Jump to content

Hawken


Recommended Posts

Ne samo da moj odnos prema okolini nema nikakve veze sa mojim stavovima nego ti sigurno nemaš nikakva prava da daješ tako paušalne ocene o meni, ne znam šta si umislio ko si?

Ja nisam bio svestan da neko treba da mi da pravo da iznosim svoje utiske o tebi a na osnovu onoga što pišeš i kako pišeš, nije pristojno i priznajem bio sam nepristojan, izvinjavam se.

A o temi nemamo šta da diskutujemo, složili smo se da je "based" marketing, a pošto se o nekim osnovnim principima razmatranja dizajna neke igre očigledno ne slažemo dalje nema.

jebote, smorio si sa kukanjem vise :D

Link to comment
Share on other sites

Ja nisam bio svestan da neko treba da mi da pravo da iznosim svoje utiske o tebi a na osnovu onoga što pišeš i kako pišeš, nije pristojno i priznajem bio sam nepristojan, izvinjavam se.

A o temi nemamo šta da diskutujemo, složili smo se da je "based" marketing, a pošto se o nekim osnovnim principima razmatranja dizajna neke igre očigledno ne slažemo dalje nema.

Ok, ako je to razlog zašto nećeš da diskutuješ meni preostaje samo da ti verujem. Jedino ne razumem zašto nećeš da diskutuješ ako se ne slažeš sa nekim, nije u duhu forumovanja i prilično je loš kraj jedne diskusije koju sam pokušao da obnovim. Barem obojca znamo šta da očekujemo sledeći put. :/

Link to comment
Share on other sites

Pa ne možemo da diskutujemo dalje ako nam treba ta osnova jer smo stalno u razilaženju u pojmovima.

Mehanika je mehanika, tematika je tematika, dobro nije to ulje i voda ali je prilično jednostavno da na keca "svedeš", ne znam, healing dronea na običan health regen i ako je to stvarno samo health regen a ne baš tematska mehanika to nije onda element svojstven "mech igri" već commonplace mehanika predstavljena u određenoj tematici.

Jetpack je npr potpuno genre-agnostic element - može da ga ima robot FPS a može i pikeslizovani platformer, možeš da ga staviš i u potezni RPG.

Sliding, štitovi, mine... sve FPS, TPS, nije da to nisu mech elementi, jer jesu al ono, ne znam šta bi rekao da je igra kad mi ih neko nabroji dok ne vidim prvog robota, ispade da je "defining" element overhating i "fuel" koji da se ne zove "fuel" ne bi asocirao dalje od stamine iz diabla ili skyrima. I sve to na gomili ne znači da Hawken nije "Mech igra" ili da ne može da se poredi sa "predstavnicima žanra" ali ja to nikad ne bih poredio na osnovu "to se tako zove", ako me razumeš. Ako ti to hoćeš da zoveš "arkadna verzija šire shvaćenog žanra mech igara" široko ti polje, štaviše široko ti polje da ti Hawken smatraš "boljim" predstavnikom mech igara jer ti se sviđa arkadni karakter i tematika, ali to su sve pitanja ukusa a ne mehanike igranja.

jebote, smorio si sa kukanjem vise :D

Link to comment
Share on other sites

Pa ne možemo da diskutujemo dalje ako nam treba ta osnova jer smo stalno u razilaženju u pojmovima.

Mehanika je mehanika, tematika je tematika, dobro nije to ulje i voda ali je prilično jednostavno da na keca "svedeš", ne znam, healing dronea na običan health regen i ako je to stvarno samo health regen a ne baš tematska mehanika to nije onda element svojstven "mech igri" već commonplace mehanika predstavljena u određenoj tematici.

Jetpack je npr potpuno genre-agnostic element - može da ga ima robot FPS a može i pikeslizovani platformer, možeš da ga staviš i u potezni RPG.

Sliding, štitovi, mine... sve FPS, TPS, nije da to nisu mech elementi, jer jesu al ono, ne znam šta bi rekao da je igra kad mi ih neko nabroji dok ne vidim prvog robota, ispade da je "defining" element overhating i "fuel" koji da se ne zove "fuel" ne bi asocirao dalje od stamine iz diabla ili skyrima. I sve to na gomili ne znači da Hawken nije "Mech igra" ili da ne može da se poredi sa "predstavnicima žanra" ali ja to nikad ne bih poredio na osnovu "to se tako zove", ako me razumeš. Ako ti to hoćeš da zoveš "arkadna verzija šire shvaćenog žanra mech igara" široko ti polje, štaviše široko ti polje da ti Hawken smatraš "boljim" predstavnikom mech igara jer ti se sviđa arkadni karakter i tematika, ali to su sve pitanja ukusa a ne mehanike igranja.

