SolidChief Posted November 5 Report Share Posted November 5 Originalni Factorio je već sam po sebi, ne samo kultno ostvarenje, nego predstavlja poduhvat ogromnog planiranja, inženjeringa i ostaje kao jedno od najizazovnijih i najispunjenijih iskustava koje sam imao u nekoj video igri. Factorio: Space Age, ne da samo prezentuje ova dostignuća kao nebitna, već ih i umanjuje. U ovom gigantskom dodatku za osnovnu igru, bukvalno galaktičkih razmera, šibaće se rakete sa vaše inicijalne planete kao da je to tek početak igre, dok će se ovo sve rezultirati u apsolutno mukotrpnoj logistici na interplanetarnom nivou. Space Age učetvorostručuje broj planeta u igri, svaku sa svojom florom i faunom, kao i izazovima i preprekama koje ćete morati da naučite maltene od nule kako biste mogli da napravite funkcionalan sistem. Space Age je teško opisati kao ekspanziju, pošto više liči na punokrvni nastavak. Iako ovde ima više nego dovoljno materijala da se ovo opravda kao nastavak, celokupna ekspanzija se upliće u osnovnu igru na odličan način. Ekspanzija počinje u trenutku gde se sam Factorio i završava, to jest kada napravite raketu koja će vas odvesti sa planete. Ovaj dolazak do rakete je nešto uprošćeniji, gde vam sada trebaju samo tri tipa naučnih bočica, umesto pet koje će vas dovesti do odgovarajuće tehnologije. Sad, umesto da odete domu, koristićete raketu da lansirate ogromnu svemirsku platformu. Space Age se primarno fokusira na istraživanje novih svetova, ali postoji par krucijalnih promena i u osnovnoj igri. Fluidima je lakše baratati i zahtevaju manje cimanja i petljanja sa cevovodima i mrežama vozova koje se znatno lakše nameštaju zahvaljujući izdignutim prugama. Pojedine tehnologije su ispremeštane kako bi progresija bila nešto direktnija i jasnija, uz to terajući igrače da nauče veštine koje će im biti neophodne kako bi se snašli u svemiru. Što se tiče svemirske platforme, ona je direktna ekspanzija vaših fabrika na kopnu. Ovde ćete stvarati svemirske tehnologije i novi tip bočica koji će vam otključavati novi put progresije. Platforma se ne gradi direktno, već se delovi koji su vam neophodni transportuju raketama, uključujući i proširenja za temelje same platforme, to jest veličinom njene površine. Celokupan sistem je malo komplikovan za objašnjavanje i shvatanje u inicijalnom periodu, međutim ubrzo kada povežete konce, postaje veoma satisfaktoran. Rakete imaju doduše poprilično limitiran broj mesta za vaše materijale, te će vam biti neophodan veoma veliki broj istih. Ovo ume biti pomalo iritantno, jer iz nekog razloga, opcija za proširenje vašeg ,,prtljažnika”‚ne postoji. Ovde postoji još par haotičnih novih pristupa, kao što je rudarenje asteroida i slično koje bih ostavio da sami otkrijete, jer je lepota ove ekspanzije što daje apsurdan broj novih mehanika kojima ćete biti fascinirani kako ih budete razumeli. Pomoću ovih platformi ćete otkrivati tri nove planete u kojem god redosledu budete želeli, nakon kojih ćete otključati i četvrtu, značajno izazovniju planetu Akvilo. Na novim planetama ćete sretati reke lave, džinovske crve kao one iz Dine i brojne nove izazove koji će vam potpuno lomiti glavu, a i vašu produkciju. Space Age uvodi i kvalitativne module koje možete ubacivati u vaše zgrade gde ćete imati šansu da kreirate materijale koji se rangiraju i po različitim nivoima kvaliteta. Kvalitetniji produkti su značajno bolji od njihovih osnovnih verzija, te mogu brže raditi, imati više izdržljivosti, veći domet, više štete nanositi i slično. Jedina zamerka jeste što pojedini elementi korisničkog interfejsa i dalje nisu najbolje razvijeni, te će organizacija svemirskih platformi biti malo konfuzna u početku. Kao i ranije, pojedine zidove na koje ćete nabasati u ekspanziji igra neće učiniti lakšim za predviđanje, već ćete često morati da se vraćate i reorganizujete vašu proizvodnju. Factorio: Space Age je zadržao svoju originalnu estetiku, proširujući se još više ovim novim svetovima i lepotom kosmosa koju nosi sa sobom. Sve radi savršeno i na starijim konfiguracijama, a najviše mogu pohvaliti novu selekciju muzičkih numera koje savršeno doprinose svakom od novih svetova i okruženja. O onome što ova ekspanzija donosi, mogao bih verovatno pričati na oko 20-ak strana ovog časopisa. U pitanju su brojne novotarije koje nisam ni pomenuo, kao što su nove živuljke koje će vas napadati, nove mehanike koje će vas takođe napadati (da, govorim o udarima gromova na jednoj od planeta), ali vam i donositi nove izvore energije. I da, sada možete imati novo mehaničko odelo, kao lik iz Gundama. Šta vam više treba!? Idite i spucajte jedno 1000 sati u ovo čudo, pa se vidimo za nekih desetak godina sa još jednom brutalnom ekspanzijom. Factorio: Space Age je dostupan za PC Autor: Nikola Aksentijević Igru ustupio: Wube Software Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu. Pretplatite se na Play! Newsletter * indicates required Email Address * The post Per aspera ad astra: Factorio: Space Age recenzija appeared first on PLAY!. Pročitajte kompletan članak na PLAY! sajtu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.