Hvala! Pitanja su uvek dobro došla:) Za većinu stvari mogu da govorim samo iz svoje perspektive, pošto malo ima zvaničnih podataka od Valve-a, tako da me nemojte držati 100% za reč.
1. Recimo da je meni trebalo oko 4-5 meseci. Od skice, preko 3D modela i tekstura, pa sve do konačnih slika za promociju i ubacivanja u Workshop.
Vreme izrade zavisi i od toga koliko je heroj komplikovan. Mount/životinja za Abaddona, Lunu ili Miranu je dodatna komplikacija u odnosu na nekog heroja koji "ne jaše"(:P) ništa, kao recimo Sniper ili Dragon Knight. Opet sa druge strane uzmimo Syllabear-a za primer. On će biti još teži za rad, pošto ima model za ulty i model za medveda pored ostalih svojih itema.
Naravno da ulogu igra i to koliko je neko upućen u ceo proces rada na Dota modelima, kao i to koliko dobro poznaje sam rad u programima. Da nisam imao prethodno iskustva sa setom za Meepo-a, verujem da bi mi trebalo i mnogo više vremena.
Takodje neko ko je još više uigran i poznaje materiju, može sve daleko brže da uradi. Tu bih posebno izdvojio kao prednost timove od par ljudi koji rade na modelima i verujem da vreme za uradjene setove mere u nedeljama, a ne u mesecima.
2. Ovde mogu da kažem samo grubu procenu na osnovu brzog pregleda Steam Workshop-a za Dota2 iteme i brojeva koji tamo stoje.
Trenutan broj itema koji su ubačeni u Workshop je 20,101 od toga je 4,341 "accepted" za igru. Tu spadaju i karte/ticketi za razne turnire, kuriri, HUD-s, wardovi i svašta nešto još, ne samo setovi i itemi za heroje. To mu dodje oko 21% stvari koje se ubace u Wokrshop na kraju udje u Store za prodaju.
Opet kažem, ovo je krajnje gruba procena trenutnog stanja, moguće je da grešim. Pitanje da li se računaju one prve stvari koje su ubacivane u Dotu i još brdo nekih faktora u koje ja nemam uvida.
3. O zaradi se zna toliko, da tvorac modela dobija 25% od ukupne prodaje, dok ostalih 75% pripada Valve-u. O konkretnim brojkama se ne sme govoriti zbog ugovora, ali se prostom matematikom može doći do neke grube predstave kolika je moguća zarada.
Što se drugog dela pitanja tiče. Da, ima ljudi koji su se posvetili potpuno Dota2 itemima i zapravo napustili svoje poslove na kojima su radili prethodno. Sada već postoje neka poznata imena (kako samostalnih autora tako i studija sa par ljudi) Dovlaa je pomenuo Anuxinamoon i Danidem, ja ću navesti još neka imena: LiveWorkshop, DotaCinema, DNADota, RedMoon, DotaFX itd.