Super, drago mi je da si odgovorio na ono o čemu sve vreme pokušavam da pričam, nisam 100% siguran šta hoćeš da kažeš ali mislim da sam tu negde. I meni je logično da su neki elementi, za koje smatram da stavljaju igru negde da na granicu mech podžanra prilično generički, kao npr.: healing dron, utilityji koji se deplojuju (mine, štit kupola...), fuel, a apgrejde robota nisam hteo ni da spominjem jer su pasivni i daju samo malo procentualno poboljšanje statistika. Mislim da tek sad dolazi do grananja onoga šta je suštinski bitno za gejmplej, koji je ukoliko sam dobro shvatio tebi suština žanra? Nikako ne pokušavam da stavim Hawken u mech-igre samo formalno i da diskutujem diskusije radi što je valjda tebe i naljutilo, ali šta znam... No jedan od elementarnih delova gejmpleja je sliding i jetpack i ja ih vidim prilično kao nešto u funkciji futurističke robot-pucačine i mislim da je prevelika relativizacija isključivati ta dva featura igre kao generička jer, jel, definišu gejmplej, nisu samo nevešto nalepljeni nego su lepo implementirani. Sad, da li oružja definišu tematiku, po meni da, ali ni to nije za svakog toliko bitno. A overheating je već takoreći trejdmark mech igara i iako je prilično naleplje u Hawken, sigurno ga ne izbacuje zbog toga iz mech podžanra nego obratno, pa makar malo. Evo pročitao sam sve ponovo, i čini mi se da nam preostaje samo da se ne složimo da su sve to generički elementi koji mogu da se stave u HelloKittyOnline jer ja mislim da nisu nego da definišu igru i oko nekih drugih formalnih stvari ali to je nebitno, dok se sa Šarkijem ne slažem temeljno. Hawken je po meni neka pank izvedba mech žanra a sigurno ne CS sa skinovima.

Link to comment
Share on other sites

Nikako ne pokušavam da stavim Hawken u mech-igre samo formalno i da diskutujem diskusije radi što je valjda tebe i naljutilo, ali šta znam...

Što se samog diskutovanja ovde tiče, ja mogu samo da potapšem Šarka po ramenu kad kaže da Hawken ne zaslužuje da se nađe na mech polici ali argumenti su mu smešni.

1. No sense of scale. Ne osecam da sam veci od UT/CS karaktera.

2. Omnipotent radar - senzor, radar i stelt je izbacen kroz prozor zarad svemoguceg i svevideceg radara (minimape) koji "vidi" kroz zgrade, brda, doline. Generalno, ne pase mi nedostatak tog elektronskog warfera, sensor jamming, stelth itd.... al zamerka je na omniradaru. Camouflage nije dobar primer jer je to aktivni invisiblity a ne pasivna stvar (50% manji radar signatute zauvek sa stelt sasijom)

3. Sliding - mislis UT-ov double-tap dodge? UT3 ti to da za dzabe. Ovo nije minus, al nije ni plus da se ne lazemo. Dash ko dash.

4. Jumpjetting - directional JJs bih uzeo kao odlican plus. Produzeni skok mi je samo produzeni skok... Kojim ne mogu da se popnem na visoku zgradu. Ajde da jumpjetting zahteva neki skill, ili da moras da ustekas gorivo... dakle, jumpjets ne daje stratesku/takticku prednost - koja je onda njihova poenta?

5. "Fuel" je mozda trebalo da se zove "hydraulic fluid" ili "fluid pressure" jer igra ulogu anti-spam stamina bara a ne necega cega imas X od pocetka do kraja meca.

6. Overheat - mislim da se odavno nisi overheatovao u nekoj igri.... obicno si tada veoma otkriven jer si par sekundi stacionarna meta. Ovde samo ne mozes da pucas par sekundi. Makar su ugasili opciju igranja glass cannona. Moglo je da se zove i "weapon jamming" isto bi bilo.

