rur_bot Posted November 11, 2016 Report Share Posted November 11, 2016 Skinovi i nalepnice su odavno preplavili Counter-Strike: Global offensive i na njima određen broj kreativnih dizajnera sasvim pristojno zarađuje. Izrada skina za oružja jeste nešto komplikovaniji proces, ali je zato nalepnice moguće napraviti veoma brzo što ćemo, nadamo se, uspeti da vas naučimo kroz naredni mini serijal. Pritom ćete se upoznati sa načinom na koji se teksture unose u Source Engine i, ko zna, možda baš vaš rad postane oficijelni deo igre. Zato pristavite kafu i napravite sendvič pa da krenemo… Pre nego što se kreativno razmašete, biće vam potrebni sledeći alati: CS:GO SDK (instalira se putem Steama iz Library – Tools, zahteva instaliranu igru) Photoshop ili sličan grafički program sa mogućnošću rada sa slojevima i alpha kanalima koji može da eksportuje PSD format VTFedit, ili plugin za Photoshop istog imena Nvidia texture tools tekst editor, npr. Notepad Sve downloadovano i instalirano? Odlično! Pokrenite Photoshop (pretpostavimo da ćete u ovom alatu raditi jer zahteva najmanje žongliranja sa eksternim programima) i napravite novi fajl. Potrebno je da nova slika bude kvadratna sa dimenzijom u stepenu broja 2, idealno 512×512 ili 1024×1024. Pozadina ne mora da bude transparentna jer ćete je kasnije definisati, ali pomaže ako to u startu uključite. Sledeći korak je u potpunosti na vama i vašoj kreativnosti – nacrtajte neki logo, grafit ili importujte crtež iz drugog programa dokle god ne koristite licencirani materijal. Takođe, preporučljivo je da da uvek imate pri ruci kopiju radnog fajla bez spojenih slojeva jer ćete to slati na Workshop zajedno sa stikerima. Ostaje samo da definišemo koji delovi sličice će biti providni. Kliknite na Channels, a zatim sa tog taba napravite novi kanal. Belom bojom ofarbajte sve što želite da bude vidljivo u igri, crne površine se neće prikazivati. Vaša nalepnica mora biti jasno vidljiva u igri tako da izbegavajte poluprovidne površine i eventualno dodajte beli okvir oko čitave nalepnice. Vratite se na Layers tab, kliknite desnim klikom na bilo koji od slojeva i izaberite Flatten image (pre ovoga sačuvajte radni fajl). VTF, VMT… WTF? Source Engine svaku teksturu učitava kroz dva fajla – .VTF u kome je grafika i .VMT u kome se nalaze podaci kako tu teksturu treba prikazati. Vašu sličicu koju ste upravo ‘“spljeskali” u .VTF pretvarate prostim File/Save as… i odaberete VTF ako ste instalirali plugin, ili kao .TGA koji ćete kroz VTFedit pretvoriti u željeni format sa istim podešavanjima kao u pluginu. Štiklirajte samo ove stavke prilikom eksportovanja fajla: SRGB, No mipmap, No level of detail, Eight bit alpha i Thumbnail. Drugi bitan fajl pravimo kroz Notepad, otvorite novi txt fajl i ubacite sledeći tekst: WeaponDecal { $DECALSTYLE 0 // glossy sticker style $basetexture "//./C:/users/user/desktop/stiker" $unwearstrength 0.16 $envmap "env_cubemap" $envmaptint "[ .07 .07 .07 ]" $phong 1 $phongexponent 2 $phongfresnelranges "[ .2 .5 1 ]" $phongalbedotint 1.0 $phongboost 1.0 $phongalbedoboost 10.0 } Adresu u stavci $basetexture zamenite lokacijom gde ste sačuvali .vtf fajl zajedno sa nazivom istog na kraju, s tim što u liniji nemojte upisati ekstenziju (.vtf) i nipošto nemojte brisati početak sa //./. Zatvorite fajl i preimenujte ga u naziv sličice koju ste malopre napravili samo sa ekstenzijom vmt. Sada kada imamo oba fajla, možemo da bacimo pogled kako to izgleda u igri. Pokrenite CS-ov SDK putem Steama (Library/Tools), a odatle pokrenite Model Viewer. Klikom na File – Load model dobija se lista svih predmeta koji postoje u igri, na dnu te liste se nalazi sticker_preview.mdl koji nam trenutno treba. Nakon što se učita model nalepnice, skoknite na karticu Materials, označite sticker_preview_wip u donjem levom uglu i pojaviće se dugme Replace VMT putem koga učitavate svoju nalepnicu. Ako se sličica učita ali ne prikaže pravilno, proverite da li ste dobro označili alpha kanal i flattenovali sliku u Photoshopu i da li je u vmt fajlu putanja ispravna. Nalepnice će u igri biti prikazane na oružju, tako da nam treba i model neke od pušaka. Ponovo u Model Viewer programu kliknite na Load model s tim što ovog puta tražite folder sticker_preview. Unutar ovog foldera su modeli oružja sa slotovima za nalepnice. Na učitano oružje dodajete svoju nalepnicu na isti način kao što ste je testirali u prethodnom koraku. … Zaustavićemo se ovde za sada. U sledećem delu ćemo pričati o tome kako se prave one šljašteće nalepnice, šta znači holo, glossy i foil. A onda i kako da sve to postavite na Workshop i potencijalno vaš sadržaj stigne u CS:GO. Pročitajte kompletan članak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.