Jump to content

Sporaći na autoputu!


togFU

Recommended Posts

kad smo kod autoputa, jedno offtopic pitanje - jel mozda jos neko primetio da u poslednjih godinu dana ima sve vise automobila koji voze fazon 100 km/h po autoputu? Ono, vozim, preticem gomilu automobila, osecaj kao da vozim 180, pogledam kad ono 135 km/h... mislim da je to sve pocelo kad je krenuo STEDNJA SVEGA OMG trend, cak su bili tekstovi tipa "kako potrositi manje goriva na autoputu", pa sam negde i procitao savet lika (mislim da je u nekim komentarima bilo) kako on lagano iza kamiona, ne pretice ga, kamion mu probija vetar i njemu vrh kao :DDD

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, togFU said:

kad smo kod autoputa, jedno offtopic pitanje - jel mozda jos neko primetio da u poslednjih godinu dana ima sve vise automobila koji voze fazon 100 km/h po autoputu? Ono, vozim, preticem gomilu automobila, osecaj kao da vozim 180, pogledam kad ono 135 km/h... mislim da je to sve pocelo kad je krenuo STEDNJA SVEGA OMG trend, cak su bili tekstovi tipa "kako potrositi manje goriva na autoputu", pa sam negde i procitao savet lika (mislim da je u nekim komentarima bilo) kako on lagano iza kamiona, ne pretice ga, kamion mu probija vetar i njemu vrh kao :DDD

treba da mu neko pošalje onaj mythbusters klip kad o tome pričaju :))

inače ne mogu da kažem da sam primetio taj trend, što ne znači da ne postoji... nekako kad pretičem te iz srednje trake obično pomislim da su neki što su se tek sad uključili na auto put ili su matora kola ili šta god, pa ih ni ne konstatujem previše.

sad kad si to napisao moraću da obratim pažnje malo više.

 

Link to comment
Share on other sites

Pa jbg jeste povelika razlika u potrošnji između 100 i 130 na sat, naročito na turbo benzincima. A tu je uvek i pitanje zvučne izolacije jer u jeftinijim kolima (ovim novijim, Klio, Sandero i slično) 130+ stvarno biva neprijatno za boravak u kabini, naročito ako se vozi satima u kontinuitetu. I treća stvar, 100 na sat može da se vozi s pola mozga i jednom rukom, a 130+ traži pažnju i koncentraciju.

  • Like +1 1
Link to comment
Share on other sites

Ako govorimo o ovom sad periodu tu najvise ima casual somova koji se vracaju iz vikendica pa niti znaju da voze niti se zure.

Ovaj momenat je isto tacan oko potrosnje i buke, recimo na C4 1.6 dizel kad sam vozio cim se predje 130 nepodnosljiva je buka brundanja i lose izolacije.

Cim sam presao na benzin ne spustam ispod 149 \o

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, reki said:

fiat 500L pardon, on se samo NJISE

salu na stranu, ja sam se prijatnije osecao na autoputu u pezou nego u hondi : D

Pežo modeli su uglavnom u proseku dosta "mekši" i udobniji od vozila u slicnoj klasi. Lik kom sam prodao 307 bio je uveren da nešto nije u redu sa trapom ili upravljanjem, na kraju smo terali njegovom majstoru, koji mu je bukvalno rekao da je to to, da je Pežo takav i još su se malo natezali i zagledali. Prethodni auto mu je bio neki pra-pasat sa kraja 80tih ili početka 90tih :) 

OPTIMIZADO PARA EL NERVIO ÓPTICO HUMANO

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, voodoo_ said:

Pa jbg jeste povelika razlika u potrošnji između 100 i 130 na sat, naročito na turbo benzincima. A tu je uvek i pitanje zvučne izolacije jer u jeftinijim kolima (ovim novijim, Klio, Sandero i slično) 130+ stvarno biva neprijatno za boravak u kabini, naročito ako se vozi satima u kontinuitetu. I treća stvar, 100 na sat može da se vozi s pola mozga i jednom rukom, a 130+ traži pažnju i koncentraciju.

