Jump to content

Sta znaci biti dobar covek


Recommended Posts

@mohican

Можеш да се смејеш само свом незнању. Монашка имена се не додељују насумично, како је у том тренутку пало на памет свештенику који спроводи обред. Додатно томе, наш Патријарх Павле је својим животом показао да је био дорастао том имену.

Пошто си се ухватио за најмање битан делић мог поста и на томе базирао свој утисак, надам се да ти и у животу тако лако не промиче суштина.

Edited by Klinac Balavac

This post has been edited by Klinac Balavac

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Говорио је наш Патријарх Павле:

Више пута и ми, а поготову људи овога света, неверници, кажу: "Покажите нам Бога па ћемо и ми веровати". Не схватају, дакле, да је срце то огледало, то око којим се Бог може видети. А какво је наше и њихово срце, колико је помрачено гресима да се у њему не може огледати ни видети Бог Свесилни и Свечисти.

This post has been edited by Klinac Balavac

Link to comment
Share on other sites

A sta ako je nekome srce transplantovano?

Понадах се ја, колико малочас:

...надам се да ти и у животу тако лако не промиче суштина.

Ajde mani nas religijskih vragolija. Dosta ljudi ovde koji su odali postovanje nisu vernici, a pavlu ristekpa zato sto je bio dobar covek, sto je retkost pogotovo u crkvi danas.

"Религијске враголије" су чист оксиморон, макар у контексту у коме причамо. Многе суштинске поруке су универзално примењиве, ма из које религије долазиле. Нека мисао, тиме што је теолошка, не губи а priori своју мудрост и примењивост. Мудрост неке мисли се ваљда процењује по њој самој, а не по филозофском систему из кога је поникла?

Dosta ljudi ovde koji su odali postovanje nisu vernici, a pavlu ristekpa zato sto je bio dobar covek, sto je retkost pogotovo u crkvi danas.

Слажем се, многи људи који нису верници су га поштовали. Али ако је он цео свој живот устројио, односно живео према Јеванђељу и свим неисквареним и неискривљеним хришћанским врендностима и принципима, чему ти људи онда заправо исказују своје поштовање?

This post has been edited by Klinac Balavac

Link to comment
Share on other sites

postoje dobri ljudi koji nisu hrishcani. zaista postoje, uprkos hrishcanskom ubedjenju da ne postoje.

biti dobar je teshko, bilo da si hrishcanin ili musliman ili ateista

dakle, odali su poshtu njegovoj dobroti

У истој реченици имаш право и грешиш. Наравно да има добрих људи који нису хришћани, а исто тако хришћани нису убеђени у супротно. Ја сам хришћањин (нажалост, прилично лош) и апсолутно сам убеђен да има добрих људи који нису хришћани. Исто тако, хришћанство не учи да добро постоји само међу хришћанима. Слажем се и да је бити добар тешко, мени је макар тешко, али та борба са собом је неминовна.

Одали су пошту његовој доброти, тачно, али та доброта проистиче из његовог начина живота, зар не? А на основу којих правила је он свесно уредио свој живот? Нема ничег лошег у томе признати да се поштовањем према њему, одаје поштовање хришћанским животним принципима. Зашто бежати од тога? Мени као хришћанину никада не би био проблем да признам да сам одајући поштовање неком будисти нпр, одао признање будистичким животним принципима. Веровање у доброту је нешто што је врло блиско, ако не и исто са веровањем у Бога, и заједничко је за највећи број различитих вероисповести. Зато између осталог многи филозофи сматрају да атеизам и не постоји у суштини. Доброта није ничије ексклузивно власништво, па ни хришћанско. Међутим, бити добар хришћанин сигурно и увек значи и бити добар човек, док обрнуто наравно није обавезно...

Edited by Klinac Balavac

This post has been edited by Klinac Balavac

Link to comment
Share on other sites

@fatboy

Шта је вама људи? Да ли ви стварно доживљавате сатисфакцију привидно поентирајући на несуштинским стварима, на којима вам делује најлакше да искажете своје неслагање, и као противника ухватите у глупости?

У чему је проблем са том реченицом? И ево улазим у објашњавање ове споредности само из жеље да вас усмерим на суштину.

