Jump to content

Strategy centar


brue

Recommended Posts

Ok, vec u zadnjih vec koliko, sa sve vecom budalastinom u politici pravljenja igara, dobrih naslova u ovom zanru je sve manje i manje. Pojavi se koji svetao primer i to je to.

Mozda je do toga sto sam postao matoro dzangrizalo, a i mnogi ljudi koje znam, a mozda bas zbog toga sto je grafika>>>ideja glavna mana novih igara.

Postoji par naslova koji, eto, privuku paznju, no i to ne bude duzeg roka...osim naravno onih koji su multyplayer orijentisani..a i tu je mrsava situacija.

Posto nas ovde na forumu ima raznijeh, raznih uzrasta, verovatno je svako od nas, ljubitelja strategija, imao u razlicitim periodima zivota extra strategiju pored koje je provodio dane i noci.

Zamisao ovog topica je da se, uz pomoc ljudi koji zele da doprinesu ovoj temi, prisetimo "starih dobrih" strategija od 80tih pa na ovamo.

Samo par, aj da kazemo pravila, mada nije to bas toliko ozbiljno:

1. nema proseravanja tipa 3 reci, trol, zeza ili bilo sta. Ako hocete da se diskutuje nema problema, ali samo da se drzimo teme. Ako neko zeli da zajebava, troluje, ismejava druge il sta vec bilo koga ko postuje nesto normalno, potrudicu se da mu se userem u forumaski zivot, bar sto se tice ovog foruma ili ovog dela foruma

2. nema postovanja copy-paste sa engleskim opisom. Ako hocete da ucestujete, dajte svoj opis igre, sa par screenova, ima ih po netu, i sa opisom dozivljaja same igre. Ne mora biti Gorski Vjenac, al jbga, makar desetak recenica, cisto da se ljudima koje te igre nisu igrali docara atmosfera.

3. na svakih ne znam koliko, neki period vremena i velicine topica, kao i broja opisa starih, polustarih ili skoronovih igara (zavisno od godista coveka koji ih postuje) napravicu manji topic gde bi izabrali "pobednika" za tu "sezonu" sa najzanimljivijim ili najbolje docaranim opisom, koji ce dobiti cd-key od neke strategije... Makar war3+tft.. a mozda izmolim lakija da se i on malo isprsi tja njegovi donatori :) Nagrade samo za clanove, ne i administraciju foruma.

4. dolaze u obzir strategije sa bilo kog kucnog kompa ili konzole.. od C64 i ZX spectruma do ovih novih dzidza-bidza.

Evo, da bih zapoceo temu, da podsetim neke, a neke uputim, na extra strategiju za Amigu iz 1991. god.

Igra: Centurion: Defender of Rome

Godiste: 1991

Izdao: Electronic Arts

Centurion_game_cover.jpg

Igra je, naravno, smestena u doba starih Rimljana i igra se po potezima. Pocinje se iz Apeninskog poluostrva sa samo jednom raspolozivom defence-only legijom. Pocetni rank je Centurion, ali sa osvajanjem okolnih zemalja, skacu rankovi i preko Generala, Konzula itd, mora se postici i cilj igre - Cezar, sa osvojenim svim provincijama tadasnjeg poznatog sveta iz ociju Rimljana.

Centurion_Defender_of_Rome_GEN_ScreenShot2.jpg

Pored klasicnog global view pogleda, u igri postoje jos cak cetiri razlicita ekrana. Dva pokrivaju borbe, a zadnja dva zanimljivost u ovoj igri - gladijatorske borbe i trke kocija.

Na mapi postoji 27 provincija koje se mogu na dva (tri) nacina "privoleti" da postanu rimske provincije:

1. Klasican nacin je osvajanjem. Provincija postaje Occupied, a tokom vremena, i kao rezultat vase dobre vladavine, moze postati Ally, pa Colonized a na kraju i Citizen. Sa svakim povecanjem u ranku, one ce donositi sve vise i vise kinte.

