AlexG Posted December 14, 2013 Report Share Posted December 14, 2013 Edeste! Bio sam danas u NAVAK-u na intenzivnom treningu, pa sam hteo to da podelim sa vama. Trening se sastoji iz teorijskog i praktičnog dela, traje 8 sati i organizovan je po sistemu jedan sat teorije, jedan sat vožnje, pa opet takva tura, pa klopa, pa dva sata vožnje i opet sat vremena predavanja. Predavanja su manje-više dosadnjikava i svode se na to što uglavnom svi znamo (pravilno podešavanje sedišta, vezivanje pojasa), ima nekih OMG statistika i wow momenata, ali ništa to nije dok se sednete za volan i sve to lepo iskusite. Ženama (bilo ih je dve od nas desetoro) se jedino nije svideo video klip gde su nam prikazivali raw snimke sa uviđaja žešćih saobraćajnih nesreća, sa sve polomljenim i okrvavljenim leševima. Posle prve ture teorije, ide se u sobu sa simulatorima gde se simuliraju čeoni sudar pri 5 km/h i prevrtanje vozila. Ovaj "sudar" me umalo nije izuo koliko je snažan, a prevrtanje je mnogo zajebana stvar u smislu što mu ne možeš ništa osim da čekaš da se završi i da moliš Boga da sve bude u redu :) Nakon ovoga se u slalomu vežba držanje ruku na volanu u položaju "9.15h" i motanje volana ovom tehnikom. U prvoj praktičnoj vežbi se radi izbegavanje prepreke pri brzinama 55 i 65 km/h sa uključenim sistemom za kontrolu stabilnosti pa posle isto to samo sa isključenim ESC-om. Neverovatno je koliko razlika u brzini znači. Ja sam mislio fazon ma šta je 10 km/h, kako to može da utiče mnogo?! Ne da utiče, nego skraćuje vreme reakcije i manevarski prostor jako mnogo. Tu smo nekoliko puta "zgazili pešaka" pa smo posle uvežbali pravilno izvođenje manevra. Druga praktična vežba se sastoji od tzv. paničnog kočenja pri brzinama 80 i 100 km/h. Tu nema ničeg specijalnog, treba samo leći na kočnicu i osetiti kako ABS radi svoj deo posla. Ono što je zanimljivo u ovoj vežbi jeste izbegavanje prepreke pri naglom kočenju. Instruktor daje komandu levo ili desno i to kada ste ispred prepreke pri brzini od 100 km/h i do poslednjeg trenutka ne znate gde će vam reći da idete. Vaše je da usmerite vozilo u zadatom pravcu i izbegnete prepreku. Treća praktična vežba pokazuje podupravljanje i preupravljanje. Dok smo vežbali preupravljanje, uspeo sam da zaboravim da uradim kontru i okrenuo sam se za 180 stepeni i izleteo na livadu :) Tu sam se usro :) Sledeća dva pokušaja su bila bez greške :) Preupravljanje se radi pri brzini od 60 km/h, a podupravljanje pri 40 km/h. Da vas ne davim dalje, ovo je neko moje viđenje treninga. Preporučujem svakome, ko je u mogućnosti, da ovo odradi. Meni lično je jako značilo, jer sam naučio dosta stvari o kojima sam do sada slušao i gledao ih na TV-u i nadam se da nikad neću morati da primenim nešto što je danas pokazano. Ako ima pitanja, pucajte :) 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grb1tj Posted December 14, 2013 Report Share Posted December 14, 2013 koliko kosta to zadovoljstvo? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlexG Posted December 14, 2013 Author Report Share Posted December 14, 2013 300 evra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted December 14, 2013 Report Share Posted December 14, 2013 a ti u suštini samo ovaj zadnji deo treninga ti voziš, ova prva dva ništa, oni te voze? znam i da je baš ovde bila neka diskusija da je taj Navak ustvari bezveze bacanje para. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlexG Posted December 14, 2013 Author Report Share Posted December 14, 2013 Sve ti voziš, oni stoje napolju i daju instrukcije putem radio veze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted December 14, 2013 Report Share Posted December 14, 2013 aha, zanimljivo, zanimljivo :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.