Он каже: " zaista postoje, uprkos hrishcanskom ubedjenju da ne postoje." Да ли је то једна реченица? Јесте. Да ли се ја не слажем са тиме да су хришћани убеђени да не постоје. Не слажем се. Да ли се слажем са првим делом, да заиста постоје добри људи ван хришћанства? Слажем се. Дакле, да ли је то у једној реченици "имање и немање" права? У чему је проблем?

Покушајте да схватите ону Dooliovu причу о именима и нашим предодређеним ставовима о свему што та "имена" кажу, тј. напишу.

Edited by Klinac Balavac

This post has been edited by Klinac Balavac

Link to comment
Share on other sites

Ja sam bas cenio patrijarha Pavla...ne kao svesteno lice, nego po onome sta je radio i sta i kako je govorio...nacin na koji je ziveo...bez pompe, bez mistike, bez osude...

Iako sam ateista, i u prilicnoj meri, protivnik crkve i dogmatike koju ista propoveda, on je jedna od licnosti koja ce nam mnogo nedostajati, iz prostog razloga, ko god da dodje na njegovo mesto, bice (mnogo) losiji od njega...

QUOTE (Kojot @ Apr 21 2009, 03:24)

relnao pametna devojka se ili iskenaj pre sexa ili se izklistira tusem i namaze pomadom

Link to comment
Share on other sites

У истој реченици имаш право и грешиш. Наравно да има добрих људи који нису хришћани, а исто тако хришћани нису убеђени у супротно. Ја сам хришћањин (нажалост, прилично лош) и апсолутно сам убеђен да има добрих људи који нису хришћани. Исто тако, хришћанство не учи да добро постоји само међу хришћанима. Слажем се и да је бити добар тешко, мени је макар тешко, али та борба са собом је неминовна.

moram (nezajedljivo) reci da u istoj rechenici imash prava i greshish. znam ja shta hrishcanstvo propoveda ali je jedno shta je hrishcanstvo a drugo su hrishcani (tj 90% istih) i njihova ideja o hrishcanstvu i svemu ostalom

Одали су пошту његовој доброти, тачно, али та доброта проистиче из његовог начина живота, зар не? А на основу којих правила је он свесно уредио свој живот? Нема ничег лошег у томе признати да се поштовањем према њему, одаје поштовање хришћанским животним принципима. Зашто бежати од тога?

zato shto "biti dobar" nije hrishcanski zhivotni princip. ovde si mogao napisati da mu se odaje poshta jer je srbin, da mu se odaje poshta jer je moralan (moralnost nema veze sa verom), da mu se odaje poshta jer je visok ili nizak - i tome pridodati da je zbog toga i toga on bash dobar.

smatram da je glavni.. problem? hrishcana to shto se ne drzhe onog live and let live, nego bash nekako nepotrebno insistiraju na prichi o svojoj veri (tj stalno je ubacuju u razgovor) i afirmisanju iste.

neka osoba glupak hehe

Link to comment
Share on other sites

nego po onome sta je radio i sta i kako je govorio...nacin na koji je ziveo...

Шта је радио? Служио је Богу. Шта је говорио? Непрестано је проповедао Јеванђеље. Како је живео? Живео је по свим правилима хришћанског монаха.

Поново се питам, чему то бежање од очигледних ствари? Зато што вам је негде усађено у глави да ако се макар и на тренутак, макар поводом једног човека похвално изразите о неисквареном хришћанству, да сте се сврстали међу глупе? Зато што је негде усађено у глави религиозан човек = глуп човек, школа ≠ црква?

moram (nezajedljivo) reci da u istoj rechenici imash prava i greshish. znam ja shta hrishcanstvo propoveda ali je jedno shta je hrishcanstvo a drugo su hrishcani (tj 90% istih) i njihova ideja o hrishcanstvu i svemu ostalom

Слажем се ја ипак са овим. Можда једино око процената баш не бих у потпуности, али то је заиста ирелевантно у причи. Ето опет ћу у том смислу цитирати нашег Павла: "Међу нељудима има људи, међу људима има и нељуди"

Edited by Klinac Balavac

This post has been edited by Klinac Balavac

Link to comment
Share on other sites

zato shto "biti dobar" nije hrishcanski zhivotni princip. ovde si mogao napisati da mu se odaje poshta jer je srbin, da mu se odaje poshta jer je moralan (moralnost nema veze sa verom), da mu se odaje poshta jer je visok ili nizak - i tome pridodati da je zbog toga i toga on bash dobar.

smatram da je glavni.. problem? hrishcana to shto se ne drzhe onog live and let live, nego bash nekako nepotrebno insistiraju na prichi o svojoj veri (tj stalno je ubacuju u razgovor) i afirmisanju iste.

