Jump to content

Pobednici i gubitnici Blackrock Mountain avanture, 1. deo


unknwn

Recommended Posts

Za samo dva dana nas očekuje velika najava iz Blizzarda o verovatno novoj Hearthstone ekspanziji, isto tako vrlo verovatno usko povezanoj sa Argent Tournament događajem iz WotLK ekspanzije za WoW. Istovremeno, prošlo je preko 4 meseca od izlaska Blackrock Mountain avanture, prašina se sasvim slegla i sada je pravi trenutak da vidimo koje su karte obeležile ovu avanturu, a koje su bile razočarenje, pa da se onda na tenane bavimo novom ekspanzijom i novim kartama.

U današnjem tekstu ćemo se prvo baviti sa top 5 razočarenjima iz BRM avanture, dok ćemo sutra pisati o top 5 najboljih karata avanture. Dakle, danas nećemo izdvojiti 5 najgorih karata, već ćemo se više fokusirati na one koje su digle prašinu i koje su generalno dobre karte, ali na kraju ipak nisu uspele da se probiju i nađu svoje mesto u top tier špilovima.

 

5. SOLEMN VIGIL

 

Solemn-Vigil.png?8ec759

 

Karta koju je puno pro igrača označilo kao odličnu i verovatno najpouzdaniju od svih karata iz seta karata čija se cena smanjuje sa brojem miniona koju su umrli u datom krugu. Solemn Vigil je karta koja deluje odlično u kombinaciji sa Paladin Hero Powerom i moćnim Muster for Battle efektom, ali ipak nije uspela da nađe svoje mesto ni u jednom Paladin špilu, mada je puno testirana. U praksi se pokazala kao uglavnom skuplja verzija Arcane Intellecta, i često je terala igrače da bukvalno trejduju na silu svoje minione kako bi izvukli value iz ove karte, odnosno odigrali je za 2 ili manje mana. U midrange i control Paladinima, Lay on Hands je ostao glavni izvor vuče karata, jer omogućuje stabilizaciju sa dodatnih 8 hp heala, dok aggro Paladin deckovi koriste provereni i fenomenalni Divine Favor, verovatno najbolji card draw mehanizam u igri za agresivne deckove, nakon što su Starving Buzzard i Unleash the Hounds popili nerf.

 

4. DARK IRON SKULKER

 

Dark-Iron-Skulker.png?8ec759

 

 

4/3 minion za 5 mana koji na sebi ima AoE (area of effect) Backstab? Deluje kao nešto što bi trebalo da bude auto include u svim Rogue špilovima, a ipak ova karta danas retko kad, ako i ikad, vidi constructed špilove, zašto je tako? Pre svega, ova karta bi svoj pun potencijal pokazala u Tempo Rogue deckovima, ali u trenutnoj meti jednostavno ne postoji dobar build, tako da se Rogue igrači odlučuju za provereni i moćni Oil Rogue deck. A Oil Rogue je špil koji ima neke od najmoćnijih AoE efekata uz pomoć Blade Flurry + Oil kombinacije ili uz nešto kao što je jednostavni Fan of Knives + Bloodmage Thalnos za rani board clear,  tako da bi Dark Iron Skulker tu bio višak. Druga stvar je, u Rogue deckovima 5 mana slot je već i više nego krcat. Tu su obavezni Azure Drakeovi, zatim jedan ili dva Healbota za preživljavanje, a možda čak i po koji Belcher, ukoliko je meta previše agresivna. Treća i verovatno najvažnija stvar, je da 2 mana AoE danas više može da donese štete nego koristi, jer je trenutna meta puna karata kao što su Grim Patron, Acolyte of Pain, Imp Gang Boss, Nerubian Egg… Sve ove karte bi vam samo nanele štetu kada bi neoštećene primile 2 damagea.  Tako da, zbog svih gore navedenih razloga, Skulker će morati da nastavi da skulkuje i čeka za njega neka bolja vremena.

