Jump to content

SOMA


SteXmaN

Recommended Posts

Upravo to, atmosfera je sabila, dok straha nema toliko, više neke nelagode nego straha. Valjda zato što je toliko pričljiv ovaj Simon, i ima neki potpuno opušten glas, kao da se ništa ne dešava :D

У једној старој књизи читао сам чудну причу; а враг би га знао откуд мени та књига из неког смешног времена, у коме је било много слободоумних закона, а нимало слободе; држали се говори и писале књиге о привреди, а нико ништа није сејао; цела земља претрпана моралним поукама, а морала није било; у свакој кући пун таван логика, али памети није било; на сваком кораку говорило се о штедњи, а расипало се на све стране, а сваки зеленаш и нитков могао је себи купити за неколико гроша титулу: велики народни родољуб. 
Радоје Домановић - "Страдија" 1902. -

Link to comment
Share on other sites


However treba je igrati zbog price i uopste celog tog okruzenja, to je vrhunski odradjeno

This^

Kao i u amneziji i ovde sam se navikao brzo na horor aspekt igre, ali prica i atmosfera su te koje vuku napred. 
Mogli su jedino ubaciti malo vise logickih prepreki posto je dosta linearno a i tipa neki dodatni side "lore" na koji ne naidjes ako ne istrazujes malo van "ucrtanog" puta. 

Ne znam za vas, ali ovako nesto nisam primetio da ima, osim onog racunara sa sahom koji nisam nikako mogao da pokrenem. 

It’s better to burn out than to fade away

Link to comment
Share on other sites

Pa valjda da stvara atmosferu, prilično je strejtforvard igra po pitanju toga šta može da se radi. Čemu služe oni alienski sfinkteri u koje može da se ugura ruka, pa se lika kao šlogira malo?

"You're the first of the official death squads to whom we've been formally introduced... How do you do?"

 

"By my deeds I honour him, V8."

 

Link to comment
Share on other sites

Pa valjda da stvara atmosferu, prilično je strejtforvard igra po pitanju toga šta može da se radi. Čemu služe oni alienski sfinkteri u koje može da se ugura ruka, pa se lika kao šlogira malo?

Pa ili heal ili ima neka fora na kraju igre da utice na konacnu pricu, ne znam, videcemo


Sto se tice strejtforvardinga, u sustini u pravu si, samo ima par delova recimo tamo gde mozes da obrises (ili ostavis) one zapise njihovih umova na onim kompujterima, ja sam obrisao pa cemo da vidimo na kraju da li ce imati neki impact na celokupnu igru


U stvari sad kad bolje razmislim nisam siguran da li moze da se ostavi ili mora u stvari da se brise da bi nastavio dalje u igri

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Samo da vam kažem da je ovo ubedljvo najcelovitiji naslov koji je Frictional napravio. Možda nije toliko strašan kao Amnesia i Penumbra, ali cela priča i sami motivi uopšte koji se kroz nju provlače, atmosfera i dizajn svih lokacija jednostavno su pokidali. Igra zvučno i vizuelno izgleda fantastično, iako nije "poslednja reč" grafike.

Kraj je baš depresivan, OBAVEZNO pustite credits da idu, pošto ima posle još.

  • Upvote (+1) 1

У једној старој књизи читао сам чудну причу; а враг би га знао откуд мени та књига из неког смешног времена, у коме је било много слободоумних закона, а нимало слободе; држали се говори и писале књиге о привреди, а нико ништа није сејао; цела земља претрпана моралним поукама, а морала није било; у свакој кући пун таван логика, али памети није било; на сваком кораку говорило се о штедњи, а расипало се на све стране, а сваки зеленаш и нитков могао је себи купити за неколико гроша титулу: велики народни родољуб. 
Радоје Домановић - "Страдија" 1902. -

Link to comment
Share on other sites

Samo da vam kažem da je ovo ubedljvo najcelovitiji naslov koji je Frictional napravio. Možda nije toliko strašan kao Amnesia i Penumbra, ali cela priča i sami motivi uopšte koji se kroz nju provlače, atmosfera i dizajn svih lokacija jednostavno su pokidali. Igra zvučno i vizuelno izgleda fantastično, iako nije "poslednja reč" grafike.

Hidden Content

realno, vrh je igra, svakako su je odlično napravili. generalno su baš uznapredovali bazirano na ovim starijim igrama i onda ovu napravili baš kako bi trebalo.

