Jump to content

drugi svetski rat šbbkbb


Guest

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

ponovo radi bioskop!

elem, malo mi je dosadno pa rekoh da se aktivira ovaj topik:)...pravimo listu najboljih, najlepsih i najbajinskijih aviona drugog svetskog rata:)...kacicu svaki dan nesto o odredjenom avionu bez nekog posebnog redosleda (mada cu meni omiljene ostaviti za kraj:))...pa na kraju mozemo i da glasamo za rur best ww2 plane:)...jos nisam resio da li cu praviti posebne liste za lovce i bombardere i posebnu za mlazne avione, mada mislim da je lakse da sve stavimo u jednu...pa da krenemo:)

Republic P-47 Thunderbolt

Prvi na listi je americki teski lovac P-47 Thunderbolt koga je proizvela Republic Aviation Corporation. Opravdano je dobio nadimak "Jug" s obzirom da je bio najveci lovac koji je za pogon imao jedan klipni motor. U pitanju je bio Pratt & Whitney R-2800 sa 18 cilindara, zapremine 46 litara. Sa svojih 2500 konjskih snaga to je bio jedan od najjacih klipnih motora. Thunderbolt nije bio mnogo manevarabilan lovac, ali je zato bio veoma izdrzljiv zbog dosta oklopa. Pod punim opterecenjem je tezio skoro 8 tona, ali je mogao da postigne skoro 700 km/h. Takodje zbog svoje velike mase bio je najbrzi avion pri poniranju. Njegov glavni adut je bilo strasno naoruzanje, 8 mitraljeza kalibra 12.7 mm, po 4 na svakom krilu. Zanimljivo je da je jedan od njegovih glavnih dizajnera bio Aleksandar Severski, ruski emigrant. U arsenal americkog ratnog vazduhoplovstva je uveden 1942., a koriscen je skoro na svim ratistima. Pogotovu je bio dobar za misije pracenja strateskih bombardera zbog svog velikog doleta i za napade na kopnene ciljeve. Napravljeno je preko 15000 komada, a zanimljivo je da je i jugoslovensko ratno vazduhoplovstvo posle rata imalo stotinak ovih letelica. Jedan primerak nalazi se u muzeju avijacije u Surcinu.

Republic_P-47_Thunderbolt_USAF.JPG

republic-p-47-thunderbolt.jpg

020930-O-9999G-012.jpg

General characteristics

* Crew: 1

* Length: 36 ft 1 in (11.00 m)

* Wingspan: 40 ft 9 in (12.42 m)

* Height: 14 ft 8 in (4.47 m)

* Wing area: 300 ft² (27.87 m²)

* Empty weight: 10,000 lb (4,536 kg)

* Loaded weight: 17,500 lb (7,938 kg)

* Max takeoff weight: 17,500 lb (7,938 kg)

* Powerplant: 1× Pratt & Whitney R-2800-59 twin-row radial engine, 2,535 hp (1,890 kW)

Performance

* Maximum speed: 433 mph at 30,000 ft (697 km/h at 9,145 m)

* Range: 800 mi combat, 1,800 mi ferry (1,290 km / 2,900 km)

* Service ceiling: 43,000 ft (13,100 m)

* Rate of climb: 3,120 ft/min (15.9 m/s)

* Wing loading: 58.3 lb/ft² (284.8 kg/m²)

* Power/mass: 0.14 hp/lb (238 W/kg)

Armament

* 8 × .50 in (12.7 mm) M2 Browning machine guns

* Up to 2,500 lb (1,134 kg) of bombs

* 10 × 5 in (130 mm) unguided rockets

srpskivojnik-3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kawanishi N1K-J Shiden

Sledeci na listi je jedan od najboljih japanskih lovaca drugog svetskog rata, Kawanishi N1K-J Shiden "Lightning". Smatra se da je to jedini japanski avion koji je mogao da se nosi sa odlicnim novim americkim lovcima kao sto su bili Corsair i Mustang. U arsenal japanskog vazduhoplovstva je uveden 1943., a proizvodjac je bio Kawanishi Aircraft Company. Ali obzirom na to da je proizvedeno samo 1500 komada i na situaciju na kraju rata nije imao neki veci uticaj. Uglavnom je bio koriscen od strane elitnih jedinica japanskog vazduhoplovstva kao sto je 343rd Kokutai, poznata i kao "Genda's Blade". Iako je imao dosta uspeha u duelima sa americkim lovcima na kraju ipak nije mogao da spreci masovna bombardovanja japanskih gradova od strane B-29 bombardera. Imao je solidnu maksimalnu brzinu od oko 600km/h zahvaljujuci Nakajiminom motoru od skoro 2000 konjskih snaga. Bio je veoma okretan i dobro oklopljen sto nije bio slucaj sa vecinom japanskih lovaca. Od naoruzanja je imao 4 topa kalibra 20mm. Nekoliko primeraka se cuva u muzejima u Japanu i Americi.