 

3. DRAGON CONSORT

 

Dragon-Consort.png?8ec759

 

Hearthstone zajednica je dugo sumnjala u kvalitet budućih Dragon deckova sve dok nije videla Dragon Consorta, novog Paladin miniona iz Blackrock Mountatin avanture. Za 5 mana 5/5 Dragon je sasvim solidan raspored statsa, a kad znamo da još i dolazi sa ugrađenim Innervate efektom za zmajeve, stičemo utisak da je baš on tas na vagi koji će omogućiti Dragon deckovima da budu konkurentni sa ostalim vrhunskim deckovima. Ovaj efeket omogućava da se karte kao što su Ysera, Chromaggus i Nefarian spuste na tablu već u 6-7 krugu, ali i mnoge tempo poteze, sa par Dragona srednje veličine odigranih u istom krugu. Puno pro igrača, ponajviše Brian Kibler i StrifeCro, su preko mesec dana testirali različite Dragon Paladin deckove i pokazalo se da su jednostavno previše spori i ranjivi kako protiv aggro, tako i protiv kombo deckova, te da je Midrange Paladin i dalje bolji izbor kada je Paladin u pitanju. Ja lično i danas volim da igram sa Dragon Paladin deckovima iz zabave, ali svi buildovi jedva uspevaju da pređu 50% win rate, što je vrlo slabo za ozbiljne deckove. Ono što zmajevima treba jeste više alatki za borbu protiv agresivnih špilova, jer ovako previše se mesta mora dati Belcheru, Healbotu i drugim anti-aggro kartama, što smanjuje prostor za dodatne zmajeve.

 

2. LAVA SHOCK

 

Lava-Shock.png?8ec759

 

Priča o trenutnom očajnom stanju Shamana je nešto o čemu bi mogli da pišemo ozbiljne naučne radove, ali ćemo se ovde fokusirati na jednu od prvih predstavljenih karti iz BRM, koja je delovala kao nešto što će iz korena promenti poziciju Shamana. Shaman jako puno kuburi sa Overload efektom, jer svako ko je ikada igrao sa Shamanom zna koliko je loše kada je primoran da igra manje efikasno, zato što su mu mana kristali zaključani. Osim toga, mnoge Overload karte su tiho nerfovane prostim kvalitetom karata koje su se u međuvremenu pojavile, pa tako nekad izuzetno moćne karte kao što su Feral Spirit ili Lightning Storm, danas jednostavno nisu vredne negativnog efekta koji Overload sa sobom nosi. Lava Shock je trebalo da vrati Midrange Shamana sa overload kartama na velika vrata, Unbound Elemental je viđen opet kao core karta Shaman midrange builda, zajedno sa novim Fireguard Destroyerom, koji je takođe predstavljen u Blackrock Mountain avanturi. U praksi se ispostavilo da, iako je korak u pravom pravcu, Lava Shock zapravo ne postiže nikakav značajan efekat na negativnu stranu Overloada, jer u najčešćim slučajevima igrač i onako nije overloadovan za više od 1 do 3 mane, koliko i sam Lava Shock košta, a 2 damagea su uglavnom nebitan efekat. Osim toga, Overload najviše smeta zato što se u ranom delu partije karte ne mogu igrati on curve (npr, krug 5 Azure Drake, krug 6 Fire Elemental), pa to što ćemo potrošiti 2 mane na ovu kartu nam nikako neće pomoći. Mnogi ljudi u zajednici su se na kraju složili da bi ova karta bila mnogo korisnija da košta 0 mana bez damagea i da samo ima efekat uklanjanja Overloada. Team 5 iz Blizzarda moraće još dosta da se potrudi da bi podigao Shamana iz mrtvih, i nadamo se da će pri tome slušati zajednicu, koja ima puno dobrih i zdravih ideja.

