Popular Post LVL45Studio Posted July 17, 2015 Popular Post Report Share Posted July 17, 2015 (edited) Pozdrav ljudi, Ovde Vladimir (LVL45), dizajner Abaddon Seta - Haze Whisperer, o kome je bilo već reči ovde na Dota2 podforumu. Mislio sam da bi bilo korisno, a možda nekima i zanimljivo, da postoji tema o pravljenju itema za Dotu i najnovijim dešavanjima iz te sfere. O ovome već ima dosta dobrih tutorijala na netu, neki od njih će verovatno i biti spominjani, ali retko koje objašnjenje postoji na srpskom. Ujedno bi ovde nastalo mesto gde bi se pod istim krovom okupili ljudi koji se već bave time ili bi želeli da se upuste u tu avanturu, da se medjusobno pomažu i razmenjuju ideje. Vremenom se možda i formira neka grupa ljudi sa naših prostora koji su zainteresovani za ovu oblast Dote i 3D modelovanja. Ukoliko bude interesovanja, trudiću se da objavljujem materijal kad god budem mogao, pa ćemo da vidimo šta će da ispadne. Slobodno ostavljajte vaše predloge, radove, ideje, workshop iteme/setove koji su se vama svideli (zašto su vam se svideli), pitanja i sve ono što bi moglo da bude vezano za Dota 2 modelovanje. Edited July 17, 2015 by LVL45 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post LVL45Studio Posted July 17, 2015 Author Popular Post Report Share Posted July 17, 2015 (edited) Za početak krećemo od onoga što je najbitnije da zna neko ko počinje. KOJI SU PROGRAMI POTREBNI Ja ću navesti one koji su meni najviše koristili dok sam radio na modelu za Abaddona. Naravno postoje mnoge varijacije istih, a one koje ćete izabrati zavisi samo od onoga što vama odgovara. Jedan od primera su recimo 3D Max/Maya/Softimage, tri programa koji rade iste stvari, ali od preferencija modelara/dizajnera zavisi koji će izabrati. Ja recimo koristim i 3D Max i Softimage, jer mi je u prvom lakše da renderujem model i texture, dok mi je na primer Softimage mnogo lakši i intuitivniji što se tiče samog procesa modelovanja. Elem, najbitniji za pravljenje itema za Dotu (a i generalno za samo modelovanje) su 3 programa bez kojih se ne može radit': Photoshop (sredjivanje tekstura i pravljenje slika za promociju) 3D Studio Max (pravljenje lowpoly modela i Rigging modela) ZBrush (pravljenje Highpoly modela) Opcioni, ali takodje veoma korisni: xNormal (mini-program za "bake" tekstura) Mudbox (za bojenje/sredjivaje tekstura direktno na modelu) Marmoset Toolbag 2 (za preview modela i tekstura) After Effects (za sredjivanje gifova i pravljenje video snimaka) Pošto već pričamo o programima/alatima za rad, još jedan alat bez koga će vam rad u većini programa biti mnogo teži (a samim tim i vaš život) je grafička tabla za crtanje! Naravno život postaje još lakši i lepši, ukoliko imate da izdvojite jedno 2000$ (koje ste čuvali za polovnog punta recimo), pa se umesto toga odlučite da kupite ovako nešto. (jednoga dana ću te imati..) Svakako da oni koji se već bave modelovanjem sve ovo već znaju, ali mislim da je bitno da se krene od osnovnih stvari, kako bi postojao dobar temelj na kome će dalje da se gradi priča. Edited July 17, 2015 by LVL45 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted July 19, 2015 Report Share Posted July 19, 2015 Sjajan topic! Ja nemam šta da priložim jer sam za dizajn nesposoban :) ali imam nekoliko pitanja koja me interesuju :) 1. Koliko traje čitav proces od ideje (ajde da kažemo ideje koja je već na papiru, znači znaš šta želiš da napraviš) do toga da si završio svoje deo priče (ne računam proces kada Valve to sad dalje treba da odobri etc)? 2. Koji je otprilike obim tih radova koji se submituju, ako znaš i koji samim tim procenat prolazi dalje? 3. Ima li nekih vrednosti prosečne zarade i jel postoje neki već "poznati" tvorci kojima je to zapravo posao? