Jump to content

REVIEW: Dead by Daylight


SolidChief

Recommended Posts

daylight cover

Horor igre su decenijama bile veliki izvor inspiracije za mnoge programere igara. Osećaj bespomoćnosti i ne baš sjajnih šansi za preživljavanjem je bio lajtmotiv koji je vukao ceo žanr ka konstatnom boljitku. Oni koji su kao dosta mlađi igrali Alone in the Dark, ili možda Resident Evil,  vrlo dobro znaju koliko je svaki njihov korak i potez morao da bude isplaniran da bi napredovali dalje. I vremenom – to se nije menjalo. Menjala se grafika, menjalo se izvođenje, menjao se setting, ali jedno pravilo je bilo jasno. Atmosfera je morala uvek da bude na nivou.

daylight1

Ono što nije bilo oduvek najsjajnije je bio AI. I dan danas postoje igre čija veštačka inteligencija nije na zavidnom nivou. Ali kada se pojavila Amnesia, sve je postalo jasno kao dan. Dovoljna je i jedna spodoba na mapi, da vas natera da budete u konstantom grču i da vas žmarci prolaze od svakog zvuka koji čujete, a kamoli vidite.

A šta se dešava kada taj AI više nije AI? Kada ne možete da ga predvidite i da ga naučite, kada niste sigurni u njegov sledeći potez jer je svako od nas drugačiji. Kada znate da morate da pobegnete, a sa druge strane se takođe nalazi čovek koji isto tako razmišlja kao vi. I on baš vas traži. Horor je upravo dostigao novi nivo.

Dead by Daylight je asinhroni coop u kojem 4 igrača preuzimaju ulogu ljudi koji treba da prežive taj horor, a peti se stavlja u kožu ubice i nosi glavnu ulogu. Ulogu onoga ko će survivorima za to vreme unositi strah u kosti i lediti krv u žilama. Ko će izaći trijumfalno, a ko ostati zauvek na imanju…

daylight7

Veliki deo utisaka, kao i detaljno opisan gameplay, ste imali prilike da pročitate u našem opisu bete ove igre. Za one koji su to propustili (mada mogu uvek da pogledaju), u jednoj rečenici možemo da kažemo da su u beti bili dostupni četiri survivora, jedan ubica i jedna mapa i bili ste ograničeni do 5-pog levela. Popravljanje generatora je ostao glavni način za survivore da pobegnu sa imanja, mada postoji još jedna mogućnost ako ostanete sami sa ubicom, a to je šaht koji se otvara kada ostanate poslednji na mapi.

Inače, levelovanje je naravno sada otkuljučano, sa 50-im levelom kao maksimumom, a ponuda survivora je ostala ista. 4 osobe, koje levelujete odvojeno i kojima vremenom otključavate (za svakog ponaosob) perkove i dodatke. Situacija se ne menja i ako igrate kao ubica. Naravno u pitanju je totalna druga mreža perkova i korisnih alatki, ali je princip isti. Razlika u odnosu na betu je što sada možete da birate između 3 „stvora“ kojima ćete plašiti jadne survivore.

daylight6

Dok je ranije Trapper (inspirisan Džejsonom iz serijala Petak 13.) bio jedini izbor, sada se možete odulčiti i za Hillbilly-ja, deformisanog čoveka sa ogromnom motornom testerom kao specijalnim oružjem. Ako su vam The Hills Have Eyes i Wrong Turn omiljeni horori, to je pravac kojim želite da idete. Poslednji je Wraith, stvorenje čija je najveća snaga nevidljivost. Tako da, od taktičara koji postavlja zamke, preko agresivnog ludaka sa motornom testerom, do stealth igrača – Behaviour Digital je pokušao da pokrije sve mogućnosti kada je u pitanju jurcanje za ljudima.

Osnovnih mapa ima samo 3, pored imanja iz bete, sada je tu i kukurzno polje i groblje automobila, ali postoji nekoliko varijacija svake od njih, tako da to nije toliki problem, mada bi bilo svakako bolje da je količina „igrališta“ veća.

