Jump to content

Kad vidiš beli vazduh, znaj da nije magla: Silent Hill 2 recenzija


SolidChief

Recommended Posts

Rimejkovanje igre kao što je Silent Hill 2 definitivno nije lak posao, pogotovu kada pogledate koliko je ova franšiza, a posebno ova igra voljena i koliko je uticala na razvoj horor žanra. Već dve decenije ljudi i dalje pričaju o SH2, primarno o odličnom narativu i veoma bogatom mikrokozmu koji je napravio u svom kratkom trajanju same igre. Rimejk takve igre, prepune detalja čak i za današnje standarde, je na svu sreću prošao veoma dobro. 

SH2_SC27.jpg?resize=1000%2C563&ssl=1

Novo ruho ove igre počinje odlično, čak i brzo divergirajući od originala i uvodeći nove zagonetne elemente. Ipak, najbitniji aspekat, magla, koji me je ujedno i najviše brinuo, odrađen je apsolutno maestralno. Način na koji se pretapa kroz krajolik čini igru jako dinamičnom, a ujedno i predstavlja pravu prepreku za protagonistu, a ne samo jednostavni efekat koji limitira preglednost. Ovo nije jedino unapređenje na mehaničkom nivou koji je SH2 doživeo, te su brojne promene u vidu boljeg mapiranja grada i bele tkanine koja označava objekte sa kojima možete interagovati veoma dobrodošle, olakšavajući navigaciju.

Uz to, sve bitnije lokacije koje ćete posetiti tokom glavne priče su u velikoj meri redizajnirane, iako njihova svrsishodnost ostaje u velikoj meri ista. Svaka ima neko novo ruho i novu estetiku, stvarajući koliziju poznatog (ako ste fan starih igara) i nepoznatog u neko košmarno iskustvo koje zadržava atmosferu koju je original imao, dodajući joj novi sloj horora.

SH2_SC19-scaled.jpg?resize=1000%2C563&ss

Zagonetke su takođe doživele solidnu promenu, kako na bolje, tako i na gore. Neki od problema su interesantni i interaktivni i ne zahtevaju previše sedeljke kroz vaše beleške, a opet traže od igrača da malo ”mućnu glavom”. Nažalost, što se tiče nešto više fizičkih zagonetki u vidu pomeranja kutija i slično, one su nažalost vrlo iritantne i zahtevaju vrlo malo razmišljanja, ali dosta pešačenja u pojedinim momentima.

U originalu, borba je bila potpuno sporedna u smislu da ste mogli čak i da protrčite pored većine neprijatelja koji su više bili tu da vas smaraju. Međutim, rimejk baca malo više fokusa na borbeni aspekat, poboljšavajući svakako iskustvo, ali kada ste konstantno primorani da bijete četiri ista tipa protivnika, osim boss borbi, kombat nažalost postaje jako brzo naporan i dosadan.

SH2_SC29.jpg?resize=700%2C394&ssl=1 SH2_SC28-1.jpg?resize=700%2C394&ssl=1 SH2_SC25-1.jpg?resize=700%2C394&ssl=1 SH2_SC18-1.jpg?resize=700%2C394&ssl=1 SH2_SC24-1.jpg?resize=700%2C394&ssl=1 SH2_SC21-1.jpg?resize=700%2C394&ssl=1

Šibanje i pucanje u velikoj meri podseća na Resident Evil rimejkove, međutim ovde borba nije ni izbliza rafinisana niti zabavna kao u pomenutim igrama. Ovde malo taj horor aspekat opada, jer iz nekog razloga, novi SH2 voli znatno više da baca čudovišta na vas, malo isisavajući neprijatnu atmosferu koju magla i opšta nepreglednost vašeg okruženja realizuje. 

Priča je u početku interesantna za istraživanje dubljih značenja, međutim postaje sve bolja i bolja kako igra odmiče, baš kao i u originalu. Naprotiv, rekao bih da je emotivni utisak značajno potentniji u ovom izdanju, primarno zbog boljih vizuala i facijalnih ekspresija. Ne želim mnogo da dužim o priči, jer je treba iskusiti sa što manje znanja ako ste neko ko prvi put igra SH2 – samo ću reći da je ovo najbolji mogući način da to uradite, ma koliko verni fanovi serijala voleli original. 

SH2_SC20-scaled.jpg?resize=1000%2C563&ss

Na celokupno iskustvo dodaje i vrhunska zvučna podloga, kako sa strane audio dizajna koji će stvarno udarati po vašim slabim nervima i stvarajući jezivu atmosferu, tako i sa strane muzike Akire Jamaoke i njegovih novih aranžmana sada već kultnog muzičkog opusa Silent Hill 2. Grafički, igra briljira na svakom koraku, najviše u predelu osvetljenja i refleksija koje apsolutno dodaju na efekat vašeg okruženja. Optimizacija je ovde jako dobra takođe, te će uz brojna grafička podešavanja na PC-ju biti moguće igrati igru u solidnom FPS-u i na osrednjim konfiguracijama, dok se na konzolama održava frejmrejt i u performansnom i u grafičkom modu.

Sve u svemu, godinama sam tražio izgovor da se ponovo vratim u taj čuveni Silent Hill i da ponovo iskusim ovu maestralnu priču. Iako ima par štucanja i saplitanja u realizaciji originalne atmosfere, fokusirajući se malo više na trope modernog horor žanra u svom fokusu na čudovišta, Silent Hill 2 rimejk i dalje predstavlja jedno od najboljih horor iskustava koje sebi možete pružiti.

SH2_SC30.jpg?resize=1000%2C563&ssl=1

Silent Hill 2 je dostupan za PC i PS5

Autor: Nikola Aksentijević

Igru ustupio: Iris Mega

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.

Pretplatite se na Play! Newsletter

* indicates required
Email Address *


The post Kad vidiš beli vazduh, znaj da nije magla: Silent Hill 2 recenzija appeared first on PLAY!.

Pročitajte kompletan članak na PLAY! sajtu

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...