Ima igra taj jedan main quest ,praćenje "Atlas Patha" to centra univerzuma sa minimalističkom pričom.Što si bliže centru igra postaje teža.Ima više (jednostavnog) on foot combata sa živuljkama i sentinelima/robotima a tu je i dogfight sa piratima ili trgovcima.Alieni su uglavnom u bazama i interakcija sa njima je minimalna.Igra forsira učenje njihovog jezika da bi izbor od tri opcije bio lakši kada se komunicira sa njima pa kaada se ubode pravi odgovor daju tech/blueprint/upgrade za craftovanje.
I onda je tu grind. Ima dosta grinda,60-70% igre se svodi na bušenju kamenja i to uništava osećaj istraživanja/otkrića planeta jer posle 10ak sletanja igrač samo razmišlja o tome da pokupi ono što mu treba i to je to.Za bolji brod treba masu cimanja a najgore od svega toga je to da se gleda broj store slotova za resurse u brodu a ne brzina,oružije,štit itd. Sve se te tehnologije craftuju sa resursima i ubacuju u pomenute slotove xD
Da se prodaje kao niskobudžetni indie onda bi bilo sasvim ok i igra je u tom nekom cenovnom rangu ali oni su je sa samom cenom a i bogami sa marketingom predstavljali kao triple A.
14 ljudi je na kraju radilo na njoj (u početku četvoro) pa treba imati to u vidu zašto je igra mehanički i sistemski siromašna ali jedan običan konzument je odgledao onaj E3 trailer i očekivao je Isusa da mu iskoči iz ekrana a dobio je Space Minecraft.