7. Ako svu svoju vatrenu moc fokusiram na tvoju "ruku" odnosno pucu.... ne mogu da je ubijem ili da ti je izbijem iz ruke? Neunistive puce na robotima koji imaju globalni helt? why?

Razlog povlacenja iz diskusije je taj sto sam ja tebi morao da branim i pravdam kako, zasto i gde vidim rupe u njihovom dizajnu. Pa rekoh, da dam temi jos jedno mesec dana, da nam prodje kikstarter, da mi reci malo dobiju na tezini, pa da probamo opet - objektivno - da sagledamo GAME DESIGN - dakle, dizajn odluke. A ne koliko ti volis da igras tu igru, ili koliko daleko si spreman da ides da je branis - toga sam se nagledao po Mekteku i ostalim komjunitijima gde su ljudi bili spremni da telefonom i advokatima spamuju neke ljude na temu "ko si bre ti i odakle ti jebena ideja da spustis ERLL sa 9dmg na 7.5" i ono, umem da prepoznam vatrenog fanboya kad ga procitam.

Sa fanboyevima nema poente raspravljati, jer oni nisu tu da bi diskutovali. Oni su ti da bi velicali 'snage' i pokrivali 'slabosti' onoga sto brane. Sto si odlicno demonstrirao glorifikovanjem double-tap dodgea i produzenog skoka. Sve dok ne odlucis da budes objektivan, ili da mojim recima das malo vecu tezinu nego svojim - ja mogu samo da cutim, cekam, i pokazujem prstom na uspeh tog naslova. Jer kad se raspravlja game design, tu niko nije "pobednik" vec obojica iskreno pogledamo sve sto valja i sto ne valja, skontamo zasto to sto vcalja - valja i zasto ono sto ne valja ne valja. Ponudio sam i setnju kroz "mecha" zanr, kao i povlacenje paralela izmedju naslova koji jasno dele tematiku ali se igraju drasticno drugacije (action FPS / tactical squad-based RPG-RTS) ali ti si to otkacio kao "moj" trip i jasno rekao da mecha zanr ima samo jedno svojstvo a to su roboti. Fair enough man.

I na sve to na kraju dolazi moje licno fenbojsko osecanje da je hawken CS sa robot skinovima. Osecanje koje definitivno nekim ljudima nije trebalo argumentovati da bi odma znali na sta mislim. Tebi je trebao neki sudski vestak ili neko izlaganje eksperta na tu temu. Ja samo izrazavam licno, subjektivno misljenje osobe koja poslednjih 10 godina radi na tome da postane ekspert za tu temu... ok mozda ne 10, recimo osam.

Cinjenica stoji - oni zaradjuju pare, mi jos ne. U nekom trenutku je to sve sto je bitno... pa jebote, kada smo jos peglali UT, nakon sto je haludza izbacio mod (haludza mod, grappling hook, twin flaks... ah, vezbanje UT-a u NNWO), ja sam **napravio** mehaniku "CTF mech pucacine" u UT-u na mapi Face. Assault mech je imao 4 shock riflea(primary weapon) i 6 RLova(secondary weapon). svi su bili nastekovani lepo sa strane, al posto sam mislio da cu modele robota napraviti u pejntu, bili su defaultni UT Pawnovi sa MW4 steiner skinovima, skalirani x3, pucajuci 24 rakete i 4 kuglice preko 4 sekunde. 6 flakova je bas dobar osecaj. Nikad nisam skontao kako da im otkacim udove ali sam umeo da gasim oruzja da simuliram battle damage.

Hawken mi bukvalno dodje kao malo ispoliranije to, bez gubljenja oruzja kad te neko ispresavija. I zato imam ovolko price koliko imam :)

EDIT: da razvezem jezik malo sire - trenutnoj situaciji "mecha" zanra su doprinele struje nevidljive gejmerskoj bazi. cisto vredi napomenuti da smo pre 6 meseci imali 4 online "mech" igre, a sada samo dve. preterao bih kada bih rekao da je hawken za "mechu" ono sto je warZ za stagod-da-jeste, niti je tolki lopovluk, ali udica nije slucajno bacena tamo gde jeste. i momenat (i kes) je upecan :) keyword being "pecanje". samo su utoljavali zedj; ono, "fan service". u tom trenutku, stagod da su napravili bi bilo dobro. i zato hawken i jeste "dobar" :) just giving credit where credit is due.