ovo je nekako samo donekle tačno. glavni "benefit" u mom slučaju je što ne moraš da brineš o prekoračenju brzine i radarima, presretačima itd (ne samo na auto putu već i lokalnim putevima) i u tom smislu dolazi ta "lagodnost" u vožnji nemaš taj neki "pritisak". ali i sa 100 na sat opet moraš da pretičeš i menjaš trake jer ili je kamion ispred tebe ili raspali golf 1, ili se neko natrpa itd.

ne kažem da treba i voziti 300 samo levom trakom, pa onda ne razmišljaš samo ideš i blicaš, ali sve vreme opet moraš da obraćaš pažnju, posebno i ako je put lošiji pa moraš da menjaš trake.

Link to comment
Share on other sites

Ima i uvek zanimljivih situacija gde se najednom na autoputu stvori kolona u obe trake niotkuda, a ako si ga do tad gario jako, treba da imaš baš dobre reflekse i gume da ne napraviš karambol.

A desilo nam se (jednom, ali vrednom) u nekom povratku s mora, negde oko Niša, ne znam koji je već bio sat puta, vozio sam na autopilotu, kreće u daljini da se vidi neka crna "fleka", ja je onako polu-konstatujem, dok nisam u daljini u zaustavnoj video šleper kome je u stvari pukla guma i njeni ogromni i oštri komadi ostali rasejani na putu u dužini od stotinak metara ako ne i više, taman ako kasno konstatuješ ili voziš noću, u punoj brzini možeš lepo da isečeš svoje gume i isprevrćeš se ko zvečka. Od tad, vozim brzo samo kraće deonice i ako sam potpuno odmoran, a u ostalim slučajevima ~110 i bmk, kome se žuri eto je leva traka.

  • Like +1 1
Link to comment
Share on other sites

Vudu je najbolje objasnio, za ogromnu većinu automobila koji se kod nas voze optimalna kombinacija bezbednosti, potrošnje, buke i udobnosti je negde između 90 i 110 km/h na autoputu. Za moj je max 120 gde je sve ovo još kudikamo prihvatljivo, 130+ vozim samo ako baš žurim :) 

OPTIMIZADO PARA EL NERVIO ÓPTICO HUMANO

Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, voodoo_ said:

A desilo nam se (jednom, ali vrednom) u nekom povratku s mora, negde oko Niša, ne znam koji je već bio sat puta, vozio sam na autopilotu, kreće u daljini da se vidi neka crna "fleka", ja je onako polu-konstatujem, dok nisam u daljini u zaustavnoj video šleper kome je u stvari pukla guma i njeni ogromni i oštri komadi ostali rasejani na putu u dužini od stotinak metara ako ne i više, taman ako kasno konstatuješ ili voziš noću, u punoj brzini možeš lepo da isečeš svoje gume i isprevrćeš se ko zvečka. Od tad, vozim brzo samo kraće deonice i ako sam potpuno odmoran, a u ostalim slučajevima ~110 i bmk, kome se žuri eto je leva traka.

u meni se ovo skoro desilo na putu za novi sad ... kamionu pukla guma ali se kamion uopšte nije video, jer je stao u zaustavnoj X metara dalje dok je uspeo da zakoči itd, ali mu je isto tako cela guma bila rasuta po autoputu uz najveći deo iste u jednom komadu na sred brze trake.

dosta neugodno iskustvo ali bilo je u sred dana pa se lakše videlo, verovatno bi po noći bilo dosta nezgodnije.

9 hours ago, dovlagsi said:

ja najčešće mislim da vozim 120 al onda ili pogledam cajger ili krene da duva/pišti od stakla sa krova jer vozim reno

i koliko si zapravo vozio? 🙂 imam utisak da ovoj rečenici fali neki zaključak 🙂

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, cali said:

Kad se setim Lade Nive - na 80km/h imam osećaj kao da sam u Sojuzu, držim jezikom plombe da ne izlete 😄

al' zato možeš uz 90% plan'nu da se popneš!

