Jump to content

Benzin, led i politika: Frostpunk 2 recenzija


SolidChief

Recommended Posts

Trideset godina nakon događaja u originalnom Frostpunk-u, svet je i dalje u jezivoj ledari, dok je društvo i dalje u haosu. Lokacija je ista – Novi London, ali ovoga puta sa mnogo većim i širim fokusom. Igrači preuzimaju ulogu Stjuarda, osobe zadužene da drži grad i sve u njemu živim i zdravim. Iako je ova premisa slična prvoj igri, kako igrači budu gradili grad, nadograđivali puteve i petljali sa uvek manjkavim resursima, skoro svaki aspekat originalne igre je proširen ili pak izmenjen, u dobrom, i lošem smislu. Grad je mnogo veći nego pre, pa pošto sada ne radite sa stotinama ljudi, već sa hiljadama, pa i desetinama hiljada, fokus sa individualnih priča i mikrokozma koji je vaš grad u prethodnoj igri predstavljao je prešao na nešto širu sliku.

FP2_Launch_Screenshots_Districts.jpg?res

Ova narativna promena je uklopljena i sa mehaničke strane, te ako ste očekivali istu ili sličnu igru kao prvi Frostpunk, prevarili ste se. Igra se fokusira na nešto više politički aspekat, ponovo dajući veliki broj izbora igraču, najviše kroz svoj ogromni, petnaestočasovni tutorijal u vidu glavne kampanje koji vas priprema za Utopia Builder mod koji je faktički beskonačni city builder. Jedan od fokusa ovog nastavka jesu kolonije, gde možete slati svoje građane u nove kolonije kako bi tamo živeli, te povezivati te gradove u jednu ogromnu mrežu za razmenu resursa.

Iako i dalje postoje specijalne oluje koje uzrokuju da ljudi neće moći da rade i svodeći se na jednostavno korišćenje resursa koje ste do tada prikupili, sama hladnoća predstavlja znatno manju opasnost nego u prethodniku. Ovo ima možda narativnog smisla, ali ume malo da oduzme na onoj tenziji koju je prvi deo tako uspešno napravio. Tu je i gradski savet u kojem par frakcija ulazi u igru, gde svaka frakcija ima svoje želje i ideje za budućnost grada, kreirajući međusobni konflikt.

FP2_Launch_Screenshots_Frostland.jpg?res

Na vama je da balansirate između ovih frakcija i tehnički da pregovarate sa njima donoseći raznorazne zakone. Kako vreme bude prolazilo i vi budete donosili razne odluke ili istraživali nove puteve razvoja, nove frakcije će se pojavljivati unoseći sve veću pometnju u politički sistem Novog Londona. Igra će vas naterati da vrlo lako pogazite svoja moralna načela, a da ni ne primetite da ste to uradili, često zahtevajući kompromis, nikad ne dostavljajući sve na tacni.

U Frostpunk 2 ćete umesto puteva praviti cele četvrti koje će gostiti hiljade ljudi. Umesto sati i dana, cele nedelje će prolaziti kroz par sekundi. Na vizuelnom nivou ovo je takođe izraženo, gde igra zadržava svoj distinktni stil dizelpanka, ali megalomanski povećava celokupnu skalu naspram prve igre. Nažalost, u procesu se delimično gubi osećaj da ste vi izgradili taj grad, s obzirom da vreme i individualne građevine više ne zahtevaju vaš nadzor, malo oduzimajući i od osećaja da se u tom gradu zapravo živi, uprkos fascinantnom broju detalja kada zumirate do najmanje razmere.

FP2_Launch_Screenshots_City_Storm.jpg?re

Ovde i dalje postoji doza mikromenadžmenta, gde ćete morati da šaljete brojne mašine u tundre kako biste prikupili resurse, kao i raznorazni bonusi i kazne od određenih rasporeda četvrti, što vertikalno, što horizontalno. Ovo uključuje zagađenje, kao i brojne druge aspekte. Više nećete moći da podešavate radnike određenim zgradama, već ćete kontrolisati proizvodnju celih četvrti koja će određivati koji procenat radnika će se zaposliti i baratati radnicima između različitih distrikta. 

Frostpunk 2 je čudna igra i neće se svakome svideti, pogotovu fanovima prve igre koji su očekivali nešto slično u nastavku. Razmera igre je porasla, ali briga o svakom građaninu i generalni city builder aspekat igre su opali. Ipak su se okolnosti promenile, pa i ne zameram na porastu društvenih aspekata i smanjenju individualnosti, jer kako se društvo menja i raste u velikoj meri, tako se i manje brine o svakom pojedinačnom čoveku. Mislim da Frostpunk 2 to i pokušava da kaže svojom otuđenošću od građana o kojima brinete. Igra ima i svoje optimizacione probleme, mada ne u nekoj većoj meri koja bi prouzrokovala nezadovoljavajuće iskustvo. Svakako, topla preporuka, pogotovu ako ste spremi da dovedete sopstveni moral i ličnost u pitanje.

FP2_Launch_Screenshots_Zoom_Story.jpg?re

Frostpunk 2 je dostupan za PC, PS5 i Xbox Series X/S

Autor: Nikola Aksentijević

Igru ustupio: Terminals

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.

Pretplatite se na Play! Newsletter

* indicates required
Email Address *


The post Benzin, led i politika: Frostpunk 2 recenzija appeared first on PLAY!.

Pročitajte kompletan članak na PLAY! sajtu

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...