Jump to content

PROPISANE KAZNE ZA SAOBRACAJNE PREKRSAJE


Recommended Posts

ako je sporedni put (sto je definisano) onda je kriv ovaj sa sporednog puta, mislim, glavni put je jaci sta god da se na njemu desava.

Uvek je onaj koji pretiče kriv, jer

Član 55

Vozač ne sme vozilom da započne preticanje ili obilaženje:

..

- ako bi time ugrozio bezbednost saobraćaja ili ometao saobraćaj iz

suprotnog smera,

- ako po izvršenom preticanju ili obilaženju ne bi mogao da se vrati u

saobraćajnu traku kojom se kretao pre toga bez ometanja ili ugrožavanja

ostalih učesnika u saobraćaju,

..

Sa druge strane putna signalizacija je u obavezi da oko svakog uključenja iscrta punu liniju da ne bi bilo nedoumice.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 144
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

ovaj iz duletovog primera je sve to ispostovao

gledaj na te situacije (kao i ostale pravne situacije) kao na poteznu strategiju:) znaci, ja pogledam, vidim da sam skroz kul po clanu 55 i krenem da preticem. moj potez je: preticanje. ako na pola preticanja lik iz sporednog puta ne pogleda i ubaci se i ja ga zveknem, on je kriv. ja sam kretanjem u preticanje (u kom trenutku je sve bilo okej) 'zapljunuo' preticanje, so to speak. nije bas tako, ali tako je lako za objasnjavanje.

ako krenem da preticem, a lik se vec ubacuje, ne treba da krenem da preticem:)

nista nije mutno.

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

ovaj iz duletovog primera je sve to ispostovao

gledaj na te situacije (kao i ostale pravne situacije) kao na poteznu strategiju:) znaci, ja pogledam, vidim da sam skroz kul po clanu 55 i krenem da preticem. moj potez je: preticanje. ako na pola preticanja lik iz sporednog puta ne pogleda i ubaci se i ja ga zveknem, on je kriv. ja sam kretanjem u preticanje (u kom trenutku je sve bilo okej) 'zapljunuo' preticanje, so to speak. nije bas tako, ali tako je lako za objasnjavanje.

ako krenem da preticem, a lik se vec ubacuje, ne treba da krenem da preticem:)

nista nije mutno.

Postoji nešto što s zove krivica po defaultu. Meni se ovaj slučaj desio pre par godina:

Peo sam se uz planinu lokalnim putem sa ~40kmh, i kao za inat u nepreglednoj krivini izleti tip u terencu isto oko ~40kmh.

Put nije bio dovoljno širok da se mimoiđemo bez silaska polovine automobila sa puta, a nije bilo ni vremena, i čeono smo se sudarili.

U suštini niko nije kriv jer smo obojica vozili po propisu, zar ne?

E pa nije.

Uvek mora biti krivac - u ovom slučaju je kriv on jer se kretao nizbrdo, i kao takav ima veću odgovornost.

Istu logiku će pratiti saobraćajni pandur na uviđaju - vozilo koje pretiče je po defaultu krivo ukoliko se ne dokaže da je drugo vozilo kršilo zakon. A drugo vozilo nije kršilo zakon jer je preticanje zabranjeno na raskrsnicama.

BTW sad mi na pamet pade da su svi ti sporedni putevi zovu ukrštanja sa putem manje važnosti - ovo je i dalje u očima zakona raskrsnica, bila ona X, T, sa ili bez prvenstva.

Link to comment
Share on other sites

ta 'krivica po defaultu' je isto definisana, imas negde odredbu koja kaze 'ako je isti kurac, vozilo koje ide uzbrdo je veci car' ili sta god. nista nije 'krivica po defaultu', samo je stvar u tome postoji li odredba koja overrajduje drugu, ili ko je prvi sta uradio.

ako je t raskrnica sa putem manje vaznosti raskrsnica (neam pojma dal jeste, pravo da ti kazem), onda da, ne smes da pretices preko raskrsnice, nema veze dal si udario nekog ili ne, napravio si prekrsaj. ali ako nije, onda gledas 'potezna strategija' fazon.

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

Postoji fazon za preticanje - ako si krenuo da pretichesh tamo gde je dozvoljeno (znachi nije puna linija bila, nema znaka koji pokazuje da je zabranjeno preticanje i nema znaka da je ispred raskrnica/sporedni put) i ako se na u toku preticanja menjaju uslovi (krece puna linija, pojavljuje se znak zabranjeno preticanje ili znak raskrsnica/sporedni put) onda nije tvoja krivica, jer si postupio po zakonu u momentu pochetka preticanja.