Edited by nT.Shark
Link to comment
Share on other sites

1. No sense of scale. Ne osecam da sam veci od UT/CS karaktera.

2. Omnipotent radar - senzor, radar i stelt je izbacen kroz prozor zarad svemoguceg i svevideceg radara (minimape) koji "vidi" kroz zgrade, brda, doline. Generalno, ne pase mi nedostatak tog elektronskog warfera, sensor jamming, stelth itd.... al zamerka je na omniradaru. Camouflage nije dobar primer jer je to aktivni invisiblity a ne pasivna stvar (50% manji radar signatute zauvek sa stelt sasijom)

3. Sliding - mislis UT-ov double-tap dodge? UT3 ti to da za dzabe. Ovo nije minus, al nije ni plus da se ne lazemo. Dash ko dash.

4. Jumpjetting - directional JJs bih uzeo kao odlican plus. Produzeni skok mi je samo produzeni skok... Kojim ne mogu da se popnem na visoku zgradu. Ajde da jumpjetting zahteva neki skill, ili da moras da ustekas gorivo... dakle, jumpjets ne daje stratesku/takticku prednost - koja je onda njihova poenta?

5. "Fuel" je mozda trebalo da se zove "hydraulic fluid" ili "fluid pressure" jer igra ulogu anti-spam stamina bara a ne necega cega imas X od pocetka do kraja meca.

6. Overheat - mislim da se odavno nisi overheatovao u nekoj igri.... obicno si tada veoma otkriven jer si par sekundi stacionarna meta. Ovde samo ne mozes da pucas par sekundi. Makar su ugasili opciju igranja glass cannona. Moglo je da se zove i "weapon jamming" isto bi bilo.

7. Ako svu svoju vatrenu moc fokusiram na tvoju "ruku" odnosno pucu.... ne mogu da je ubijem ili da ti je izbijem iz ruke? Neunistive puce na robotima koji imaju globalni helt? why?

Razlog povlacenja iz diskusije je taj sto sam ja tebi morao da branim i pravdam kako, zasto i gde vidim rupe u njihovom dizajnu. Pa rekoh, da dam temi jos jedno mesec dana, da nam prodje kikstarter, da mi reci malo dobiju na tezini, pa da probamo opet - objektivno - da sagledamo GAME DESIGN - dakle, dizajn odluke. A ne koliko ti volis da igras tu igru, ili koliko daleko si spreman da ides da je branis - toga sam se nagledao po Mekteku i ostalim komjunitijima gde su ljudi bili spremni da telefonom i advokatima spamuju neke ljude na temu "ko si bre ti i odakle ti jebena ideja da spustis ERLL sa 9dmg na 7.5" i ono, umem da prepoznam vatrenog fanboya kad ga procitam.

Sa fanboyevima nema poente raspravljati, jer oni nisu tu da bi diskutovali. Oni su ti da bi velicali 'snage' i pokrivali 'slabosti' onoga sto brane. Sto si odlicno demonstrirao glorifikovanjem double-tap dodgea i produzenog skoka. Sve dok ne odlucis da budes objektivan, ili da mojim recima das malo vecu tezinu nego svojim - ja mogu samo da cutim, cekam, i pokazujem prstom na uspeh tog naslova. Jer kad se raspravlja game design, tu niko nije "pobednik" vec obojica iskreno pogledamo sve sto valja i sto ne valja, skontamo zasto to sto vcalja - valja i zasto ono sto ne valja ne valja. Ponudio sam i setnju kroz "mecha" zanr, kao i povlacenje paralela izmedju naslova koji jasno dele tematiku ali se igraju drasticno drugacije (action FPS / tactical squad-based RPG-RTS) ali ti si to otkacio kao "moj" trip i jasno rekao da mecha zanr ima samo jedno svojstvo a to su roboti. Fair enough man.

I na sve to na kraju dolazi moje licno fenbojsko osecanje da je hawken CS sa robot skinovima. Osecanje koje definitivno nekim ljudima nije trebalo argumentovati da bi odma znali na sta mislim. Tebi je trebao neki sudski vestak ili neko izlaganje eksperta na tu temu. Ja samo izrazavam licno, subjektivno misljenje osobe koja poslednjih 10 godina radi na tome da postane ekspert za tu temu... ok mozda ne 10, recimo osam.

