan put za razvoj mmo-a je ogromna otvorenost, sirina i neverovatan broj stvari koje covek moze da uradi. al dobro, ovo je dosta subjektivno jer se ja gnusam skriptovanja i kvazi-nelinearnosti u igrama organski, tako da mozda nisam normalan:)

znaci, ako ja ocu da pravim kape i znojnice u kolibi u nekom tamo selu, to cu i da radim, nista kvestovi, nista skripte. i dobijacu xp i na kraju cu da budem najjaci lik za kape i znojnice u univerzumu i svi ce da dolaze kod mene da se snabdevaju. i onda moze da mi dodje lik velikog levela i da me rokne i da mi dekne sve kape i znojnice i spali radionicu zato sto sam lvl1 u fajtu, odbrani ili elokventnosti jer sam samo pravio kape i znojnice.

i dok ja tako radim svoj posao kupujem meso kod mesara i leba kod pekara. sad cete da kazete 'niko nece hteti da bude pekar brate', a ja kazem okej, super, znaci moracu da lovim. jebiga, to ce mi oduzimati vreme od pravljenja kapa i znojnica, ali sta ces, nevolja me naterala, nigde pekara. onda ce neko da otvori pekaru i odvalice se od para zato sto ce konacno ljudi moci da se posvete svojim tripovima. e to je mmo (u sustini nije ograniceno na mmo, to je igra da tako kazem), a ne ajmo da ubijamo npc zmaja koji je vec ubijen trista miliona puta, ali mi mozemo da ga ubijemo opet jer u nasim nalozima on i dalje postoji. mislim, WTF, jebes ti mmo i jedinstven svet ako opet drndam patku po nekom sp principu.

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

jeste otvorenost i sloboda do jaja, ali ako gledam na to sa programerske strane, to je jako teška stvar za razviti. Treba razviti takav sistem gde više nema potrebe za skriptovanjem već se sve dešava po nekim zadatim pravilima. Deluje kao dosta zajebana stvar :) A i što je veća širina, to je više mesta za razne exploite, i tako to

u svakom slučaju možemo da maštamo o Dooliovom MMO :)

Link to comment
Share on other sites

ma brue kapiram ja sta bi ti TEO ;o) ali pogledaj kolichinu truda ulozhenu u wow koji je stratichan i sta mislish koliko veci taj svet mora da bude i koliko brzo mora da bude taj novi sadrzhaj stvoren da server ne bi postao statichan

tj

zamislimo wow server gde igrachi mogu da igraju SVAKU rasu u igrachkom svetu i da je svaka easa odvojena frakcija

bez obzira na jachinu npc guardova, ako dash ljudima moguchnost zauzimanja gradova za 2-3 meseca od pochetka svaki server bi bio u rukama murloka ;o)) i sta onda? ;o)

Link to comment
Share on other sites

umereni "pametni" exploiti su nesto najbolje shto moze da se desi mmou, nemam pojma sto sam ovo napisao, but wth...

Edited by Immz

This video contains content from Jimmy Kimmel Live, who has decided to block it in your country.

[23:47] <manager-> jao dete jao dete :D

chickenonaraft.kom

Link to comment
Share on other sites

secam se jednog basketa za pc, nba action 98. bio je zanimljiv jer je fizika bila gotivna, znaci putanja lopte, odskakanje i te stvari su bile skroz prirodne i odredjene generalnim parametrima i nikad u igri se lopta nije ponasala cudno, nijedan exploit nisi mogao da odradis (osim onih koje si mozda mogao i u stvarnom zivotu), sve je islo glatko i fluidno. sa druge strane, nba live, koji je poznat po tome da nema fiziku vec skriptovanje se ponasao cudno na svakom koraku, tipa ispadne liku lopta brzinom v i odbije se od parketa brzinom 5v u neku sedmu stranu, postojalo je nekoliko animacija (da, animacija, tj, i dalje je tako, sta ja pisem postojalo) za pogodak i nekoliko za promasaj...u nba action nije bilo toga vec se lopta pokoravala fizici, udari u obruc, pa se onda odbija kako priroda zapoveda i nijedan ulazak u kos nije bio isti, kao i promasaj. i tu nije bilo bagova, jednostavno, princip funkcionisanja je takav da nema bagova jer je preslikan realni model ponasanja kopiranjem realnih parametara. eto, toliko:)