 

1. HUNGRY DRAGON

 

Hungry-Dragon.png?8ec759

 

 

Hungry Dragon definitivno zaslužuje mesto broj 1. na našoj listi najvećih razočarenja iz Blackrock Mountain avanture. Kada smo ga prvi put videli, svi smo ostali bez daha. Za svega 4 mane čak 5/6 statsa, pa još Dragon, sa naizgled vrlo minornim negativnim efektom, Hungry Dragon je verovatno bio najviše hajpovana karta pred izlazak Blackrock Mountain avanture. Viđen je kao auto-include u gotovo svim deckovima, jer je delovalo kao da se uklapa u razne buildove. Ono što je Piloted Shredder uradio Chillwind Yetiju, to je Hungry Dragon trebalo da uradi Piloted Shredderu. Pa ipak, vrlo brzo su i pro igrači i ostatak Hearthstone zajednice uvideli koliko su bili u krivu. Ispostavilo se da u meti gde dominiraju brzi i agresivni deckovi poput Zooa i Huntera, davati još jednu sitnu napast protivniku nikako nije dobro. Pritom, ta sitna napast vrlo često može da vam se odbije o glavu ukoliko ne možete da je se rešite, ili ukoliko je taunt ( Shieldbearer, Goldshire Footman), pa vam onemogući trejd koji ste planirali. Hungry Dragon je jedino dobar ukoliko već imate prednost na tabli, pa se možete lako rešiti 1-dropa koji se pojavi, ali se čak i tada može desiti da morate trejdovati vašeg miniona ili kartu za taj 1-drop. Osim toga, u krajnjoj liniji, dodatni 1/1 statsi na vašem 4-dropu najčešće jednostavno nisu vredni toga da vašem protivniku date besplatnog miniona. Tako da se nakon kraćeš perioda testiranja Hungry Dragon potpuno izgubio iz constructed deckova i dobri stari Piloted Shredder je zadržao poverenje igrača, iz prostog razloga što je sigurniji i “lepljiviji” izbor, zbog odličnog deathrattlea.

 

Ovo bi bio naš izbor 5 najvećih razočarenja koja su nam stigla u Blackrock Mountain avanturi. Napominjeno još jednom da se ovde ne radi i otvoreno lošim kartama, i da su zapravo neke od njih poprilično dobre, makar u areni, ali da se jednostavno od njih previše očekivalo, pa je tim pre i razočarenje bilo veće, ali i da to ne znači da se za njih neće naći mesto u nekim budućim OP špilovima. Sutra ćemo nastaviti ovaj dvodelni serijal sa top 5 najboljih karata Blackrock Mountain avanture.

The post Pobednici i gubitnici Blackrock Mountain avanture, 1. deo appeared first on KlanRUR.



Procitajte na sajtu

Edited by Савовски

.

Link to comment
Share on other sites

A evo i drugog dela http://klanrur.rs/2015/07/22/pobednici-i-gubitnici-blackrock-mountain-avanture-2-deo/

 

Večeras u 23 i 30 po našem vremenu startuje specijalni stream Blizzarda na Twitch kanalu http://www.twitch.tv/playhearthstone/ , gde ćemo najverovatnije po prvi put čuti detalje vezane za novu ekspanziju, tako da je pravo vreme da se po poslednji put osvrnemo na Blackrock Mountain avanturu. U prošlom tekstu ( klik ovde ), analizirali smo 5 najvećih razočarenja Blackrock Mountaina, a danas ćemo pisati o pet najvećih pobednika koje nam je ova avantura donela. Bez mnogo okolišanja, da vidimo koje su to karte po našem izboru:

 

5. NEFARIAN

 

Nefarian.png

 

Sin Deathwinga, Lord Victor Nefarius aka Nefarian aka Blackwing, je u Hearthstone svet ušao kao 8/8 Dragon za 9 mana sa jedinstvenim Battlecry efektom koji vam u ruku stavlja dva spella iz protivničke klase, što preslikava njegove moći iz WoW-a. Karta koju su u startu mnogi poredili sa Yserom zbog cene i sličnog efekta i za koju su mnogi bili skloni ka preranom odbacivanju sa "dobra, ali bolja je Ysera" ocenom, iz razloga zato što Ysera daje generalno moćnije karte, ali i zbog onog čuvenog "umire od Big Game Huntera" žaljena na svaku kartu sa 7 i više attacka.