No ne lezi vraze, deshava se da pecaju na lame fore - kod mene je bio sluchaj ovde u Rusiji da sam vozio u fazonu 20 km po idealno ravnom putu za mrtvim kamionima zato shto je bilo zabranjeno preticanje. Znachi nema krivina, sve je idealno pregledno, al' jebiga reshili su da zabrane preticanje. I onda u jednom momentu krece znak da se zavrshava zabranjeno preticanje, isprekidana linija i naravno svi krecu da pretichu kamione koji su ih smorili za poslednjih pola sata. Medjutim, u sledecih 500 metara, za zhbunom stoji znak da ulazish u naseljeno mesto (tj. ogranichenje 60, iako je naseljeno mesto u fazonu dve kuce) i ushtekani panduri koji vrebaju zrtve.

А в чем сила, брат?

Link to comment
Share on other sites

Pa dobra, al po toj logici (iz prvog pasusa), ti bi mogao da kreneš u preticanje dva metra pre isteka isprekidane linije (jer je sve bilo po propisima kad si krenuo u preticanje). Preticanje moraš da tempiraš da ga završiš tada, ili ne pretičeš uopšte (as in, to što je dozvoljeno preticanje ne znači da ti je po defaultu i dužnost da pretičeš).

Mene interesuje npr., jedna hipotetična situacija u kojoj ja vozim, recimo 10 više od ograničenja i u mene se zakuca lik koji je mortus pijan. On je taj koji je izazvao sudar, ali da li i ja snosim krivicu jer sam i sam prekoračio brzinu (iako to nije uticalo na uzrok udesa). Dal' se "overajduje" slabija krivica jačom, ili obojica odgovaramo?

"You're the first of the official death squads to whom we've been formally introduced... How do you do?"

 

"By my deeds I honour him, V8."

 

Link to comment
Share on other sites

onda si najebo, posto em ti sjebu auto, em odgovaras zato sto su pesaci!

inace, kazne za prekoracenje pocinju od 11 km/h vise, tako da ne znam dal se racuna da si prekoracio ako si vozio 10km/h vise od dozvoljenog. tj nisi ako gledaju dal da ti pisu prekoracenje, ali u cukanju ne znam kako to podvode. mogu da ask.

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

Lol, znači metar pre pune linije je kul za početak preticanja? Pitam se kako bi tipičan pandur iz busije gledao na to :)

"You're the first of the official death squads to whom we've been formally introduced... How do you do?"

 

"By my deeds I honour him, V8."

 

Link to comment
Share on other sites

Sad gledam zakon i izgleda da je Srba stvarno u pravu:

Član 55.

Preticanje ili obilaženje vozač sme da vrši samo ako time ne ometa normalno kretanje vozila koja dolaze iz suprotnog smera kada na putu ima dovoljno prostora za bezbedno izvođenje tih radnji.

Vozač ne sme da vrši preticanje ili obilaženje kada time može ugroziti druge učesnike u saobraćaju.

Vozač ne sme vozilom da započne preticanje ili obilaženje:

1) kolone vozila,

2) ako je vozač koji se kreće iza njega otpočeo preticanje ili obilaženje,

3) ako je vozač ispred njega na istoj saobraćajnoj traci dao znak za preticanje ili obilaženje,

4) ako bi time ugrozio bezbednost saobraćaja ili ometao saobraćaj iz suprotnog smera,

5) ako po izvršenom preticanju ili obilaženju ne bi mogao da se vrati u saobraćajnu traku kojom se kretao pre toga bez ometanja ili ugrožavanja ostalih učesnika u saobraćaju,

6) zaustavnom trakom,

7) na početku prevoja, na prevoju, ispred i u nepreglednoj krivini, osim na kolovozu sa najmanje dve saobraćajne trake za kretanje vozila u istom smeru,

8) u tunelu, osim u tunelu sa najmanje dve saobraćajne trake za kretanje vozila u istom smeru,

9) vozila koje se približava pešačkom prelazu ili ga prelazi,

10) vozila koje se zaustavilo i zaustavlja radi propuštanja pešaka na pešačkom prelazu,

11) na prelazu puta preko železničke ili tramvajske pruge,

12) kolone vozila pod pratnjom,

13) saobraćajnom trakom za spora vozila,

14) na mestu gde je to zabranjeno saobraćajnom signalizacijom,

15) na način da prelazi vozilom preko neisprekidane uzdužne linije pri čemu koristi saobraćajnu traku namenjenu za kretanje vozila iz suprotnog smera.

Obilaženje zaustavljene kolone na putu je zabranjeno ako se vozač nakon obilaženja ne bi mogao bezbedno uključiti na saobraćajnu traku namenjenu kretanju vozila u smeru u kome se on kreće.

Izuzetno, obilaženje u slučaju iz stava 3. tačka 15) ovog člana je dozvoljeno, pod uslovima iz stava 1. ovog člana.

Vozač koji pretiče dužan je da svoje vozilo drži na potrebnom rastojanju i odstojanju od vozila koje pretiče, tako da ga ne ometa niti ugrožava druge u saobraćaju.

Po ovome ispade da možeš na punoj liniji da pretičeš AKO ne ugrožavaš saobraćaj. Naravno, ovo je veilko AKO jer zavisi isključivo od interpretacije pandura.