Centurion-Defender-of-Rome-4.jpg

2. Diplomatijom - ponudjene su vam tri opcije u dijalogu, a posledice su da vasa legija ili napusti tu teritoriju, ili krene u rat ili ta teritorija postane vas saveznik. Dobre strane zadnjeg scenarija je da nemate gubitaka i da mozete regrutovati cak celu legiju u novoj provinciji, ali mana ovoga je da status te teritorije ne moze da raste i ako ste je slucajno izgubili necete vise moci da je dobijete natrag diplomatijom. Sam put ka uspesnim saveznistvima je definisan po broju poteza (izgleda) te su neke provincije od odredjenog trenutka vise naklonjene buducem Cezaru.

3. Dodatna opcija - Kleopatrin krevetac, tja pokazete se u krevetu kao tigar i provincija je vasa :)

Centurion_6.png

Odrzavanje provincija je veoma bitno i postoje par nivoa morala u njima. Sto bolji moral, ako i vec pomenut status provincije, to vise kinte se iscedi iz nje. Da bi se odrzao moral, pored smanjenja taxi (povremenog), veoma je dobro odrzavati gladijatorske igre i trke kocija. Kod glatijatora, a koji su takodje klasifikovani po ulozenim dinarima ili upotrebljenim egzoticnim zivotinjama, posle fighta se pojavljuje cuveno odlucivanje palcem, koje opet znacajno utice da li ce masa da ode zadovoljna ili nezadovoljna iz arene. Trke kocija su takodje veoma zanimljive i dobre kao pauza od neprestane borbe sa varvarima i "uvodjenja" civilizacije u zabacene krajeve sveta.

fe6cegjs07.gif

Sa parama odrzavate vojsku. Postoje kopnene jedinice i flota. Flota je bitna u smislu da moze da se iskoristi kao transport trupa preko La Mansa ili po Mediteranu, ali je skupa ko crn djavo. Sto se tice kopnene vojske, na raspolaganju vam je u pocetku samo pesadija a kasnije dolazi i konjica. Protiv slonova ce te se definitivno morati boriti u jednom trenutku, ali ih nikada necete moci posedovati. Svaka jedinica ima svoj moral i svoje generale u boju. Skipio je tu bez premca i pravi je mamojebac. Moral utice slicno onome sto je dosta kasnije iskorisceno u Shogunu i tom Total War serijalu, a generali imaju areu oko sebe u kojoj uticu na moral jedinica.

menuitalia-amiga.gif

centurion_1.gif

Borbi sa varvarima i drugim civilizacijama ima dosta u toku igre, i sama igra je prava navlakusa. Secam se da su mi glavni problem bile neke istocnjacke provincije i horde sa crnim konjima, i kad one dodju to bude hell-on-earth. Svaka od varvarskih vojski ide okolo po provincijama, pali i zari, sve dok ne stigne do Rima, koji ili osvoje il izginu ko Australijanci na Galipolju. Diplomatija je takodje bila zanimljiva jer mora da se oceni kako se postaviti prema nekima a kako prema drugima. Svajcarci su npr. voleli ostar ton, dok su Tracani padali na lepe reci.

Centurion-Defender_of_Rome.gif

S obzirom da celo napredovanje u igri direknto zavisi od samog igraca i njegovih tripova "sta je to Cezar trebao da uradi a sta ne", igranje iznova i iznova nije ni malo smaralo...Makar do izlaska neke nove zarazne strategijice. :)

centurion-1.gif

Link to comment
Share on other sites

Bravo Bru za topic, samo nastavi!

У једној старој књизи читао сам чудну причу; а враг би га знао откуд мени та књига из неког смешног времена, у коме је било много слободоумних закона, а нимало слободе; држали се говори и писале књиге о привреди, а нико ништа није сејао; цела земља претрпана моралним поукама, а морала није било; у свакој кући пун таван логика, али памети није било; на сваком кораку говорило се о штедњи, а расипало се на све стране, а сваки зеленаш и нитков могао је себи купити за неколико гроша титулу: велики народни родољуб. 
Радоје Домановић - "Страдија" 1902. -

Link to comment
Share on other sites

centurion-1.gif

Ma koliko Centurion imao sharm, prilichno je tupav kao strategija: Scipio's Defense je u 90% sluchajeva obezbedjivao pobedu, pogotovu kad je neprijateljski general jurishao sam 100m ispred ostatka vojske. beskonachan izvor zarade su bile trke kochija koje su takodje bile izbagovane tako da si bez ikakvog skilla pobedjivao (davno beshe, mislim da je trebalo samo da jashesh spoljnom ivicom i nikad nisi morao u krivini da usporavash).