kawanishi_n1k2j_stevewilliams.jpg

Kawanishi_N1K2-J_050317-F-1234P-015.jpg

1-n1k1-f2.jpg

General characteristics

* Crew: 1

* Length: 30 ft 7 in (9.3 m)

* Wingspan: 39 ft 4 in (12.0 m)

* Height: 13 ft 0 in (3.9 m)

* Wing area: 253 ft² (23.5 m²)

* Empty weight: 5,855 lb (2,656 kg)

* Loaded weight: 8,820 lb (4,000 kg)

* Max takeoff weight: 10,710 lb (4,860 kg)

* Powerplant: 1× Nakajima Homare NK9H radial engine, 1,990 hp (1,480 kW)

Performance

* Maximum speed: 369 mph (594 km/h)

* Range: 1,066 mi; 1,488 mi (2,395 km) ferry (1,716 km / 2,395 km)

* Service ceiling: 35,500 ft (10,800 m)

* Rate of climb: 4,000 ft/min (high octane fuel) (20.3 m/s)

* Wing loading: 34 lb/ft² (166 kg/m²)

* Power/mass: 0.226 hp/lb (0.305 kW/kg)

Armament

* 4× 20 mm Type 99 Model 2 Mk 4 cannon in wings. 200 rounds per gun (up from 100 rounds per gun internally and 70 rounds per gun in underwing boots for the early N1K1-J). The 20×101 mm round had an effective range of 1,000 m (3,280 ft) and a muzzle velocity of 700 m/s (2,297 ft/s). The 128 g shell had 6-8% HE. Rate of fire was about 500 rounds/min per gun. The guns were synchronized to converge at 200 m (656 ft).

* 2× 250 kg (551 lb) bombs

* 2× 400 L (105 gal) drop tanks

srpskivojnik-3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Znao sam da ce Coka ceniti moj trud! Btw, mozete i da doprinesete nekim svojim favoritom ako zelite! Elem, nastavljamo dalje...

Yakovlev Yak-3

Jedan od najboljih i najlepsih ruskih lovaca drugog svetskog rata. Prvi avion je proizveden jos 1941. od strane Yakovlev Design Bureau, ali je zbog oskudice sirovina i nemacke invazije dalja proizvodnja odlozena. U upotrebu sovjetskog ratnog vazduhoplovstva ulazi tek 1944. Naprvavljeno je skoro 5000 komada. Zbog malih dimenzija i tezine bio je veoma okretan i brz. Motor od 1600 konjskih snaga je razvijao preko 650km/h. Bio je naoruzan sa jednim topom kalibra 20mm i 2 mitraljeza kalibra 12.7mm. Neki saveznicki piloti koji su leteli na njemu su govorili da je to bolji avion i od Spitfire i od Mustanga. Poznata je prica iz 1944. kada je 8 Yakova presrelo grupu od 60 nemackih Stuka i Mesershmita Bf109 u pratnji. Oborili su nekoliko nemackih aviona bez izgubljenog ijednog Yaka. Jedan primerak se cuva u muzeju avijacije u Surcinu (bas njegova slika je na wikipedija strani o yaku:)).

