Jump to content

Obsidian CEO: RPG devs, beware the MMORPG


G!!!

Recommended Posts

Obsidian Entertainment CEO Feargus Urquhart reckons MMORPGs could negatively impact the popularity of the RPG genre if the design of games like Neverwinter Nights doesn't take MMORPGs into account.

"For instance," Urquhart explained in an interview to be published on CVG shortly, "it used to be fine to make an RPG that was just wandering around and hacking things up with the player having very little effect on the world around them. Why play that game now if you could just play a MMO?"

He believes it's key that developers of non-MMO RPGs look closely at what the genre offers over MMORPGs to ensure the RPG genre doesn't lose out to the increasingly popular massively multiplayer online world.

"I think those of us that make non-MMO RPGs need to look at what a single-player/small multiplayer RPG can do that MMOs can't and spend our time and effort on those things", Urquhart said.

"For example, in Mask of the Betrayer, we can make the world react more to your personal decisions than any MMO could hope to. We can let you impact your companions and the game's NPCs - and the entire story outcome - in ways that MMOs cannot."

Looking at the future of the RPG genre, he added that he'd "like to see RPG focus more on the world that they take place in with particular focus on making the player a real part of that world."

"Many RPGs, including some that I've made, allow the player to just stomp around and not really have to worry about the world that they are playing in. I think that really limits the feeling of you being in that world, which is what I certainly want when I'm playing a great RPG."

"I want that escape from reality and the more we can do to give that to players the better", Urquhart explained.

Keep eyes peeled for our full interview with Feargus Urquhart hitting soon.

http://www.computerandvideogames.com/

sto se mene tice nadam se da ce vam pasti na pamet da napravite rpg u oldskul maniru (po pitanju kvestova, sistema, izvodjenja, humora, detalja, mastovitosti) kako bi se sto vise distancirali od mmorpg-ova

edit: koliki zarpavo retard mozes biti da uopste poredis rpg i mmorpg u kojem je ono rpg u imenu samo jeftina kozmetika... blaaaah... jebote svi su poludeli od jebenog wowa

fallout_table.gif

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

problem sa RPGovima danas, a i od samih pocetaka je sto je sa RPG elementom (chachi igranje uloge zamisljenog lika) od pochetka povezani borba i sistem za unapredjivanje lika, ispostavilo se da je u ljudskoj pridodi da se vishe vezhe za tog lika i da krene da ga budzhi nego da se uzhivi u situaciju i proba na prichu i mozak da reshi ishta =o) zapravo, moglo bi da se debatira da li su zapravo igrachi "tabletop RPGova" zapravo hteli da igraju Doom, ali nisu moglu pa im je ovo bilo next best thing =o))

tako da je RPG pocheo da se izjednachuje sa nechim sto cu da krstim sa CAG (char. advancement game)

e sad, chinjenica je da trenutno ne postoji bolje CAG iskustvo nego u MMO naslovima(ok neki su i dalje pristrasni ka diablu =o)), bez obzira da li je to wow, eve ili lineage, jednostavno u tim igrama ne samo sto budzhish likove nego mozhesh svojom nabudzhenoshtju da se hvalish drugim igrachima oko sebe ili chak da se nad nekima izhivljavash...porediti 'offline' CAG iskustvo sa mmo naslovom je kao onaj vic sa mujom na pustm ostrvu sa <trenutno aktuelnim sex simbolom> - on nju kara, ali ne mozhe nikom da se pohvali da to radi ili onaj penny arcade strip sto kazhe - i'm lvl 99 with best equipment, mount, minions and servants in the game - and noone to brag to =o))

lichno, ovo stanje stvari odgovara igrachima, konachno ce ovi sto su do sada shatro pravili RPGove morati da se povuku u jedinu nishu koja im ostaje - pravi RPG, pricha i toliko kompleksan svet, vishe kao avantura, ali manje linearno jer, realno, borba i char development treba da su sekundarne stvari u rpg-u, point je igranje nekog lika, a ne budzhenje virtualnog alter egoa

Link to comment
Share on other sites

Šta tačno znači "rpg u oldskul maniru po pitanju izvođenja"? Svestan li si da to znači Eye of the Beholder i Might & Magic izvođenje?

jel ti namerno pokusavas da ispadnes reatrd na ovom delu foruma ili slucahjno kada svaki post koji kvotujes ili vadis van konteksta ili ga ne kvotujes celog...

kole je upravo pojasnio u shirem obimu celu poentu, as usually

ja samo nisam siguran da ce ovi sto prave singl player rpgove odleti kapitalu koji dobijas za mmorpg

fallout_table.gif

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Kole je objasnio odlično, al ja znam da kad kod kažeš "treba se vratiti korenima" misliš na Fallout, a Fallout nisu koreni.

edit da ne dođe do nesporazuma: rpg je sredinom devedesetih praktično crko, a fallout zajedno sa baldurom spada u drugi talas koji je revitalizovao žanr. samim tim ne može biti "koren", jer po izveđenju više spada u "new school".

