Jump to content

Klasični istorijski stil


Recommended Posts

Meni su te prve 2-3 decenije 20. veka u USA (u Njujorku pogotovo) prava ludnica od arhitekture, neverovatni megalomanski i gabarinti projekti, ali svi u još uvek klasičnim istorijskom stilovima, i onda je to sve premonumentalno izgledalo. Posle su došle moderna i art deco koji su tek krenuli da dominiraju koliko su dobra arhitektura, ali su se već videle očigledne crte savremene arhitekture.

У једној старој књизи читао сам чудну причу; а враг би га знао откуд мени та књига из неког смешног времена, у коме је било много слободоумних закона, а нимало слободе; држали се говори и писале књиге о привреди, а нико ништа није сејао; цела земља претрпана моралним поукама, а морала није било; у свакој кући пун таван логика, али памети није било; на сваком кораку говорило се о штедњи, а расипало се на све стране, а сваки зеленаш и нитков могао је себи купити за неколико гроша титулу: велики народни родољуб. 
Радоје Домановић - "Страдија" 1902. -

Link to comment
Share on other sites

6345127083_1265756726_z.jpg

 

9687450.jpg

 

Katsura, Kyoto.

Odnos prostorija unutar kuce, odnos kuce i dvorista, elemenata u dvoristu, pogledi, hortikultura na apsolutnom maksimumu, korisceni materijal, estetika... Gradjena je iz vise etapa, vremenskih slojeva, perioda. Bila je cak i zapustena da propadne, pa obnovljena. Gradnja je zapoceta tamo negde krajem 16. pocetkom 17. veka i radjena je u skoro pa savrsenom modularnom sistemu (ove "strunjace" sto vidite na podu). U Evropi modularni sistem postaje popularan tek sa Korbizjeom i to u 20. veku NAKON sto je taj isti Korbizje posetio i proucio ovu kucu. Postoji jos jedna jako bitna stvar u razlici izmedju Japana i ostatka sveta a to je sto oni dosta koriste drvo (99%) u izgradnji svojih domova, a drvo je najbolji materijal od kojeg moze da se pravi prostor za zivot - da ne ulazimo u termotehnicka i mehanicka svojstva/cenu; i kako drvo deluje psihicki na coveka.

Takodje, Rajt je proveo dosta vremena u Japanu izacavajuci njihove principe. Pogledajte samo Taliesin West. Ali on je bio lud sa jedne druge strane a to je poznavanje mehanike materijala koje je dovodio do 110% svojih mogucnosti. Znao je statiku bolje od samih staticara koji su govorili kako njegovi projekti ne mogu biti stabilni itd. Njegov Imperial hotel u Japanu je jedini objekat tog gabarita koji je preziveo neki uzasan zemljotres, valjda preko 7 rihtera, i tada je dobio neko zajebano priznanje od Japana za svoja dostignuca u arhitekturi.

 

Mislim da mozemo dosta da naucimo od japanaca, kao i od svake druge nacije sto mozes da naucis po nesto, i to treba iskoristiti.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...