Jump to content

D3 Book of Cain: Petar Meseldzija


Recommended Posts

Vredi pomenuti obzirom da je nas covek! Petar Meseldzija, Srbin rodjen u Novom Sadu, uradio je tri fenomenalna crteza koje mozemo naci u knjizi Diablo III Book Of Cain. /Respect

Source: http://www.diablo.rs...in-20120224258/

King_Leoric_and_Archbishop_Lazaru_small.jpg Tal_Rasha_small.jpg Tyrael_battling_against_Tal_Rasha_small.jpg

Tyrael_Book_small.jpg

Q: Recite nam malo o sebi i počecima svoje karijere.

A: Rodjen sam 1965. Godine u Novom Sadu. Relativno rano sam se zainteresovao za strip i zavoleo ga, tako da nije proslo puno vremena pre nego sto sam I sam krenuo da ga crtam. Stripove sam poceo da objavljujem sa nepunih 16 godina u Stripoteci, vodecem strip casopisu kojeg je objavljivao novosadski Marketprint . Inace, kao sto mozda znate, taj casopis, koji je meni promenio zivot, usmerivsi ga u odredjenom pravcu, jos uvek izlazi u Srbiji. Stripom sam se bavio od ’81. pa narednih desetak godina, nacrtavsi oko 300 tabli.

Q: Koji su to vasi raniji radovi na koje ste najvise ponosni, omiljeni projekti i zasto?

A: Naravno, moj prvi strip serijal pod nazivom Krampi, koji je pocetkom 80tih izlazio u pomenutoj Stripoteci, mi je razumljivo vrlo drag. On me je konacno uveo u svet stripa, a preko njega I u svet umetnosti, u kojem se vec nekoliko decenija odvija najveci deo mog zivota. Takodje sam zadovoljan nekim epizodama Tarzana (uradio sam 4 epizode, od kojih su 3 objavljene), ali mislim da sam svoj vrhunac kao strip crtac dostigao u svom poslenjem stripu Kanoo, koji nazalost do sada nije objavljen.

Q: Koja vam je najveca inspiracija i motivijaca u vasoj karijeri?

A: Za poslednjih 25 - 30 godina najveca motivacija za rad i razvoj mi je bila snazna zelja da postanem majstor u poslu kojim se bavim. To je prvo bio strip, a potom slikarstvo, odnosno ilustracija. Ta zelja, koja je cesto poprimala oblike obsesija, da postignem svoj maksimum u poslu kojim sam oduvek zeleo da se bavim, i da, kao sto rekoh, postanem majstor svog zanata, mi je pomogla da preturim preko glave i prezivim sve ono sto takav jedan cilj po logici stvari coveku stavlja na put. Put je bio dug, pun odricanja i mukotrpnog rada, sumnji i nada, kolebanja i tvrdoglave upornosti, tuge i razocarenja, ali i radosti i uspeha. Sada, kada sam postigao cilj koji sam u mladosti pred sebe postavio, u potrazi sam za novim motivom, novim elanom, koji bi mi pomogao da na kreativan nacin I sa osecajem ispunjenosti, predjem I ostatak puta.

Q: Vidim da su vasi radovi poznati sirom svet,a ukljucujuci radove Diablo Book of Cain! Kako je doslo do toga da vas Blizzard angazuje?

A: U leto 2011. godine, dok sam uzivao u posteno zaradjenom godisnjem odmoru, sedeci u restoranu Gondola u Novom Sadu, a proveravajuci svoj meil, naidjoh na poruku koju mi je Jeremy Cranford, art menadzer iz Blizzard-a, poslao I u kojoj me pita da li sam zaintereosovan da radim crteze za knjigu Diablo, koja je tada bila u pripremi. Iako je rok za isporuku radova bio vrlo kratak, a I cinjenica da sam tada bio na odmoru mi nije isla na ruku, te niti sam mogao, niti hteo da zapocnem sa radom dok se ne vratim u Holandiju, ipak sam prihvatio ponudjen posao. Imena ostalih ilustratora ukljucenih u rad na knjizi su sama po sebi bila vrlo zvucna, te je bio veliki izazov, a I velika cast, biti deo ekipe svetski poznatih ilustratora. Sem toga I ponudjen honorar je bio izvrstan. Nakon povratka sa godisnjeg odmora bilo mi je ostalo jos nekih nedelju dana do isteka roka za isporuku crteza, a posto sam trebao da uradim ukupno 5 crteza, shvatio sam da to necu uspeti da postignem, tako da smo se Jeremy i ja dogovorili da umesto 5 uradim 3 crteza. Nakon nedelju dana zestokog rada crtezi su bili zavrseni, posle par ispravki i odobreni, te isporuceni u digitalnoj formi pre isteka ugovorenog roka.

Q: Da li mozete da nam opisete proces pravljeva radova za Book of Cain Knjigu? Gde nalazili inspiracije za ilustraciju?

A: Kao sto upravo rekoh, zbog vrlo kratkog roka, rad na ovom projektu se odvijao na nacin koji je omugucavao da se sve uradi kako treba, a i na vreme. Naime, Blizzard mi je poslao opis scena koje sam trebao da nacrtam, kao I informacije o izgledu likova. Pogledao sam i nekoliko kratkih animacija iz najave za igru da bi se upoznao sa svetom I pricom u kojoj se radnja knjige (igre) odvija. Inace moram da priznam da je meni Diablo igra bila nepoznata pre rada na knjizi, tako da sam morao potrositi nesto vremena kako na upoznavanje sa Diablo svetom, tako i na njegovo integrisanje u moj sistem. Mislim da sam po crtezu potrosio ne vise od dan-i-po, vise vremena nisam imao. Zatim, nesto vremena je otislo na komunikaciju sa Blizzard-om i na korigovanje crteza. Sve u svemu, saradania sa Blizardom, odnosno sa Jeremy Cranford-om je bila vrlo prijatna i, s’moje strane gledano, vrlo uspesna. Nadam se da ce me ponovo pozvati da radim na nekom od buducih projekata.