Edited by voodoo_
Link to comment
Share on other sites

cekaj sta sad hoces da se vracamo u 75. godinu i pricamo o crpgu???

pocetak rpga je svakako sa ultima serijom, pocetkom 80.ih (Eye of the Beholder si verovatno igrao kao modul za NWN) ? mozda ti je to dovoljno? moze i to da bude oldskul? ali sa danashnje distance odlskul su svakako balduri, svakako fallouti, svakako, torment, arcanum, pa i iwd po pitanju kao sto rekoh price, nelinearnosti, detalja, izvodjenja, razvoja lika i slicno... jer zenit tih oldksul igara su upravo pomenuti naslovi, sto ce ti svako potvrditi ako ne verujes u njihovu popularnost, pa je normalnije da se doticni uzimaju kao referenca, pogotovo u odnosu na danashnje kvazi rpg igre

ako ce s da idemo toliko u crevca ultima je izasla 80. ultima 2 82. godine i po izvodjenju svakako vise podsecaju na gorepomenute naslove, tako da su oni vise oldksul od Might and Magica koji se pojavio 86. ili od Eye of the Beholder koji se pojavio 1990. pa samim tim dolazimo do toga da je izometrijsko izvodjenje oldskulije od izvodjenja iz prvog lica!!! HAHAHAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111111111111111111

fallout_table.gif

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

[roflmao] za dinosauruse i isusa :D

jel taj 2d side view pretecha izometrije ? =0)

reci nam oooo sveznajuci kole i prekini vise rasprave ovog tipa koje je izvodjenje najjtrue za rpg

u tvoju cast prinecemo neku obnazenu mlad devu i natopiti je najsochnijim prirodnim sokovima kako bi ste je ooooo Vi vasa uzvishenosti uzeli pod svoje

14.jpg

fallout_table.gif

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Po mom misljenju treba da se razvijaju u tri pravca, i malo cu to pojasniti:.

1. 3d izvodjenje. Dobar primer bi bio Blade of Darkness. ne, ne mislim ovde direktno na RPG elemente , da ne skocite odmah, vec na samo izvodjenje. Kontrola od strane igraca koje poteze sa oruzjima ce da izvodi je stvarno odlican smer kojima bi se mogle zadovoljiti potrebe jednog tipa rpg igraca. Doduse, moguce da bi nekim koji su vise u fazonu spellova to smetalo, ali stvarno je smorno citavu igru gledati 2 ili 3, maksimalno, animacije udaraca.

2. 2d izvodjenje. Pa sta reci no Fallout look, tja izometrijski, polupticiji il kako ga vec ko zove, normalno mnogo bolje odradjen shodno sadasnjoj tehnologiji. Ne svidja mi se nimalo Titans Quest, ali je graficki stvarno dobro uradjen. Sa ovim izvodjenjem, real time sux, jer bi se to pretvorilo najverovatnije u jos jedan diablo klon, a i izgubio bi se onaj "feeling", tako da based combat ftw.

3. mesanac. Verovatno je retko ko igrao, jos na Amigi, Perihilion. Igra je takodje postapokalipticna, ali za razliku od avanturistickog duha Fallouta (izaslog godinama kasnije), u ovoj je bacen akcenat na horor. Atmosfera je bila odlicna i imala je jednu caku, stvarno domisljato za to vreme. Naime, van borbe, "pogled" je bio iz prvog lica, poput vecine dotadasnjih RPG, a borbe su bile u fazonu Laser Squada, tja da kazemo kao neka izometrija, i normalno, turn-based. Ovo i ne bi bilo lose u sadasnjim tehnickim uslovima, cisto da se docara atmosfera same price bilo kog RPGa, a opet, da se combatu da malo takticnosti a ne samo reflexa.

Za sve ovo, normalno, da vazi par stvari (meni najbitnijih):

1. dobra prica

2. ogroman svet

3. promenljiv svet!

4. razlicitost u svemu sto igrac koristi (custom magije, custom udarci, custom oprema)

5. gomila sitnica koje me mrzi da nabrajam

Kole je u pravu sto se tice lvla itd. Stvarno bih voleo da se taj sistem skroz ukine, i sistem tipa "ono sto koristis, to se unapredjuje" da se jos vise poboljsa i da se pruzi sto vise mogucnosti.

No, cini mi se da je RPG (ako uzmemo pod tim imenom ono sto bi kolko vidim ljudi ovde zeleli) odavno umro. Blizzard sa Diablom i ljudi koji to zovu RPGom, pa pogotovo MMO"RPG"ovi su samo jos par eksera u kovceg preminulog. Sad da li je umro sa godinama (u smislu tehnologije i pogresnog razvoja) ili sa nasim godinama (prestarilo se), opet je pitanje za neku drugu raspravu.

Edited by brue
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...