Yak3.jpg

Yak-3_1.jpg

yak3vk108f2r.jpg

General characteristics

* Crew: 1

* Length: 8.5 m (27 ft 10 in)

* Wingspan: 9.2 m (30 ft 2 in)

* Height: 2.39 m (7 ft 11 in)

* Wing area: 14.85 m² (159.8 ft²)

* Empty weight: 2,105 kg (4,640 lb)

* Loaded weight: 2,692 kg (5,864 lb)

* Powerplant: 1× Klimov VK-105PF-2 V-12 liquid-cooled piston engine, 1,120 kW (1,620 hp)

Performance

* Maximum speed: 655 km/h (407 mph)

* Range: 650 km (405 miles)

* Service ceiling: 10,700 m (35,000 ft)

* Rate of climb: 18.5 m/s (3,645 ft/min)

* Wing loading: 181 kg/m² (36.7 lb/ft²)

* Power/mass: 0.36 kW/kg (0.22 hp/lb)

Armament

* Guns:

o 1 × 20 mm ShVAK cannon,

o 2 × 12.7 mm Berezin UBS machine guns

srpskivojnik-3.jpg

Link to comment
Share on other sites

zanimljiva prica, ko zna koliko takvih je bilo u ratu...evo i bonus aviona za danas:)

Hawker Hurricane

U pitanju je jedan od najpotcenjenijih aviona drugog svetskog rata. Iako je u arsenal Royal Airforca uveden jos 1937. godine ovaj avion se pokazao veoma korisnim u ww2. U vazdusnoj bici za Britaniju 1940. cak 60% RAF-ovih obaranja je bilo izvedeno ovim avionom. I pored toga on je ostao u senci modernijeg i mnogo poznatijeg Spitfire. Ucestvovao je skoro na svim frontovima, od Francuske, preko Britanije, Rusije, severne Afrike, pa do Burme i Singapura. Proizvedeno je skoro 15000 komada raznih varijanti Hurricane. Bio je dosta pokretljiv i mogao je da se nosi sa novijim nemackim avionima. Rols Rojsov Merlin motor od 1200 konjskih snaga je razvijao maksimalnu brzinu od 550km/h. Od naoruzanja je imao 4 topa od 20mm, a mogao je i da ponese 2 bombe od po 250kg. Ovaj avion je mozda najzasluzniji sto su Englezi uspeli da se odbrane u vazdusnoj bici za Britaniju. I Hawker Hurricane se cuva u muzeju avijacije u Surcinu. Da ne pomislite kako pominjem samo avione koji se cuvaju u nasem muzeju, on zaista ima jednu od najboljih kolekcija ww2 aviona.

hawker_hurricane_iia_1941_800.jpg

Hurricane_mk1_r4118_fairford_arp.jpg

Yu_Hurricane.jpg

General characteristics

* Crew: 1

* Length: 32 ft 3 in (9.84 m)

* Wingspan: 40 ft 0 in (12.19 m)

* Height: 13 ft 1½ in (4.0 m)

* Wing area: 257.5 ft² (23.92 m²)

* Empty weight: 5,745 lb (2,605 kg)

* Loaded weight: 7,670 lb (3,480 kg)

* Max takeoff weight: 8,710 lb (3,950 kg)

* Powerplant: 1× Rolls-Royce Merlin XX liquid-cooled V-12, 1,185 hp (883 kW) at 21,000 ft (6,400 m)

Performance

* Maximum speed: 340 mph (547 km/h) at 21,000 ft (6,400 m) [N 5]

* Range: 600 mi (965 km)

* Service ceiling: 36,000 ft (10,970 m)

* Rate of climb: 2,780 ft/min (14.1 m/s)

* Wing loading: 29.8 lb/ft² (121.9 kg/m²)

* Power/mass: 0.15 hp/lb (0.25 kW/kg)

Armament

* Guns: 4 × 20 mm (.79 in) Hispano Mk II cannons

* Bombs: 2 × 250 or 500 lb (110 or 230 kg) bombs

srpskivojnik-3.jpg

Link to comment
Share on other sites

hehe, te poslastice cuvamo za kraj, budite strpljivi:)...potrpacu sve avione na jednu listu i lovce i bombardere i mlazne, mrzi me da se cimam:)

Junkers Ju 88

Jedan od najproizvodjenijih i najkorisnijih nemackih aviona za vreme rata. U pitanju je bila multi-role letelica koja je koriscena kao teski lovac, dive bomber, nocni lovac, takticki bombarder, pa cak i torpedni bombarder. U arsenal Luftwaffea je uveden 1941., a do kraja rata Junkers je napravio oko 16000 komada u desetinama varijanti. Uglavnom, imao je 2 Junkers Jumo motora snage po 1400 konjskih snaga i maksimalnu brzinu preko 500km/h. Postojale su razne varijante sa mitraljezima i topovima kalibra od 7 do 37mm. Pod punim opterecenjem mogao je da ponese 3600kg bombi. Ucestvovao je u bitkama za Francusku, Britaniju i na istocnom frontu, a koristilo ga je i finsko vazduhoplovstvo. Veoma se dobro pokazao u skoro svim zadacima, od unistavanja kopnenih trupa do unistavanja brodova. Samo dva kompletna aviona se cuvaju u muzejima u Americi i Britaniji.