Alfa i omega strategija tog perioda mi je bio

Battle_Isle_Platinum.png

Battle Isle serijal

Godishte: 1991.(Battle Isle), 1993.(Battle Isle 2), 1995.(Battle Isle 3)

Izdavach: Blue Byte

bi2_001.jpg

Majka mara hexagonalnih poteznih strategija, BI je pokupio koncept od Nectaris strategije Hudson Softa, i napravio best seller. U pitanju je strategija koja vas stavlja na mesto vojnog zapovednika u futuristichkom ratu na planeti Chromos. Bitke se odvijaju na kopnu, vodi i vazduhu. Na raspolaganju su razni rodovi vojski, od kojih svaka ima svoju ulogu na bojnom polju. Peshadija mozhe da zauzima depoe i fabrike, izvidjachke jedinice mogu da se pomeraju, napadnu, i udalje u jednom potezu, mechwarriori ne gube efikasnost kada su oshteceni, itd.

bi3_003.jpg

Osim borbenih treba obratiti pazhnju na logistichke jedinice, poshto svaka jedinica ima ogranichenu kolichinu municije i goriva. Vecina jedinica ima i vishe oruzhja, pa treba imati u vidu protiv koga se borite, i da li je moguce doturiti dovoljno municije - battle tank ima razoran glavni top, ali je zbog ogranichene municije nekada bolje koristiti mitraljez za dokrajchivanje neprijatelja. Neke logistichke jedinice mogu da se koriste za uklanjanje barikada, kao i za kopanje rovova koji su odlichna defanzivna pozicija za peshadiju. Moguce je praviti i puteve koji ce povecati pokretljivost vashih tochkasha.

Battle_Isle_2_screenshot.png

Fog of War je kljuchni element igre. Najjache jedinice obichno imaju mali LoS, i bez izvidjachkih jedinica ce biti desetkovane a da ne opale ni metak - ili josh gore. Jedinice koje se krecu na slepo mogu da budu masakrirane u zasedi. Stvar dodatno komplikuju u trecem delu i promenljivi vremenski uslovi, koji utichu na vidljivost i mobilnost vashih jedinica. Vodene povrshine se mogu zalediti, blokirajuci mornaricu i pruzhajuci priliku kopnenim trupama da se krecu po njima.

bi3_004.jpg

Jedinice poseduju nivo iskustva, i vredi ih chuvati jer se prenose iz misije u misiju. Gubitke u borbi mozhete nadomestiti u depoima po cenu opadanja nivoa iskustva, gde se takodje mogu dopuniti i gorivo i municija. Proizvodnja je takodje prisutna, ukoliko imate fabrike na raspolaganju.

Battle_Isle_3_screenshot.png

Misije su raznovrsne. Pretezhno se se svode na zauzimanje kljuchne pozicije, mada neretko ima i specifichnih situacija: evakuacija pred nadmocnim protivnikom, ogranichen broj poteza, treca strana u konfliktu koja ne mora automatski da bude neprijateljski raspolozhena, ciljevi koji se menjaju u toku misije, itd. Multiplay je prisutan, u prvim verzijama preko split screena (jedan igrach na mishu, drugi na kurzorima), a u 3. delu i preko mrezhe.

Battle_Isle_1_screenshot.png

Vredi pomenuti i josh jednu Blue Byte strategiju u BI maniru:

History Line 1914-1918

Ova igra unosi novitet u multiplay komponentu tako shto je krug podeljen na movement i shooting fazu. dok jedan igrach izdaje naredjenja za pokret, drugi igrach naredjuje ko ce po kome pucati. kad obojica zavrshe odvijaju se borbe i, ukoliko je jedinica prezhivela, izvrshavaju se pokreti. Ovo je prilichno umanjilo downtime u odnosu na klasichan BI pristup, ali je umanjilo taktichku komponentu.