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

To sto si Dulio napisao u proslom postu sam i ja mislio, ali sam se obuzdao jer se onda postavlja pitanje koje je Kole postavio, a to je: da li je to igra? Sustinski jeste igra, ali za koga? Sigurno ne za sire narodne mase.

Ono sta bi ti hteo je simulacija svih mehanizama iz realnog sveta, ali u jednom izmisljenom okruzenju. Ako udjemo u tu pricu, bice mnogo komplikovana. Ali po meni, igre uopste idu ka tome, ka sto blizoj simulaciji realnosti. Zato bih ja za pocetak voleo da vidim vise od dve, ili tri frakcije, da vidimo kako bi to izgledalo.

-----------------

nema vise zezanja

A.B.

Link to comment
Share on other sites

pa dobro, ja mislim da ne bi bilo toliko komplikovano...mislim, kompleksno da, ali ne mora komplikovano. dobili bismo varajeti of sve:) cistim igranjem i tripovanjem situacija...a i sve zavisi koliko toga ostavljas igracima, a koliko npcovima i adminima i okruzenju. u smislu da bi trebalo da se tezi nekom idealu da npcovi ne postoje osim u obliku kripova i ostale faune, ali sve zavisi koliko parametara 'otkljucas' i ostavis igracima. recimo, ako cemo bolesno veliki broj mehanizama iz realnog zivota, onda treba da stiskas neko dugme ritmicno da bi hodao, a ne pao, pa onda mozda da pomeras misa levo-desno da bi disao i tako te fore. jok to, ovde radis maltene isto sto radis i u wow-u samo sto se zapravo nesto i desava kad to radis. a ako lepo uspostavis parametre, ne postoje bagovi, exploiti postoje u onoj meri u kojoj postoje i u nekom realnom svetu (da li je to onda exploit?). e sad, sto ce neko da bude miskovic, a neko da kopa po kontejneru, sta ja znam, meni je to savrseni model, pa valjda je i sustina mmo igara taj kompetitivno-saradjivacki odnos sa zivim ljudima kao i gomila situacija, normalnih i nakaradnih, koje mogu da proizadju upravo iz velike slobode i ljudskog faktora. ne znam zasto bih hteo da ubijam npc zmaja koga svako ubija jer to onda apsolutno brise najvaznije aspekte mmo igre, a to su otvorenost i jedinstveni univerzum. jebote, pa onda mogu da upalim singl dijabla i da rokam neke zivuljke isto tako. druga stvar, takvo besmisleno postavljanje stvari (jedan zmaj po nalogu:) ) dovodi upravo do sablonizacije kakve nema ni u strit fajteru, svi znaju gde je sta, nista se ne menja, svi znaju ko se cime bije, sta treba kad raditi, jebes ti to. onda mogu da upalim manki ajland, uzmem walkthrough i klikcem okolo...

sto se tice sirokih narodnih masa: mislim da bi to upravo bila igra za siroke narodne mase, jer kontam da su odlike te neke idealne mmo igre primamljive coveku kao vrsti, a ne samo nekim sad hc likovima. pa danas su najmasovnije igre mmo koje su uspele da ispune otprilike 2 od 20 parametara tog nekog ideala (neka poluotvorenost i komunikacija sa drugim ljudima), mislim da bi ispunjavanje ostalih samo doprinelo popularnosti.