Bundesarchiv_Bild_101I-363-2258-11%2C_Flugzeug_Junkers_Ju_88.jpg

Bundesarchiv_Bild_101I-433-0881-25A%2C_Flugzeug_Junkers_Ju_88.jpg

Bundesarchiv_Bild_146-1980-122-26%2C_Flugzeuge_Junkers_Ju_88%2C_Montage.jpg

General characteristics

* Crew: 4

* Length: 14.36 m (47 ft 2⅞ in)

* Wingspan: 20.08 m (65.88 ft)

* Height: 5.07 m (16.63 ft)

* Wing area: 54.7 m² (587 ft²)

* Loaded weight: 8,550 kg (18,832 lb)

* Max takeoff weight: 14,000 kg[46] (30,865 lb)

* Powerplant: 2× Junkers Jumo 211J [47] liquid-cooled inverted V-12, 1,044 kW (1,420 PS, 1,401 hp) each

Performance

* Maximum speed: 510 km/h[46] (317 mph) at 5,300 m (17,388 ft) without external bomb racks

* Range: 2,430 km[46] (1,429 mi) maximum internal fuel

* Service ceiling: 9,000 m (29,500 ft) at average weight, without bombs

Armament

* Guns:

o 1 × 7.92 mm MG 81J machine gun on flexible mount in front windscreen, firing forward with 1,000 rounds.[48]

o 2 × 7.92 mm MG 81J on flexible mounts in back of the cockpit firing to the rear with 1,000 rounds each[49]

o 1 × 7.92 MG 81Z twin machine guns in the gondola under the cockpit firing to the rear with 3,000 rounds in total.[46][49]

* Bombs:

o 3,000 kg (6,614 lb) maximum of bombs in internal bomb bays and externally or overloaded to 3,600 kg (7,937 lb).[49]

o Or 2 × LT aerial torpedoes

Armament options

* Additional fitting of single 7.92 mm (.312 in) MG 15 machine guns, one to each side of the cockpit glazing in flexible "Donut" mountings, covering the side hemisphere.

* Additional fitting of a single 7.92 mm (.312 in) MG 15, MG 81J (on occasion a twin MG 81Z) or 13 mm (.51 in) MG 131 machine gun in A-Stand in the lower nose glazing.

* A single 13 mm (.51 in) MG 131 was sometimes used in place of the 7.92 mm (.312 in) MG 81J or MG 81Z machineguns in the A-Stand, B-Stand or Bola gondola positions.

* A modification of the A-4, the Ju 88 A-13s could carry the WB 81A or WB 81B (firing with 15° downwards deflection) gun pods on external bomb racks, each "watering can" containing three 7.92 mm (.312 in) MG 81Z twin machine guns, for strafing enemy troops.

* Aircraft may carry one 20 mm MG FF cannon in the nose for ground attack purposes, with 90 rounds of ammunition, in place of the Lotfernrohr 7 bombsight[49][50]

srpskivojnik-3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vought F4U Corsair

Jedan od najboljih lovaca drugog svetskog rata koji je doneo pobedu amerikancima na Pacifiku. Japanski piloti su ga smatrali za najbolji americki avion i svakako najbolji lovac sposoban da operise sa nosaca aviona. Americka mornarica tvrdi da je sa Corsairom imala 11:1 kill ratio. U arsenal americkog ratnog vazduhoplovstva usao je krajem 1942., a napravljeno je ukupno 12500 komada. To je bio i jedan od najlepsih aviona ww2, prepoznatljiv po svojim "prelomljenim" krilima. Upravo zbog njih mogao je da se "sklopi" i tako zauzme vrlo malo prostora na nosacu aviona. Proizvedeno je nekoliko verzija, ali je uglavnom imao Pratt&Whitney motor snage 2250hp koji je razvijao oko 700km/h. Od naoruzanja je imao topove kalibra 20mm ili mitraljeze kalibra 12.7mm, a mogao je da ponese i rakete ili bombe tezine skoro 1000kg. Ucestvovao je u svim vaznim bitkama na Pacifiku (44% svih letova lovaca za US Navy), od Rabaula do Okinawe, a koriscen je i u Korejskom ratu.