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dovlaa Posted July 20, 2015 Report Share Posted July 20, 2015 (edited) Za ovo 3. pitanje vezano za poznate tvorce, ima nekoliko kreatora koji su "povlasceni" i ciji itemi mnogo brze budu ubaceni u igru (Danidem i Anuxi npr, ima ih jos nekoliko i oni zaradjuju "6 figures" sto bi rekli ameri), posto se bave time dosta dugo i imali su neke kvalitetne setove u pocetku, pa zbog toga imaju potrebne kontakte itd sto ostali nemaju. More info here I jos jedna stvar koja me nervira kod toga je da ako ja napravim neki sranje item koji nikada ne bi bio ubacen u igru, ali nekako nagovorim neke organizatore nekog poznatog turnira da ubace moj item u bundle zajedno sa ticketom ili kao neki stretchgoal za prizepool, onda taj item ce biti ubacen u igru ma kolko god da je sranje. Drugim recima, ako je item povezan na neki nacin sa nekim turnirom, onda kao da ne postoji quality control. Edited July 20, 2015 by dovlaa 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted July 20, 2015 Report Share Posted July 20, 2015 Jel si siguran u ovo drugo? Verovatno jesi, ako pratiš to sve, ali to ne deluje da ima smisla i da bi Valve tako lako pristao da ubaci bilo koji predmet samo zato što je ubačen u bandl za neki turnir? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LVL45Studio Posted July 20, 2015 Author Report Share Posted July 20, 2015 (edited) Sjajan topic! Hvala! Pitanja su uvek dobro došla:) Za većinu stvari mogu da govorim samo iz svoje perspektive, pošto malo ima zvaničnih podataka od Valve-a, tako da me nemojte držati 100% za reč. 1. Recimo da je meni trebalo oko 4-5 meseci. Od skice, preko 3D modela i tekstura, pa sve do konačnih slika za promociju i ubacivanja u Workshop. Vreme izrade zavisi i od toga koliko je heroj komplikovan. Mount/životinja za Abaddona, Lunu ili Miranu je dodatna komplikacija u odnosu na nekog heroja koji "ne jaše"(:P) ništa, kao recimo Sniper ili Dragon Knight. Opet sa druge strane uzmimo Syllabear-a za primer. On će biti još teži za rad, pošto ima model za ulty i model za medveda pored ostalih svojih itema. Naravno da ulogu igra i to koliko je neko upućen u ceo proces rada na Dota modelima, kao i to koliko dobro poznaje sam rad u programima. Da nisam imao prethodno iskustva sa setom za Meepo-a, verujem da bi mi trebalo i mnogo više vremena. Takodje neko ko je još više uigran i poznaje materiju, može sve daleko brže da uradi. Tu bih posebno izdvojio kao prednost timove od par ljudi koji rade na modelima i verujem da vreme za uradjene setove mere u nedeljama, a ne u mesecima. 2. Ovde mogu da kažem samo grubu procenu na osnovu brzog pregleda Steam Workshop-a za Dota2 iteme i brojeva koji tamo stoje. Trenutan broj itema koji su ubačeni u Workshop je 20,101 od toga je 4,341 "accepted" za igru. Tu spadaju i karte/ticketi za razne turnire, kuriri, HUD-s, wardovi i svašta nešto još, ne samo setovi i itemi za heroje. To mu dodje oko 21% stvari koje se ubace u Wokrshop na kraju udje u Store za prodaju. Opet kažem, ovo je krajnje gruba procena trenutnog stanja, moguće je da grešim. Pitanje da li se računaju one prve stvari koje su ubacivane u Dotu i još brdo nekih faktora u koje ja nemam uvida. 3. O zaradi se zna toliko, da tvorac modela dobija 25% od ukupne prodaje, dok ostalih 75% pripada Valve-u. O konkretnim brojkama se ne sme govoriti zbog ugovora, ali se prostom matematikom može doći do neke grube predstave kolika je moguća zarada. Što se drugog dela pitanja tiče. Da, ima ljudi koji su se posvetili potpuno Dota2 itemima i zapravo napustili svoje poslove na kojima su radili prethodno. Sada već postoje neka poznata imena (kako samostalnih autora tako i studija sa par ljudi) Dovlaa je pomenuo Anuxinamoon i Danidem, ja ću navesti još neka imena: LiveWorkshop, DotaCinema, DNADota, RedMoon, DotaFX itd. Edited July 20, 2015 by LVL45 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted July 20, 2015 Report Share Posted July 20, 2015 Čekaj, samo 25% ide od prodaje tvorcu? Koliko dere taj Valve :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LVL45Studio Posted July 20, 2015 Author Report Share Posted July 20, 2015 (edited) Šta ćeš, mora i Valve da zaradi koji dinar za koru 'leba:) More info here Inače, taj link što je