Jump to content

Pravljenje modela za Dota 2 Workshop


LVL45Studio

Recommended Posts

Sjajan topic!

 

Ja nemam šta da priložim jer sam za dizajn nesposoban :) ali imam nekoliko pitanja koja me interesuju :)

 

1. Koliko traje čitav proces od ideje (ajde da kažemo ideje koja je već na papiru, znači znaš šta želiš da napraviš) do toga da si završio svoje deo priče (ne računam proces kada Valve to sad dalje treba da odobri etc)?

 

2. Koji je otprilike obim tih radova koji se submituju, ako znaš i koji samim tim procenat prolazi dalje?

 

3. Ima li nekih vrednosti prosečne zarade i jel postoje neki već "poznati" tvorci kojima je to zapravo posao?

Link to comment
Share on other sites

Za ovo 3. pitanje vezano za poznate tvorce, ima nekoliko kreatora koji su "povlasceni" i ciji itemi mnogo brze budu ubaceni u igru (Danidem i Anuxi npr, ima ih jos nekoliko i oni zaradjuju "6 figures" sto bi rekli ameri), posto se bave time dosta dugo i imali su neke kvalitetne setove u pocetku, pa zbog toga imaju potrebne kontakte itd sto ostali nemaju.

More info here

I jos jedna stvar koja me nervira kod toga je da ako ja napravim neki sranje item koji nikada ne bi bio ubacen u igru, ali nekako nagovorim neke organizatore nekog poznatog turnira da ubace moj item u bundle zajedno sa ticketom ili kao neki stretchgoal za prizepool, onda taj item ce biti ubacen u igru ma kolko god da je sranje. Drugim recima, ako je item povezan na neki nacin sa nekim turnirom, onda kao da ne postoji quality control.

Edited by dovlaa
  • Upvote (+1) 1
Link to comment
Share on other sites

Sjajan topic!

Hvala! Pitanja su uvek dobro došla:) Za većinu stvari mogu da govorim samo iz svoje perspektive, pošto malo ima zvaničnih podataka od Valve-a, tako da me nemojte držati 100% za reč.

 

1.  Recimo da je meni trebalo oko 4-5 meseci. Od skice, preko 3D modela i tekstura, pa sve do konačnih slika za promociju i ubacivanja u Workshop. 

 

Vreme izrade zavisi i od toga koliko je heroj komplikovan. Mount/životinja za Abaddona, Lunu ili Miranu je dodatna komplikacija u odnosu na nekog heroja koji "ne jaše"(:P) ništa, kao recimo Sniper ili Dragon Knight. Opet sa druge strane uzmimo Syllabear-a za primer. On će biti još teži za rad, pošto ima model za ulty i model za medveda pored ostalih svojih itema. 

 

Naravno da ulogu igra i to koliko je neko upućen u ceo proces rada na Dota modelima, kao i to koliko dobro poznaje sam rad u programima. Da nisam imao prethodno iskustva sa setom za Meepo-a, verujem da bi mi trebalo i mnogo više vremena.

Takodje neko ko je još više uigran i poznaje materiju, može sve daleko brže da uradi. Tu bih posebno izdvojio kao prednost timove od par ljudi koji rade na modelima i verujem da vreme za uradjene setove mere u nedeljama, a ne u mesecima.

 

2. Ovde mogu da kažem samo grubu procenu na osnovu brzog pregleda Steam Workshop-a za Dota2 iteme i brojeva koji tamo stoje. 

 

Trenutan broj itema koji su ubačeni u Workshop je 20,101 od toga je 4,341 "accepted" za igru. Tu spadaju i karte/ticketi za razne turnire, kuriri, HUD-s, wardovi i svašta nešto još, ne samo setovi i itemi za heroje. To mu dodje oko 21% stvari koje se ubace u Wokrshop na kraju udje u Store za prodaju. 

 

Opet kažem, ovo je krajnje gruba procena trenutnog stanja, moguće je da grešim. Pitanje da li se računaju one prve stvari koje su ubacivane u Dotu i još brdo nekih faktora u koje ja nemam uvida.

 

 

3. O zaradi se zna toliko, da tvorac modela dobija 25% od ukupne prodaje, dok ostalih 75% pripada Valve-u. O konkretnim brojkama se ne sme govoriti zbog ugovora, ali se prostom matematikom može doći do neke grube predstave kolika je moguća zarada. 