Glavna zamerka ovoj igri se upućuje na njenu nestabilnost. Iako je veoma igriva, postoje trenuci u kojima će njena nedovršenost vrištati na sav glas. Nekada će biti čak i ispadnje iz igre, a nekada i zamrzavanje loading screena, nemogućnost ulaženja u lobby kao i razni čudni grafički bagovi. Igra ne deluje ispolirano.

daylight3

Ako dodate na to nemogućnost igranja sa prijeteljima (osim u posebnom Kill your friends modu koji ne donosi nikakav napredak, tj. blood pointse koji predstavljaju XP u ovoj igri), stiče se utisak da je igra mogla neke stvari mnogo bolje da reši. Doduše, developeri jesu najavili coop mod u kome će prijatelji konačno moći zajedno u isti competetive lobby.

Kada se podvuče crta – da, igra ima mane, probleme i mogla je da bude urađena sa većom raznovrsnošću.  Ali jezgro je odlično. Ideja je sjana. Ovo je stvarno nešto novo i sveže u horor žanru. Ovo defitnitvno neće biti najbolja igra koju ćete odigrati ove godine, ali će biti drugačija od svega što se igrali svih ovih godina. Drugačija na dobar način.  Ako ste ljubitelj horora, ako ste ljubitelj preživljavanja – svakako joj treba dati šansu.

 

Autor: Bojan Petrović

Ocena: 7.5/10

+ Direktan obračun sa ubicom nije moguć!
+ Odlična atmosfera i osećaj tenzije
+ Originalni koncept na koji je survival horor žanr dugo čekao!
– Neki od bug-ova su ostali i nakon bete
– Nemogućnost komunikacije survivora tokom partije (ni chat, ni voice)
– Trenutno, nemogućnost udruživanja sa prijateljima u online partijama (biće naknadno dodato)

Pročitajte vest na PLAY! sajtu

Link to comment
Share on other sites

Da se javim i ja s obzirom da sam za 4-5 dana nabacio oko 30 sati, od toga sigurno 6-7 sati sam bio AFK u igrici, tako da recimo da imam oko 20 sati igranja.

Da ne ponavljam isto sto i autor s obzirom da je jako dobro opisao sve, nikad ni ne bih ubacio voice i chat u igricu, ali bih svakako ubacio taj lobby sistem gde ce se ljudi naravno kasnije naknadno i dogovoriti za neki teamspeak ili slicno, jednostavno igrica nije balansirana, najveci rank moze da igra protiv najnizeg, cesto se desava da upadnes u partiju sa covekom koji je tek kupio igricu i ne zna kako da hoda, nekad upadnes sa jako dobrim igracima. U principu mozes uvek da leavujes queue pre nego sto mec pocne a i da vidis rankove ljudi sa kojima se nalazis u lobiju. Mali minus za to sto ne mozes da vidis rank ubice, a ubica moze da vidi rank survivor-a, iz prostog razloga sto killer isto tako moze da ugasi lobby ako vidi da igra protiv dosta iskusnih igraca(velikog lvl-a).

Sto se tice gameplay-a bagova i slicno, da, za 30 sati sam glitchovao 2 puta, desilo mi se 3-4 puta da greskom upadne 10 ljudi u survivor-e umesto 4 koliko je i dozvoljeno, ali se mec naravno odmah tog trenutka i prekine.

Mozda i najveci problem, je taj sto je HOST uvek Killer. On moze lagano da izadje iz meca ako je na primer ostao samo jedan generator da se popravi a nije uhvatio nikoga i vidi da nema sansu da pobedi, bez da izgubi rank. Isti problem je imao killer ranije, survivori bi izasli pre nego sto ih ubije i tako nebi gubili rank a killer nebi dobijao poene. U principu i jedno i drugo su zlo, ne znam dal je gore kad ova cetvorica smaraju ovog sto se trudi da ih juri, ili kad ovaj pokosi cetvoricu... do duse da budem iskren, samo sam jednom to iskusio, ali pricaju mi drugari da se uglavnom visoki rank igraci koriste takve bagove i tako dizu rank.

Ja sam uzeo na steam summer sale za 18e, inace je 20e znaci i nije neka razloga, ja sam iskreno zadovoljan i nastavicu da igram iz prostog razloga sto nastavljam da levelujem svog survivor-a (imam 4 perk slota, ali ne najbolje perkove), tako da cu manej vise biti spreman kada izadje lobby, ali isto tako bih i rekao ljudima da nema potrebe da sad uzmu igricu i grinduju, jer ce igrica biti MNOGO zanimljivija kad izadje taj lobby sistem.

Od mene 7.5/10 takodje, igrica ima prostora da ode na 9/10 i to bez mnogo muke, ako se devovi urazume :) 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...