History-line-gameplay-screen.gif

Sve u svemu sjajan serijal koji je inspirisao SSI General serijal, kao i josh neke manje poznate naslove. Zanimljivo je da je Battle Isle josh uvek zhiv zahvaljujuci bazi fanova koji su se okupili oko dva open source projekta: Crimson Fields i Advanced Strategic Command.

Edited by cali
Link to comment
Share on other sites

Bravo Bru za topic, samo nastavi!

Hvala, samo nemoj da se ljutis, ali ajde da izbegnemo takve postove. Diskusija o strategijama, starim ili malo mladjim, tja svim onim koji su obelezile godine iza nas. Opis neke pozeljan, ili makar prica o onima koje su vec postovane. Da se opise neka i nadju slicice, ne zahteva vise od 10-15 min, a posle odredjene kolicine opisa, moze biti veoma zanimljivo videti kako se igracki zivot razvijao/stagnirao u svetu strategija. :)

Dakle, ajmo da zaobidjemo "pricajte" fazon, i malo konstruktivnije da razvijemo pricu. Ostavljam ovaj post samo iz razloga da se vidi kako ne treba postovati na ovom topicu i sta ce biti brisano ubuduce.

Ma koliko Centurion imao sharm, prilichno je tupav kao strategija: Scipio's Defense je u 90% sluchajeva obezbedjivao pobedu, pogotovu kad je neprijateljski general jurishao sam 100m ispred ostatka vojske. beskonachan izvor zarade su bile trke kochija koje su takodje bile izbagovane tako da si bez ikakvog skilla pobedjivao (davno beshe, mislim da je trebalo samo da jashesh spoljnom ivicom i nikad nisi morao u krivini da usporavash).

Sve to stoji, samo uvek pokusavam da ne iskoriscavam olaksice koju igra daje slucajno.

Alfa i omega strategija tog perioda mi je bio

But ofc :) Pokusavam da ostalima prepustim opise onih legendarnih, a po secanju cu izvlaciti igre koje su ljudi manje igrali (mozda) a meni su bile veoma drage. Steta sto nisi ubacio malo vise o History Line-u, meni je bio extra, i u multyju i single...pogotovo sa "jao sta ce sledece da mi dodje? Ah novi Mark IV" itd :) Da ne pominjem da su mi BB bili najbolji izdavaci u to vreme :)

Idemo dalje onda :)

Igra: Genesia iliti Ultimate Domain (mada do malocas sam mislio da se iskljucivo zove Genesia :) )

Godina: 1993

Izdavac: Mindscape

935171_79063_front.jpg

Genesia sledi uspesne korake igara poput Populousa ili Mega-lo-manie. Igrac je u ulozi boga, ali za razliku od Populousa nema se direktnog uticaja na sam teren vec je maksimalno okrenuta uticaju na populaciju vaseg sveta.

Prica je da je jedan papan, zbog zene proklete (a sta bi drugo bilo), otvorio grobnicu Boga i ukrao drago kamenje sa njegove krune. Dal bese 7 ili 9, nebitno.

Godinama i godinama kasnije, 3 naslednika iz te krvne linije, pokusavaju da pronadju nestalo kamenje i povrate naklonost Boga.

Kao sto se da i zakljuciti, na mapi postoje 3 "igraca" ili 3 frakcije. Na pocetku igre se bira da li ce sva 3 biti playeri ili kompjuterski kontrolisani.

Cela mapa je izdeljena na polja koja predstavljaju provincije. Tim provincijama lutaju nomadi koji su odlicni radnici te se raznim semama pokusava dobiti njihova paznja, da bi postali gradjani vaseg domain-a.

Genesia%20(aka%20Ultimate%20Domain)_1.png

Zanimljivosti koje je ova igra donela su bas impozantne za ono vreme. Vreme je podeljeno na godine, sa 4 godisnja doba, igracevi podanici radjaju se, rastu, razmnozavaju se, podlezu bolestima i umiru prirodnom smrcu nakon 49 godina. Dakle, da bi se dobile bebice, normalno nisu potrebne rode, vec kucica sa jednom muskom i jednom zenksom jedinkom. Bez kuce, oni postaju nezadovoljni i odlaze ponovo u pustare te izmisljene zemlje.