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

e vidish bole tu se nasha misljenja razilaze

ka realnosti idu "quckfix" igre iz kesice (kao krajsis) izgleda super ali "nesto" fali

ti koji si chitao psiho- logije/jatrije vishe od mene dobro znash da sto je neko okruzhenje nerealnije to je lakshe pomirivanje sa njim, paraleno sa distanciranjem od realnog sveta (sto je jedna od glavnih poenta igara)

ne mozhesh postici kvalitetnu igru hiperrealnom grafikom jer urodjeni mehanizmi u glavi porede vidjeno sa realnoshtju, detektuju minimalno odstupanje i to im smeta

sve starije igre su bile, mahom zbog ograncihenja u grafici, shematizovane i kao rezultat toga oslanjale su se na to da neravnine u grafici igrach popuni sam - ali ironichno to je jedan od razloga zato su bile tako uspeshne

da li bi wow bio isto toliko uspeshan da nije cartoonolikog izgleda? mogu da potpishem da ne jer je neralni dizajn jedan od kljuchnih faktora koji omogucuje igrachima da urone u taj igrachki svet

lichno, nadam se da ce taj kotor mmo koristiti ovaj vizuelni stil koji je tarkovski nabacio na clone wars jer hiperrealnost mozhe samo da odmogne igri

edit@doolio

kapiram ja to sto ti prichash i ono sto je brue prichao ali polako osecam da se ne ponavljam

vecina ljudi na ovoj planeti bavi se poslovima koje ne vole jer im oni omogucuju odredjeni kvalitet zhivota

tj zarada je ono sto ih tera da rade

sad tebe chista ljubav ka igri i virtuelni novac da tera da blejish u virtuelnoj pekari i pravis hleb satima? to je malo far fetched

also ljudi su po pridrodi kompetitivni i svako ce hteti da bude "bolji" od ostalih saigracha

pa bi se i u igri relativno brzo nakon pochetka izdvojio vishi stalezh koji kontrolishe mehanizme zarade velike kolichine sredstava/resusra i onda sta? da robijesh nekome u virtuelnom svetu kao odmor od realnog =o)

naravno, nekolicini u toj vrhushki ce biti super zezanje ali to je opet mali procenat celokupne igrachke populacije

to drugo, da se u igri zna sta radi koliko i kome i sta je najbolje se slazhem i lichno i meni bi se vishe svidjao mehanizam gde igrachi ne bi tachno znali kako sta funkcionishe (kao prvih par meseci igranja wowa kad je odushevljenost novim bila bitnija od statsova/matematichke preciznosti i adonova) no opet, ne tera tebe (ili nekog drugog) niko da koristish "opsteprihvaceno optimalni build i opremu" (ja smatram da je taj umereni RP kad korisish nesto zbog izgleda/lichnog tilta mnogo opusteniji nego kad idesh na unapred prorachunato nesto) ali vecina to radi zbog pomenute kompetitivnosti =o)

i tako...

Link to comment
Share on other sites

@Kole

To i ja mislim sta si rekao. Kada sam rekao realnost, nisam mislio vizuelnu realnost (niti sam to igde naznacio), nego na modelovanje realnog sistema. Ni ja ne mislim da je to dobro, ali ako krenem da ulazim u razradu te teze mnogo cu se rasplinuti.

Ali mozemo primetiti realnisticnost kada su animirani filmovi u pitanju. Dosli smo do trenutka kada u jednom kadru animiranog flma postoji toliko detalja da oni malne prevazilaze igrani film. Medjutim, zivotinje govore, sto inace nije slucaj, sto nam daje mogucnost da se izdvojimo iz realnosti iako svaki film obradjuje jedan problem iz te realnosti.

Za mene, igrica i treba da bude nesto sto ce te u isto vreme zabaviti i odvratiti misli od realnosti. Ali onda se postavlja sijaset pitanja koja se uvek svode na jedno, kako ne preterati. Sa druge strane, industrija je tu da te natera da preteras, itd... Opet sam zastranio.

