SolidChief Posted April 4, 2022 Report Share Posted April 4, 2022 Sedmo izdanje u glavnom serijalu GT igara istovremeno označava i 25 godina ove kultne Sonijeve franšize. Već u početku ste pozdravljeni sa vrlo impozantnim uvodnim filmom koji provlači igrače kroz trkački istorijat. Odatle se već vidi neka atmosfera koju serijal provlači kroz godine, ljubav prema trkanju ii apsurdna posvećenost detaljima o kojoj ću uskoro pričati. Gran Turismo 7 ima zadatak da glavnu franšizu vrati u status koji je zadobila prilikom kultnog GT4. Iako je GT: Sport bilo izdanje koje zadobilo obimno poverenje većeg dela zajednice, sedmica je ipak prelomna tačka kao naslov koji definiše broj kao deo glavnog serijala. Međutim, Polyphony Digital ovde nije povlačio udarce, te se na velika vrata vraća karijerni režim zajedno sa još nekoliko noviteta. Primarno, GT7 vas dočekuje sa jako zabavnim Music Rally modom, koji je sličan checkpoint trkama, samo što će vam ovde odbrojavati takt pesme koja se čuje u pozadini, dopunjavajući broj dostupnih taktova između sekvenci staze, pa će vam medalja koju dobijete na kraju zavisiti od distance koju ste prešli za vreme trajanja pesme. Ovo ume biti zabavno, pogotovu ako volite da jurite sve moguće zlatne trofeje u GT-u, mada brzo ćete se i zasititi. Ipak, tu je i Kafe, vaša zvezda vodilja kroz karijerni režim, gde ćete kroz takozvane „menije“ koje vam vlasnik kafea bude davao rešavati misije. Ove misije mogu obuhvatati skupljanje određenih kolekcija automobila (na kraju kojih ćete dobiti i jako zanimljivo istorijsko predavanje o automobilima koje ste skupili), kao i brojne druge zadatke u vidu određenih aktivnosti, tuniranja automobila i osvajanja šampionata. Kako budete prolazili kroz ove „menije“ u karijeri, otključavaćete nove automobile, kao i nove staze, dok će vam se ubrzo otvarati i dodatne trke i šampionati koji ne moraju nužno biti povezani sa karijerom. Uz kafe, tu je i par lokacija koje će vas voditi u modove već poznate veteranima, kao što je škola vožnje (koja je odlična polazna tačka za dosta početnika u sim racing vodama), koja će vam donositi licence neophodne za više nivoe takmičenja. Što se tiče tuniranja automobila, ono je dobilo možda i najveće unapređenje, s obzirom da sada imate više od šezdeset različitih delova kojima možete nadograditi automobil, uz preko 650 aerodinamičnih unapređenja i setova. Neka od ovih unapređenja neće doneti samo performansne razlike već i brojne druge razlike u ponašanju automobila, otvarajući neverovatnu slobodu za veliki broj varijacija koje su bile već veoma distinktne između samih automobila sa fabričkim komponentama. U igri trenutno postoji 425 automobila, od kojih su više od 90 potpuno novi ili se vraćaju iz instalacija starijih od GT: Sporta. Primarno, GT7 se vodi kao simulacija vožnje, i to definitivno jeste, makar na određenom solidnom nivou. Što se tiče konzolnih opcija i njihovih limitacija, GT7 je u svojoj klasi kada govorimo o žanru trkačkih simulacija, poboljšavajući brojne komponente kao što je uticaj vremenskih uslova, prijanjanje guma na podlogu, i brojne druge komponente uključujući podešavanje skoro svih delova koji mogu uticati na vaše vozačko iskustvo. Ipak, čak i sa svim asistencijama ugašenim, koje ga mogu pretvoriti u pristojnu simcade igru za sve ljubitelje arkadnijeg iskustva, GT7 i dalje ne dostiže nivo realizma nekih PC simulacija koje se i dalje nalaze na znatno visokom nivou. Ipak, GT7 je u tom smislu bolji nego što je ikada bio. Svi automobili se ponašaju veoma različito, u skladu sa njihovim pandanima iz stvarnog života, dok će brojne klase i kategorije uspeti da zagolicaju potrebe skoro svih ljubitelja trkanja. Nivo kontrole vozila je odličan, pogotovu sa volanom i papučicama, ako ste entuzijasta. Ako pak igrate na kontroleru, ponovo nećete biti razočarani, bilo da ste fan veoma zanimljive i odlično implementirane žiroskopske kontrole volana, ili pak klasičnog upravljanja na pečurci. Polyphony je rafinisao apsolutno sve kontrolne sisteme, kao