Jump to content

Predlog izmena zakona o zaštiti potrošača (garancija)


Unknown user 234

Recommended Posts

 

 

NACRT ZAKONA O ZAŠTITI POTROŠAČA PREDVIĐA SKRAĆIVANJE ROKOVA ZA REKLAMACIJU I REGULISANJE PRODAJE PREKO INTERNETA

 

Vlada RS bi tokom januara trebalo da predloži novi Zakon o zaštiti potrošača i prosledi ga Skupštini na razmatranje i usvajanje. Na taj način, domaća zakomska regulativa u oblasti zaštite potrošača trebalo bi da bude usklađena s međunarodnim standardima, da štiti potrošače, a da ni na koji način ne šteti ni trgovcima.

Na osnovu sugestija i primedbi tokom javne rasprave, novi zakon mora da obezbedi jake instrumente i mehanizme zaštite potrošača koji su izostali iz prethodnog zakona, a čije su se mnoge slabosti pokazale u primeni.

U predlogu novog zakona o zaštiti potrošača, između ostalog, ne postoji više pojam primerenog roka za reklamaciju, odnosno biće izbegnuta varijanta da nakon što ste predali reklamaciju – čekate u nedogled da se to i reši.

  • "Nacrt Zakona predviđa da se reklamacija ispoštuje, popravka uradi odmah, a najkasnije do 30 dana.
  • Druga bitna novina je da je skraćen rok za odgovor na reklamaciju. Do sada je to bilo 15 dana, a novi rok je osam dana", kaže za RTV Aleksandar Korać, predsednik UPOK.
  • Za razliku od dosadašnje prakse, ukoliko nemate ambalažu proizvoda koji reklamirate – kutiju, pakovanje, omot – to neće biti smetnja za eventualnu reklamaciju.
  • Takođe, zbog isteka rokova za reklamaciju, prodaja van poslovnog prostora i preko interneta biće adekvatno regulisane.
  • "Rok za reklamaciju ne kreće od potpisivanja ugovora , nego od dana kada ste vi tu robu dobili.

To je jako bitno jer su do sada ljudi koji kupe robu na taj način čekali više od 20 dana na isporuku, a samim tim je i reklamacioni rok – istekao", navodi Korać.

Novim zakonom biće vraćene nadležnosti tržišnoj inspekciji, posebno u oblasti nepoštene poslovne prakse i netržišnih ugovornih obaveza, što takođe treba da pomogući kvalitetnu zaštitu interesa potrošača.

Kada počne primena novog Zakon o zaštiti potrošača, kazne u rasponu od 300 hiljada do čak dva miliona dinara biće dodatni instrument da prava potrošača budu i – ispoštovana.

Izvor: RTV

 

Link to comment
Share on other sites

Suštinski problem sa zakonom do sada je bio samo prva stavka, a to je da nije bio precizno definisan taj rok do kada moraju da poprave ili vrate pare, a "nezvanično" je bilo 60 dana što su svi koristili do maksimuma.

 

Ukoliko sad budu isforsirani da bude u roku od 30 dana, to će biti značajno, pošto ovo "popravka uradi odmah" svakako može da se baci kroz prozor.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...