@Doolio

Mislim da je to sto ti hoces nemoguce, a cak i da je moguce, ne vidim bas neku poentu, osim da pokusavas da nadomestis svoju iskonsku zelju da budes sajdzija, jer drugacije nisi mogao (nebitno iz kojih razloga). Odnosno, ono sta nama ne treba je priblizavanje realnom sistemu, jer se onda postavlja pitanje realnosti i obrnuto.

-----------------

nema vise zezanja

A.B.

Link to comment
Share on other sites

pa zavisi...ja bih sigurno voleo da igram basket na kompu koji predstavlja sto verniju simulaciju toga, a ne da igraci skacu pet metara ili izvode neke nelogicne stvari. i za strategije se moze reci isto, kao i za upravljacke simulacije. naravno, postoje razlike u okviru zanra, pa tako imamo nba jam u basketu koji je arkada ali zato imamo pes u fudbalu koji se trudi da simulira sport onoliko koliko je to moguce u ovom trenutku. i upravo ta 'preslikanost realnosti' je ono sto je primamljivo.

istina je da sam preterao sa pekarom, ali bitno je ono sto sam hteo da kazem. sto se tice tog mmo sveta, on naravno treba da bude mastovit i razlicit i originalan, ali sto se tice PRINCIPA funkcionisanja, oni bi trebalo da budu sto blizi realnosti, sto je u sustini cilj svake igre, sad u kojoj meri, to zavisi od zanra i ciljne publike. i platforme su igrivije ako kad lik skoci to deluje prirodno i u skladu sa zakonima fizike, a kamoli neki kompleksniji zanrovi. ja u rpgu ocu da budem carobnjak koji baca gije, ali sustinske stvari treba da budu sto realnije. pogledajmo stone rpgove, pravila su mahom genericka, a setting mozes da stavljas koji hoces.

to drugo, da se u igri zna sta radi koliko i kome i sta je najbolje se slazhem i lichno i meni bi se vishe svidjao mehanizam gde igrachi ne bi tachno znali kako sta funkcionishe (kao prvih par meseci igranja wowa kad je odushevljenost novim bila bitnija od statsova/matematichke preciznosti i adonova) no opet, ne tera tebe (ili nekog drugog) niko da koristish "opsteprihvaceno optimalni build i opremu" (ja smatram da je taj umereni RP kad korisish nesto zbog izgleda/lichnog tilta mnogo opusteniji nego kad idesh na unapred prorachunato nesto) ali vecina to radi zbog pomenute kompetitivnosti =o)

to sto tebe niko ne tera, to okaci macku o rep:) posle pet dana ces da jurcas za xyz setom bez mozga:) zato su mi odbojni svi danasnji mmorpgovi. sto se tice te kompetitivnosti, sve se svodi na sistem nagradjivanja, odn. sistem vrednosti, igra najvise nagradjuje one sto najvise sede za njom (okej, sasvim logicna politika kompanije, ali ne mora da mi se svidja) i farmuju, kripuju, rejduju ili kako god se vec to zove. a taj umereni rp je tu zbog tvog licnog zadovoljstva i niceg vise, stavise, ispasces odmah iz masinerije i otprilike neces imati sta da radis u igri...dok ce neki 'whoah my swordz0rd' likovi da budu najvise na lestvici. neka hvala, vidimo se za deset godina:)

sto se kompetitivnosti tice, volim ja do jaja kompetitivnost, onda uzmem kvejk i picim, zna se za sta je skracenica rpg...

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

Kole,

ono sto sam pricao je bilo u smeru samog sveta i vidjenja igraca istog. Svi do jednog su sad mrtvi svetovi, tja, ako je neki NPCu tu i tu, onda je zauvek tu (ili do reseta instance ;) ). Uzimanje questova, sto bi u stvari trebalo da da rpg filing igranju, sveden je na znacic iznad glave i kliktanje next-a.