Грешиш из неупућености, или из олаког доношења закључка без удубљивања у оно што вероватно и знаш. Нисам ја налепио неку узрочно последичну везу тамо где је заиста нема као што даде пример, неко је леп па је зато добар... Узмимо било које изворно хришћанске принципе, па сам реци да ли они не воде твом сопственом поимању добра?

Не, ни мало ме не нервираш нити вређаш. Заиста ми је задовољство да цивилизовано разговарам са неистомишљеником.

Edited by Klinac Balavac

This post has been edited by Klinac Balavac

Link to comment
Share on other sites

ali hocu da istaknem da nije akcenat na tome shto su ti principi hrishcanski vec na tome da je on bio istrajan u svojoj dobroti. dakle, nije meni problem da kazhem da je neko bio dobar jer je sledio hrishcanske principe, ali je sushtina da se choveku odaje poshta jer je bio dobar, a to je jako teshko, a ne zato shto je bio hrishcanski dobar.

zaista je nebitno da li je lik bio hrishcanski ili ateistichki ili budistichki ili satanistichki dobar vec je bitno to shto je bio dobar i zato mi je to pominjanje hrishcanske dobrote suvishno.

neka osoba glupak hehe

Link to comment
Share on other sites

Добро, 'ајд сад ово сатанистички, то верујем да си чисто онако реторички у набрајању, да се сад ја не хватам за споредне ствари. Оно што си у прошлом посту поменуо, како хришћани превише инсистирају на својој вери и нису у фазону "live and let live"... [:D] Е, то управо има везе и са овом мојом поенту па ћу сада то појаснити. Мораш то сагледати из визуре једног хришћанина. Када хришћанин хоће да те "убеди" он то не чини нпр. са позиције неког политичара који жели да те придобије за своју странку, па онда као сад нас има више, јачи смо итд...

Свест о следећем је врло битна. Хришћанин то чини зато што верује да тиме теби чини добро, да ти тако помаже да спасиш своју душу и постанеш оно што би ти назвао "добар". Јер хришћанство је дефинитивно један од путева до чак и тог твог поимања добра.

Наравно да многи хришћани у томе дан данас залутају, наравно да има прегршт срамотних историјских примера од инквизиције до насилних покрштавања и ратова итд... То апсолутно нећу спорити ни оправдавати... Само хоћу да објасним, да не треба замерати када хришћанин ненасилно покушава да те призове, у што би се рекло "стадо Божије".

Edited by Klinac Balavac

This post has been edited by Klinac Balavac

Link to comment
Share on other sites

Шта је радио? Служио је Богу. Шта је говорио? Непрестано је проповедао Јеванђеље. Како је живео? Живео је по свим правилима хришћанског монаха.

Поново се питам, чему то бежање од очигледних ствари? Зато што вам је негде усађено у глави да ако се макар и на тренутак, макар поводом једног човека похвално изразите о неисквареном хришћанству, да сте се сврстали међу глупе? Зато што је негде усађено у глави религиозан човек = глуп човек, школа ≠ црква?

Слажем се ја ипак са овим. Можда једино око процената баш не бих у потпуности, али то је заиста ирелевантно у причи. Ето опет ћу у том смислу цитирати нашег Павла: "Међу нељудима има људи, међу људима има и нељуди"

Majstore, tebi su izgleda sipali cement u srednje uho i eustahijevu tubu...

Dobre ljude ne gledam kroz prizmu vere, skole, para...bilo cega...samo kao dobre ljude!!!

Pa sta ako je ziveo po pravilima hriscanstva - pobogu, pa to je i drugima preporucivao, zar to nije normalno!?

Sluzio je bogu, pa njemu je dao zavet, zar nije normalno da je to radio!?

Konkretno, pokojni Pavle nije bio iskvaren vlascu (koju je imao) i nije bio korumpiran, a najbolju potvrdu suportnog cemo mozda (a, ja sam cak i uveren) imati priliku da vidimo cim se novi naslednik bude prihvatio posla...

Gde sam se ja negativno izrazio o njemu...nigde...upravo obrnuto.