Genesia%20(aka%20Ultimate%20Domain)_4.png

Postoji i mogucnost da se sa pogledom "udje" u kucu i da se prica sa podanicima, da se provere cene kod Miskovica, izdaju naredjenja pucanstvu itd itd.

Genesia%20(aka%20Ultimate%20Domain)_2.png

Same "klase" podanika su:

Farmer - moze se pretpostaviti zasta sluze - hrana, hrana i samo hrana. Veoma bitan faktor u igri za dalje prosirivanje populacije. Za svakog je potrebna iskljucivo jedna farma. Oni ce paziti na nju ali ne i zimi jer se tad ne pomaljaju naplje..a i ko bi? Zbog toga, mora se napraviti zaliha hrane za taj period.

Genesia%20(aka%20Ultimate%20Domain)_3.png

Woodsman - drvoseca koji ide okolo i chopuje drvece, i sa njim snadbeva Carpentere. Kolicina drveta koje pripreme zavisi od morala woodsmen-a. Sto se zime tice, ista prica kao i sa prvim.

Carpenter - stolar koji pomaze drvosecama da obrade drvo, zavisno od morala obradi odredjenu kolicinu, koja se nakkon toga pohranjuje u skladista... S obzirom da oni prethodni ne rade zimi, i on to iskoristi za produzenje porodicnog stabla.

Architect - jedini koji rade citave godine. Prave objekte koje im igrac nalozi, a u slobodno vreme grade kuce za stanovnistvo.

ultimate0027tr.png

Inventor - Kada uz pomoc arhitekti izgradite workshop, pojavljuju se pronalazaci. Sa njima se razvija tehnologija, bilo vojna bilo civilna. Broj i vrsta pronalazaka je vise nego dovoljna za napaljeno igranje.

Blacksmith - pomazu pronalazacima oko izrade novih stvarcica za igracevu vojsku i kraljevstvo (il sta je vec).

Specialist - tipovi koji prikupljaju specijalne materijale koji "uspevaju" u datoj provinciji. Mogu se angazovati i kao prodavci koji generisu mali profit, mali ali bitan.

Genesia%20(aka%20Ultimate%20Domain)_9.png

Vreme, kao sto rekoh, veoma bitno utice na razvoj. Od munja i sumskih pozara koji jos vise pogorsavaju zivot podanika, do strasnih zima i raznoraznih bolesti koje ih prate. Sve ovo se moze malo anulirati pronalascima.

Svaka akcija ima i svoju reakciju, tako da ne treba preterivati sa nekim stvarima, evo dva primera:

- ako se napravi previse bunara, dodje do nestasice podzemnih voda sto bitno utice na produkciju farmi

- ako se pretera sa secom drveca, padavine se smanjuju u toj provinciji sto dovede do smanjenih kolicina vode potrebnih stanovnistvu

Igra je prepuna ovakvih stvarcica koje daju draz igranju.

Genesia%20(aka%20Ultimate%20Domain)_5.png

Kada se malo razvijete, mozete ici okolo, siriti teritorije, maltretirati druga dva igraca, i naravno, odlaziti u potragu za nestalim draguljima. Igra mi je bila extra, samo sto je imala mana poput drljanja cesto diskete (mnogo svasta ucitava) i cekanja na poteze neprijatelja, ali sve u svemu, i vise nego dobra za ubijanje vremena.

genesia01.jpg

Link to comment
Share on other sites

Za'valjujem :)

Evo jedne space strategije koje je utrla put svom nastavku - najverovatnije najboljoj strategiji izdatoj za Amigu (bar meni, a nisam usamljen u tom stavu :) )

igra: Millenium 2.2

godiste: 1989

izdavac: Electric dreams

Millnium.png

Asteriod od ni manje ni vise od 20 milijardi tona udara u zemlju. Nakon stravicnog udara celokupan zivot na planeti nestaje. Sve ovvo posmatra mala grupa ljudi na celu sa svojim komandirom (playerom) sa udaljene meseceve baze. Normalno, sam cilj igre je da se obezvedi opstanak ljudske vrste sa resursima koji mogu da se pribave iz Suncevog sistema.

