Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 09/01/2013 in all areas
-
8 points
-
6 points
-
6 points
-
nalupao bi samare svim likovima koji se loze na skejt, pa bi ih onda izbacio iz kuce da se voze po ceo dan u parku5 points
-
4 points
-
3 points
-
3 points
-
USS Essex class aircraft carrier Essex Kako se rasplamsavao rat na Pacifiku postalo je jasno da ce nosaci aviona igrati kljucnu ulogu u pomorskom ratovanju. Nekima je to bilo jasno vec posle napada sa noasaca aviona na italijansku flotu u Tarantu, ali je ipak trebalo vremena da se promeni doktrina pomorskog ratovanja u kojoj su glavnu rec jos uvek vodili bojni brodovi. Ali posle napada na Perl Harbor i potapanja britanskog najmodernijeg bojnog broda Princ od Velsa od strane japanskih aviona polako je svima to postalo jasno. S time da ce se ispostaviti da je jedino Amerika imala industrijske kapacitete za masovnu prozivodji nosaca. To potvrdjuje i Essex klasa u kojoj je do kraja rata napravljeno cak 24 nosaca aviona (toliko nije bilo nosaca na celom svetu na pocetku ww2). USS Essex (CV-9) je bio prvi brod istoimene klase. Izgradjen je u Njuport brodogradilistu za svega nesto vise od godinu dana. Zapoceo je sluzbu u americkoj mornarici 31. decembra 1942. Imao je deplasman od 36.000 tona i duzinu od 266 metara. Motori su mu bili snage 150.000 konja, a maksimalna brzina 33 cvora. Sa punim rezervoarima mogao je da predje neverovatnih 37.000km. Imo je 2600 clanova posade i mogao da ponese do 100 aviona. Imao je 12 topova kalibra 127mm, 32 topa kalibra 40mm i 46 kalibra 20mm. Oklop mu je varirao od 40mm do 100mm. Svoju prvu misiju Essex je imao avgusta 1943. kod ostrva Markus u Pacifiku. Posle toga je ucetvovao u operacijama oko ostrva Vejk i Gilbertovih ostrva. Ucestvovao je i u napadu na Rabaul, jednu od glavnih baza Japanaca na Pacifiku. Posle toga su usledila iskrcavanja na Tarawu i Kwajelin. Febrara 1944. usledio je napad na Truk lagunu, najvecu bazu Japanske carske mornarice na Pacifiku. Tu je potopljeno 8 japanskih brodova. Aprila 1944. Essex odlazi na svoju jedinu popravku za vreme rata i to u San Francisko. Ubrzo se vraca na ratiste i ucestvuje u cuvenoj bici kod Marijanskih ostrva juna 1944. gde je oboreno na stotine japanskih aviona za samo dva dana. posle toga ucestvuje kao podrska pri iskrcavanju u zalivu Lejte na Filipinima. Krajem godine je ucestvovao u napadima na Okinawu i Tajvan. 25. novembra biva pogodjen od strane kamikaze, ali prolazi bez vecih ostecenja. Pocetkom 1945. ucestvuje u operacijama oko Iwo Jime i u bombardovanjima Tokija. Kasnije pomaze kampanju na Okinawi. Pocetkom avgusta ucestvuje u svojoj poslednjoj misiji u ww2, bombardovanju baza na japanskim glavnih ostrvima. Kasnije je Essex ucestvovao i u Korejskom rata, a deaktiviran je 1969. Jos jedna zanimljivost je da je Essex bio brod koji je pokupio astroaute Apolo 7 misije po njihovom sletanju u Pacifik. Name: USS Essex Ordered: 3 July 1940 Builder: Newport News Shipbuilding Laid down: 28 April 1941 Launched: 31 July 1942 Commissioned: 31 December 1942 Decommissioned: 9 January 1947 Recommissioned: 15 January 1951 