corsairturning.jpg

F4U-7_NAN3-53.jpg

Corsair_being_pushed_on_elevator_HMS_Glory_%28R62%29_1945.jpg

F4U-1A

General characteristics

* Crew: 1 pilot

* Length: 33 ft 4 in (10.1 m)

* Wingspan: 41 ft 0 in (12.5 m)

* Height: 16 ft 1 in (4.90 m)

* Wing area: 314 ft2 (29.17 m2)

* Empty weight: 8,982 lb (4,073 kg)

* Loaded weight: 14,000 lb (6,300 kg)

* Powerplant: 1× Pratt & Whitney R-2800-8W radial engine, 2,250 hp (1,678 kW)

Performance

* Maximum speed: 425 mph (369 kn, 684 km/h)

* Range: 1,015 mi (882 nmi (1,633 km))

* Service ceiling: 36,900 ft (11,200 m)

* Rate of climb: 3,180 ft/min (16.2 m/s)

Armament

* Guns: 4 × 0.50 in (12.7 mm) M2 Browning machine guns, 400 rpg and 2 × 0.50 in Browning M2 machine guns, 375 rpg

* Rockets: 4 × 5 in (12.7 cm) High Velocity Aircraft Rockets and/or

* Bombs: 2,000 pounds (910 kg)

srpskivojnik-3.jpg

Link to comment
Share on other sites

ko sto rekoh, poslastice cuvamo za kraj:)...nastavak veceras

evo da ne bude da nema nijednog italijanskog aviona na listi, ipak je ovaj zasluzio:)

Macchi Castoldi M.C.205

Verovatno najbolji italijanski avion u celom Drugom svetskom ratu. Ali zbog kasnog uvodjenja u borbu i malog broja proizvedenih aviona nije imao mnogo uticaja posto je Italija potpisala primirje sa saveznicima vec septembra 1943. Macchi C.205 je prve borbe imao februara 1943. Ali zbog malog kapaciteta italijanskih industrijskih postrojenja do septembra je proizvedeno manje od 300 komada. Imao je Fiatov motor snage 1500hp koji je u stvari bio verzija cuvenog Daimler-Benz DB 605 koji je bio ugradjivan u Messerschmidt Bf-109, jedan od najboljih lovaca ww2. Maksimalna brzina mu je bila 650km/h, a imao je po dva topa i mitraljeza kalibra 20 i 12.7 mm. Bio je veoma dobrih manevarskih sposobnosti i u stanju da se ravnopravno nosi sa modernim saveznickim lovcima kao sto je bio P-51 Mustang. Dobro se pokazao u vazdusnim okrsajima i misijama presretanja bombardera. Najpoznatija je jedna bitka u Sredozemlju kada je grupu od oko 30 Macchija presrelo 60 britanskih Spitfire. Italijani su oborili 15 Spitfire izgubivsi samo 3 Macchija. U svakom slucaju jedan od boljih aviona Drugog svetskog rata.

cwjs7jqf.jpg

Macchi_MC.205.jpg

C.205_V.JPG

General characteristics

* Crew: 1

* Length: 8.85 m (29 ft 0 in)

* Wingspan: 10.58 m (34 ft 9 in)

* Height: 3.05 m (10 ft 0 in)

* Wing area: 16.80 m² (180.8 ft²)

* Empty weight: 2,581 kg (5,690 lb)

* Loaded weight: 3,408 kg (7,513 lb)

* Max takeoff weight: 3,900 kg (8,600 lb)

* Powerplant: 1× Fiat RA.1050 R.C.58 Tifone liquid-cooled supercharged inverted V12 engine, 1,475 hp (1,100 kW)

Performance

* Maximum speed: 640 km/h (345 kn, 400 mph) at 7,500 m (24,600 ft)

* Range: 950 km (515 nmi, 590 mi)

* Service ceiling: 11,500 m (37,730 ft)

* Wing loading: 202.9 kg/m² (41.55 lb/ft²)

Armament

* Guns:

o 2 × 12.7 mm (.5 in) Breda-SAFAT machine guns, 400 rpg, in the nose

o 2 × 20 mm MG 151 cannon, 250 rpg, in the wings

* Bombs: 2 × 160 kg (350 lb) bombs

srpskivojnik-3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Lockheed P-38 Lightning

