Jump to content

Nebrušeni dijamant: MONARK recenzija


SolidChief

Recommended Posts

Svi mi imamo listu onih igara koje želimo da odigramo, ali iz nekog razloga prosto nikako da ih uzmemo u ruke. Izgovor je gotovo uvek nedostatak vremena, ali dobro je poznato da kada nam se nešto zaista igra, ne tražimo izgovore već koristimo svaku priliku za igranje! Stoga bih kategoriju „igre koje bih igrao“ preimenovao u „igre koje bih igrao sada, da me više privlače“.

Monark meni lično spada u baš takvu kategoriju i da nisam imao tu obavezu da je propisno odigram za potrebe ove recenzije, verovatno bi čučala na onoj listi deceniju i po, pre nego što bih na nju možda i u celosti zaboravio. Bila bi to prava šteta, zaista. Jer ova igra možda i nema tu čaroliju da zarobi igrača u moru kvalitetnijih naslova, ali i te kako poseduje brojne kvalitete.

ss_8fb89f58785a19d72f8fd64e4e405a9945c3d

Za početak, naglasio bih da drugačije nije uvek i bolje. Tako ni Monark koji unosi zavidan broj inovacija na JRPG scenu, nije neophodno kvalitetniji naslov u odnosu na one ustaljenih formula. Ali ovde problem ne leži u novitetima već u ostalim aspektima koji kompletno iskustvo čine da deluje nedovršeno. Pa da krenemo redom.

Vizuelno, igra jeste siromašna po pitanju grafičke produkcije, kako nivoi i okruženja ne predstavljaju velelepne, interaktivne kreacije. Ali ovo ide pod ruku sa generalnim stilom, tako da tu ne mogu da istaknem mnogo zamerki. Čak naprotiv, igra teži ka horor atmosferi, tako da je u tom smislu isprazan vizuelni pravac odličan izbor.

ss_08cfb4838915f8f6d35ff3554af8266361864

Sa druge strane, dizajn likova je odličan pa i pored toga što sa papira nije najidealnije prenet u 3D modele, opet ostavlja odličan utisak. A likovi, osim što zanimljivo izgledaju, imaju još interesantnije ličnosti i jako ih je zabavno upoznavati. Ovde nailazimo na samo jedan od aspekata neiskorišćenog potencijala, kako gradnja odnosa sa likovima i njihovo upoznavanje na kraju ostavljaju utisak nedorečenosti.

Ovo je naročito osetno kada uzmemo u obzir i činjenicu da su svi likovi sem protagoniste, oživljeni glasovnom glumom. I dok je opcija na japanskom za mene uvek prvi izbor, ni engleski glasovi nisu loši pa ukoliko ih preferirate, nećete biti razočarani.

ss_668abe8aa8515b6c05ca9fe59b7074fd77ce8

Priča je interesantna i u duhu pravog JRPG naslova – konfuzna. Biće vam potrebno neko vreme da pohvatate šta se dođavola dešava oko vas, a naročito da upamtite i povežete sve termine kojima će se likovi od starta razbacivati kao da su sasvim uobičajena pojava u stvarnom svetu.

Protagonista kog muči amnezija, mora sa svojim prijateljima da razreši misteriju magle koja je obuzela njihovu školu i sa sobom donela demonske pošasti. Jedan od glavnih motiva jeste priča o sedam smrtnih grehova, a pri prvom pokretanju igre, rešavaćete kratki psihološki test koji vam predodređuje jednog od njih u obliku saborca. Ovo umnogome menja stil igranja i unosi lep nivo varijacije, gde će većina igrača imati poprilično različita iskustva u zavisnosti od psihološkog profila.

ss_8fa877df1a9d9709d1fdaa3b750bf8000851a

Monark je već evidentno potezni JRPG, ali nekolicina je tu stvari koje nisu svakidašnje. Nakon svake borbe, vaši likovi neće dobiti iskustvo koje im ravnomerno podiže nivo. Umesto toga, svaka borba daje određenu valutu koju proizvoljno možete koristiti na otključavanje veština. Ovo otključavanje podizaće i njihov nivo a u bilo kom trenutku ga možete i promeniti ukoliko dođete do zaključka da nešto niste uradili kako treba.

Borbe se odvijaju u 3D prostoru gde slobodno možete pomerati karaktera unutar kruga koji predstavlja njegov domet. Ovo pruža veću slobodu u odnosu na tradicionalno pomeranje likova po predefinisanim poljima, ali nažalost i smanjuje preciznost. Nije lako proceniti koliko vam je potrebno da dođete do protivnika i često se može desiti da vam nedostaju milimetri kako biste mogli da ga napadnete.

ss_528fcedaaa4c52b070678391338cae3dfb5a1

Neke od mehanika predstavljene su i skalom koja podiže nivo ludila. Taj nivo se može menjati u zavisnosti od toga koliko vremena provodite u magli kao i usled nekih drugih akcija. Ispunjenje skale u borbama rezultuje gubitkom kontrole nad vašim likom, koji tada počinje svom silinom da napada likove oko sebe, bili oni neprijatelji ili saborci. Sa druge strane, tu je i skala koja im po sličnom principu budi pravi potencijal, ali gde ne gubite kontrolu nad njima i koja se puni na sasvim drugi način.

Tužno je ali, naposletku se sve svodi na omraženo grindanje odnosno ponavljanje dosadnih borbi kako biste ojačali likove. Na svu sreću, borbe su u potpunosti proizvoljne i u njih se možete upustiti kad god želite i gde god želite. Ovo pruža osećaj veće slobode, ali nakon što vas protivnici sateraju u ćošak svojom nadmoći, neće baš izgledati kao da imate mnogo izbora. Ti momenti takođe nisu retki, jer težina igre ume naglo da skoči i iznenadi nespremnog igrača.

ss_32a746a8e75d6a9490424c99d643bce864196

Kao pečat atmosferičnoj prezentaciji, igru prati izuzetno kvalitetna audio podloga, naročito po pitanju muzike. Sve teme su dozirane i najviše do izražaja dolaze upravo kada su i najpotrebnije.

Kao celina, Monark deluje kao nekakav eksperiment ili prototip. Kako su na igri radili neki od članova tima zaslužnog za Shin Megami Tensei serijal, budite sigurni da ćete ovde pronaći dosta kvalitetnih elemenata. Ali celo iskustvo deluje nedovršeno u skoro svakom aspektu. Likovi sa kojima se povezujete, nisu sasvim iskorišćeni. Odlične mehanike nisu dovoljno izbrušene. Prevaziđeni elementi uspevaju da opstanu uprkos inovacijama. A nakon što igru završite, bez obzira na njenu pozamašnu dužinu, ostaviće vam utisak „filer“ epizode neke veće celine. Jako kvalitetne, ali opet samo „filer“ epizode.

ss_a8d137d96e3d05dc576f380c748f74829b09f

Ja sam u igri uživao zbog mnoštva originalnih i nesvakidašnjih elemenata, ali nije u pitanju naslov koji će žanru osvojiti novu publiku niti oduševiti okorele fanove kompletnim paketom. Sa druge strane, ukoliko želite nešto drugačije JRPG iskustvo i ne smeta vam grindanje, repeticija i nedorečenost – ovo je za vas preporuka meseca.

Autor: Milan Živković

Igru ustupio: Reef Entertainment

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.

Pretplatite se na Play! Newsletter

* indicates required
Email Address *


The post Nebrušeni dijamant: MONARK recenzija appeared first on PLAY!.

Pročitajte kompletan članak na PLAY! sajtu

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...