Decommissioned: 30 June 1969 Reclassified: CV to CVA 1 October 1952 CVA to CVS 8 March 1960 see SCB-27 and SCB-125 for conversion information Struck: 1 June 1973 Honors and awards: Presidential Unit Citation (United States) Navy Unit Commendation Navy Meritorious Unit Commendation Fate: Sold for scrap General characteristics Class & type: Essex-class aircraft carrier Displacement: As built: 27,100 tons standard 36,380 tons full load Length: As built: 820 feet (250 m) waterline 872 feet (266 m) overall Beam: As built: 93 feet (28 m) waterline 147 feet 6 inches (45 m) overall Draft: As built: 28 feet 5 inches (8.66 m) light 34 feet 2 inches (10.41 m) full load Propulsion: As designed: 8 × boilers 565 psi (3,900 kPa) 850 °F (450 °C) 4 × Westinghouse geared steam turbines 4 × shafts 150,000 shp (110 MW) Speed: 33 knots (61 km/h) Range: 20,000 nautical miles (37,000 km) at 15 knots (28 km/h) Complement: As built: 2,600 officers and enlisted Armament: As built: 4 × twin 5 inch (127 mm) 38 caliber guns 4 × single 5 inch (127 mm) 38 caliber guns 8 × quadruple 40 mm 56 caliber guns 46 × single 20 mm 78 caliber guns Armor: As built: 2.5 to 4 inch (60 to 100 mm) belt 1.5 inch (40 mm) hangar and protectice decks 4 inch (100 mm) bulkheads 1.5 inch (40 mm) STS top and sides of pilot house 2.5 inch (60 mm) top of steering gear Aircraft carried: As built: 90–100 aircraft 1 × deck-edge elevator 2 × centerline elevators3 points
-
3 points
-
ZAJEBANE RIBE - HOW TO Ovo je tvoje uputstvo za postajanje zajebana riba! Vec prekosutra mozhesh biti zajebanija od komshinice Rade koja, uprkos svom mladezhu na chelu, slama srca i obara sa nogu. Predstavicemo ove nedelje dve najpopularnije shkole zajebanosti u domenu pichkavosti: NOVOSADSKA ZAJEBANA RIBA (poznatija u belgiji kao euricijus pipilo) -treniraj redovno da bi bila zgodna -obuci se tako da shaljesh poruke "rado dajem vagine hihi" -nemoj nikome dati vagine BEOGRADSKA ZAJEBANA RIBA (aka kondilomus) 1. faza - ubedi ga da si jako posebna i da ima svashta da se zna o tebi. -kachi na fejs melaholichne analogne fotografije sa iskucanom zhivotnom porukom koju niko ne razume (font: helvetica). ako ne znash sama da ih pravishregistruj se na flickr. -znaj mnogo ljudi, budi sa svima super (iako sve mrzish) i imaj sa svima interne fore. -budi jako emotivna i govori ljudima oko sebe da su emotivni. -obuci se ruzhno ALI DRUGACHIJE OMG i nosi nakit koji je pravila tvoja drugarica jer onda imash poseban imidzh. nema veze shto to radi josh 23k riba - tvoje shareno je posebnije! -imaj barem 2-3 "mushke" stvari koje volish tipa fudbal, kladjenje, igranje igrica i sl. -pishi poeziju (nema veze shto ni sama ne razumesh svoje pesme). 