Medjutim, da je svet ziv, dinamican, gde se sam po sebi menja, delimicno i zavisno i nezavisno od igraca, infoi koji se dobijaju od strane npcova, pa i samih igraca bili bi dragoceniji u RP smislu, i informacija bi bila vrhunska valuta bas kao i u realnom svetu.

Igraci bi bili uvuceni u tu dinamiku, sto bi opet moglo dovesti do mnogo drugih dobrih aspekata igranja/igre.

Sto se tice onoga sto si rekao o zauzimanju gradova - sve moze da se izbalansira, na neki nacin. Counterspell na bas taj primer (da bas zakomplikujemo) - administriranje gradom. Playeri su zauzeli grad, npcovi po nekom sistemu biraju vodju medju playerima, ovaj mora da dodeli zaduzenja ostalim igracima, sto ce tesko da funkcionise za PUGove, posle par dana opsta pobuna NPCova, plus napadi od strane prethodne vlasti, i to je to... Normalno, ako neka gilda to moze da ispuni i da odradi sve to, zasto ne dozvoliti? Ne verujem da neko moze da skupi toliko ljudi iza sebe, pa da u nekom povrvsinski ogromnom svetu utice toliko da ga od dinamicnog pretvori u statican.

Mislim, pricamo o realnosti i priblizavanju realnosti. Ja ne vidim da sad postoji ista u tom pravcu, ni priblizno. Usao si u sobu, pricas sa nepokretnim predmetima u njoj, pomeris stolicu a ona se posle nekog vremena vrati na isto mesto sama od sebe, i divis se samom sebi sto si za to dobio nove patike..i zauvek tako. To bi bila slika mmorpgova kad bi se prebacila u realnost trenutno. Annoying, zar ne? :)

Btw, cisto radi ubijanja vremena, aj da se zezamo i napravimo podforum o NoName mmorpgu, gde bi main topic bio "opis igre" (koji bi se stalno menjao i dopunjavao) a u ostalim o raznim aspekti igre, sa predlozima i glasanju za iste? Kazem, cisto radi ubijanja vremena, a i bas me zanima sta bi ispalo na kraju, tja kakvu bi cudnu kreaciju dobili? :) Mislim, koliko kucamo ovuda po raznoraznim topicima, ovo bi oduzelo daleko manje vremena, a bila bi iole konstruktivnija rasprava i prica. I verujem da bi bilo zanimljivo za citanje.

Edited by brue
Link to comment
Share on other sites

poenta mmoa je da se da poptuno drugaciji svet igracu, u koji ce da uroni 100% tako da mu ni ne treba RL ni zbog ceg osim fizioloskih potreba. i da u tom svetu bude drugih igraca sa kojima moze da se stvori community koji ce biti jedinstven za taj svet.

sto se grafike tice, delimicno se slazem sa Koletom. ne sme biti kao u RL-u, jer ce automatski postati odbojno. a sa druge strane je wow preterao u svojoj decijoj grafici, al dobro ne bi privukli dece da nije tako valjda.

brue, ako igru previse priblizis RL-u i takvim mogucnostima onda to nema smisla, jer dosta igraca upravo bezi od RL-a u igre. recimo u tvom primeru, igraci osvoje grad, i sad da bi taj grad funkcionisao treba puno posla. a ko oce i u igri da radi, pored RL-a. Bolja je varijatna da programeri igre poput iskusnog DM-a vode igrace kroz svoj svet kroz restrikcije u smislu sta igrac moze a sta ne moze da radi. previse slobode vodi ka previse odgovornosti posle a sve to vodi ka smanjenu zabave.