Što se drugog dela pitanja tiče. Da, ima ljudi koji su se posvetili potpuno Dota2 itemima i zapravo napustili svoje poslove na kojima su radili prethodno. Sada već postoje neka poznata imena (kako samostalnih autora tako i studija sa par ljudi) Dovlaa je pomenuo Anuxinamoon i Danidem, ja ću navesti još neka imena: LiveWorkshop, DotaCinema, DNADota, RedMoon, DotaFX itd. 

 

Edited by LVL45
  • Upvote (+1) 2
Link to comment
Share on other sites

Šta ćeš, mora i Valve da zaradi koji dinar za koru 'leba:)

 

Inače, taj link što je Dovlaa dao je zanimljiv. Diskusija na Reddit-u od pre jedno godinu dana, gde se tačno oseti napetost u vazduhu vezana za Dota modele. 

 

Po mom mišljenju svi su donekle u pravu, kako novi autori, tako i ovi već iskusni.

Oni koji se uključuju relativno skoro kao ja, mogu da vide koliko je surova konkurencija trenutno i da postoji ta neka prednost već "poznatih" autora. Tako da stvarno ume da zasmeta kad se utrošeno vreme, znanje i trud ne isplate, dok drugi prolaze glatko. Sa druge strane "poznati" dizajneri su prepoznali priliku i ušli u trku na samom početku, kad je sve bilo prilično novo i nerazvijeno. Dosta su radili na sopstvenoj promociji, imaju već priličan broj urađenih modela i stekli su poverenje kako Valve-a, tako i ostatka zajednice, pošto svi znaju da će njihov rad biti na određenom nivou. 

 

Tako da i ovde važi ista stvar kao i svuda, ko uđe u autobus prvi, može da bira gde će da sedi, ostali će ili stajati ili neće ni biti mesta za njih od gužve.

Ili možda hoće?

Edited by LVL45
Link to comment
Share on other sites

Evo je i jedna priča od momaka koji su osnovali studio "Red Moon" i potpuno se posvetili Dota itemima. Govore o svojim iskustvima, pa koga zanima i želi da sazna više informacija o svemu tome, može da pogleda ovde.

 

Izdvojiću i kratak/zanimljiv video iz prethodnog linka gde pričaju kakva su im zaduženja i šta ko radi tokom procesa pravljenja modela.

Link to comment
Share on other sites

Šta ćeš, mora i Valve da zaradi koji dinar za koru 'leba:)

 

Inače, taj link što je Dovlaa dao je zanimljiv. Diskusija na Reddit-u od pre jedno godinu dana, gde se tačno oseti napetost u vazduhu vezana za Dota modele. 

 

Po mom mišljenju svi su donekle u pravu, kako novi autori, tako i ovi već iskusni.

Oni koji se uključuju relativno skoro kao ja, mogu da vide koliko je surova konkurencija trenutno i da postoji ta neka prednost već "poznatih" autora. Tako da stvarno ume da zasmeta kad se utrošeno vreme, znanje i trud ne isplate, dok drugi prolaze glatko. Sa druge strane "poznati" dizajneri su prepoznali priliku i ušli u trku na samom početku, kad je sve bilo prilično novo i nerazvijeno. Dosta su radili na sopstvenoj promociji, imaju već priličan broj urađenih modela i stekli su poverenje kako Valve-a, tako i ostatka zajednice, pošto svi znaju da će njihov rad biti na određenom nivou. 

 

Tako da i ovde važi ista stvar kao i svuda, ko uđe u autobus prvi, može da bira gde će da sedi, ostali će ili stajati ili neće ni biti mesta za njih od gužve.

Ili možda hoće?

 

Svako tu gleda svoj interes. Pričao sam sa drugarom koji prodaje fotke na stocku i radi to "sto godina", on kaže da bi svakome posavetovao da sada NE kreću sa tim da se bave, iako je on OK u smislu prodaje i zarade, jer sad svi živi misle da znaju da fotkaju i skoro pa je nemoguće probiti se osim ako ne praviš baš specifične fotke specifičnih stvari koje niko drugi ne može da pravi, a opet su tražene. Jer u algoritme pretrage ulazi sve - kad si došao na stock sajt, koliko imaš radova, koliko si prodao, koliko si uspešan itd itd, i onda je jako teško probiti se ako si nov. Kapiram da je slično i ovde, doduše u skromnijem obimu.

 

Mada i tu ima nekih kul priča - baš sam pre neki dan čitao o nekih pet momaka koji su radili za Disney Infinity nivoe (nevezani jedni za druge) i nivoi su ispali kul, ljudima su bili zanimljivi, među hiljadama drugih, pa ih je Disney angažovao da rade za njih.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
  • Lucky pinned this topic
  • Lucky unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...