Jump to content

Piletina na singapurski način: Ghostlore recenzija


SolidChief

Recommended Posts

Ghostlore je simpatičan i veoma detaljan indie dragulj koji nam dolazi od malog studija iz jugoistočne Azije. U pitanju je klasičan ARPG, sličan uzorima kao što su Path of Exile i Diablo, sa svojim obrtom ne samo na svet i dizajn, već i na sistem inventara i više nego solidnu raznovrsnost između stilova igranja.

Naime, igru počinjete na gorućem ostrvu koje su napali demoni i kidnapovali vašeg učitelja koga morate neminovno spasiti. Odatle kreće neprestana makljaža sa demonima do kraja igre, koji su preuzeti iz mitologije jugoistoka Azije, konkretno najviše iz singapurske kulture. Za one koji nisu upoznati, igra daje prilično lep uvid u poreklo ovih čudovišta kako ih budete otkrivali od ostrva do ostrva, koja zapravo funkcionišu kao nivoi. Iako ima recikliranja između ostrva, ono nije prisutno u velikoj meri, tako da je raznovrsnost protivnika vrlo solidna.

screenshot3-1.png?resize=1000%2C563&ssl=

Ghostlore se ponaša kao tipičan ARPG, sa neprestanom borbom sa hordama neprijatelja i nekoliko magija koje vaš lik može imati aktivne. Za borbu na daljinu ćete koristiti oružja kao što su samostrel i luk, dok će vam za borbu prsa u prsa na raspolaganju biti dvoručni mačevi, kukri noževi i slično. Oružja dosta menjaju vaš stil igre, s obzirom da ćete se često oslanjati na bazične napade, ali kada govorimo o skillovima, ovde se može znatno više improvizovati. Naime, postoje skillovi i glifovi – skillove ćete uklapati u kvadratnu mrežu slotova, gde ćete moći da otključate brojne bonuse ako ih pravilno postavite, to jest horizontalno ili vertikalno od slotovanih skillova. Uz to, brojni skillovi, u slučaju da su slotovani jedan pored drugog, mogu otključati nove, takozvane combo skillove, koji u potpunosti menjaju dejstvo originalnih, što otvara dosta prostora za eksperimentisanje.

screenshot2-1.png?resize=1000%2C563&ssl=

Pored toga, tu su i glifovi koji će vam donositi brojne bonuse na statove, slično itemima. Njih ćete kačiti u slotove za glifove, međutim ovde ćete nalik tetrisu morati da vodite računa o njihovom rasporedu kako bi se svi uklopili u vaš inventar. Ovaj menadžment predstavlja solidan izazov prilikom eksperimentisanja sa buildovima, a kada na to još dodate dragulje koje tipično možete uglaviti u bilo koji item koji nosite, kombinacije su zaista mnogobrojne.

Igra poseduje šest klasa, od kojih ćete na početku birati jednu. Kasnije tokom igre ćete imati izbor od još dve klase, otključavajući one kombinacije skillova koje sam ranije pomenuo. Sve klase se solidno razlikuju – imamo tipične borce sa distance u vidu maga i rendžera, dok su tu i neke zanimljivije klase koje podsećaju na druida ili telepatskog monaha. Ovo se sve lepo uvezuje u brojne reference na akupunkturu i specifične anatomske tačke za vaše borilačke veštine.

screenshot4-1.png?resize=1000%2C563&ssl=

Vizuelno, igru krasi pikselizovani stil grafike sa velikim kontrastom boja i prezanimljivim dizajnom protivnika. Efekti izgledaju više nego pristojno za ovakav naslov, iako se kroz interfejs i generalni osećaj igre vidi uticaj istočnih igara. Pojedine zamerke se mogu usmeriti na konfuziju u prvih pola sata igre, s obzirom da interfejs ume delovati konfuzno i prekomplikovano, što je svakako netačno i zahteva samo malo prilagođavanja. Muzika je poprilično dobra, gde se ambijentalne numere odlično uklapaju u svaki od nivoa i doprinose atmosferi igre. Zvučni efekti su solidni, ali ne predstavljaju ništa vanserijski dobro.

screenshot8-1.jpg?resize=1000%2C563&ssl=

Kada pređete igru, koja će trajati nepunih desetak sati, dolazite do endgame sadržaja, koji se uglavnom sastoji iz skupljanja mapa koje će vam dodati neprijatelje i težinu na već postojeće mape, kreirajući jedinstvene izazove. Osim toga, tu ćete sakupljati ključeve za beskonačno ostrvo, nešto najsličnije riftovima u Diablu, gde ćete se suočiti sa najvećim izazovima koje ova igra ima da ponudi. Iako je grind prisutan, ovo nije ”pay to win” igra, s obzirom da je u potpunosti offline iskustvo samo sa opcijom za lokalnu kooperativnu igru.

Ghostlore je odlično optimizovan i radi i na veoma starim mašinama, što je prednost njegove oldskul grafičke podloge. Mana igre je što je poprilično kratka, a poseduje i pomalo neatraktivan interfejs i neminovne probleme sa balansom, gde ćete vremenom ipak uspeti da ”isfiltrirate” neke meta buildove za vašeg lika.

screenshot10-1.png?resize=1000%2C563&ssl

Uprkos tome, toplo preporučujem Ghostlore ako ste fan ARPG-eva ili azijske mitologije, pogotovu kada shvatite koliko je truda uloženo u ovakav mali projekat koji ponovo uspeva da promeni formulu i uradi nešto drugačije, za razliku od nekih znatno većih kompetitora koji vuku slične ARPG igre već decenijama.

Ghostlore je dostupan za: PC i Xbox Cloud Gaming

Autor: Nikola Aksentijević

Igru ustupio: Ghostlore Team

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.

Pretplatite se na Play! Newsletter

* indicates required
Email Address *


The post Piletina na singapurski način: Ghostlore recenzija appeared first on PLAY!.

Pročitajte kompletan članak na PLAY! sajtu

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...