millenium_22-6.gif

Igra je klasicna menadzerija, gde je glavni akcenat na razvijanju industrije, kolonizaciji i razvitku tehnologije. Zanimljiva stvar je da na pocetku svake zapocete partije planete i ostala nebeska tela imaju drugaciju orbitu, tja nalaze se na razlicitim lokacijama, tako da to povecava mogucnost replaya.

millenium_22-5.gif

Iz tog razloga veoma je bitno sto vise istraziti svaki kutak ovog naseg sistema.

millenium_22-3.gif

Mora se odsta paziti na odnos iskoriscavanja sunceve energije, ulaganja u tehnologiju i industriju, gatheorvanja resursa od kojih su neki veoma retki i mogu se naci samo na odredjenim planetama ili satelitima. Skupoceno gorivo i brodovi moraju se pazljivo upotrebljavati.

millenium_22-4.gif

Tehnolosko stablo je za to vreme bilo veoma veliko i raznoliko i na kraju je omogucavalo cak i totalno prilagodjavanje ljudi na razlicite atmosfere u suncevom sistemu.

millenium_22-2.gif

Postojala je cak i mini-game u 3d kad se borite sa Marsovcima :) A razlog je jedan super imba pronalazak na Marsu :)

atari-st-millennium22.jpg

Kad sam je prvi put igrao pre tih skoro 20 god odusevio sam se kao kuce u liftu, a o nastavku necu ni da pricam, u nadi da ce neko skupiti zivaca da nesto postuje o njoj ovde.

milr03.jpg

inace, developer ove super igre je pokusao da ubedi publishere za izdavanje remake-a, ali mu, NAZALOST, to nije uspelo. Sve se na kraju svelo na fanove igre od kojih su neki i uspeli nesto da naprave. Remake, nezvanican, moze se pokupiti sa ovog linka.

milr01.jpg

Link to comment
Share on other sites

KL, sry na editu, samo ubacih slicice dok ti ne napravis review...nisu ti radili oni linkovi, tja moby ne dozvoljava.

Inace, za ljubitelje pomenutih svemirskih strategija, cheknite ovaj LINK

ja se prijavio za beta testing, pa ako budem dosao do vise informacija - izvestavam. Steta sto je opet online sranje, bas bi voleo pravi remake Deuterosa da odigram.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Igra: Kingdoms Of England II, Vikings: Fields of conquest (popularno Vikings)

Izasla: 1992

Izdavac: Krisalis Software Ltd.

2d potezna strategija u kojoj moze da ucestvuje 1-6 human igraca.

01-1.gif

Mapa na kojoj se igra obuhvata celu sadasnju Englesku, Skotsku, Vels(mainland sa ostrvima okolo), Irsku, deo Islanda i deo Norveske. Ukupno 200 manjih teritorija.

02.gif

Pre pocetka same igre, igrac bira na kojoj teritoriji zeli da postavi svoj dvorac. Samim tim i teritorije koje se granice sa glavnom, prelaze pod njegovu kontrolu.

U dvorcu je na samom pocetku stacioniran garnizon od manjeg random broja swordsmana. Armija je prestavljena banerom u boji igraca, a na pocetku se dobijaju 3 takva banera sa 10 swordsmana i 1 championom. Moguce je na pocetku kupiti odredjen broj swordsmana i zajedno sa garnizonom, dodati armijama koje se tada salju u osvajanje obliznjih teritorija. U okolnim provincijama se takodje nalaze patrole od random broja swordsmana, koje je moguce priljuciti glavnoj armiji. Potezi se sastoje od 15 dana, i omogucavaju prelazenje ili osvajanje, uglavnom, 2 teritorije.(zavisno od reljefa tih teritorija ili koliko je vojska vec prethodno bila umorna)

Osvajanje neutralnih teritorija je dosta lako, obzirom da uvek napadate sa znatno jacom vojskom u odnosu na snage otpora, koje su proporcionalno jake koliko je i bogata/naseljena odredjena teritorija...uz malo srece, teritorija se osvaja bez gubitaka ili uz minimalne gubitke.

04.gif

Ekonomija je. naravno, veoma bitan segment igre.

U igri postoji 5 resursa.

