Jump to content

beep.rs - Kolegijalno amblendovanje


beep

Recommended Posts

Šta se dogodilo sa kolegijalnim “blicanjem” vozačima u suprotnom smeru kada prođete policijski punkt odnosno “radar”? Sećam se, pred kraj devedesetih godina (to je moje sećanje, možda to traje i dalje … mada, s obzirom da nismo imali benzina, kapiram da i nije…), bila je prava moda amblendovati kolegama u suprotnom smeru kad vidite pandure. Onako, radite to veselo i puni oduševljenja, oni iz suprotne trake se zahvale isto tako radosni, i svi srećni idete dalje putem, kao u nekom crtanom filmu. I ja sam usvojio tu “doktrinu” i zaista mi nije teško da “blicnem” kad vidim radar. Međutim, sve slabije i slabije viđam pomenutu praksu, pa ne znam u čemu je štos? Jel to znači da je kod nas, po starom dobrom običaju, “prošla moda”? Kao što je bilo popularno nositi AirMax, ili kao što je bilo popularno u jednom trenutku kupiti Zlatnog Retrivera, tako je i bilo popularno i moderno blicati, a sad više nije. I sad ispada da su svi to radili samo zbog “pomodarstva”.

Ne znam da li ste išli skoro nekim putem, ali jednostavno, od 10-15 automobila tek jedan će amblendovati kako bi vas upozorio. I sad, vi koji idete iz suprotnog smera, skoro da ne znate da li se zeznuo, da li amblenduje nekom ispred sebe, da li je možda put sa ulegnućima pa vam se čini da blica a on to čovek zapravo ni ne radi. Ovo je provereno stanje, i to na više puteva, delova Srbije i deonica. Ako neko ima neko suprotno mišljenje, neka ga slobodno iznese. Sad, čak je i mene to malo počelo da kopka, kao, možda ne bi smelo da se više amblenduje jer mogu da vas uhapse, ili kao ide bljesak u oči pa ovaj što vozi može da se slupa, nemam pojma.

Voleo bih da čujem vas i vaše utiske, možda sam samo ja naišao na pogrešno mesto u pogrešno vreme, pa tako jedno godinu i više dana.

I još malo oko saobraćaja. Konačno su kod Hrama Svetog Save odlučili da srede ulicu koja se zove Bore Stankovića. To je ona mala uličica sa malo osvetljenja koja je imala trotoar samo sa leve strane, desni deo je bio u žici i obrastao u neko šipražje, jer je upravo taj desni deo zapravo kraj svetosavskog platoa. I došli jedan dan, srušili tu “ogradu”, napravili trotoar, asfaltirali ulicu, sad je već počela da dobija neke obrise nečeg normalnog.

Kad ne lezi vraže, dva dana kasnije, dolazi cela mehanizacija i skida asfalt formata 4 x 3 metra, kopa rupetinu, postavlja barikade i kreće nešto da radi. Pa ‘de ste bili pre nedelju dana?!? Ovde vidim samo dva scenarija:

a) Imamo putare retose koji su prilikom asfaltiranja nešto uspeli da čačnu i pokvare
b) Provizija odnosno marža odnosno profit za asfaltiranje nije bio dovoljno velik u ovom slučaju za putara, pa su odlučili da se kompenzuju tako što će ipak oni da lupe još jednom asfalt.

I naravno, ima i ona opcija da je baš dva dana nakon asfaltiranja pukla neka cev.Šalji dalje!



Pogledajte ceo članak
Link to comment
Share on other sites

Čekaj, pa hoćeš onda reći da sad AirMax nije popularan tj. prošla moda?????

Sećam se letos kad smo išli u Valjevo, blicali su svaki put kad je bilo murije.

A ovo za asfalt/kanalizacioni radovi/opet asfalt, uvek se setim jutarnjeg programa na Studio B kada su bili likovi iz Beograd Puta i Vodovoda, pa su ih isprozivali na mrtvo ime što su "neorganizovani" (reč umesto - popunjavanje budžeta, jer ako ne potroše dovoljno, sledeće godine neće dobiti toliko) i što naprave ulicu, pa se onda neko seti da bi trebalo položiti nove cevi za recimo grejanje, vodovod, struju, pa kopaj, stavljaj, i opet pravi ulicu. Jedno vreme su deo Mihajla Pupina od kružnog toka do Zemuna "popravljali" bar 2 puta godišnje po tom principu, počevši od neke 2000-te.

pljk!

Link to comment
Share on other sites

U pravu si, tek ce svaki 5ti a nekad i 10ti ablendovati. Kontam da nije u pitanju moda nego ljudi sve vise i vise odumiru iznutra, i sve im je manja reakcija na sve sto se oko njih desava. Ipak je 90tih bio neki survival trip, dok je ovih dana u modi predaja i zivotarenje.

"A forgotten virtue like honesty is worth at least twenty credits." -JC Denton

Link to comment
Share on other sites

@ spu - Pa nije to na naseljenom mestu najizraženije već upravo na autoputu i tako tim mestima.

Iz mog plitkog vozackog iskustva najvise sam vidjao radar pandure po ulascima u selendre, iskljucenjima sa autoputa i na mostovima, sto mu sve dodje kao neka prevencija saobracajnih nezgoda.

Al' opet desi se da se nalaze na nekom retardiranom mestu gde je namerno postavljeno kretensko ogranicenje samo da bi naplacivali kazne (bar tako deluje) - kao naprimer od Borce do Padinjaka. Tu je jedno vreme stajala tabla nesto tipa 30km/h, a ne deluje uopste nebezbedno da se ide 60 ili 80 ...

Everytime I cross the line

I push the boundaries out a little...

Link to comment
Share on other sites

po mom iskustvu, na deset sačekuša, možda je jedna na mestu gde je zapravo opasno ići brzo, a ostale su na mestima gde su neka bezvezna ograničenja ili gde se deo puta tretira kao naseljeno mesto jer ima jedna štala 50m od puta. naravno, mora postojati i adekvatan zaklon da ih vozač ne bi na vreme video, a leti i hladovina.

a primetio sam i ja ovo sa ablendovanjem, mada mi se to poslednjih par puta desilo na mestima gde panduri stoje otkako je veka i sveta, pa sam to pripisao tome što već svi znaju da su tu i onda nema smisla ablendovati. al možda je i nešto drugo...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...