Cinjenica stoji - oni zaradjuju pare, mi jos ne. U nekom trenutku je to sve sto je bitno... pa jebote, kada smo jos peglali UT, nakon sto je haludza izbacio mod (haludza mod, grappling hook, twin flaks... ah, vezbanje UT-a u NNWO), ja sam **napravio** mehaniku "CTF mech pucacine" u UT-u na mapi Face. Assault mech je imao 4 shock riflea(primary weapon) i 6 RLova(secondary weapon). svi su bili nastekovani lepo sa strane, al posto sam mislio da cu modele robota napraviti u pejntu, bili su defaultni UT Pawnovi sa MW4 steiner skinovima, skalirani x3, pucajuci 24 rakete i 4 kuglice preko 4 sekunde. 6 flakova je bas dobar osecaj. Nikad nisam skontao kako da im otkacim udove ali sam umeo da gasim oruzja da simuliram battle damage.

Hawken mi bukvalno dodje kao malo ispoliranije to, bez gubljenja oruzja kad te neko ispresavija. I zato imam ovolko price koliko imam :)

1. Hm, pa pogledaj koliki je Hawken robot, desetak metara max, nije baš k'o Atlas? Ja imam osećaj da sam čovek koji vozi robot od par ljudskih visina. Na onoj mapi sa slamovima imam osećaj veličine koji tebi nedostaje (mada daleko od toga je nešto čime bi se mogli pohvaliti, pre je onako, osrednji) dok na pustinjskoj mapi definitivno fali. Potpuno iskreno mogu da kažem da osećaj nema blage veze sa osečajem za veličinu CS lika.

2. Radar k'o radar u akcionoj igri, nije ovo simulator matori.

3. Stoji, mada ja mislim da suštinski utiče na mehaniku igre i doprinosi mech doživljaju, mene podseća na Robotech, mada je to samo moj trip.

4. Ovde si se ispalio, možeš da odletiš na visoku zgradu ali ti treba skill (btw postoji doza upravljanja u letu, odakle ti da nema?). Produženi džamp ili jetpack, ne znam kako možeš tako olako da pljuješ po svemu - nemam pojma, za bilo koji cvet uvek ima dežurni cinik koji će reći: "bah, obična biljka". I biće u pravu.. I generalno ti za upotrebu jetpeka treba itekako skilla. Ovde več moram da budem ličan - prilično noobish mišljenje IMO. Inače moraš da štekaš za džampdžet, ili sam ja nešto omanuo? Troši gorivo zar ne?

5 + 6 + 7. Mogu samo da primetim da su ti argumenti u principu zamerke tipa "može bolje". Sad, ok ako ti imaš takav osećaj, ali osećaj je osećaj to uopšte nije objektivno. Za to da ne možeš da izbiješ robotu pucu iz ruke - ne znam da li smo uopšte na istim talasnim dužinama? Pazi, ti si izmislio feature i smeta ti što ga nema? Jebote, pa kad bi pitao developere svake igre koliko imaju milijardi carskih ideja (ideja je masivno dobra, ja bih se isekao na igru kad bi mogao da kidaš delove robota, ali onako realno) koje nisu ostvarene iz bilion konkretnih razloga? Reality check?

Što se ostalog tiče, jel moguće da je za tebe sve ovo toliko lično, praviš neviđenu dramu? Možda te iznenadi ali ja imam puno simpatija za tvoj slučaj, razumem tvoje stavove ali si promašio debelo po pitanju mene. Jel postoji ikako šansa da te ubedim da nisam uzavreli fanboy? Npr. ne igram Hawken, učitao sam ga ako se ne varam ravno 4 puta i osnovnog CT bota sam izlevelovao do 10og nivoa, i tu batalio dok igra ne bude full, nisam uopšte toliko oduševljen, igra je ok supstiut za Quake IMO. I sad ti meni reci koliko uopšte ima smisla dalje diskutovati sa tobom, uzevši u obzir da uporno potenciraš da si developer a ja napaljeni fanboy? Jel sam ja tebi ikad rekao da si iskompeksirani developer koji brani svoje nerođeno čedo od superiornog proizvoda sa Zapada - nemoj tako. Ispalio si se debelo i ne moraš da ulaziš dublje u to ko je ko od nas dvojce. :/ Stalno ja ovo ja ono. Lepo je podeliti sa forumom neke stvari, pogotovu kad si toliko u gejmingu al' ti ga debelo pretera.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...