PDF zakona o bezbednosti u saobraćaju

Link to comment
Share on other sites

ahm, ne moze, pogledaj tacku petnaest.

ako vas nesto konkretno zanima, pitajte, pa da pogledamo cale i ja:) al dajte onda smislite 4-5 nedoumica.

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

Doh, kad sam čitao izvrnuo sam paragraf u glavi misleći da ne moraš da poštuješ tačku 15 ako poštuješ stav 1.

Onda ostaje ono što smo pričali, ako nemaš uslove da završiš preticanje, ne smeš da počinješ, tj. u Srbinoj varijanti moraš da se vratiš u svoju traku pre pune linije.

Link to comment
Share on other sites

onda si najebo, posto em ti sjebu auto, em odgovaras zato sto su pesaci!

inace, kazne za prekoracenje pocinju od 11 km/h vise, tako da ne znam dal se racuna da si prekoracio ako si vozio 10km/h vise od dozvoljenog. tj nisi ako gledaju dal da ti pisu prekoracenje, ali u cukanju ne znam kako to podvode. mogu da ask.

Ti ako si nacinio neki prekrsaj koji ne utice na saobracajku placas kaznu za taj prekrsaj pod uslovom da ga provale posle saobracajke ali ne snosis krivicu za saobracajku.

OPTIMISED FOR HUMAN OPTICAL NERVE

BEST VIEWED WITH A MONITOR

Link to comment
Share on other sites

Ja dok sam ucio voznju instruktorovom necaku se desila (ili je bar on hteo da mi tako isprica) sledeca situacija. On dolazi sa sporednog puta i pocinje da se ukljucuje na glavni (na desno, znaci bez presecanja traka) i zakucava se u njega lik koji pretice drugog momka. Po prici - on je bio kriv jer se ukljucio bez da prvo propusti vozilo na glavnom putu - izgleda da nema veze da li je vozilo u preticanju ili ne.

Link to comment
Share on other sites

fazon kod eksploatacije je sto u principu nema nedoumica, ali je hard to compute, tj ima gomila kuraca koje moras da stavis u jednacinu. i kad bi postojao neki robot sa kamerom i matematikom, nikad ne bi bilo mutnih situacija. a ovako dodje pandur i zavrne te u sedamnaestoj operaciji petog kolena faktora u situaciji i ispadnes kriv. plus, a to je daleko od zanemarljivog, ne drze ljudi zobs u glavi, onaj ko nije citao zakon/topic, a pretekao je lika po protokolu, pritom nagazivsi punu u vracanju petinom levog tocka, njemu da dodje pandur i kaze 'drz kaznu', on se ne bi bunio.

i dodajmo na to da je zakon kao zakon los, tj ima odredjen broj nedoumica i kontradikcija (npr, u nekim clanovima mesaju put sa ulicom) i eto plodnog tla za zezanje.

Ja dok sam ucio voznju instruktorovom necaku se desila (ili je bar on hteo da mi tako isprica) sledeca situacija. On dolazi sa sporednog puta i pocinje da se ukljucuje na glavni (na desno, znaci bez presecanja traka) i zakucava se u njega lik koji pretice drugog momka. Po prici - on je bio kriv jer se ukljucio bez da prvo propusti vozilo na glavnom putu - izgleda da nema veze da li je vozilo u preticanju ili ne.

da, to je jasno, jedino ne znamo da li se to mesto gde ulazi sporedni put racuna kao raskrsnica ili ne. ako se ne racuna, onda je kriv taj lik sto se ukljucuje (ako je onaj sto pretice ispostovo poteznu strategiju:) ).

'glavnoca' puta overrajduje sporedni put, samim tim je i taj sto pretice jaci od tog lika koji se ukljucuje, ko mnozenje i sabiranje recimo, prvo computujes glavni put, tek onda sporedni.

Ti ako si nacinio neki prekrsaj koji ne utice na saobracajku placas kaznu za taj prekrsaj pod uslovom da ga provale posle saobracajke ali ne snosis krivicu za saobracajku.

da, da, to, nego ne znam kako je definisano prekoracenje, dakle, ja ako idem sezdeset, ne pravim prekrsaj, ali ne znam da li se to uzima kao fakticka otezavajuca okolnost jer je ogranicenje do pedeset. u sustini taj bafer ne znam kako se razresava, posto je ogranicenje 50, a od 61 se racuna da si vozio brze od dozvoljenog. pretpostavljam da 51-60 moze da se uzme kao cinilac u nekom dogadjaju, ali ne sam po sebi (tj ne pijes kaznu za prekoracenje brzine). mada to ne pije vodu bas, trebalo bi da je sve ispod 61 isti kurac.

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

Ti ako si nacinio neki prekrsaj koji ne utice na saobracajku placas kaznu za taj prekrsaj pod uslovom da ga provale posle saobracajke ali ne snosis krivicu za saobracajku.

Ako se dokaže da je doprineo udesu trebalo bi da snosi deo troškova. Npr. ako je vozio brže njegovo osiguranje preuzima 20% štete, za razliku od onog što je vozio brže i pio.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...