Jedan od "najludjih" aviona ww2, pre svega zbog svog izgleda. P-38 je bio multinamenski teski lovac americkog ratnog vazduhoplovstva. Karakteristican je bio po svom dizajnu koji je imao jedan trup, a dva repna dela. Proizveo ga je Lokid 1939., a u upotrebu je usao 1941. Neki od najboljih americkih aseva su leteli upravo na ovom avionu (Richard Bong). Proizvedeno je preko 10000 komada, a koriscen je skoro 20 godina posle ww2. Imao je dva Allison motora snage po 1700hp i maksimalnu brzinu preko 700km/h. Od naoruzanja je imao jedan 20mm top i 4 mitraljeza kalibra 12.7mm, a mogao je da ponese i do 1000kg bombi i raketa. Iako P-38 nije bio tako pokretljiv kao tadasnji moderni lovci bio je odlican u misijama pracenja i podrske kopnenim trupama. Sigurno njegova najpoznatija misija je bilo obaranje aviona u kome se nalazio japanski admiral Yamamoto. Naime amerikacni su presreli japanske komunikacije i saznali da Yamamoto ide u obilazak trupa u blizini Rabaula. 16 p-38 je presrelo 2 Mitsubishijeva bombaredera i 6 Zero lovaca u pratnji i oborilo avion u kome se nalazio Yamamoto. Tako je neslavno poginuo verovatno najbolji pomorski komandant Drugog svetskog rata.

P-38M_Night_Fighter.jpg

020903-o-9999b-059.jpg

Lockheed_F-5_Lightning.jpg

General characteristics

* Crew: One

* Length: 37 ft 10 in (11.53 m)

* Wingspan: 52 ft 0 in (15.85 m)

* Height: 12 ft 10 in (3.91 m)

* Wing area: 327.5 ft² (30.43 m²)

* Airfoil: NACA 23016 / NACA 4412

* Empty weight: 12,800 lb[86] (5,800 kg)

* Loaded weight: 17,500 lb[86] (7,940 kg)

* Max takeoff weight: 21,600 lb (9,798 kg)

* Powerplant: 2× Allison V-1710-111/113 V-12 piston engine, 1,725 hp [87] (1,194 kW) each

* Zero-lift drag coefficient: 0.0268[86]

* Drag area: 8.78 ft² (0.82 m²)[86]

* Aspect ratio: 8.26[86]

Performance

* Maximum speed: 443 mph (712 km/h) on War Emergency Power: 1,725 hp at 64 inHG and 28,000 ft (8530 m)[88][89]

* Stall speed: 105 mph (170 km/h)

* Range: 1,300 mi combat (1,770 km / 3,640 km)

* Service ceiling: 44,000 ft (13,400 m)

* Rate of climb: 4,750 ft/min (1,448 m/min) maximum

* Wing loading: 53.4 lb/ft²[86] (260.9 kg/m²)

* Power/mass: 0.16 hp/lb (0.27 kW/kg)

* Lift-to-drag ratio: 13.5

Armament

* 1× Hispano M2© 20 mm cannon with 150 rounds

* 4× Browning MG53-2 0.50 in (12.7 mm) machine guns with 500 rpg.

* 4× M10 three-tube 4.5 in (112 mm) rocket launchers or:

* Inner Hardpoints: 2× 2,000 lb (907 kg) bombs or drop tanks; or 2× 1,000 lb (454 kg) bombs or drop tanks, plus either 4× 500 lb (227 kg) or 4× 250 lb (113 kg) bombs; or 6× 500 lb (227 kg) or 6× 250 lb (113 kg) bombs