Ispostavilo se da u svetu u kome i onako ima previše meta za Big Game Huntera, jedna meta više, znači i jednu mogućnost više da neko preživi BGH-a. Uz to, Nefarianovih 8/8 je mnogo veća pretnja nego što je to Ysera sa njenih 4/12, mada  je ona daleko žilavija za uklanjanje. Nefairan je izuzetno korisna karta u teškim control špilovima koji teže da protivnika dobiju tvrdom kontrolom i "grindanjem" odnosno uklanjanjem svih pretnji do trenutka kada je protivnik potpuno neutralizovan. Dva zagarantovana dodatna spella iz klase protivnika su moćno oružje, ma šta te karte bile, da vam pomognu na vašem putu ka grindovanju protivnika. Upravo je zbog toga Nefarian našao svoje mesto u mnogim varijacijama Control Warriora i  nekim oblicima Control Priestova i grinder Mage deckova.

 

4. FLAMEWAKER

 

Flamewaker.png

 

Tempo Mage deckovi su se uvek na onaj ili ovaj način nalazili u meti, s tim što su uvek više bili okrenuti ka value kartama i mid ka late gameu, pa je ta varijanta bila poznatija kao Value Mage. Flamewaker je karta za koju je već na prvi pogled bilo jasno da se radi u vrhunskoj karti koja će praviti haos u špilu pametno izgrađenom oko njega. Tako je nastao današnji Tempo Mage koji je spojio agresivni stil igre sa odličnim tempo kartama koje omogućavaju brzo i stalno prisustvo na tabli uz efikasno uklanjanje protivničkih miniona. Flamewaker je ponovo reaktivirao karte kao što su Mirror Image i Arcane Missiles, pa u kombinaciji sa Sorcerer's Apprentice u stanju je da za minimalnu količinu mane isporuči veliku količinu damagea i brzo zatvori partiju. Ukoliko Tempo Mage povuče pravu kombinaciju karata rano, maltene ga je nemoguće pobediti i sve što vam ostaje je da frustrirano napustite partiju, što dovaljno govori o kvalitetu karte. Ipak, Tempo Mage deckovi i pored sve svoje eksplozivnosti umeju da imaju loša i spora otvaranja, pa tada često gube partiju. Vrednost Flamewakera će u budućnosti samo rasti sa svakim  novim jeftinim spellom koji Mage dobije.

 

3. IMP GANG BOSS

 

Imp-Gang-Boss.png

 

Kao i Flamewaker, i ovo je 2/4 minion za 3 mane koji je potpuno preporodio jedan stari arhetip, popularni (ili omraženi?) Zoo Warlock. Imp Gang Boss je jedna od "najlepljivijih" karata koja nam je stilga u ovoj ekspanziji, i u proseku će spawnovati bar dva impa, što je već samo po sebi ogroman value. Ti impovi se mogu iskoristi za trade, da "nahrane" Void Terrora, da ih bafuje Defender of Argus ili da uz pomoć Abusive Sergeanta/ Power Overwhelminga uklone neku veliku pretnju. Zoo je danas više midrange špil nego što je to bio ranije, pa u njemu ima mesta i za tako velike stvari kao što je Mal'ganis, koji će svakog spawnovanog Impa pretvoriti u 3/3 miniona, a pritom je i Imp Gang Boss demon, pa i na njega utiče aura Mal'ganisa.  Imp Gang Boss je toliko dobra karta za rano prisustvo na tabli, da je čak našao svoje mesto u deckovima koji nisu agresivni ili nemaju Demon sinergiju, čisto kao minion koji će pomoći za ranu prevlast i kontrolu table, pa je čak uspeo i da uzme "posao" Blackwing Technicianu u Malygos Warlocku.