Dovlaa dao je zanimljiv. Diskusija na Reddit-u od pre jedno godinu dana, gde se tačno oseti napetost u vazduhu vezana za Dota modele. Po mom mišljenju svi su donekle u pravu, kako novi autori, tako i ovi već iskusni. Oni koji se uključuju relativno skoro kao ja, mogu da vide koliko je surova konkurencija trenutno i da postoji ta neka prednost već "poznatih" autora. Tako da stvarno ume da zasmeta kad se utrošeno vreme, znanje i trud ne isplate, dok drugi prolaze glatko. Sa druge strane "poznati" dizajneri su prepoznali priliku i ušli u trku na samom početku, kad je sve bilo prilično novo i nerazvijeno. Dosta su radili na sopstvenoj promociji, imaju već priličan broj urađenih modela i stekli su poverenje kako Valve-a, tako i ostatka zajednice, pošto svi znaju da će njihov rad biti na određenom nivou. Tako da i ovde važi ista stvar kao i svuda, ko uđe u autobus prvi, može da bira gde će da sedi, ostali će ili stajati ili neće ni biti mesta za njih od gužve. Ili možda hoće? Edited July 20, 2015 by LVL45 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LVL45Studio Posted July 23, 2015 Author Report Share Posted July 23, 2015 Evo je i jedna priča od momaka koji su osnovali studio "Red Moon" i potpuno se posvetili Dota itemima. Govore o svojim iskustvima, pa koga zanima i želi da sazna više informacija o svemu tome, može da pogleda ovde. Izdvojiću i kratak/zanimljiv video iz prethodnog linka gde pričaju kakva su im zaduženja i šta ko radi tokom procesa pravljenja modela. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted July 23, 2015 Report Share Posted July 23, 2015 Šta ćeš, mora i Valve da zaradi koji dinar za koru 'leba:) Inače, taj link što je Dovlaa dao je zanimljiv. Diskusija na Reddit-u od pre jedno godinu dana, gde se tačno oseti napetost u vazduhu vezana za Dota modele. Po mom mišljenju svi su donekle u pravu, kako novi autori, tako i ovi već iskusni. Oni koji se uključuju relativno skoro kao ja, mogu da vide koliko je surova konkurencija trenutno i da postoji ta neka prednost već "poznatih" autora. Tako da stvarno ume da zasmeta kad se utrošeno vreme, znanje i trud ne isplate, dok drugi prolaze glatko. Sa druge strane "poznati" dizajneri su prepoznali priliku i ušli u trku na samom početku, kad je sve bilo prilično novo i nerazvijeno. Dosta su radili na sopstvenoj promociji, imaju već priličan broj urađenih modela i stekli su poverenje kako Valve-a, tako i ostatka zajednice, pošto svi znaju da će njihov rad biti na određenom nivou. Tako da i ovde važi ista stvar kao i svuda, ko uđe u autobus prvi, može da bira gde će da sedi, ostali će ili stajati ili neće ni biti mesta za njih od gužve. Ili možda hoće? Svako tu gleda svoj interes. Pričao sam sa drugarom koji prodaje fotke na stocku i radi to "sto godina", on kaže da bi svakome posavetovao da sada NE kreću sa tim da se bave, iako je on OK u smislu prodaje i zarade, jer sad svi živi misle da znaju da fotkaju i skoro pa je nemoguće probiti se osim ako ne praviš baš specifične fotke specifičnih stvari koje niko drugi ne može da pravi, a opet su tražene. Jer u algoritme pretrage ulazi sve - kad si došao na stock sajt, koliko imaš radova, koliko si prodao, koliko si uspešan itd itd, i onda je jako teško probiti se ako si nov. Kapiram da je slično i ovde, doduše u skromnijem obimu. Mada i tu ima nekih kul priča - baš sam pre neki dan čitao o nekih pet momaka koji su radili za Disney Infinity nivoe (nevezani jedni za druge) i nivoi su ispali kul, ljudima su bili zanimljivi, među hiljadama drugih, pa ih je Disney angažovao da rade za njih. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djole831 Posted April 25, 2016 Report Share Posted April 25, 2016 Nesto me zanima.Ako pravis ceo set,jel moras celog heroja praviti odjednom,kao jedan image,ili pravis iteme posebno (glava,trup,udovi,i slicno ) pa se to kasnije spaja nekako.Zanima me to,mozda probam da uplivam u te vode sto se kaze.Da probam sam nesto da napravim. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.