Gold - univerzalni resurs, koristi se za skoro sve. Dobija se kroz porezivanje stanovnistva, kao i iz eksploatisanja rudnika Silvera i Golda. Teritorije koje su u ravnici daju vise golda po turnu.

Food - veoma je bitno namiriti teritorije koje imaju shortage, iz surplusa koji se stvori iz drugih teritorija, da stanovistvo ne bi umiralo...takodje, teritorije koje su u ravnici daju vise fooda po turnu.

Wood, Stone i Iron - gradjevinski resursi, koriste se za igradnju zamkova, luka, mornarice...

Teritorije dense forest, daju puno wooda po turnu, light forest upola manje. Isto je kod Stonea, planine daju vise od hillsa. Iron se dobija iz rudnika, koji prethodno moraju da se istraze slanjem podanika za odredjemi svotu golda da vrslja po brdima(isto je i za Silver i Gold rudnike, a random su rezultati pretrage 'geologa')

03.gif

05.png

Postoje 5 vrsti zamkova, razlikuju se po broju sekcija.(bitno za siege) Svaka nesrusena sekcija napadaca je 5% penaltija na glavnu vojsku za vreme bitke.

Home Castle - 20 sekcija - nije moguce izgraditi osim jednog koji se dobija na startu, ali se moze osvojiti protivnikov.

Watchtower - 4 sekcije

Keep - 8 sekcija

Small Castle - 12 sekcija

Large Castle - 16 sekcija

Ispod se vidi napad na home castle. Protivnik rusi katapultima sekcije, dok branilac unistava katapulte sa svojim strelcima.

06.png

Ovako izgleda glavna bitka. Napadac ima samo 20% efektivnosti jer je srusio samo 4 sekcije.

07.png

Iznad se takodje vide i dostupne jedinice u igri.

Mornarica sluzi za prenos vojske i postoje 3 vrste brodova:

brod1 - 50 vojnika

brod 2 - 100 vojnika

man-o-war - 150 vojnika

Ovo sam pikao u osnovnoj i to uglavnom u singlu....bilo je par partija koje sam igrao sa starijim(6god) burazerom i njegovom ekipom iz srednje, te partije su trajale jaaaaaako dugo. eeeeeee to su bila vremena :))

Edited by leisure
Link to comment
Share on other sites

Leisure, ja ne vidim slike, mozda je do mene a mozda i ne :)

igra: Champion of the Raj

godiste: 1991.

izdavac: PSS

53-1.jpg

Indija, pocetak 19 veka. Oko bogatstva te ogromne drzave bori s enekoliko frakcija, sto evropskih sto indijskih maharadza. Pored svega toga, thugs iliti po indijski Thugee, franaticni sledbenici boginje Kali a ujedno i lopovchine, presrecu nesrecne putnike, dave ih i oduzimaju dragocenosti.

Champion%20of%20the%20Raj_5.png

Glavni ekran je mapa Indije. Selektovanjem jedne od mnogih provincija dobijate podatke o ekonomiji i vojsci, odnosno diplomatija.

Champion%20of%20the%20Raj_3.png

Igra pored staticnog prebijanja okolo sa vojskama nudi i par zanimacija poput lova na tigrove, trka Slonova, odrzavanja Durbah-a (parada slonova), a i odluka poput - pojavili su se yaverenici u vojsci, otpustiti par hiljada trupa ili cekati na borbu sa macevima, ili provinciju je pogodila glad, pomoci narodu ili ih pustiti da pocrkaju itd itd.

Champion%20of%20the%20Raj_4.png

Champion%20of%20the%20Raj_2.png

Champion%20of%20the%20Raj_9.png

Champion%20of%20the%20Raj_8.png

Simpaticna igra skroz, a secam se da sam jedno vreme bas bio navucen na to klanje po Indiji.

Link to comment
Share on other sites

Tnx Leisure.