2. faza - kada si ga ubedila da si posebna, prezanimljiva, jako pametna i emotivna sledeci korak je da mu ne dozvolish da zapravo ishta zna o tebi. zapamti - shto manje zna o tebi, to ce vishe da te zamisli kao osobu koja njemu bash odgovara! -kachi svoje slike gde ti se ne vidi lice. -kachi tudje slike koje "imaju neku emociju" kao svoje profil slike na fejsbuku jer "ta emocija opisuje tebe i tvoju posebnost na nachin na koji nijedna rech ne mozhe to da uchini" (podrazumeva se - nemoj to nikada naglas reci, a ako te neko isproziva da radish bash to - optuzhi ga je isfrustriran i to verovatno jer ne jebe). -neka ti svaka internet/sms poruka sadrzhi maksimalno dve rechi (nemoj sluchajno da previshe otkrivash o svojim mislima i osecanjima), sa obaveznom tachkom na kraju (samopouzdanje pali. tachka je zapravo zamena za underline - tvoje rechi su bitne!) i svaka nova rechenica u novi red (samopouzdanje mk2 - svaka tvoja nova rechenica je zapravo nova etapa u istoriji postojanja). -ako dodjesh do toga da potencijalni penisar i ti razgovarate tu ima nekoliko trikova ali samo dva su zaista bitni. prvi je da budesh nadrkana. buduci da si gotivna sa svima ovo ce ga prvo zbuniti, a zatim ce se truditi da ti udovolji ne bi li i sa njim bila mega gotivna). drugi bitan trik je da na njegova pitanja (kojima pokushava da sazna neshto vishe o tebi) odgovarash pitanjima i da ga konstantno za neshto prozivash. onog trenutka kada se postavish kao neko ko pricha normalno - cela iluzija o tvojoj posebnosti, a samim tim i zajebanosti, nestaje. -slushaj bat for lashes, cocorosie, lolobridjitu, ili tako neki bend kom svaka pesma zvuchi isto. takodje, u novije vreme i nu-rave dolazi u obzir. nema veze shto ti se ne svidja - "posebnost" koju nu-rave nosi sa sobom je vekovna institucija i nosi sa sobom mnoge beneficije poput uvek slobodnog parking mesta. 3. faza - prcanje -daj svima vagine ali neka to bude vasha mala tajna hehe. Sledece nedelje u Mikijevom Zabavniku - kako biti CP6NH!2 points
-
2 points
-
2 points
-
2 points
-
2 points
-
2 points
-
Ae bre, idemo dalje. Malo o engleskim nosacima aviona, ipak nije fora da zapostavimo najjacu svetsku mornaricu 3 veka pre ww2:) HMS Illustrious class aircraft carrier Illustrious Ovo je bio prvi brod u istoimenoj klasi koji su sacinjavali jos Victoriuos, Formidable i Indomitable (englezi pederi bas nisu bili kreativni sa imenima brodova:)). Zapocet je 1937., a zavrsen 1940. u Barrow brodogradilistu u severnoj Engleskoj, a proizvodjac je bio Vickers-Armstrongs. Imao je deplasman od 29.000 tona, duzinu od 226 metara i motore od 112.000 konjskih snaga. Maksimalna brzina mu je bila oko 30 cvorova i domet od skoro 20.000 kilometara. Posadu je sacinjavalo 1900 ljudi. Imao je 16 topova kalibra 113mm i 48 kalibra 40mm. Mogao je da ponese maksimalno 57 aviona. Prvi borbeni zadatak Illustrious je imao u Mediteranu sredinom 1940. godine gde je sa ostatkom flote napado konvoje sila osovine i njihove trupe u severnoj Africi. 11. novembra 1940. je sa njega lansiran 21 avion koji je ucestvovao u cuvenom napadu na italijansku bazu u Tarantu. Tu je potopljen jedan italijanski bojni brod, a dva su tesko ostecena. To je prvi napad sa nosaca aviona takve vrste i posluzio je kao inspiracija za kasniji mnogo poznatiji napad Japanaca na Perl Harbor. Pocetkom 1941. Illustrious biva pogodjen sa 6 bombi u nemacko/italijanskom napadu iz vazduha i tesko ostecen. Povlaci se na Maltu na popravke, ali i tamo biva napadnut. Pod okriljem noci isplovljava za Aleksandriju gde stize