* Outer Hardpoints: 10× 5 in (127 mm) HVARs (High Velocity Aircraft Rocket); or 2× 500 lb (227 kg) or 2× 250 lb (113 kg) bombs

srpskivojnik-3.jpg

Link to comment
Share on other sites

mucki ga ubile picke americke

btw, ima toliko dobrih ww2 aviona, a ne mogu bas sve da pomenem:)

de Havilland DH.98 Mosquito

Jos jedan legendarni RAF-ov avion iz Drugog svetskog rata. Svakako jedan od najkorisnijih aviona u ratu, upotrebljavan kao lovac, takticki bombarder, pomorski bombarder, nocni lovac, izvidjacki avion. U upotrebu je uveden 1941. a napravljeno je skoro 8000 komada. Imao je 2 Rols Rojs Merlin V12 motora snage po 1500hp i razvijao maksimalnu brzinu preko 600km/h. Od naoruzanja je imao 4 topa kalibra 20mm, a mogao je da ponese skoro 2000kg bombi. Koriscen je u svim evropskim ratistima, pa cak i na Pacifiku. Poznat je po svojim specijalnim misijama, kao sto je bilo rusenje glavnog predajnika u Berlinu za vreme govora povodom 10 godina od dolaska nacista na vlast kao i rusenje velikih brana u Rurskoj oblasti. Inace zanimljivo je da je jedan od najboljih aviona Drugog svetskog rata bio uglavnom od drveta.

Mosquito_600pix.jpg

De_Havilland_Mosquito_IV_ExCC.jpg

Z749690_500.jpg

General characteristics

* Crew: 2: pilot, navigator/radar operator

* Length: 41 ft 2 in (13.57 m)

* Wingspan: 54 ft 2 in (16.52 m)

* Height: 17 ft 5 in (5.3 m)

* Wing area: 454 ft² (42.18 m²)

* Empty weight: 13,356 lb (6,058 kg)

* Loaded weight: 17,700 lb (8,028 kg)

* Max takeoff weight: 18,649 lb (8,549 kg)

* Powerplant: 2× Rolls-Royce Merlin 21/21 or 23/23 (left/right) liquid-cooled V12 engine, 1,480 hp (21 & 23) (1,103 kW) each

Performance

* Maximum speed: 318 kn (366 mph, 610 km/h) at 21,400 ft (8,500 m)[96]

* Range: 782 nmi (900 mi, 1,500 km) with 410 gal (1,864 litre) fuel load at 20,000 ft (6,100 m)

* Service ceiling: 29,000 ft (8,839 m)

* Rate of climb: 1,740 ft/min (8.8 m/s)

* Wing loading: 39.9 lb/ft² (195 kg/m²)

* Power/mass: 0.189 hp/lb (311 W/kg)

Armament

* Guns: 4 × 20 mm (.79 in) Hispano Mk II cannon (fuselage) and 4 × .303 in (7.7 mm) Browning machine guns (nose)

* Bombs: 4,000 lb (1 800 kg)

Avionics

* AI Mk IV or Mk V radar (NF variants)

srpskivojnik-3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nakajima Ki-84 Hayate

Ovaj avion se smatra mozda najboljim japanskim lovcem Drugog svetskog rata. Sa svojim odlicnim performansama i dobrim naoruzanjem mogao je da parira svim saveznickim avionima. Bez obzira na relativno kasno uvodjenje u upotrebu i nedostatak iskusnih pilota Hayate se pokazao kao veoma koristan avion. Proizvodjac je bio Nakajima Aircraft Company, prvi let je imao marta 1943.,a do kraja rata je proizvedeno 3500 komada. Imao je motor snage skoro 2000 hp i maksimalnu brzinu od skoro 700km/h (mada je zabelezena i brzina od 800km/h, sto je za tadasnje avione bilo fantasticno). Od naoruzanja je imao 2 topa kalibra 20mm i 2 mitraljeza kalibra 12.7mm. Prva vaznija bitka u kojoj je ucestvovao je bio sukob u zalivu Lejte. Jedna od poznatijih misija je bio napad na americke trupe na Okinawi aprila 1945. gde je samo 11 Hayatea unistilo veliki broj americkih aviona. Dobro se pokazao u sukobima sa americkim lovcima i presretanju njihovih bombardera. Ali na japansku zalost ovaj odlicni avion nije bio dovoljan da zaustavi americku nadmoc u vazduhu na kraju rata.

