Jump to content

Čuveni Kirito ponovo spasava svet: Sword Art Online Last Recollection recenzija


SolidChief

Recommended Posts

Vraćamo se serijalu video igara koji je baziran na ekranizaciji anime lajt novela iz sada ko zna koje knjige po redu o najboljem mačevaocu sa najvećim ženskim haremom u JRPG svetu. Neki drugi anime likovi su ga pretekli kada je veličina harema u pitanju, ali sam siguran da nemaju ovoliko igara.

Last Recollection će konačno završiti veliko poglavlje u Sword Art Online svetu koje smo započeli još u Alicization Lycoris naslovu. Za anime fanove, igra pokriva War of Underworld ark u kome će Kirito i cela družina morati da zaustave rat sa mračnim snagama. I naravno zarad produbljivanja sveta i priče dobićemo i novog karaktera po imenu Dorothy, kao i celu kampanju zajedno sa njom.

ss_c491a577b8105bc7aa21c8ac8730ac1ec8c3c

Ceo serijal je u globalu zadržao isti sistem gejmpleja, osim u par navrata kada smo imali malo više pucanja od mlataranja mačevima. Za razliku od skoro svih drugih JRPG naslova, ovde se aktivno, u realnom vremenu borite protiv čudovišta na koja nalećete. Nema onih sekvenci učitavanja borbi i brojanja XP poena dok likovi nešto govore ili prave šašave poze. Iako je ovaj sistem zabavan i zanimljiv, ipak dovodi do neprijatnog momenta gde sve postaje previše šareno, eksplozivno i do te mere haotično da nećete znati šta se dešava. A da ne pričamo da ćete ovde imati priliku i da odbijete i vratite protivniku njihov projektil. Kako ćete to uspeti u celom tom rusvaju, nemam pojma.

Za razliku od prethodnog naslova koji je pokušao da ubaci otvoreni svet a ne samo otvorene velike zone, ovde se vraćamo na stari, dobri, više puta testirani i potvrđeni linearni sistem dizajna mapa. Otvoreni svet nema šta da traži u ovoj igri, što smo jasno mogli da vidimo i u prethodnoj. Samim tim smo se vratili u manje-više duge koridore koji su generalno otvoreniji i dozvoljavaju malo istraživanja, ali vas pretežno vode kroz neku klisuru ili ruševinu do vašeg krajnjeg cilja. Osim glavne misije, sporedni zadaci se uglavnom svode na „idi tamo i ubi ovo”, što ćete ionako uraditi usput.

ss_a637db541972821866e20abc03afe452cf01a

Iako smo već spomenuli kako borba može biti previše šarena, ispostavlja se da je baš to najbolji deo ove igre. Sama količina poteza, kombo poteza, specijalnih sposobnosti, timskih i elementalnih napada, pa i pomenutih odbijanja protivnika i njihovih projektila je jedino što će vam držati pažnju u ovoj igri. I da, verovatno ćete koristiti ”sve od navedenog” pošto običan zamah mača neće uraditi praktično ništa čak i najobičnijem protivniku. U početku će ovo biti samo nasumično pritiskanje dugmića i gledanje kako se brojke za štetu povećavaju, ali tokom igre možete relativno lako skapirati najbolje kombinacije i lako ih spajati sa AI saputnicima, pretežno starim dobro poznatim likovima iz prethodnih SAO priča. Generalno će biti korisni i ne previše ”brain dead”, ali to će delom zavisiti i od vas, pošto igra podržava dobar sistem za podešavanje AI saputnika i njihovih reakcija na određene situacije. Ostale gejmplej mehanike nisu toliko vredne pomena, pogotovu što se svode na generalne trope sakupljanja opreme čim padne nešto bolje i korišćenja zarađenih skill poena za unapređivanje likova.

ss_d1a0f13d7d73232550a54659f4e5b79203a86

Ako sveobuhvatno gledamo SAO serijal, grafika je možda najmanje uznapredovala. Dizajn likova je u istom anime stilu koji su imali već godinama, a njihov izgled se minimalno izmenio kako se igrači ne bi zbunili. Zastarela grafika posebno dolazi do izražaja u sekvencama tokom razgovora između likova i bilo kom sinematiku koji nije animiran ili uzet iz same serije. Ne možemo reći ni da su okruženja preterano zanimljiva, pošto ćete pretežno prolaziti kroz planine, klisure i ruševine.

Glasovna gluma je zaključana na japanski i solidna je, ali vam ponekad može pokvariti imerziju pošto nisu sve sekvence odglumljene. Muzika i zvučni efekti su takođe na mestu ali ponekad previše gaze jedni druge. Sa druge strane, u zavisnosti od toga koliko često koristite specijalne napade, naslušaćete se pregršt vrištanja i dranja kako od Kirita tako i od cele ženske postave dok budu aktivirali svoje super poteze.

ss_75b7b50aafc68b29d7867c88f9a6710ba66d0

Moja najveća zamerka za Last Recollection je to što je dobar deo sporednih sistema iz prethodne igre ovde potpuno izbačen. Iako se to može povezati sa izbacivanjem otvorenog sveta i fokusiranjem na linearniji set mapa, to i dalje nije izgovor za uklanjanje nekih od njih.

Ako ste, još uvek, fan ovog sada već matorog serijala ili ste toliko zaglibili da vam nema više spasa, onda je ovo odličan naslov za vas. Taman ćete moći da uživate ne samo u sekvencama koje su prisutne u knjigama i seriji, nego i u novim, do sada neviđenim momentima koji će vam možda malo više produbiti ljubav prema likovima. Ako ste ljubitelji JRPG igara, u širokom krugu možete zaobići Last Recollection, jer zbog minimalne ekspozicije verovatno nećete imati blage veze ko je ko, ni šta se dešava.

Sword Art Online Last Recollection je dostupan za PC, PS4, PS5, Xbox One i Xbox Series X/S

Autor: Stefan Mitov Radojičić

Igru ustupio: Iris Mega

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.

Pretplatite se na Play! Newsletter

* indicates required
Email Address *


The post Čuveni Kirito ponovo spasava svet: Sword Art Online Last Recollection recenzija appeared first on PLAY!.

Pročitajte kompletan članak na PLAY! sajtu

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...