dva dana kasnije u teskom stanju. Tu biva privremeno popravljen pa potom za nekoliko dana isplovljava za Durban u Juznoj Africi na vece popravke. Odatle odlazi u Norfolk u Virdziniji gde biva dodatno opremljen i osposobljen da prima americke avione. Pri povratku u Englesku zbog guste magle sudara se sa svojim sestrinskim brodom Formidable i oba bivaju ostecena. Ostaje u bazi Greenock dve do pocetka 1942. Marta te godine isplovljava za Indijski okean gde ucestvuje u saveznickoj akciji iskrcavanja na Madagaskar koji je tada bio pod okupacijom Visijevske Francuske. U avgustu na kratko ucestvuje u akcijama protiv japanskih trupa u juznoj Aziji pa biva poslat nazad u Englesku. Tu pocetkom 1943. pokusava da namami nemacki bojni brod Tirpiz na otvoreno more, ali ne uspeva u tome. Sredinom te godine salju ga u Mediteran gde kasnije ucestvuje u saveznickom iskrcavanju na Siciliju. Krajem godine ga salju u Trinkonmali na Sri Lanki. U prvoj polovini 1944. Illustrious ucesvuje u vise operacija protiv japanskih trupa u jugoistocnoj Aziji. Karjem godine ga salju na popravke u Sidnej. Osatle pocetkom 1945. krece u sastavu novooformljene americko-britanske flote prema Okinawi. Tu ucestvuje u svojoj poslednjoj bici i jednoj od najvecih amfibijskih operacija svih vremena. Biva tesko ostecen od strane kamikaza i poslat u Australiju na popravke. Uskoro rat biva zavrsen i Illustrious odlazi na zasluzeni odmor u luku Rosit u Engleskoj. Rat je zavrsen za brod koji je obisao ceo svet nekoliko puta za ovaj kratak period. Career (United Kingdom) Name: HMS Illustrious Ordered: 13 January 1937 1936 Naval Programme Builder: Vickers-Armstrongs Laid down: 27 April 1937 Launched: 5 April 1939 Commissioned: 25 May 1940 Decommissioned: End of 1954 Struck: 3 November 1956 Identification: Pennant number: 87 Motto: Vox Non Incerta ("No Uncertain Voice") Fate: Scrapped at Faslane General characteristics Class & type: Illustrious-class aircraft carrier Displacement: 23,000 tons (standard), 28,661 tons (loaded) Length: 743.75 ft (226.70 m) Beam: 95 ft (29 m) Draught: 28 feet (8.5 m) full load Propulsion: 6 Admiralty 3-drum boilers 3 Parsons geared turbines producing 110,000 shaft horsepower (82,000 kW), driving three shafts Speed: 30.5 knots (56.5 km/h; 35.1 mph) Range: 11,000 nautical miles (20,000 km) at 14 knots (26 km/h; 16 mph) Complement: peace 1,300 war 1,900 Armament: (1940) as laid down 16 × 4.5-inch gun (8 × 2) 48 x 2-pdr gun (6 × 8) (1945) post upgrades 16 × 4.5-inch gun (8 × 2) 40 x 2-pdr gun (5 × 8) 3 x 40-mm gun (3 x 1) 52 x 20-mm gun (19 x 2 + 14 x 1)[1] Aircraft carried: 1940: 15 Fulmar and 18 Swordfish 1942 (May): 20 Martlet, 20 Swordfish and 1 Fulmar 1944 (June) : 42 Corsair and 15 Barracuda II[2] 1944 (Dec): 36 Corsair and 21 Avenger 1947: Vampires2 points
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
jebes njemacku vudu, idemo u australiju! http://www.blic.rs/Vesti/Svet/402482/Ovo-su-najbolji-gradovi-za-zivot-u-20131 point
-
Ali na tribinama je na ovoj tekmi Sakho koliko sam video napokon i na sajtu reala objavljeno da je Bejl presao...1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
