Потражи Спасоја Васиљева, (Веселина?) Чајкановића...
Васиљев је много више јузер френдли, његово писање више иде ка ''Велес је био бог тога и тога, обожаван је тамо и тамо, био је такав и такав'', док је Чајкановић комплетно у фазону ''Ако узмемо Перино истраживање ( ''о поморављу'' матица српска, 1969), Велес би морао бити бог земљорадње, али Густавсон га помиње у контексту бога смрти (der slaven paganism, autopress, 1915), што је у сукобу са додолском праксом на северном делу Копаоника, али ипак у складу са прелом код Лужичких Срба, што нам говори Андрејевич (славјански пагани, москва ситолог, 1934), који, опет, каже како је у Аркони те функције обављао Радгост, што можемо видети и по скриптама Андрејевича - ипак, као хтонично божанство, Велес тешко да је могао бити врховни бог, мада Џонсон тврди да јесте (the slavs, octopress, 1956), иако се делимично ограђује од тога у својој биографији. Напослетку, Велес је у корену вел, што је санскритски за гитару, а како је Велес често прилазиван са роговима, намеће се питање да ли гитара може бити Гибсон Лес Пол, који рогова нема или то мора бити гитара налик на фендер. Ипак, Сезарије нас учи да је ''вел'' у ''Велес'', заправо од ''велосираптор'', што нам говори да је Велес био бог путева (раптор - чопер).''