Loopy Posted March 16, 2014 Report Share Posted March 16, 2014 U poslednjih par godina se definitivno oseca nalet novih MMOova. Posle uspeha WoWa, veliki broj studija pokusava da replikuje sisteme koje je WoW uveo (ili uzeo iz drugih igara i napravio popularnim). E sad, jedan od sistema koje je Warcraft definitivno napravio popularnim je pojam "endgame". Sta se podrazumeva endgame-om? Ako cemo ici po WoWu, endgame je ono sto se igra kad se dostigne max level. Znaci akcenat je uglavnom na raidingu, kompetitivnom PVPu, i generalnoj teznji ka jacem gearu. Sa naletom svih novih MMOova, ovaj endgame postaje teznja i gol vecini studija, jer je ocigledno da je to "formula koja uspeva". Znaci leveling proces se uglavnom zanemaruje, content za kvestove i progression kroz zone postaje dosadan i prelece se preko njega jer je "nebitan". Kvestovi su generalno linearni, vode nas za ruku iz zone u zonu, i dovodi u taj magican endgame gde "pocinje prava igra". Takozvani Theme Park koncept. Tradicionalni MMOovi su se prilicno razlikovali od ovakvog sistema. Jeste, postojalo je raidovanje u EQ, ali ne i u Anarchy Online, ili Ultima Online. Pojam "end game" nije postojao, a vecina igara je imala skill-based progression umesto levela, sto je znacilo da si jaci sto si duze igrao, a ne sto si brze stigao do "kraja". Ovo je znacilo minimalno drzanje za ruku, igraci su uglavnom morali sami da prave aktivnosti, open world PVP je bio norma, i igranje u gildama moranje ako ste zeleli da prezivite. EVE Online je jedan od modernijih primera ovog sistema - Sandbox. Sad, sta je "bolje"? Neki kazu da je novi sistem "endgamea" tumor koji se siri MMORPG zanrom, i da se sam zanr promenio od svog korena i samim tim kreirao generaciju "give me epics" igraca koji ne mare za kontent nego samo za najbolji i najjaci gear. Sandbox je bolji jer nema "kraja", vise lici na virtuelni svet i tezi je za prezivljavanje pa i samim tim kvalitetniji. Sa druge strane, neki se brane da nam je endgame doneo organizaciju, vidljive ciljeve, strukturu. Theme Parkovi su privukli masu novih igraca, popunili servere, pokazali igrackoj populaciji da i MMOovi (tradicionalno "streberski") mogu da budu kul i popularni. WoW klonovi su oziveli scenu, privukli developere. Sa druge strane, misljenje je da su sandboxovi nizeg kvaliteta, ruzniji, konstatno igraci moraju sami sebi da prave content, open PVP odbija vecinu igraca, i besciljno igranje je dosadno i privlaci samo najzagrizene MMO igrace. I na kraju - sandbox ima svoj endgame - grind za opremom i skil levelima se ne razlikuje mnogo od grinda za opremom raidovanjem. Sta vi mislite? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pekarman Posted March 16, 2014 Report Share Posted March 16, 2014 Kao sto moda prati trendove koji se rotiraju kako vreme prolazi, neki izgledi koji su u proslosti bili aktuelni su ponovo u modi, tako i MMO zanr "prati" trendove. Jedini problem je sto razvoj jednog MMO zahteva veci vremenski period koji glad i kapric igracke populacije ne prati bas najbolje. Primer je Rift, razvoj je trajao predugo i interesovanje se pomerilo na drugi kolosek. Da li ce biti nekog MMO koji ce zaokupirati mase kao sto je WoW to uradio? Definitivno ne u okvirima trenutne tehnologije. Buducnost lezi u sandbox-u koji ima mehaniku za kreiranje endgame-a od strane samog igraca. EverquestNext to pokusava da uradi, znaci sandbox koji ce imati alatke za kreiranje igre unutar igre. Endgame je bio balon koji je neizbezno rastao do tacke pucanja. Mikrotansakcije i kupovina moci su samo trnje koje je probusilo isti ranije. I sam si rekao, ranije su sandbox MMO-ovi bili bazirani na vestini koju si "kupovao" vremenom ulozenim u igru. Endgame mmo-ovi su imali isti sistem stim sto su vestine zamenili stvarima koje dobijas igrajuci igru. Onog trenutka kad su lenjost i lakoca igranja postali fokus, tad je sve puklo. Jer time si izbacio ono sto je bio odlika oba sistema, pravednost. Iako je sandbox baziran na sistemu kupovine vestine vremenom bio "nefer" prema novim igracima bio je i dalje pravedan. Vidis igraca u najboljoj opremi iz najbolje guilde za koje znas da farmaju instance redovno, osecas zavist ali znas da je sistem pravedan jer nagradjuje ulozeno vreme. Sad kupujes opremu za prave pare, gde je tu pravednost? Ono sto mora da se prihvati a vecina razvnojnih timova zna ali odbija da prizna ili objasni glupim izdavacima koji finansiraju igre misleci da ce da zarade pare pa se bune kad ista sema ne upali je da igru cine igraci. Ne njihova grafika, muzika, sadrzaj i ostalo. Sve to izbledi i nestane iz vidnog polja igraca. Sve sto vidis od igre si video Nti put, sve sto cujes isto, svaka misija ili sadrzaj su rutina. Vracas se zbog igraca sa koima igras, ne zbog 20te dnevne misije koju moras da uradis a koja ce ti dati nagradu. Zato je umro endgame, jer iz osnove nije predvidjen da prezivi sam od sebe. Zavisio je od igraca koje je odbio od sebe nepravednim tretiranjem istih. Stoga sandbox. Dok ne izmisle Sword Art Online. 1 Quote Ljudi se dele na optimiste i one koji znaju bolje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