Ki-43s_and_Ki-84s.jpg

ki84icr_002.jpg

nakajima-ki-84-hayate-vendaval.jpg

General characteristics

* Crew: One

* Length: 9.93 m (32 ft 7 in)

* Wingspan: 11.23 m (36 ft 11 in)

* Height: 3.38 m (11 ft 1 in)

* Wing area: 21 m² (226 ft²)

* Empty weight: 2,665 kg (5,875 lb)

* Loaded weight: 3,616 kg (7,972 lb)

* Max takeoff weight: 3,898 kg (8,594 lb)

* Powerplant: 1× Nakajima Ha-45-21 Homare 18-cylinder radial engine, 1,485 kW (1,990 hp)

Performance

* Never exceed speed: 800 km/h (496 mph)

* Maximum speed: 681 km/h (426 mph) at 6,100 m (20,013 ft)

* Range: 2,155 km (1,339 mi)

* Service ceiling: 10,500 m (34,450 ft)

* Rate of climb: 19.25 m/s (3,790 ft/min)

* Wing loading: 172 kg/m² (35 lb/ft²)

* Power/mass: 0.41 kW/kg (0.25 hp/lb)

Armament

* 2× 12.7 mm Ho-103 machine guns in nose, 350 rounds/gun

* 2× 20 mm Ho-5 cannon in wings, 150 shells/cannon

* 2× 100 kg (220 lb) bombs

* 2× 250 kg (551 lb) bombs

* 2× 200 L (53 US gal) Drop tanks

srpskivojnik-3.jpg

Link to comment
Share on other sites

njega sam isto hteo da ostavim za kraj, al ajde kad si navalio:)

Ilyushin Il-2

Legendarni Iljushin je najproizvodjeniji avion Drugog svetskog rata. Il-2 i Il-10 su napravljeni u preko 42000 primeraka. Il-2 je poznat i kao Shturmovik i leteci tenk. Uveden je u upotrebu 1941., ali je do pocetka nemacke invazije napravljeno samo 250 komada. Medjutim Rusi su vecinu fabrika premestili iza Urala tako da je ovaj avion proizveden u ogromnom broju do kraja rata. Imao je Mikulin motor snage 1700hp i maksimalnu brzinu od 415km/h. Ali bio je odlicno oklopljen i naoruzan sa 2 topa kalibra 23mm i 2 mitaljeza kalibra 7.62mm. Kasnije je dodat i repni mitraljez kalibra 12.7mm, a mogao je da ponese i 600kg bombi. Il-2 je bio najbolji u unistavanju nemackih tenkova. Ali zbog svoje izdrzljivosti je mogao da se nosi i sa nemackom avionima. Jedan Iljushin se vratio u bazu sa preko 600 rupa od metaka u svom trupu. Mnogi piloti Iljushina su odlikovani najvisim sovjetskim ordenom, Heroj Sovjetskog Saveza, a medju njima je bila i jedna zena, Ana Jegorova. U svakom slucaju jedan od najboljih aviona ww2 koji je pored t-34 tenka najzasluzniji za pobedu Rusa na istocnom frontu. Primerak ovog cuvenog aviona se nalazi i u muzeju avijacije u Surcinu, jedan od samo nekoliko u svetu.

Il2_sturmovik.jpg

Bundesarchiv_Bild_183-D0331-0042-012%2C_Russische_Flugzeuge_%C3%BCber_Berlin-Lankwitz.jpg

Ilyushin_Il-2_Warsaw_2.JPG

General characteristics

* Crew: Two, pilot and rear gunner

* Length: 11.6 m (38 ft 1 in)

* Wingspan: 14.6 m (47 ft 11 in)

* Height: 4.2 m (13 ft 9 in)

* Wing area: 38.5 m² (414 ft²)

* Empty weight: 4,360 kg (9,612 lb)

* Loaded weight: 6,160 kg (13,580 lb)

* Powerplant: 1× Mikulin AM-38F liquid-cooled V-12, 1,285 kW (1,720 hp)

Performance

* Maximum speed: 414 km/h (257 mph)

* Range: 720 km (450 mi)

* Service ceiling: 5,500 m (18,045 ft)

* Rate of climb: 10.4 m/s (2,050 ft/min)

* Wing loading: 160 kg/m² (31.3 lb/ft²)

* Power/mass: 0.21 kW/kg (0.13 hp/lb)

Armament

* 2 × fixed forward-firing 23 mm caliber VYa-23 cannons, 150 rpg

* 2 × fixed forward-firing 7.62 mm ShKAS machine guns, 750 rpg

* 1 × manually aimed 12.7 mm Berezin UBT machine gun the in rear cockpit, 150 rounds

* Up to 600 kg (1,320 lb) of bombs and/or 8 × RS-82 rockets or 4 × RS-132 rockets

srpskivojnik-3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...