Q: Da li mozete da nam opiste u kratim recim vas tipican dan, kada radite naki vas rad?

A: Ustajem izmedju 7 i 8 ujutro, popijem kaficu dok proveravam I odgovaram na meilove. Potom doruckujem, posle toga sledi uobicajenja brza setnja i/ili odlazak u prodavnicu. Po povratku kuci odlazim u potkrovlje gde mi je atelje i radim u principu ceo dan, naravno uz par pauza. Navece, kada mi se supruga vrati sa posla, veceramo. Nakon vecere najcesce sednem za kompijuter da bih odgovorio na meilove (kojih uvek ima gomila, a novi pristizu svakodnevno iz raznih krajeva sveta) ili napisao novi blog post. Nakon toga cesto ponovo odem do ateljea i radim jos neko vreme. Ili sidjem do dnevne sobe i gledam TV sa suprugom, ili pak citam. Negde oko ponoci idem u krevet, a sutradan “ajde Jovo nanovo”…

Edited by Silencer
rur-1.jpgrur-2.jpg
Link to comment
Share on other sites

Штета је што га нису ангажовали за најјачи адут - сликање, него само за цртање:(

Човек је можда и најбољи традиционални илустратор на свету и сви се отимају око њега. Цртеж, иако одличан, му је за пет класа испод илустрација које ради.

Још су му ови цртежи за Близард међу лошијима (и то прилично), бар по овом што видим, вероватно су га стисли са роковима. Баш штета.

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

Штета је што га нису ангажовали за најјачи адут - сликање, него само за цртање:(

Човек је можда и најбољи традиционални илустратор на свету и сви се отимају око њега. Цртеж, иако одличан, му је за пет класа испод илустрација које ради.

Још су му ови цртежи за Близард међу лошијима (и то прилично), бар по овом што видим, вероватно су га стисли са роковима. Баш штета.

Pa dobro obzirom kolko su pritisli coveka za 7 dana je ovo sve nacrtao :) mislim kako ga je uvatio odmor i kako je krenuo da radi deadline je bio 7 dana.

rur-1.jpgrur-2.jpg
Link to comment
Share on other sites

Нисам чито текст, ево сад сам прочито, па да, стисли га с роком, још је требало пет комада да ради, а не три рофл. Тако се то ради данас јебига, ставе се мањи рокови на СВАКИ аспект игре и онда добијеш игру која лоше изгледа, лоше ради, има лош УИ, кратка је и има педесет хиљада багова:)

Мада ми је чудно јер је ово Близард, они су у фазону да праве једну игру петсто година по систему ''биће готово кад буде готово''.

Оно што је смор у свему томе је што се ти рокови нон стоп смањују јер клијенти мисле да тиме дрилују људе на ''survival of the fittest" (а увек ће ликови да кажу ''да да да могу ја то да стигнем'' да би добили посо), а у ствари није тако, јер после неког временског трешхолда људи крећу да се довијају и да користе форице које ЖЕШЋЕ смањују квалитет. Другим речима, клијенти траже нешто што је НЕМОГУЋЕ за неки временски период и онда гледаш само како да завршиш да као буде готово, а за квалитет те заболе. И тако пршњава гомила илустратора који су некад били добри (нпр. Донато Ђанкола, који ради најдилетантскије трипове на свету јер нема времена, укључујући ту и ретардирана трејсовања фотки и тако те форе, које се виде на завршном раду и боду очи).

Сад се ја просрах, али ово је НАЈВЕЋИ актуелни проблем код артворка и артиста што се игара тиче. И уопште није наивна ситуација. Примера ради, ови цртежи су испод Меселџијиног нивоа и то се види на кеца ако си иоле упознат са његовим радом и са ликовном материјом. Под два, за добру илустрацију је потребан огроман припремни рад и заправо је то оно што одузима највише времена, неки Меселџија ће лако технички да нацрта нешто, али то се не ради тако - нпр. ако илуструјеш диабла, узмеш па играш кеца пар дана, па играш двојку пар дана, по могућству пређеш, онда играш тројку бету исто мало, нађеш туђе илустрације, читаш лоре, онда иде други део, скицирање, ти ту урадиш десетине и стотине скица, онда идеш у селекцију, онда у ужем избору твикујеш скице, онда на крају изабереш радну скицу. Е, онда треба да твикујеш ту скицу и да идеш на финалну илустрацију (коју, јелте, још ниси почео), ту већ идеш по нету, гледаш како се савија који материјал, ако ти је лик у свили, тражиш свилу, ако имаш пара цимаш модела и облачиш га у свилу који си рецимо позајмио од народног позоришта итд итд итд итд итд итд итд.

Ови цртежи су збрзани скроз, и то је ОГРОМНА штета јер овакав цртеж могу ја да урадим (додуше једва, али опет, Меселџија је бољи од мене педесет пута и штета је што су га свели на један кома пет пута са тих педесет) и то је екстремно глупо што су ангажовали једног Меселџију и ограничили га овако. Мислим, логика је фејл јер овде сви губе и Близард и публика и Меселџија. Али ово сам видео небројено пута када временски трешхолд пређе неку границу. Наравно, Близард није знао да Меселџија нема појма шта је Диабло, иначе, ови цртежи се раде сви за један дан (и то не за по један дан, него све ово можеш да избациш у једном дану) ако знаш шта треба да радиш. Ако не знаш, као што Пера није знао, онда ти више треба за нецртачки део него за цртачки и то до десет пута више.

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...