Na 2:34 počinje izlazak ruskog MMA borca u ring uz jednu pesmu koju sigurno svi znaju...Brat Mihail!!!1 point
-
kakva je ovo podrška kad korisnici moraju između sebe da rešavaju probleme, traži pare nazad!1 point
-
1 point
-
A shta tebe boli kurac shto je neko pukao 1k evra na ah? Kakve to veze ima sa tvojim gameplayom?1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
Prelazimo malo na americke nosace aviona. Njih je bilo zaista mnogo u ww2, pa cu se potruditi da predstavim makar 3 klase. Da se ne bi zbunjivali treba da znate da su ameri davali novim brodovima imena starih potopljenih ili izbacenih iz sluzbe. Tako da kad postoji vise brodova sa istim imenom naglasicu koji je u pitanju i staviti broj u zagradi. Takodje vecina americkih nosaca Aviona nosi nazive po bitkama iz americkog rata za nezavisnost. USS Lexington class aircraft carrier Saratoga (CV-3) Saratoga i njen sister ship Lexington su jedni od prvih nosaca aviona u americkoj mornarici. Oba su zapoceta jos 1921. kao battlecruiseri, a zavrseni su 1925. kao nosaci aviona. Izgradjeni su u Fore river ship brodogradilistu u Masacusetsu. Imali su maksimalan deplasman od 45.000 tona, duzinu od 270 metara, motore od 180.000 konjskih snaga i maksimalnu brzinu od 33 cvora. Efektivni domet im je bio skoro 20.000 kilometara zbog ogromnih rezervoara, a mogli su da ponesu 78 aviona. Od naoruzanja su imali po 4 topa kalibra 203mm i 12 kalibra 127mm. Oklop im je varirao od 19mm na palubi do 178mm na trupu. Brodovi su nosili imena po bitkama kod Saratoge i Lexingtona u americkom ratu za nezavisnost. Kada su Japanci napali Perl Harbor 7. decembra 1941. Saratoga se nalazila u luci u San Dijegu. Posle par dana je upucena prema Havajima kao flagship of the First Carrier Division. 15. decembra stize u Perl Harbor i odmah produzava prema ostvu Vejk koje pada u ruke Japanaca par dana kasnije pa se odustaje od te misije. Pocetkom januara patrolira vodama oko ostrva Midvej gde biva pogodjena japanskim torpedom. Zbog popravki ne ucestvuje u bici kod Midveja, ali zato pocetkom jula krece u drugu veoma vaznu kampanju. Naime skoro 6 meseci ce se voditi krvave borbe oko ostrva Gvadalkanal u juznom Pacifiku. Japanci i Amerikanci pokusavaju da osiguraju to strateski vazno ostrvo zbog aerodroma koji se nalazi na njemu. Avioni sa Saratoge su ucestvovali u mnogim misijama u kapanji oko Gvadalkanala i izmedju ostalog potopili japanski laki nosac aviona Ryujo. Kasnije Saratoga biva ponovo torpedovana i odlazi na popravke. Inace krajem oktobra te 1942. godine Saratoga i legendarni Enterprise su bili jedina dva americka nosaca aviona na Pacifiku, posto su Yorktown i Hornet potopljeni. Mada ni japanci nisu bili bolji u tom trenutku jer su izgubili 4 nosaca kod Midveja. Pocetkom 1943. Enterprise biva tesko ostecen i poslat na popravke i Saratoga ostaje jedini americki nosac aviona na Pacifiku. Krajem godine Saratoga ucestvuje u napadu na Rabaul, glavnu japansku bazu na Pacifiku. Posle uspesnog zavrsetka te kampanje biva prebacena u Indijski okean pocetkom 1944. kao pomoc britanskoj mornarici. Pocetkom 