 

2. EMPEROR THAURISSAN

 

Emperor-Thaurissan.png

 

 

Fraza koju smo ponovili mnogo puta, ali koju uvek treba naglastiti - Što je Loatheb bio za Curse of Naxxramas, to je Thaurissan za Blackrock Mountain. Ubedljivo najmoćnija legendarna koja nam je stigla uz ovaj set i karta koja je omogućila neke od najluđih stvari koje inače ne bi mogli da zamislimo u ovoj igri. Emperor je zaslužan za oživljavanje Malygosa na velika vrata, jer sada svaka klasa može da iskombinuje par jakih damage spellova sa Malygosom i sprži protivnika u jednom potezu. Emperor je uveo eru kombo deckova u Hearthstoneu, koja još uvek traje i videćemo dokle će trajati, jer njegov efekat nakon samo jednog zagarantovanog okidanja već donosi veliki value, a sa svakim sledećim okidanjem ta vrednost prelazi granice. Freeze Mage, Combo Druid, Grim Patron Warrior, Malygos Warlock... Sve su ovo top tier kombo špilovi koji dominiraju metom, a koji svoju snagu danas prevashodno zasnivaju na efektu Emperora.

 

1. GRIM PATRON

 

Grim-Patron.png

 

 

Da li je iko očekivao neku drugu kartu na prvom mestu? Grim Patron ne samo da je najdominantnija karta iz seta već je i moralni pobednik avanture, ako tako možemo reći. Kada se prvi put pojavio, apsolutno svi, čitava zajednica običnih i pro igrača je ovu kartu svrstavala u "neozbilje" karte, koje mogu tu i tamo biti zabavne, ali nemaju mesta u ozbiljnim špilu. Samo 3/3 za čak 5 mana je delovalo jako slabo, i stekao se utisak da je potrebno previše kombinovanja da bi ispalo nešto iole korisno od ove karte. A onda su krenula testiranja i posle samo desetak dana dobili smo jedan špil koji definiše metu evo skoro 4 meseca, špil koji nedelju za nedeljom zauzima prvo mesto na svim relevantnim Hearthstone nedeljnim izveštajima ( Liquidhearth i Tempo Storm nedeljni izveštaji). Snaga ove karte je u neverovatnoj sinergiji sa Warrior kartama kao što si Whirlwind, Death's Bite, Warsong Commander, Inner Rage, Cruel Taskmaster... Grim Patron direktno kaunteruje sve do tada popularne deckove, poput midrange Paladina, Zooa, Face Huntera, Combo Druida, jer je u stanju da u jednom potezu preuzme potpunu kontrolu na tabli i onemogući ovim špilovima povratak, jer nemaju alata da masovno očiste silne Patrone. Grim Patron je i posredno kumovao povratku Handlocka u metu, jer je Handlock dobar protiv Grim Patron warriora. Videćemo šta će nam doneti nova ekspanzija, ali za sada je Grim Patron neverovatno jaka karta sa špilom koji je doveden do perfekcije i protiv koga je često veoma frustrirajuće igrati, pa mnogi već odvano kukaju i traže nerfove, pošto je očigledno da špil previše dominira u post-blackrock mountain periodu, a sam stil igranja je vrlo sličan nerfovanom čuvenom Miracle Rogue decku, sa brzim recikliranjem špila i povlačenjem kombo karti i zatim ubijanjem protivnika u jednom krugu. Špil takođe deli sličnost i sa drugi nerfovanim kombom, a to je Starving Buzzard i Unleash the Hounds, jer bukvalno kažnjava protivnika za svakog miniona na tabli koji omogućava Patronima da se razmožavaju, ali i Frothing Berserkeru budže damage.

 

To bi bio naš poslednji pogled unazad na Blackrock Mountain avanturu, videli smo pet najboljih karata i pet najvećih razočarenja, a za samo par sati večeras saznaćemo šta nas to novo očekuje u budućnosti Hearthstonea.

Edited by Савовски

У једној старој књизи читао сам чудну причу; а враг би га знао откуд мени та књига из неког смешног времена, у коме је било много слободоумних закона, а нимало слободе; држали се говори и писале књиге о привреди, а нико ништа није сејао; цела земља претрпана моралним поукама, а морала није било; у свакој кући пун таван логика, али памети није било; на сваком кораку говорило се о штедњи, а расипало се на све стране, а сваки зеленаш и нитков могао је себи купити за неколико гроша титулу: велики народни родољуб. 
Радоје Домановић - "Страдија" 1902. -

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...