"A forgotten virtue like honesty is worth at least twenty credits." -JC Denton

Link to comment
Share on other sites

Da ja znam sta je revolucija MMO-a, sigurno bih sad bio milijunas. Ali ono na cemu je baziran MMO je cyber zivot, sto znaci da MMO sigurno ide u pravcu sto detaljnijeg kopiranja pravog sveta, naravno, ne u mogucnostima individue, nego u funkcionisanju sistema. Ali kako je to komplikovan model, nama se, za sada, nude uglavnom samo dve opcije, odnosno dve frakcije (pri cemu EVE ima tri koliko znam).

To sto kaze Kole oko toga da su najjaci igraci oni koji krenu prvi je delimicno tacno, medjutim, tako je i u realnom zivotu. Ali nije poenta u tome, poenta je u ovome sto kaze Brue, ili bar nesto slicno. Treba napraviti takav svet u kome ces moci da budes innkeeper i nista drugo. Postoje pokusaji za tako nesto vec, ali su propali, pretpostavljam zato sto to nije dovoljno zarazno. Naravno, sada sam ja otisao u drugu krajnost u kojoj mozemo sebi postaviti pitanje, cemu sve to? Medjutim, ako primetimo Second Life, igru koja moze pretstavljati konstantan izvor prihoda u realnom zivotu... blablabla.

Suvise sam zaglibio. Ne znam vise ni sta sam hteo da kazem. U svakom slucaju, svi MMO-ovi za sada se svode na to da ubijas kripove do iznemoglosti, nema tu bogzna kakve mudrosti. WoW i jos po neki MMO-ovi imaju jako razvijeno trziste i mislim da osim toga ne postoji nista u danasnjim MMO-ovima.

To je bila poenta mmo dok je mmo bio u zachetku ... jako lepa poenta ali jako malu populaciju ima... ono sto je wow pokazao jeste da pojednostaviti stvari je mnogo bolje za siroke narodne mase i sa naravno ekonomskog stanovishtva , a od toga da budemo realni sve zavisi ... nazalost ofc.

Is the destiny of mankind controlled by some transcendental entity or law? Is it like the Hand of God hovering above? At least it is true that man has no control, even over his own will

Link to comment
Share on other sites

taj rad, igra mora da bude ekonomski uspeshna i da ima kakav-takav model nadmetanja da ljudi imaju chime da se hvale ostalima u igri =o)

lichno najvishe bih voleo fantasy mmo sa igrachkim svetom jedno 200-300x vecim od onog koji wow trenutno ima (da gradovi budu og-rom-ni! a ne ovakvi "mali" kavi su sad ;o))...ono, da bukvalno nekome bude ne "cim" da ide sa jednog kontinenta na drugi nego prokleta avantura =o) secam se kad sam prvi put igrao summonera i ushao u onaj prvi grad i krenuo da se gubim po njemu... e pa nesto tako samo 10ak puta vece ;o))

also druga stvar bitna za takvu igru, a koja se nikada nece pojaviti u komercijanom mmo-u - je da igrachki svet bude automatski skalabilan za svakog igracha =o)

tj

da nema "pochetnih zona" per se nego da svakom igrachu mobovi uvek budu onog nivoa kog je lik trenutno

znachi char max nivoa kad dodje u pochetnu zonu (da lol bustuje nekog) onda su mobovi liku, npr. petog nivoa lvl 5, a ovom 60og nivoa lvl 60, i da svaki dobija, ko u mythosu, loot za sebe, znachi kad x igracha ubije moba svaki vidi samo onaj loot koji je za njega i koji se takodje prilagodjava nivou lika

takodje, bilo bi lepo da lik na lvl 5-10 vec ima osnovne skilove sa kojima ima 70-80% funkcionalnosti svoje klase tako da mozhe i u neke "jache" encountere ali opet, da dobije za to opremu njegovog, nizheg nivoa

naravno, tek na max nivou bi padao najjachi loot koji bi pochinjao da bitno izdizhe lika po snazi od svih mobova u gameworlu koji su po defaultu njegovog nivoa, ali lik ne bi morao da bude maxlvl da vidi vecinu contenta jer lvl igrachkog sveta raste sa njim i omogucilo bi ljudima sa velikim rasponom u nivoima da igraju zajedno bez obzira na nivo i da im bude interesantno svima...