1945. se vraca na pacifik i ucestvuje u operaciji iskrcavanja na Iwo Jimu. Tu biva tesko ostecena sa 5 direktnih pogodaka bombi i 3 kamikaza pogotka. Ipak uspeva da se izvuce i vraca se na popravke. Saratoga, Ranger i cuveni Enterprise su jedina tri americka nosaca aviona koji su preziveli ceo rat. Saratoga je tad drzala rekord za najvise sletanja aviona na neki nosac, skoro 100.000. Ali na kraju je sudbina htela da neslavno zavrsi. Posluzila je kao test objekat za 2 nuklearne eksplozije na ostrvu Bikini. Onu u vazduhu je prezivela, ali ju je podvodna potopila. Career (United States) Name: USS Saratoga Namesake: Battle of Saratoga Ordered: 1917 (as battlecruiser) 1922 (as aircraft carrier) Builder: New York Shipbuilding Corporation, Camden, New Jersey Laid down: 25 September 1920 Launched: 7 April 1925 Commissioned: 16 November 1927 Reclassified: 1 July 1922 to aircraft carrier Struck: 15 August 1946 Identification: Hull number: CC-3, then CV-3 Nickname: Sara Maru, Sister Sara Honors and awards: 8 battle stars Fate: Sunk by atomic bomb test, 25 July 1946 General characteristics (as built) Class & type: Lexington-class aircraft carrier Displacement: 36,000 long tons (37,000 t) (standard) 43,055 long tons (43,746 t) (deep load) Length: 888 ft (270.7 m) Beam: 106 ft (32.3 m) Draft: 30 ft 5 in (9.3 m) (deep load) Installed power: 180,000 shp (130,000 kW) 16 water-tube boilers Propulsion: 4 shafts 4 sets turbo-electric drive Speed: 33.25 knots (61.58 km/h; 38.26 mph) Range: 10,000 nmi (19,000 km; 12,000 mi) at 10 knots (19 km/h; 12 mph) Complement: 2,791 (including aviation personnel) in 1942 Armament: 4 × twin 8-inch (203 mm) guns 12 × single 5-inch (127 mm) anti-aircraft guns Armor: Belt: 5–7 in (127–178 mm) Deck: .75–2 in (19–51 mm) Gun turrets: .75 in (19 mm) Bulkheads: 5–7 in (127–178 mm) Aircraft carried: 78 Aviation facilities: 1 Aircraft catapult1 point
-
Carrier has arrived! Idemo bre, da se spremimo za Wargamingov World of Warships na vreme! Imperial Japanese Navy Soryu class aircraft carrier Soryu Sledeci nosac aviona je Imperial Japanese Navy Soryu, sto znaci "Zeleni zmaj". Naime svi japanski nosaci su imali nazive po letecim bicima kao sto sam vec pomenuo. Sorju i njegov naslednik Hirju su bili skoro sestrinski brodovi, ali nisu bili potpuno identicni. Sorju je zapocet u jednom od cetiri japanska ratna brodogradilista, Kure naval arsenal 1934. a zavrsen je 1937. Imao je deplasman od skoro 20.000 tona, duzinu od 228 metara i snagu motora od 150.000 konjskih snaga. Najveca brzina mu je bila skoro 35 cvorova i mogao je da predje skoro 15.000km sa punim rezervoarima. Nosio je 63 aviona plus 9 rezervnih. Poletno-sletna staza je bila svega 13 metara iznad nivoa vode sto je doprinosilo nismo profilu celog broda. I Sorju je imao karakteristicna dva glavna dimjaka koji nijsu isli u visinu, vec sa strane broda. Zbog hidrodinamicnog profila mogao je da razvije skoro 35 cvorova sto ga je cinilo najbrzim nosacem aviona u Drugom svetskom ratu. Imao je tri lifta koji su sluzili za transport aviona. Od naoruzanja tu su bili 6 topova kalibra 127mm i 14 protivavionskih topova kalibra 25mm, ali je kasnije dodato jos. Oklop je bio izmedju 41 i 56mm sa strane i svega 25mm na palubi. Pocetkom 1938. Sorju je ucestvovao u operacijama oko istocne obale Kine gde su njegovi avioni podrzavali napredovanje trupa na kopnu. kasnije je prebacen na ostrvo Hainan odakle je 1940. ucestvovao u okupaciji Francuske Indokine. 