Jump to content

speed-industry.com - Ford Focus RS500


speedind

Recommended Posts

<ahttp://www.speed-industry.com/noviteti/ford_focusrs500/rs1m.jpg align=right vspace=5 hspace=5>Ako vam je 225 konja iz Fordovog Fokusa ST malo, iako to mnogima nije, onda bi trebalo da se okrenete ka Fokusu oznake RS. Njegovih 300 konja opet nekome mogu da se učine slabašnim, te je Ford ponudio limitiranu seriju posebnog Fokusa oznake RS500. Njegov petocilindrični 2,5 turbo-motor ovde razvija 350 KS pri 6000 obrtaja u minuti. Pride dobijate i 460 njutn-metara, koji su za razliku od modernih dizelaša, raspoloživi u gotovo čitavom režimu rada motora.

Broj 500 u nazivu znači da će ovaj Focus RS biti napravljen u ekskluzivnoj seriji od samo 500 komada, svaki sa svojom posebnom pločicom na kojoj je ukucan broj modela. Ovaj automobil je verovatno rekorder u brzini prodaje čitavog volumena proizvodnje, jer je dan početka zvanične prodaje ujedno bio i dan završetka iste! Svi modeli su razgrabljeni za manje od 24 časa! Od toga, većina modela (nešto malo preko 100) je otišlo u Veliku Britaniju, dok je ostatak svoje vlasnike našao u 19 evropskih zemalja.

<ahttp://www.speed-industry.com/noviteti/ford_focusrs500/rs2m.jpg align=left vspace=5 hspace=5>Pored snažnijeg motora, moralo je doći i do još nekih promena. Jasne su one vizuelne: veći usisnici, difuzori vazduha i spojleri, gde se od spojlera posebno ističe onaj pozadi na krovu. Veća specifičnost Fokusa RS500 jeste njegova boja, koja će za svih 500 komada biti ista – crna. Ono što je zanimljivo jeste da je ovo ustvari obična Panther Black nijansa, koja je u saradnji sa eminentnim proizvođačem 3M konvertovana iz visokog sjaja u mat. Ovo se postiglo upotrebom specijalnih folija, koja su patent kompanije 3M. U skladu sa crnom-mat karoserijom, tu su i crne felne od 19 inča, postavljene na pneumatike oznake 235/35 R19.

Vožnja modela RS500 je, u odnosu na standardni RS, poboljšana pre svega jačim motorom. To je isti onaj Volvoov 2,5 turbo sa 5 cilindara, koji sada ima prevashodno bolji dovod hladnog vazduha. Veći su interni usisnici, ugrađen je interkuler većeg kapaciteta, kao i sportski filter vazduha. U skladu sa tim, instalirana je i bolja pumpa za gorivo, kao i novi softver elektronske kontrole rada motora (ECU). Maksimalna brzina Fokusa RS500 je ista kao i kod Fokusa RS - 263 km/h, ali je ubrzanje od 0 do 100 km/h smanjeno sa 5,9 na 5,6 sekundi. Dakle, međuubrzanja su ta gde možete osetiti razliku, barem što se performansi tiče.

<ahttp://www.speed-industry.com/noviteti/ford_focusrs500/rs3m.jpg align=right vspace=5 hspace=5>Odlike enterijera su izrazito sportske. Napravljen je sjajan kontrast crne kabine i jarko crvenih Recaro sedišta, kao i mnogih hrom-aluminijumskih detalja. Od opreme se nudi sve ono što se uopšte i nalazi u specifikaciji za Fordov Fokus. Tu su tako i dvozonski automatski klima-uređaj i Sony audio sistem sa 6 diskova. U krajnjoj liniji, to nije sve ni toliko bitno… Malobrojnim vlasnicima će biti važnije uživati u performansama, ali i jedinstvenom stajlingu koji donosi Fokus RS500, automobil koji će jednog dana sasvim sigurno biti cenjen i u društvu kolekcionara! Cena ovog modela je (bila) između 40 i 47 hiljada evra, zavisno od tržišta.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...