ovakav sistem bi omogucio i mnogo kompleksniju mrezhu kvestova tj pochinjesh u zoni A uradish xy kvestova i onda putujesh po svetu levelujesh u zonamma B, C, G...bla bla i onda kad se vratish u zonu A imash nove kvestove koji nisu dostupni onima koji nisu bili "po svetu" a koji su ponovo "za tvoj nivo" jer je ceo igrachki svet stalno "za tvoj nivo" =o)

problemi ovakvog sistema i igrachkog sveta su mnogi =o)

serverska snaga koja bi "trpela" svet sa toliko igracha online je #1

onda su tu item-nagrade od kvestova koje su uglavnom balansirane prema nivou kvesta, sta raditi kad kvestovi nemaju fixan nivo? reshenje toga bi bili ili opet neki lol-bedzhevi ili pak da za isti kvest svaki lvl "rastu" statsi (ili ako je devovima frka za lvl itema da steluju na 1 lvl mozhe i da bude za svaka 3 ili 5 nivoa)

da skratim ceo ovaj post u u jednu rechenicu "ocu preterano veliki igrachki svet gde mogu da radim van cleefa i kao lvl 5 i kao lvl 80 heroic" ;o))

Link to comment
Share on other sites

Da se dopunim na tvoju pricu Kole.

Da, def. svet epskih proporcija. Mozda da oko tih velikih gradova se ustvari "generisu" lvl zone, tja sto dalje od grada, to veci lvl mobovi (proporcionalno rangu lvla, sa normalno povecanjem cak i u nizim zonama, ali smanjenim brojem), a nakon toga, tja 90% sveta, raznorazni mobovi max lvla. To bi imalo i neku logicnu primesu, jer recimo, grad tja stanovnistvo ima zonu uticaja na region te su podrucja blize gradu sigurnija.

Cini mi se, a mozda i gresim jer ne poznajem tu tematiku tja kako to frecera, da moze da se odradi veliki svet ne sa jednim nego sa vise servera. Jedan "server" bude klaster servera, i kad prelazis iz neke ogromne zone u drugu, baca te na drugi server. Fakticki, svaki od ogromnih gradova i okolina da bude zaseban server u klasteru. Zbog velicine sveta, verovatno svaki zasebno ne bi bili toliko optereceni.

U tako ogromnom svetu, nema potrebe za respawnovanjem istih boss-type kreatura. Mozda bi najbolje bilo da se to polako, fakticki neprimetno ubacuje tokom maintance-timea, i da na njih mozes da naletis u bespucu ili slucajno (manje verovatno) ili istrazivanjem logickih lokacija (tipa, ma u pecini na ovoj visini planine mora biti zmaj) ili sa infoima koje polako na sve strane skupljas od NPCova.

Takodje, nema potrebe ni za brzim respawnovanjem obicnih kreatura, vec da i one imaju neku scriptu kako i gde se pojavljuju, da li prate vremenska doba, migracije, egzoduse itd itd. nije bas toliko tesko napraviti, a bilo bi zanimljivo videti/igrati. Tipa: playeri, zato sto je suvise blizu "sigurne" gradske oblasti, izmasakriraju zbog questovanja i loota, goblinsko selo, ono vremenom nestane, ostane samo zgariste, ali se zato pojavi na nekom drugom mestu.