twisted system Posted March 18, 2014 Report Share Posted March 18, 2014 Pre svega, razlika između današnjih i nekadašnjih igrača u istom uzrastu što doprinosi razvoju igara. Voleo bih kad bi moglo i od jednog i od drugog sistema da se uzme najbolje i da se napravi igra koja bi bila u ovom trenutku savršena naspram svega što je izašlo. Međutim. Programerima više nije stalo da povećavaju inteligenciju ili skill već naprotiv, da ih smanjuju i da povećavaju svoje budzete, jer se sistem vrednosti promenio i sama industrija je postala pohlepnija zbog pohlepnih i lenjih igrača, jelte, neko ko igra 16 sati dnevno vs nekoga ko plaća real kešom = keš win, flawless victory cause ne možeš u theme park igri sa in game money da učiniš bog zna šta kao u sandboxu gde cela ekonomija zavisi direktno od igrača a ne od botova i developa. Zato u theme park igrama DA BI POVEĆAO INVENTAR, DA BI TI NITNE SIJALE, DA BI TI ORUŽJE DOBILO NEKI EFEKAT, DA BI MOGAO DA IMAŠ PETA/MOUNTA, MORAŠ DA PLATIŠ 10-250 eura dolara funti chf etc i onda dolaziš do end game gde se neki potrude a neki ne. I tako u krug. Para se vrti. Tj, Pekar objasnio a ja samo drvim već rečeno. Sandbox i dalje me vuče u svoje kute, tipa Eve online, platio sam jedan mesec, zaradio sam ingamemoney za sledeća 4. Zbog toga ću CCP poštovati i zbog toga će biti uvek hvaljeni jer nisu igračima uskratili mnoge stvari, naprotiv, napravili su igru gde može svaki igrač da utiče na svemir. Ali jedina stvar koja "nedostaje" možda je taj endgame segment koji ako se uzme u obzir priča koju svi zanemaruju, ni ne treba da bude jer živiš u svemiru i svoj habitat i način življenja u istom, praviš po svom nahođenju i želji u datom trenutku radiš šta voliš. Ko radi sa ljudima, shvatiće me, u jednoj rečenici: Što više radim sa ljudima, više volim životinje! Samim tim smatram da nije sve za svakoga, tako ni online/offline gaming! Bolje da je ostao "štreberski sistem" gde svaki količnik inteligencije ispod proseka ne može da dostigne vrh u igri a samim tim i da kreira "vrednosti" po kojima će drugi da se vode jer današnji naslovi se bukvalno smeju i vređaju inteligenciju svakog iole malo normalnog čoveka! Quote Granice mogućeg možemo odrediti samo onda, ako ih pređemo odlaskom u nemoguće. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simlifee Posted March 18, 2014 Report Share Posted March 18, 2014 Voleo bih kad bi moglo i od jednog i od drugog sistema da se uzme najbolje i da se napravi igra koja bi bila u ovom trenutku savršena naspram svega što je izašlo. Samo sto se pojam "savrsene igre" razlikuje od igraca do igraca.Neko mrzi grind,neko obozava,neko je casual player,neko hardcore,neko ima vremena 16h dnevno da igra neko jedva nadje 1h.Tako da bi i ta "savrsena" igra nasla svoj klub ne ljubitelja. No oko jedne stvari se svi igraci slazu,P2W nije ni malo cool.Zalosno mi je kad vidim da cak i WOW i ESO nude nesto za mikrotransakciju,bilo insta max lvl champ ili celu jednu rasu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
twisted system Posted March 18, 2014 Report Share Posted March 18, 2014 Ma mislio sam na moje afinitete, ne na afinitete sviju, jer da je tako ja sad ne bi imao problem koji vidim i drugi imaju. Quote Granice mogućeg možemo odrediti samo onda, ako ih pređemo odlaskom u nemoguće. Link to comment Share on other sites More sharing options...
esoxman Posted March 20, 2014 Report Share Posted March 20, 2014 Samo sto se pojam "savrsene igre" razlikuje od igraca do igraca.Neko mrzi grind,neko obozava,neko je casual player,neko hardcore,neko ima vremena 16h dnevno da igra neko jedva nadje 1h.Tako da bi i ta "savrsena" igra nasla svoj klub ne ljubitelja. No oko jedne stvari se svi igraci slazu,P2W nije ni malo cool.Zalosno mi je kad vidim da cak i WOW i ESO nude nesto za mikrotransakciju,bilo insta max lvl champ ili celu jednu rasu. Kako god okrenes p2w je uvek postojao kroz prodaju likova a sad je samo olaksano kroz mikrotranzakcije. No I dalje je jeftinije kupiti gotovog lika... Iskreno ja Sam Se vec odavno pomirio sa Tim i smatram da je Jednostavno deo igre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loopy Posted March 21, 2014 Author Report Share Posted March 21, 2014 Pravi P2W bi bilo kada bi developer prodavao mac koji niko drugi ne moze da ima osim ako ga ne kupis preko in-game shopa. Znaci davati prednost nekome zato sto ima para. Ja ne znam nikakve primere ovakvog sistema na mainstream MMO trzistu iskreno. Prodaja accounta je druga stvar. Ti kupujes nesto sto moze da se dostigne u igri. Znaci menjas vreme za pare. U hevi theme parkovima, meni je to sasvim ok, pogotovo ako developer daje takvu opciju. Brate minli, pa znas valjda u sta se upustas kada krenes da igras takvu igru. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.