1941. se vraca u bazu u Kagoshimi gde se opravlja i priprema za svoju najpoznatiju misiju. Naime Hirju je bio jedan od 6 nosaca aviona koji su ucestvovali u napadu na Perl Harbor. Opremljen sa 27 Mitsubishi Zera, 18 Nakajima torpednih i 18 Aichi ponirucih bombardera krajem novembra Isplovaljava prema Havajima zajedno sa ostatkom japanske flote. Njegovi avioni ostecuju i potapaju nekoliko manjih americkih brodova. U povratku Hirju i Sorju napadaju americki garnizon na ostrvu Vejk i unistavaju ga. Nesto pre nove godine Sorju stize u luku Kure na brzinke opravke. Ali vec 8. januara krece u pravcu Holandske istocne Indije (sadasnja Indonezija) da podrzava iskrcavanje trupa. Sorju i Hirju se nalaze sa Akagijem i Kagom kod ostrva Palau odakle njihovi avioni bombarduju Darwin na severu Australije februara 1942. Od prvog marta Sorju i hirju ucesvuju u operaciji iskrcavanja na Javu. Od aprila meseca ponovo zajedno sa Kagom i Akagijem bivaju poslati u indijski okean gde potapaju vise britanskih brodova i bombarduju Sri Lanku. Posle skoro 5 meseci non-stop operacija Sorju i Hirju bivaju poslati u Japan na opravke. Ali nije bilo predaha, vec krajem aprila 1942. bivaju prikljuceni floti koja krece na Midvej. Ta bitka se pokazala kao najveca katastrofa japanske mornarice. U kratkom periodu bivaju potopljeni Kaga, Akagi i Sorju. Japanski admiral Tamon Yamaguchi sa jedinog preostalog nosaca Hirjua lansira kontranapad i potapa americki nosac Yorktown. Ali to je sve kratkog daha posto se i Hirju uskoro pridruzuje svom sestrinsom brodu Sorju na dnu mora. Operators: Imperial Japanese Navy Preceded by: Ryūjō Succeeded by: Hiryū Built: 1934–37 In commission: 1937–42 Completed: 1 Lost: 1 Career (Japan) Name: Soryu Namesake: Japanese: 蒼龍, meaning "Blue (or Green) Dragon" Builder: Kure Naval Arsenal Laid down: 20 November 1934 Launched: 23 December 1935 Commissioned: 29 December 1937 Struck: 10 August 1942 Fate: Sunk by air attack at the Battle of Midway, 4 June 1942 General characteristics Type: Aircraft carrier Displacement: 15,900 long tons (16,200 t) (standard) 18,800 long tons (19,100 t) (normal) Length: 746 ft 5 in (227.5 m) (o/a) Beam: 69 ft 11 in (21.3 m) Draught: 25 ft (7.6 m) Installed power: 152,000 shp (113,000 kW) 8 × Kampon water-tube boilers Propulsion: 4 × shafts 4 × geared steam turbines Speed: 34 knots (63 km/h; 39 mph) Range: 7,750 nmi (14,350 km; 8,920 mi) at 18 knots (33 km/h; 21 mph) Complement: 1,100 Armament: 6 × twin 12.7 cm Type 89 dual-purpose guns 14 × twin 25 mm Type 96 AA guns Aircraft carried: 63 (+9 reserve) 27 Mitsubishi A6M Zero, 18 Aichi D3A, 18 Nakajima B5N (Dec. 1941)1 point
-
1 point
-