Elem, glavne stavke nekog dobrog MMORPGa u smislu sveta, po meni:

- sto veci prostor

- klimatski i weather sistem sa pravim uticajem na svet

- npc kompatibilnost sa prethodne dve stavke i uticajem playera

- informacije i istrazivanje kao glavni push upovi navlakuse igranja

- mogucnost pravljenja safe "hide out-a" negde u p.m a na koji opet utice i okolina...tja moze biti unisten ne samo od playera nego i od npc-ova ili cak vremena

- isto kao prethodno, ali sigurnija opcija, u gradovima, na fiksno predvidjenim mestima

Sto se tice "nagrada" za ulozeni trud:

- skilovi koji su custom, ali se cake uce od raznoraznih NPCova razbacanih po gradovima ali za top-class po neistrazenom prostranstvu ili preko loot scrolova (ne samo kill loot vec i pick up)

- itemi gde bi top-class bili vecina unique za sepurenje po gradovima

- raw materijali (mislim na "zacin C" poput runa, retkog materijala, craft spella) razbacani po neistrazenim zonama, sto opet daje neki "imba" item

Edited by brue
Link to comment
Share on other sites

ja bi voleo da vidim darkfall alike igru, zapravo, voleo bi da vidim darfall :P Ne gubim nadu jos uvek! xD

evo c/p

* Unrestricted PvP, with no safe zones, only protection by NPC guards in racially controlled cities. Indiscriminate player killing results in changes in alignment (see alignment section below), which in turn has severe in-game consequences. [3]

* A character advancement system devoid of player levels and classes. The majority of player capabilities are determined by the possession of skills, which improve in response to in-game use. For example, all weapon proficiencies, the ability to swim, cast spells, ride mounts, and climb various obstacles are all skills that can be learned and improved through in-game use.

* A real-time combat system that includes FPS-style manual aiming & blocking.[4] Ranged combat and general play will be viewed from the first person perspective, while melee combat will be third person perspective. There will also be no 'player radar' or floating names with which to identify players or NPCs [5], and inflicted damage and the health status of actors are indicated through visible damage, blood-spray, and audio cues. Furthermore, friendly fire is always in effect, so missed melee attacks, misfired arrows, as well as area of effect offensive and healing spells affect both friends and enemies.[6]

* Complete looting. All of a player's items become world lootable on death (see looting section below), and virtually all props and items in the game will be player-craftable.[7]

* Cities that can be built, sieged, captured and destroyed by players [8], as well as individual player housing.

* Player mounts and mounted combat, which can be captured and killed by players.

* Naval warfare, with the ability to create, board, capture and sink player controlled ships [9], including player-mediated ship-ship and land-ship combat.

* Real-world physics, including inter-character and projectile-character collision detection. Projectiles (spells, arrows, cannonballs etc.) can be evaded or blocked in real time. Players can be pushed or blocked by other players, NPCs and/or explosions [10].

* Dynamic, physical weather, including variable, directional winds. For example, foggy or rainy weather can severely limit sight range and high winds greatly influence tidal wave amplitude and ship movement. Day and night cycles are based on a realistic planetary system of 2 orbiting moons, producing dramatic sunrises and sunsets.

* Enhanced monster behaviour and AI.[11] Monsters do not simply stand and swing at players until dead; they may employ sophisticated combat tactics based on their capabilities, social behaviour, and intelligence level. For example, intelligent monsters will preferentially target healers, casters, and/or weakened players. Monsters do not have fixed spawn locations or sizes - monsters form their own communities, may construct buildings and/or may relocate to new areas in response to being hunted by players. Monsters may also fight other monsters in their region. [12]

* A zoneless game world capable of supporting over 10,000 concurrent players per game instance,[13] including explicit and dedicated support for large-scale (> 200 player) battles at playable frame-rates. [14]

sve ovo minus fps sistem, mada kapiram, ako ga bude bice kao u konanu.

evo i neki Q/A http://forums.darkfallonline.com/showthread.php?p=1443067 iz juna

Zamislili su i da igra nema lvl-e , tako da se nekima mozda i ispuni zelja da vide takvu igru :P

This video contains content from Jimmy Kimmel Live, who has decided to block it in your country.

[23:47] <manager-> jao dete jao dete :D

chickenonaraft.kom

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...