Astronomija i sve o Svemiru

Astora

Nasa lansirala Europa Clipper, misiju ka Jupiterovom satelitu Evropi koji je poznat po debeloj ledenoj kori i ogromnom okeanu tecne vode u kojoj bi mogao da postoji zivot. Misija ce napraviti 44 bliska preleta pored Evrope i prikupiti vazne podatke i mapirati mesto za sletanje Europa Lendera koji je planiran za sledecu deceniju.

https://english.elpais.com/science-tech/2024-10-14/europa-clipper-nasa-launches-largest-interplanetary-spacecraft-to-search-for-traces-of-life-on-jupiters-moon.html

• Like +1 2

srpskivojnik-3.jpg

12 minutes ago, Dule_smor said:

Nasa lansirala Europa Clipper, misiju ka Jupiterovom satelitu Evropi koji je poznat po debeloj ledenoj kori i ogromnom okeanu tecne vode u kojoj bi mogao da postoji zivot. Misija ce napraviti 44 bliska preleta pored Evrope i prikupiti vazne podatke i mapirati mesto za sletanje Europa Lendera koji je planiran za sledecu deceniju.

https://english.elpais.com/science-tech/2024-10-14/europa-clipper-nasa-launches-largest-interplanetary-spacecraft-to-search-for-traces-of-life-on-jupiters-moon.html

Konačno. Čekam od kada sam čitao Odiseju 2010 da se spustimo tamo :)

Sreća pa imaju SpaceX da ih podigne u orbitu.

• Downvote (-1) 1

Dandy [RUR]

9 hours ago, Dule_smor said:

najjače stvari kod ovog kad se nešto dešava u svemiru je ono kao - najveći poduhvat ikada, lansirali smo to i to, prve rezultate očekujemo za samo stodvaesosamgodina!

:))

znam da mora tako (ZA SADA!) ali mi je uvek zanimljivo 🙂

Yup

“A celestial irony is that none of this is necessary. A reusable SpaceX Starship will very likely be able to carry cargo and robots directly to the moon — no SLS, Orion, Gateway, Block 1B or ML-2 required — at a small fraction of the cost. Its successful landing of the Starship booster was a breakthrough that demonstrated how far beyond NASA it is moving.”

Edited by Dandy

Dandy [RUR]

Nisam znao da i Kinezi testiraju ove rakete za višekratnu upotrebu. Neki njihov startap. Prilikom sletanja se zapalila doduše.

Chinese startup Deep Blue Aerospace came close to completing the first successful high-altitude vertical recovery flight test for its Nebula-1 rocket on September 22. Stunning 360-degree drone footage captured the dramatic, fiery conclusion of the test. The company explained that during the 180-second flight, Nebula-1’s propellant consumption—60 kg per second—caused significant changes in weight and speed, especially during landing. In the final 3.8 seconds, a thrust control issue caused the rocket to hover 8 meters above the ground, forcing a shutdown to prevent safety risks.