Ajte ljudi, pa ne treba niko da pise Gorski Vijenac, nameno necu da opisujem igre koje su bile extra popularne, da bih ostavio nekome da pokupi tu nagradu :) Gde su Populous, Powermonger, najavljeni Deuteros, Mega-lo-mania, Caesar, WC kec makar, Dune serijal, pa i Shogun:TW itd itd itd? Nekome ce mladjem, mozda, biti zanimljivo da vidi ako ne preko texta makar sa vise slika, sta se to nekad igralo, i sto su ove novije igre postale toliki smor i kratkog daha sto se igranja tice :)

Link to comment
Share on other sites

Mrzim vas. :( Zašto me podsećate da su igre nekad stvarno bile bolje, a ne da je to samo nostalgija za vremenom kad smo bili klinci.

Kad već govorite o svemirskim. Reunion i Imperium Galactica kec. Shogun:TW je već novija istorija, mislim da je KAHTEP već bio izašao tada.

Samo da dodam i napomenem. Već Battle Isle 2 je imao promenjive vremenske uslove, pa ne znaš šta je gore, kad ti ne pola jedinica imobilisano snegom, ili sve puze u blatu par desetina krugova kasnije. Misije su polako postajale sve duže i duže i bar meni predstavljaju o ho ho izazov i sada. Da, takođe je zaboravljeno da se napomene da je već BIsle2 imao renderovane 3D bitke između jedinica (vektorska grafika, ali opet 3D)

Link to comment
Share on other sites

Grdja, ono sto je meni novije, tebi je staro, tako aj da se ne ogranicavamo sa 2-3 god tamo-vamo. Razlicita godista mogu postovati, pa nije fer da nabacujemo takav stav. Medjutim, aj da bude svim zajednicko to da su ipak igre koje su obeleyile neciju mladost. I daj brate, postuj onda o Reunionu itd?

E sad jedna meni vrlo draga igra. Ne znam koliko se igrala tad, jer je imala vrlo zajeban time line, tja ipak si morao da odradis neke stvari inace kasnije zajeb. Prijatno iznenadjenje koje sam doziveo trazeci slicice za nju, a ima ih na netu vrlo malo, je to sto sam nasao em opis na srpskom em je iz tadasnjeg SK-a :)

I verujte, definitivno je zasluzivala 9.. a kad se provali sta i kako, sigurno i vise.

Igra: Exodus 3010 The First Chapter

godiste: 1992

izdavac: DMI/Demonware

TNexodus3010.jpg

Exodus_3010_c.GIF

Evo ga opis:

indexphpdisplaypicsvetil.jpg

indexphpdisplaypicsveti.jpg

indexphpdisplaypicsvetig.jpg

Igra i nije klasicna strategija, vec skromnija epopeja putovanja kroz daleki svemir i upoznavanja drugih rasa. Inace, kad se dobije stealth space fighter (kad se procita gornji opis bice jasnije) povecava se mogucnost da vas presretne svemirska murija i oduzme vam sve iste..e sad ne secam se dal samo oduzme ili i napadne brod..jebem li ga

Exodus_3010_b.GIF

Dok sam je igrao, belezio sam sve sta se dogadja, tja eventove, tako da je na kraju bila to prava mini knjizica, a koju sam kasnije podelio prijateljima da bi mogli da predju igru. Svaki event je bio po randomu vise-manje ali sa zajednickim rezultatom. Negde na mozda pola igre il cak ranije, ucita se misija koju je nemoguce preci, il bar meni (a i svima koje znam da su je igrali), sa nekim kupljenjem sanducine iz centra minskog polja. Tak zakuca i totalno blokira. Ucitavanje pozicije pre toga i pokusavanje da se pojavi neka druga vrsta eventa su urodila plodom.

exodus301.png

Na samom kraju, sa svojim stealth fighterima morate da unistite "male zelene" koji vas ganjaju i pokusavaju da uniste.

Sve u svemu, jebeno dobra ideja, sa simpaticnom i u nekim delovima extra realizacijom.

Exodus_3010_a.GIF

Link to comment
Share on other sites

Ffs Brue, sto si postovao sliku iz starog SK-a, sad sam se setio svih tih starih brojeva koji su davno davno negde "nestali" :( jebote skupljao sam SK-ove jos od prvog broja maltene...

Nego da ne hijack-ujem topic, ajde neko koga ne mrzi kao mene... da opise High Seas Trader igru, koja je meni i dan danas zakon igra, pre godinu dana sam je ponovo igrao preko dosbox-a :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...