speedind Posted March 23, 2010 Report Share Posted March 23, 2010 http://www.speed-industry.com/noviteti/porsche_cayenne/cayenne1m.jpg align=right vspace=5 hspace=5>U isto vreme kada na tržište izlazi novi Folksvagen Tuareg, tu je i njegov pobratim – Porše Kajen. Kao što je to bio slučaj i kod prethodne, prve generacije, novi model popularnog Porše Kajena će ponovo deliti platformu i brojne tehničke sklopove sa Tuaregom. Dakle, na ženevskom salonu je tako prikazan još jedan novi SUV – druga generacija Porše Kajena! On ima veliki zadatak da nasledi prvu generaciju, koja je počev od 2002. godine svima pokazala da striktnih podela u auto-industriji – nema! Dakle, i Porše može da pravi terenska vozila, nebitno koliko uslovno to govorili.http://www.speed-industry.com/noviteti/porsche_cayenne/cayenne2m.jpg align=left vspace=5 hspace=5>Nekoliko bitnih izmena je zahvatilo Tuareg, pa tako automatski i Kajena. Šasija je im je ista, tako da je upotreba aluminijuma i magnezijuma smanjila masu Poršeovog džipa za celih 200 kg, kao i kod novog Tuarega! Za razliku od prethodnika, novi model je duži za 48 mm (ukupno 4,85 m), gde je čak 40 mm otišlo na dužinu međuosovine. Ceo automobil je više približen sportskim Porše-modelima, pa tako ovaj Kajen neće biti toliko dobar van puta kao prethodni. To nam jasno govori i PR odeljenje Poršea, koji u brošurama za novi Kajen nigde ne navodi njegove off-road mogućnosti. Dakle, u ponudi neće biti posebnih off-road paketa, kao što je to Terrain Tech kod Folksvagenovog konkurenta. Novi su motori, novo je ogibljenje, novi je poznati Poršeov PTM menadžment trakcije vozila, novi je sekvencijalni Tiptronic menjač sa 8 brzina.http://www.speed-industry.com/noviteti/porsche_cayenne/cayenne3m.jpg align=right vspace=5 hspace=5>Već i na samim fotografijama vidite novi, agresivniji stajling karoserije. Uživo zaista izgleda sjajno, bolje nego prethodnik! Veće su izmene u enterijeru, koji je zahvaljujući većem rastojanju između osovina znatno prostraniji. Pored toga, dizajneri su se potrudili da se putnici unutra osećaju zaista kao u Poršeu, tako da je u potpunosti zamenjen nekadašnji dosadni dizajn kokpita. On sada više liči na luksuznu Panameru, sa tim karakterističnim visokim delom konzole između prednjih sedišta. Materijali su znatno bogatiji i mogućnosti personalizacije su veće. Naravno, opcionali su opširno štivo za novog Kajena, gde mi npr. izdvajamo Burmajsterov sistem ozvučenja od čak 16 digitalnih i odvojenih kanala, sa ukupno 1000 W snage!http://www.speed-industry.com/noviteti/porsche_cayenne/cayenne4m.jpg align=left vspace=5 hspace=5>I oprema je bogatija, pa tako već kao standard dobijate sedmoinčni kolor-ekran, kožna sedišta koja se podešavaju putem elektro-motora, ali i 18-ice felne, prednje i zadnje parking senzore, kao i pomenuti PTM sistem trakcije. Kao opcional možete naručiti zaista mnogo toga, gde se na konto vožnje izdvajaju tri nova sistema. To su PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control), koji prati lateralna pomeranja šasije/vozila, te interveniše pri velikom naginjanju. Tu je zatim i PTV Plus (Porsche Torque Vectoring), koji se brine o upravljivosti Kajena pri ekstremnim situacijama i odnosi se na zadnju osovinu, tj. zadnje točkove. Radi u korenspodenciji i sa PTM-om, ali i sa serijski ugrađenim PSM-om (Porsche Stability Management). Na kraju, PASM (Porsche Active Suspension Management) reguliše visinu vozila i krutost amortizera, kroz podešavanja Normal, Sport i Auto. http://www.speed-industry.com/noviteti/porsche_cayenne/cayenne5m.jpg align=right vspace=5 hspace=5>Tri od ukupno pet motora su pozajmljeni od novog Tuarega, i sva tri imaju prosečnu potrošnju manju od 10 litara! To su bazni 3,6 V6 benzinac sa 300, kao i dizelaš sa 3.000 kubika, ali i sa 240 konjskih snaga. Veliki novitet je Folksvagenov hibridni pogon, sa V6 TSI turbo i elektro-motorom u paru, koji zajedno imaju 380 konja, ali i potrošnju koja odgovara jednoj baznoj V6-ici! Ekskluzivitet će ostati Kajen S, model sa 400 konja snažnom V8-icom, a najbolji u ponudi je svakako Kajen Turbo, sa tim istim V8 motorom, koji pak sa turbinom postiže okruglo 500 konja! Ovaj poslednji tako ima performanse dostojne jednog Poršea, maksimalna brzina mu je čak 278 km/h, a ubrzanje do stotke je samo 4,7 sekundi! Naravno, potrošnja goriva je kod Turbo modela ravno duplo veća od hibridne verzije, gde Turbo u gradu troši 16,2 lit/100 km, dok hibrid troši samo 8,7 lit! Hibridni Kajen ipak nema značajno lošije performanse – 242 km/h i 6,5 sekundi do 100 km/h! Naravno, sklop funkcioniše na već dobro poznati način – elektro-motor je ujedno i inverter koji je instaliran na transmisiju (Tiptronic sa 8 brzina), pa može pogoniti i prednje točkove ali i puniti baterije, koje se nalaze u podu prtljažnika. Kao što vidite, svi ostali benzinski motori su pozajmljeni iz luksuzne Panamere (V6, V8 i V8 Turbo). Nema ni delića sumnje da ja ovaj novi Kajen dostojan naslednik prethodne generacije. Možda je i dobro što je Poršeov menadžment u neku ruku odustao od nekih off-road karakteristika, pa sada imamo Kajena koji je zaista sjajan u nekoj realnoj, svakodnevnoj eksploataciji. Ponavljamo, smatramo da je kupovina terenca, odnosno SUV vozila, veoma poželjna za naše nešto trošnije drumove. Prodaja ovog SUV-a počinje u maju, na tlu Zapadne Evrope. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.