  • Upvote (+1) 1
Link to comment
Share on other sites

Ja se sećam kada nas je moj stariji brat u Jugu 45 vozio u Grčku, a mi klinci pozadi ga ložimo kako može opušteno da ide preko 120! 🙂 Kako je taj Jugo preživeo taj put do Halkidikija i dan danas mi nije jasno... 

  • Upvote (+1) 1
  • Downvote (-1) 1

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

56 minutes ago, killYg0r said:

U tim lesinama stvarno nije bezbedno ici pre 100

 

To je jasno, al meni je malo novost ovo sto pise vudu za novija jeftinija kola, mislio sam da je bar to malo unapredjeno... Uglavnom, hvala svima na odgovorima, znaci ovako:

1. Znaci imamo i ovde na forumu te penzose sto voze 100, pa "ubrzaju" na 115 dok preticu kamion, a ja im iza sve po spisku jer moram da kocim sa 140 zbog teletabisa koji mi se ubacio :DDDD

2. VAG Masterrace confirmed, Dule je vec napisao, a cak i u mom matorom golfu se udobno i bez buke vozi i do 180 fazon... 

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, togFU said:

1. Znaci imamo i ovde na forumu te penzose sto voze 100, pa "ubrzaju" na 115 dok preticu kamion, a ja im iza sve po spisku jer moram da kocim sa 140 zbog teletabisa koji mi se ubacio :DDDD

 

mislim da si ovde iskombinovao dve različite stvari, ili makar ovi sporiji rade isto što i brži.

ja sam primetio (a opet možda je "red car sindrom") da se mnogo više nego pre ubacuju u levu traku na granici bezbednog i automobili ali i kamioni. 

kamioni čak bih rekao da su sve više u "bmk" fazonu veći sam pa ovaj neka koči, šta više imao sam čak i mislim dve situacije da lik bukvalno skreće na mene (ali ajde, tu me možda kao "nisu videli" jer sam im možda bio u mrtvom uglu), ali ovo kad sam iza malo ali u levoj traci, nema sile samo daje migavac i upada bez problema. I onda naravno ide ona meme situacija:

image.png

(da ne tražim sad km/h verziju)

isto to rade i u putničkim vozilima ali u tom meni totalno nejasnom scenariju gde vidi da ideš, ali ipak upada u levu traku kao da mu život zavisi od toga i onda nastavlja tu da vozi svojih 100km/h.

dodajem kad smo već u rant modu i one što se uključuju na autoput i odmah upadaju u srednju traku "da ne propuste uključenje" bez obzira na to šta se u toj  traci zapravo događa 🙂

Link to comment
Share on other sites

Meni su ok ti što se prebace sa 115 kad pretiču (nekad davni nije bilo, al se opametih) ... al popizdim ako napikira da i dalje "pretiče" sledeći kamion koji je fazon 500m ispred a desno prazna traka. To je klasika u sloveniji, i onda su svuda sulude situacije gde je leva traka prepuna i vozi 115, desna prazna i možeš da voziš 200.

Meni lično više pašu ti što daju žmigavac i cepaju, nego kad se nećka, dal oće dal neće, pa napravi frku i sebi i meni.

Plus poseban pakao za ove ljude, što laki reče, koji se uključuju na autoput i sa 60 samo uleti levo, a ima ispred još 2 minuta fore da to uradi kako treba, sa nekom normalnom brzinom.

Link to comment
Share on other sites

@Lucky fixed

FB_IMG_1715242706592.thumb.jpg.6ed5b292fdae4bcdfad257f64da0bec4.jpg

 

@Junkie TLDR -

- automobili "kanta" klase su ostali skoro pa iste kante bilo da su 86., 96. ili 2016. godiište, neverovatno mali napredak je psotingunt kod jeftinijih manjih, gradskih auta po pitanju udobnosti i buke;
- Automobil kome treba 3000 rpm da bi išao 100 kmh petom brzinom a  šestu nema - će na 120-130 zaista potrošiti boga oca :D
- Srbi su retardi na autoputu, u kružnom toku, i u saobraćaju generalno :D

Edited by millanče
  • Upvote (+1) 1

OPTIMIZADO PARA EL NERVIO ÓPTICO HUMANO

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...