Sto se tice hriscanstva, ja sam ateista, ne verujem u boga i ne verujem u celu koncepciju zacrtanih dogmi, koje tumace ljudi obuceni u crno...

Nije umrlo hriscanstvo, umro je covek!!!

Nije rec o hriscanstvu, nego o coveku!!!

Povlaciti znak jednakosti izmedju pokojnog Patrijarha i hriscanstva...bojim se da se to ni on sam ne bi usudio da uradi...a, ne bi ni zeleo tako nesto...

QUOTE (Kojot @ Apr 21 2009, 03:24)

relnao pametna devojka se ili iskenaj pre sexa ili se izklistira tusem i namaze pomadom

Link to comment
Share on other sites

@absolute

Oнда се ради о томе да ниси самом себи поставио питања, зашто је неко добар, како је таквим постао? Само се сви ви који читате потрудите да полако и без предрасуда прочитате шта пишем.

Не кажем ја да ако је неко на себе навукао одело хришћанина, да ако зна много цитата из Библије, из разних житија светаца итд, иде сваки дан у цркву, да је аутоматски добар, а посебно не да је добар само зато што се издаје за хришћанина.

Оно што је очиглено, а ви одбијате да видите, а ја све време покушавам да вам истакнем, је да је искрено и неискварено хришћанство било његов пут којим је заслужио то ваш поштовање, пут којим је постао такав човек који у вама изазива дивљење.

This post has been edited by Klinac Balavac

Link to comment
Share on other sites

Upravo je to ono sta sam hteo da kazem (KBov prethodni post), a na konto Lagovog zakljucka kako nije vazno "zasto" si dobar. Vazno je. Vazno je kako si dosao do toga da budes dobar, a samim tim i da li si hriscanski ili budisticki ili muslimanski ili ateisticki dobar. Upravo je to bitno da shvate svi, a ne da nije vazno kako si dosao do svoje dobrote. Bitno je bas zbog toga sto ima puno puteva do dobrote i svi su podjednako bitni. Dakle, Nemke, umro je hriscanin koji je bio dobar, to je bitno.

-----------------

nema vise zezanja

A.B.

Link to comment
Share on other sites

Ево, ја сам вољан да прихватим ако ми објасниш. Како ти замишљаш ту доброту? Откуд та доброта, неко се роди са њом или како?

Sta ja da zamisljam...sta ja imam da zamisljam?!

Upravo su razlicite ljudske naravi. Da li na to utice neka biologija, razvoj, odrastanje ili ucenje u toku zivota, zaista ne znam. Verovatno sve pomalo utice na narav i licnost.

Znam jedno. Pokojni Patrijarh nije bio "andjeo smrti" koji je sejao strah i trepet gde god se pojavi, a onda, kada je upoznao hriscanstvo, poceo da se po njemu vlada. Hriscanstvo je imalo (sigurno) uticaj na Pavla, ali ne presudan uticaj u bitnoj cinjenici - dobar covek, pametan covek, pristojan covek, pravdoljubiv covek, skroman covek i ono sto posebno odusevljava, ni malo gord.

P.S.

Namerno izbegavam argumente a contrario - A, da li su onda svi nehriscani losi/losiji?

Upravo je to ono sta sam hteo da kazem (KBov prethodni post), a na konto Lagovog zakljucka kako nije vazno "zasto" si dobar. Vazno je. Vazno je kako si dosao do toga da budes dobar, a samim tim i da li si hriscanski ili budisticki ili muslimanski ili ateisticki dobar. Upravo je to bitno da shvate svi, a ne da nije vazno kako si dosao do svoje dobrote. Bitno je bas zbog toga sto ima puno puteva do dobrote i svi su podjednako bitni. Dakle, Nemke, umro je hriscanin koji je bio dobar, to je bitno.

I svako ima svoj put do dobrote. Samo ako hoce da ga sledi. Nebitno, irelevantno da li je to hriscanstvo ili neko drugo iskustvo ili nesto trece....

Standarde dobrog coveka nije izmislilo hriscanstvo, iako ga je cesto zloupotrebljavalo...

Standar dobrog coveka je univerzalan, nepromenjljiv i stalan!

QUOTE (Kojot @ Apr 21 2009, 03:24)

relnao pametna devojka se ili iskenaj pre sexa ili se izklistira tusem i namaze pomadom

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...