Prelazimo most ka ostrvu. Probijamo se kroz gužvu. Pogled na mostić. Stojimo na mestu na kom se dva malena vulkana spajaju i tako formiraju ostrvo. Sveti Garfild, zaštitnik Enoshime. Svetla Kamakure gore u daljini. Stepenice koje vode u dubine okeana. Slavim još jedan trijumf.1 point
-
Jedna od stanica u Kamakuri. Put ka velikom Budi. Evo i njega. Jedan od poštovalaca Budinog lika i dela meditira. Vraćamo se na voz i krećemo ka Enoshimi. A usput skupljamo novčiće sa Taitovih automata.1 point
-
Nakon toga smo krenuli kroz šumu, ali smo proračunali da nemamo vremena da stignemo do vidikovca pa smo uslikali samo dve stvari. Grob neznanog junaka. I japanskog stršljena.O posledicama njihovog ujeda se ispredaju horor priče, pa se nadam da ćete poštovati hrabrost potrebnu da se ova fotografija napravi. Prošetali smo se kroz centar grada. Magovi parkiranja. Kapiram da prosečan/na vlasnik/ca vozačke dozvole iz Beograda ovde ne bi mogao/la ni tricikl da utera. Draganče bi uspeo... Za 7 minuta. Hramovi su na svakom koraku. Konačno stižemo i na plažu.1 point
-
Fakat je da su mi draži manji i prirodniji hramovi, od onih koji su najpopularniji. Ovi su toliko 1337, da znaju ▲ ▲ ▲ ! Još jedan maleni, a prekul parkić.1 point
-
Kada smo već krenuli sa okeanom, zašto ne bismo i nastavili u tom stilu? Vremenska prognoza je bila povoljna, Andrej se probudio na vreme i mogli smo da krenemo. Ruta je izgledala ovako: Hibarigaoka - Ikebukuro - Shinjuku - Fujisawa - Enoshima - Kamakura, cena prevoza negde oko 15e u oba pravca, po osobi. Šta tamo može da se nađe zanimljivo? Enoshima ima jedno sjajno ostrvo do kog se stiže mostićem, a Kamakura tri ogromne plaže, gomilu hramova, par sjajnih parkova, genijalnu stazu koja prolazi kroz šumu i drugi najveći kip Bude na svetu. Realno, bez 3-4 odlaska tamo, nemoguće je videti sve iole bitno. Iz vozića vidimo prvu plažu Kamakure. A onda prolazimo i kroz gradić. Stigli smo na glavnu stanicu. Krećemo ka najpoznatijem hramu u Kamakuri. Stižemo... I to na vreme da vidimo kako se mlada japanka udaje za prljavog gaijina. Uživamo u okolini. A onda pičimo dalje.1 point
-
A napolju je već pao mrak. Syndicate. Sećate li se još uvek onih brodića, za koje sam napisao da ih treba zapamtiti? Evo gde izlaze uveče da se igraju. Još jedan pogled ka srcu Odaibe, sa plaže. I teleportujemo se kući.1 point
-
Muzej starih automobila. Počinjemo sa Fićom. Geekiest car of them all. Cadillacs and Dinosaurs. The Plastic Fantastic. Makete, autići... Magnet.1 point
-
Toyota muzej. Lex/us - osmeh od milijun dolara. GT4 nam je dobro išao, za razliku od GT5 na sajmu. Refleksi ko mrtav konj. Venus Fort shopping mall. American heroes. Spidey vs. Mickey. Mislim da se ovde konačno vidi u čemu je fora.1 point
-
Lep pogled na zaliv. Ovde je Andrej pokušavao da uslika neke leptire... Ovde mi se dopada kako mi Spajdi gladi stomačić... Xixixixi. A ovde kako sam centrirao lampicu kao kapicu na Andreja. Plaža. Nije preporučljivo kupati se, pošto gutanje vode ne bi izašlo na dobro. Ribici ne smeta zagađenost, te veselo iskače iz vode. Forever alone. Ferdinand... Teleport na stanicu 28ice kod moje gajbe. Tržni centar, Ferris Wheel i sve ostalo.1 point
This leaderboard is set to Belgrade/GMT+02:00