i kamere koje su vam na raspolaganju, gde je preglednost i kontrola na najboljem nivou do sada. Naravno, tu su i protivnici koji vas na prva dva od tri ponuđena nivoa težine i dalje neće pomučiti ako imate iole kakvog iskustva sa trkačkim simulacijama, dok ćete već na trećem nivou težine imati solidan izazov. Protivnici su i dalje dovoljno humanizovani da prave greške, koliko i odlične i veoma precizne poteze pri zahtevnijim manevrima i krivinama. Gran Turismo 7 je verovatno najlepša trkačka igra do sada. Apsurdna količina detalja se uočava na modelima automobila, koji su ovoga puta stvarno dostigli fotorealizam, i u eksterijeru i enterijeru. Prelamanje senki, vremenskih prilika i sunčevih zraka na stvarno velikom broju od preko 90 različitih staza na preko 30 lokacija širom sveta će vam često iziskivati pauzu i divljenje. Pored toga, tu je i ray-tracing, koji se ovde doduše pali jedino u određenim situacijama, i to van samog gejmpleja, već pri ponovljenom snimku i foto modu, mada to ne znači da igra nešto lošije izgleda u samoj vožnji, jer to nećete previše primećivati. Kad već pomenuh foto mod, on možda dostiže surealne granice sa brojem opcija, lokacija i filtera koje možete primenjivati na vaše fotografije, legitimno kreirajući fotografije koje kao da su u stvarnosti uslikane. Čak i ja, koji nisam fan ovakvih foto modova, iako ih podržavam u potpunosti, sam umeo da zaglavim po par sati loveći taj idealan kadar. Kada je reč o muzici, svi imaju različit ukus, ali previše vazdušastog i nežnog zvuka u muzičkoj postavi i originalnim numerama meni nije nimalo odgovaralo. Muziku sam doduše smanjivao i zbog maestralnog posla koji je Polyphony uradio na polju zvuka automobila i okruženja, gde se čak i prilikom promene kamera miks menja, a da ne govorimo o neverovatnom broju detalja zvukova pri svakom različitom automobilu. Polyphony je na ovom polju apsolutno oduvao skoro svu konkurenciju, i za svaku pohvalu je zvuk kojim vas zapljuskuje GT7 svaki put kada uključite motor. GT7 ima veoma specifičnu ekonomiju, gde ćete imati dinamičnu prodaju automobila koja će se smenjivati vremenom. Cene automobila mogu padati i skakati, i iako se ovo nekome neće svideti, lično smatram da je ovo balansiranje koje može uticati na trenutak u kojem ćete odlučiti da kupite automobil samo doprinosi igri. Ono što nažalost ne doprinosi jesu mikrotransakcije koje su u odnosu na GT: Sport i do deset puta skuplje! Iako su potpuno opcionalne, s obzirom da kredite možete uvek zarađivati od trka (mada je Polyphony nakon poslednjeg peča smanjio isplatu na dosta njih), cena samih kredita u GT7 je astronomska, gde će vas pojedini automobili lako koštati preko 30 evra! Iako je ovo dosta razočaravajuće, karijerni režim nudi ogromnu količinu sati, pa osim ako niste baš nestrpljivi, jednostavno igranje će vam doneti automobile koje budete želeli da kupite. Online mod je tu takođe, zajedno sa zvaničnim trkama koje eventualno mogu voditi do FIA svetskog šampionata u GT7. Online je prezabavan i svakako će vam pružiti veći izazov ako ste ga tražili u odnosu na najveći nivo težine, dok je i progresija kroz online modove utoliko zabavnija zbog prisustva pravih igrača. Ako ste ljubitelj ovog moda ili ste iole kompetitivni, najveći broj sati će vam svakako otići u vašem zadatku da postanete što bolji sim-racer. Upravo je to i ono što GT7 nudi, veoma prefinjen pristup trkanju, ceneći ga kao sport i prenoseći atmosferu kakvu samo GT igre mogu da prenesu. Uz fenomenalan gejmplej koji će se dopasti gotovo svima, Gran Turismo 7 je jedna revolucionarna i odlična vožnja koju ćete igrati nedeljama i mesecima koji dolaze. Autor: Nikola Aksentijević Igru ustupio: PlayStation Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu. Pretplatite se na Play! Newsletter * indicates required Email Address * The post Jamauči Kazunori, vozi se po Crnoj Gori: Gran Turismo 7 recenzija appeared first on PLAY!. Pročitajte kompletan članak na PLAY! sajtu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.