Link to comment
Share on other sites

Ovde ima detaljna hronologija svih događaja vezanih za igru, ko želi malo dublje da razjasni sebi stvari:

https://drive.google.com/file/d/0B577GZmK8YMmVmRkMlUtc2V6eVU/view?pageId=101150227838295693813

 

Takođe, na youtube kanalu Frictional Gamesa, su one kratke klipove koje su koristili u svrhu promocije igre, sad proširili u ozbiljnu mini-seriju koja pratati dešavanja na Phatosu,  nekih pola godine pre nego što počinje igra. Zanimljivo je da se gleda, do sada je izašlo osam epizoda kratkog formata (5-12 minuta), to su ovi transmission klipovi.

https://www.youtube.com/user/frictionalgames/videos

 

I za kraj, jedna zanimljiva analiza jednog reditora, koja je sasvim na mestu

https://www.reddit.com/r/soma/comments/3m6ihc/spoilers_additional_thoughts_after_a_few_replays/

Edited by SavKe
  • Upvote (+1) 1

У једној старој књизи читао сам чудну причу; а враг би га знао откуд мени та књига из неког смешног времена, у коме је било много слободоумних закона, а нимало слободе; држали се говори и писале књиге о привреди, а нико ништа није сејао; цела земља претрпана моралним поукама, а морала није било; у свакој кући пун таван логика, али памети није било; на сваком кораку говорило се о штедњи, а расипало се на све стране, а сваки зеленаш и нитков могао је себи купити за неколико гроша титулу: велики народни родољуб. 
Радоје Домановић - "Страдија" 1902. -

Link to comment
Share on other sites

E zaboravih da javim da sam presao, igra je prevrhunska, odigrajte obavezno do kraja zbog price prvenstveno, i gledajte i slusajte sve logove

Davno se nisam udubio toliko u igru pokusavajuci da shvatim pricu najbolje sto mogu, bas cu da procitam kad stignem ovo sto je Savke ostavio, imam tu par rupa u prici koje ne mogu da skontam ali generalno sam odusevljen celokupnom igrom, svaka im cast :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

SPOLIER ALERT

Po meni bi efekat bio jaci, tj zaokruzivanje atmosfere koju su pokusali da prenesu kroz igru boljom. 
Naime mislim da, dok se svetla gase i kontakt sa jedinom osobom koja ti je bila saputnik na ovom cudnom putu prekida, pravi trenutak da se zapitas o odlukama tokom igre.
Tj o odlukama tipa iskljucivanja drugih robota(ljudi?), ostavljanju simona-2 malo ranije u stolici itd.
Kazem pravi trenutak bas zato sto si ti sada "izvukao" deblji kraj i nije bitno sta se desilo sa njim(mislim na osobu koja se probudila u ark-u) vec sa osobom koja je ostala iza.

 

Edited by Thunderstorm

It’s better to burn out than to fade away

Link to comment
Share on other sites

Valjda su racunali da ce se igrac udubiti u igricu ako ostave tako neku "tesku" odluku, ali jeste malo smor sto nemaju nikakav uticaj u samoj igri i sto su uglavnom odluke slicne. Tipa ubij simona(wau, random robota) ili ne...ali dobro i dalje mi nije jedna igrica nije ostavila utisak kao ova. Kapiram da ce im sledeca igrica biti jos bolja.

It’s better to burn out than to fade away

Link to comment
Share on other sites

Jel sam ja jedini koji misli da bi bilo bolje da su izostavili scenu posle kredita? 

Inace kraj je vrhunski, kao i sama igra. 
 

Ta scena je potrebna na kraju, ne zato da bi predstavljala jak vizuelni kontrast sumornom tonu ostatka igre (što je prvi i upadljivi efekat), već da bi pokazala da su i imprinti na satelitu u podjednako sjebanoj situaciji kao i likovi koji su ostali na Zemlji, jer su zarobljeni u tom virtuelnom konstruktu u kojem bespomoćno plutaju oko planete. Meni se  odma' tu javila jaka paralela sa načinom na koji se završava film Ex Machina, al da ne spojlujemo to.

"You're the first of the official death squads to whom we've been formally introduced... How do you do?"

 

"By my deeds I honour him, V8."

 

Link to comment
Share on other sites

Ex Machina spojler ahead, beware

Poenta Ex Machine je da mašina, bez obzira koliko se upirala i koliko napredna bila da imitira svoje kreatore (ljude), jednostavno ne može da razume stvari koje u ljudima iniciraju neka tanana osećanja (u najboljem slučaju može samo da ih kruto, mehanički oponaša, uskraćena za poentu i značaj cele stvari). Priča o bojama iz filma je primer za to, odnosno i suština samog filma, naročito način na koji se završava (baš baš poslednja scena u filmu).

Paralela sa SOMOM je što je na kraju igre odrađen glavni zadatak naučnika koji su hteli da spasu ljudska dostignuća i sopstvene imprinte lansiranjem u okruženje koje nije zatrovano nalik Zemlji, ali je to u isto vreme i fejl cele operacije. Ljudi su sada osuđeni na postojanje u obliku virtuelnih konstrukata koji naseljavaju nekakav imaginarni Matriks zatvoren u konzervi satelita koja nemo pluta kraj planete. Ergo, sva dostignuća koja su sačuvana su u suštini beskorisna, jer im nedostaje kontekst (planeta Zemlja i populacija) na kojem bi imala smisla.

 

  • Upvote (+1) 1

"You're the first of the official death squads to whom we've been formally introduced... How do you do?"

 

"By my deeds I honour him, V8."

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...